Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2017


Småkjekset

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker meg en skikkelig høy vogn, da jeg er supersvak i ryggen. Men finner liksom ingen? 

Eller, har ikke lett..men forrige graviditet lette jeg og fant ikke. Synes vogner er helt forjævlig dyrt. Om jeg ikke finner en som passer perfekt, tror jeg vi går for brukt, altså. Så litt på Stokke sine vogner, men de var ikke så høye som jeg trodde likevel.

 

Edit: skriveleif

Endret av fridr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :) jeg har bestilt tidlig ul i morgen, vil da være ca 6+2, håper virkelig vi kan se noe. Ellers vil jeg bli skikkelig bekymret! Kjenner jeg gruer meg litt! Noen andre som har vært så tidlig? Hva så dere?

Ellers er formen synkende, haha, har de siste fire dagene slitt med sinnsykt hodepine. Noen andre som har hatt det? Ikke blitt kvalm enda, men venter på det. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@*håper* jeg var på innvendig ultralyd da jeg var ca 6 uker på vei for å tidfeste. Vi så ikke så veldig mye mer enn en liten prikk med et bankende lite hjerte, men det er vel bekreftelse nok :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, -Fiona- skrev:

@*håper* jeg var på innvendig ultralyd da jeg var ca 6 uker på vei for å tidfeste. Vi så ikke så veldig mye mer enn en liten prikk med et bankende lite hjerte, men det er vel bekreftelse nok :) 

Ja, det er det jeg håper å se nå 😇😇 vil så gjerne vite at det er noe der og at det er liv. Når du sier 6 uker på vei, mener du da 5+ ett eller annet? 😊

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, -Fiona- skrev:

Gratulerer 😍

Tror ikke du skal bekymre deg, for jeg tror ikke det er slik at lite kvalme er et dårlig tegn. Med det sagt, så ble jeg kvalm først i uke 6-7 😊 

Begynne å merke stor bedring nå, endelig. Samboeren har en teori om at jeg har vært nervøs for offentliggjøringen for med en gang det var gjort forsvant kvalmen mer eller mindre :fnise: 

Er det forresten noen her som har gjort seg opp noen tanker om utstyr? Det er et hav av alternativer i alle mulige prisklasser og jeg aner jo ikke egentlig hva man skal fokusere på? Tenker først og fremst på vogn og bilstol. 

 

Takk det samme! :)  Ja, får bare krysse fingrene for at jeg ikke blir kvalm, for det høres ikke veldig gøy ut å være det i flere uker. 

Morsomt om det var grunnen til din kvalme da. :fnise:

Har ikke begynt å tenke på utstyr, men virker logisk å fokusere på vogn og bilstol først. Tipper vogn blir vanskelig å bestemme seg for. 

 

Noen som vet om det går greit å ha første kontroll med lege når en er 6+6? Fikk time neste uke og så leste jeg etterpå at den er gjerne i uke 8-12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, *håper* skrev:

Ja, det er det jeg håper å se nå 😇😇 vil så gjerne vite at det er noe der og at det er liv. Når du sier 6 uker på vei, mener du da 5+ ett eller annet? 😊

 

 

Tja, si det 😅

Jeg var ikke klar over hvor langt jeg var på vei da jeg hadde UL. Husker bare gynekologen sa jeg var 5-6 uker på vei. Er uansett ganske sikker på at jeg ikke var lenger enn du er i morgen iallefall 😊 

Lykke til da, og hold oss oppdatert 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, -Fiona- skrev:

Tja, si det 😅

Jeg var ikke klar over hvor langt jeg var på vei da jeg hadde UL. Husker bare gynekologen sa jeg var 5-6 uker på vei. Er uansett ganske sikker på at jeg ikke var lenger enn du er i morgen iallefall 😊 

Lykke til da, og hold oss oppdatert 😍

Takk for det, håper vi ser noe ❤️ Ikke time før på ettermiddagen, men skal holde dere oppdatert😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jill skrev:

Takk det samme! :)  Ja, får bare krysse fingrene for at jeg ikke blir kvalm, for det høres ikke veldig gøy ut å være det i flere uker. 

Morsomt om det var grunnen til din kvalme da. :fnise:

Har ikke begynt å tenke på utstyr, men virker logisk å fokusere på vogn og bilstol først. Tipper vogn blir vanskelig å bestemme seg for. 

