Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2017


Småkjekset

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, yabbadoo skrev:

Vi har baby jogger city elite nå. Den er høy. Tror den og Stokke er de høyeste på markedet. Baby jogger er ikke høy i sportsdelen da.

Takk for tips! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, fridr skrev:

Jeg har også en cyste på eggstokken, @*håper* :) Det går nok sikkert fint. Skjønner godt at du er engstelig, men nå er det desverre ikke så mye å gjøre. Er engstelig jeg og. Men prøver å ta dag for dag og bare sender positive tanker til lille frø :) 

Vi har jo ingen garantier, men tror det er bra å tenke positivt, selv om det er vanskelig. Jeg har mange berg-og-dalbaneturer i løpet av en dag! Mange klemmer til deg.

Takk for svar ❤️ Hvor stor var din cyste og virket legen din bekymret? Min virket ikke bekymret, men jeg blir jo det uansett.

Det er helt sant at vi må tenke positivt og så håpe at det går bra. Det er stor sannsynlighet for sein eggløsning her, siden jeg har hatt litt lange sykluser (variert mellom 28 og 34 dager). I tillegg har jeg ikke testet for eggløsning, så jeg har troen på at det er derfor fosteret var en uke mindre. 

Har i tillegg flere graviditetssymptomer (hodepine, kvalme, ømme bryst....) og det ser jeg på som bra nå. ;) 

Stor klem til deg også❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa ikke så mye annet enn at det ikke var farlig. Men jeg blir å spørre han på neste UL.

Jeg ble nå satt tilbake 3 dager ifht menskalender, men har som deg også mange symptomer. Derfor er jeg mer avslappa :) Vi ble gravid helt tilfeldig, fordi jeg hadde glemt å sjekka kalenderen 

Vi har neste UL ca samtidig :) vi får krysse fingre og tær for at det går bra med oss begge :5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har vært borti blødninger? Helt friskt blod på papiret når jeg var på toalettet nå. Hadde implantasjonsblødning for noen uker siden, det stemmer ikke tidsmessig med mensen og har ikke hatt sex siste dagene. Ble veldig bekymret jeg nå for at dette ikke har gått bra. :icon_frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde første svangerskapskontroll i går. Fastlegen var litt stresset og rask, men jeg føler ikke jeg trenger mer enn en rask sjekk - samtalene er mer naturlig å ta hos jordmor.

Jeg ble gradert sykmeldt pga bekkensmerter. Arbeidsgiver virket litt misfornøyd med at jeg ikke har tatt dette opp med henne slik at hun kunne prøvd å tilrettelegge. Og deg burde jeg kanskje gjort, men i forrige graviditet ble det leid inn en ekstra kortvakt på noen av mine vakter, men den personen ble brukt til alt annet enn å avlaste meg. Hun hadde noen andre forslag om tiltak nå, vi får se hvordan de fungerer - men jeg forklarte også at det er snakk om at bekkenet trenger hvile, og at det er vanskelig så lenge jeg ikke kan legge meg ned et par timer i løpet av arbeidsdagen, og det sa hun at hun forstod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Jill skrev:

Noen som har vært borti blødninger? Helt friskt blod på papiret når jeg var på toalettet nå. Hadde implantasjonsblødning for noen uker siden, det stemmer ikke tidsmessig med mensen og har ikke hatt sex siste dagene. Ble veldig bekymret jeg nå for at dette ikke har gått bra. :icon_frown:

Blødning har ikke vært noe godt tegn for meg, det endte i SA. Det behøver ikke være det - har en venninne som fødte i sommer, og hun hadde mer eller mindre blødninger gjennom hele svangerskapet. 

 

Lykke til! Hvis ikke det gir seg, ville jeg ringt fastlegen og hørt om de kunne ta HCG-blodprøve med et par dagers mellomrom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Jill skrev:

Noen som har vært borti blødninger? Helt friskt blod på papiret når jeg var på toalettet nå. Hadde implantasjonsblødning for noen uker siden, det stemmer ikke tidsmessig med mensen og har ikke hatt sex siste dagene. Ble veldig bekymret jeg nå for at dette ikke har gått bra. :icon_frown:

Har ikke vært borti det selv, men hørt andre som har hatt blødninger hele svangerskapet uten at noe er gale 😉 Har du store smerter? For hvis du har det er det viss ikke eg bra tegn :/ klem til deg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Essie_ skrev:

Blødning har ikke vært noe godt tegn for meg, det endte i SA. Det behøver ikke være det - har en venninne som fødte i sommer, og hun hadde mer eller mindre blødninger gjennom hele svangerskapet. 

 

Lykke til! Hvis ikke det gir seg, ville jeg ringt fastlegen og hørt om de kunne ta HCG-blodprøve med et par dagers mellomrom. 

 

Akkurat nå, *håper* skrev:

Har ikke vært borti det selv, men hørt andre som har hatt blødninger hele svangerskapet uten at noe er gale 😉 Har du store smerter? For hvis du har det er det viss ikke eg bra tegn :/ klem til deg 

Er SA jeg er bekymret for. Var på toalettet igjen for litt siden og da kunne jeg bare så vidt skimte en litt annen farge på papiret. Har ingen smerter, heldigvis. Så krysser fingrene for at det ikke var noe galt. Skal til lege i neste uke, men får følge litt med fremover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Jill skrev:

 

Er SA jeg er bekymret for. Var på toalettet igjen for litt siden og da kunne jeg bare så vidt skimte en litt annen farge på papiret. Har ingen smerter, heldigvis. Så krysser fingrene for at det ikke var noe galt. Skal til lege i neste uke, men får følge litt med fremover. 