 

Noen som vet om det går greit å ha første kontroll med lege når en er 6+6? Fikk time neste uke og så leste jeg etterpå at den er gjerne i uke 8-12.

Jeg var innom legen med en gang keg var blitt gravid, bare for å sjekke jernnivået, siden jeg forrige svangerskap hadde veldig lite jern. Da fikk jeg beskjed om at alle standard blodprøver og sånn måtte taes rundt uke 12 for å gi riktige verdier. Så jeg har ikke neste legetime før uke 12/13 :) Kunne få komme på time før, men det sa jeg at jeg ikke trengte. For skal uansett på privat tidlig ul. Men vet ikke om det er ulik praksis rundt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal kunne se hjertet hvis du er 6 uker på vei, men ikke bli urolig dersom du ikke gjør det. Her var fosteret veldig tregt denne gangen. Forrige gang så vi hjertet banke 5+4. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde første svangerskapskontroll i uke 10. Drar tilbake for kun blodprøvene i uke 12. Det gikk helt fint.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, fridr skrev:

12 uker i dag @Småkjekset :laugh: Hurra! 2 uker til min neste UL. Kjempespent!

Det går utrolig fort her! To uker går som en lek :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg vært på tidlig ul, og det gikk vell sånn ok. Var visst hvertfall 1 uke kortere på vei enn jeg trodde. Så hjerte var så vidt begynt å slå. Fikk ikke sett så veldig mye. Så han ville vi skulle komme tilbake om 12 dager bare for å være sikker på at det var sein eggløsning og ikke at fosteret utviklet seg feil. 
 
I tillegg hadde jeg en cyste på ene eggstokken som var rett under 5 cm. Fikk beskjed om at det ikke var farlig, men nå er jeg jo bekymret for alt 😭😭😭
 
Godt jeg har jenten på snart to å kose med, for jeg har bare lyst å gråte ❤️❤️
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, -Fiona- skrev:

Stoooor klem til deg @*håper* ❤

Takk❤️ Han sa han trodde mest sannsynlig det var sein eggløsning, så håper jo det da. Og det kan stemme for har hatt litt lange sykluser etter pille slutt og jeg har jo ikke testet for eggløsning. Har bare hatt sex litt oftere enn anhver dag. Men nå får jeg ikke svar før om 12 dager 😭 Og tenker jo selvfølgelig det verste :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Æsj, skjønner at det ikke var utfallet du ønsket deg @*håper*. Krysser fingrene for at legen har rett og at det bare er eggløsningen som har vært litt sen, skjønner at det blir 12 lange dager fremover. :klem:

Jeg har første svangerskapskontroll fredag neste uke. Samme dag som farfaren min begraves. Snakk om kontraster.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Nori skrev:

Æsj, skjønner at det ikke var utfallet du ønsket deg @*håper*. Krysser fingrene for at legen har rett og at det bare er eggløsningen som har vært litt sen, skjønner at det blir 12 lange dager fremover. :klem:

Jeg har første svangerskapskontroll fredag neste uke. Samme dag som farfaren min begraves. Snakk om kontraster.. 

Takk, ja håper det ❤️❤️

Uff, ja det blir nok litt av en dag! Håper det blir en fin begravelse og at kontrollen går fint 😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.10.2016 den 14.59, fridr skrev:

Jeg ønsker meg en skikkelig høy vogn, da jeg er supersvak i ryggen. Men finner liksom ingen? 

Eller, har ikke lett..men forrige graviditet lette jeg og fant ikke. Synes vogner er helt forjævlig dyrt. Om jeg ikke finner en som passer perfekt, tror jeg vi går for brukt, altså. Så litt på Stokke sine vogner, men de var ikke så høye som jeg trodde likevel.

 

Edit: skriveleif

Vi har baby jogger city elite nå. Den er høy. Tror den og Stokke er de høyeste på markedet. Baby jogger er ikke høy i sportsdelen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en cyste på eggstokken, @*håper* :) Det går nok sikkert fint. Skjønner godt at du er engstelig, men nå er det desverre ikke så mye å gjøre. Er engstelig jeg og. Men prøver å ta dag for dag og bare sender positive tanker til lille frø :) 

Vi har jo ingen garantier, men tror det er bra å tenke positivt, selv om det er vanskelig. Jeg har mange berg-og-dalbaneturer i løpet av en dag! Mange klemmer til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...