Hvor langt er du på vei? Jeg hadde en blødning heeelt i starten. Uke 3-4 tenker jeg. Ganske mye også faktisk, men alt er fint her likevel :)

JM fortalte meg at blødninger uten smerte og smerte uten blødninger stort sett er ufarlig :) 

Krysser fingre!!0

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎25‎.‎10‎.‎2016 den 14.03, -Fiona- skrev:

Er det forresten noen her som har gjort seg opp noen tanker om utstyr? Det er et hav av alternativer i alle mulige prisklasser og jeg aner jo ikke egentlig hva man skal fokusere på? Tenker først og fremst på vogn og bilstol. 

 

Jeg har forelsket meg i Cybex Priam vogn, men skjønner jo hvorfor jeg likte den, når jeg ser på prisen... Lurer veldig på om jeg skal unne meg den, eller gå for en vogn med mer fornuftig pris.

@JillKrysser fingerene for deg, blødninger kan være helt ufarlige, men de kan også være begynnelsen på en SA. Men om det er på vei til å stoppe nå, og du ikke har vondt, går det nok mest sannsynlig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Jill skrev:

Noen som har vært borti blødninger? Helt friskt blod på papiret når jeg var på toalettet nå. Hadde implantasjonsblødning for noen uker siden, det stemmer ikke tidsmessig med mensen og har ikke hatt sex siste dagene. Ble veldig bekymret jeg nå for at dette ikke har gått bra. :icon_frown:

Jeg blødde gjennom hele forrige svangerskap. Styrtblødninger, små blødninger, med og uten smerter. Har en frisk og fin jente. 

Blødd litt denne gangen og, men bare småblødninger 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Jill skrev:

Noen som har vært borti blødninger? Helt friskt blod på papiret når jeg var på toalettet nå. Hadde implantasjonsblødning for noen uker siden, det stemmer ikke tidsmessig med mensen og har ikke hatt sex siste dagene. Ble veldig bekymret jeg nå for at dette ikke har gått bra. :icon_frown:

Vet om flere som har både styrtblødd, spottet og hatt "mensen" i store deler av svangerskapet. Og det har gått bra :) Om du får store smerter, føles nesten som rier, da ville jeg blitt litt mer bekymra.

Jeg har spotta en god del de siste ukene, men er fortsatt så inni h... kvalm og dårlig at jeg tror det går helt fint :) Jeg følte det som menssmerter i starten og, men det kan hende det bare var livmora som strekte seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, Jill skrev:

 

Er SA jeg er bekymret for. Var på toalettet igjen for litt siden og da kunne jeg bare så vidt skimte en litt annen farge på papiret. Har ingen smerter, heldigvis. Så krysser fingrene for at det ikke var noe galt. Skal til lege i neste uke, men får følge litt med fremover. 

jeg blødde to ganger i forrige svangerskap og det gikk bra. Har også to venninner som har blødd en del, og det har gått bra for begge. Det er ganske vanlig å blø litt, men hvis du i tillegg får magesmerter er det et dårlig tegn. Krysser fingre for deg. Ingen god følelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg inn her jeg også. Sent men godt, er det noe som heter. :) 

Er omtrent ti uker på vei med nummer én. Det er vanskelig å forstår det, samtidig som symptomene gjør det veldig virkelig... :spy:Har ikke hatt tidlig ultralyd enda, men skal ha det 11+3. Gleder meg til det. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, Dumle skrev:

Sniker meg inn her jeg også. Sent men godt, er det noe som heter. :) 

Er omtrent ti uker på vei med nummer én. Det er vanskelig å forstår det, samtidig som symptomene gjør det veldig virkelig... :spy:Har ikke hatt tidlig ultralyd enda, men skal ha det 11+3. Gleder meg til det. 

 

 

Velkommen og gratulerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp! Nå har kvalmen og uvelfølelsen kommet for fult her også, verst om morgenen :/ hva gjør dere for å kommer dere opp om morgenen? 
 
Jeg bruker nesten 1 time med buss hver vei til jobb. Til jobb tar jeg tre bussen, mens hjem igjen er der "bare" to. I dag spydde jeg på busstoppet mellom buss 1 og buss 2.... herlig🙈 Må dra tidlig på jobb for å rekke å hente mini i barnehagen, og for å få litt tid med henne før leggetid.
 
Forrige gang jeg var gravid var jeg også litt kvalm, men da jobbet jeg og mannen på samme sted. Slik at jeg bare satt på i bilen.
 
Nå får jeg ny bil om et par uker, men lurer på om jeg kommer til å klare å kjøre med kvalmen.. Erfaringer med bilkjøring og kvalme?
 
Hva spiser/drikker dere for å ikke spy?😔 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg takler kun korte turer, må ha det kaldt og med frisk luft, stoppe ofte. Drikker cola zero i små slurker og tar postafen når det er som verst. Spise lite og ofte er lurt. 

Jeg var veldig dårlig sist, bedre nå. Har lært meg noen taktikker for å holde ut. Unngå det som trigger kvalme/oppkast er lurt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...