Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2017


Småkjekset

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har fortsatt bare ømme pupper og litt magesmerter/strekk i magen innimellom. Skulle nesten ønske jeg kjente mer. Gleeder meg sånn til magen begynner å vises i julen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min form er helt ok, bare trøtt etter en travel uke og litt strekk-smerter i magen innimellom 🙈 Men tidlig enda, så vil tro kvalmen kommer snart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnmark her!

Er ganske så dårlig for tiden. Den kvalmen altså. Nå skjønner jeg folk har pratet om :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Jeg melder meg inn her jeg og. Er vel 10+3 uker på vei med nummer to. Det var en humpete styrete start, men nå tror jeg endelig vi begynner å få litt roen over oss. Termin omtrent på 2-års dagen til førstemann. Heldigvis klaffet det på første prøverørsforsøket denne gangen. Bor på Østlandet. Jeg har vært på 5 ul allerede, så tror alt er bra. Er foreløpig henvist til sykehuset for oppfølging pga risikosvangerskap sist. Venter på å høre fra dem. Er kvalm og utrolig sliten, men i forhold til forrige svangerskap er det en lek :P

Gratulerer til alle sammen her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, fridr skrev:

Velkommen :hjertesmil:

Så gøy at vi begynner å bli ganske mange :) 

Takk :) Ja, jo flere jo bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

Jeg melder meg inn jeg også! Har vært på tidlig UL i dag, og er ifølge den 12+0. Termin 3. Mai. Alt så bra ut - noe som er en stor lettelse! Har en datter på halvannet år, så aldersforskjellen blir drøye to år. 

Formen har vært litt opp og mye ned. Var sykmeldt 40% i to uker pga bekkenplager. Har også hatt noe kvalme, og vært forferdelig trøtt. Trøttheten husker jeg godt fra forrige gang, men nå har jeg jo en datter å ta vare på også. Hun våkner omtrentlig annenhver natt og holder det gående alt fra 20min til 5 timer. Heldigvis har jeg en super samboer som tar henne så sant han har mulighet/er hjemme, men han reiser tiidlig på jobb, og er ofte sent hjemme. 

 

@Askmeagain89 Jeg husker deg fra forrige gang jeg var gravid. Enten fra en dagbok du skrev, eller i termintråden etter "min" (som jeg ofte tittet innom). Så godt at det klaffet på første forsøk denne gangen! 

Endret av Essie_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på tidlig UL i dag og alt så bra og normalt ut!😀 Hu mente jeg var typ 12+1 uker..  Utrolig deilig og å se ett hjerte som slår og en liten kropp på skjermen.. 😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, frøken gurine:) skrev:

Jeg har vært på tidlig UL i dag og alt så bra og normalt ut!😀 Hu mente jeg var typ 12+1 uker..  Utrolig deilig og å se ett hjerte som slår og en liten kropp på skjermen.. 😁

Sååå stas! :) 

Dumt spørsmål; hva ser de på tidlig UL? Skal selv på fredag. Er vel 11+5 da, hvis forrige UL gav riktig termin. Ser de kjønn f.eks?

Ikke le! Hehe :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, -Fiona- skrev:

Sååå stas! :) 

Dumt spørsmål; hva ser de på tidlig UL? Skal selv på fredag. Er vel 11+5 da, hvis forrige UL gav riktig termin. Ser de kjønn f.eks?

Ikke le! Hehe :P 

Hos meg gikk jm gjennom "alt". Hodet, nyrer, blære, magesekk, ryggrad, armer, ben. Kunne telle fingre. De kan se at hjertet slår, men hun sa at man ikke kan se nærmere på hjertekamrene før oul. Hun følte seg ganske sikker på kjønn også - som stemte med min magefølelse. Så blir spennende å se på oul! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Essie_ skrev:

Hei! 

Jeg melder meg inn jeg også! Har vært på tidlig UL i dag, og er ifølge den 12+0. Termin 3. Mai. Alt så bra ut - noe som er en stor lettelse! Har en datter på halvannet år, så aldersforskjellen blir drøye to år. 

Formen har vært litt opp og mye ned. Var sykmeldt 40% i to uker pga bekkenplager. Har også hatt noe kvalme, og vært forferdelig trøtt. Trøttheten husker jeg godt fra forrige gang, men nå har jeg jo en datter å ta vare på også. Hun våkner omtrentlig annenhver natt og holder det gående alt fra 20min til 5 timer. Heldigvis har jeg en super samboer som tar henne så sant han har mulighet/er hjemme, men han reiser tiidlig på jobb, og er ofte sent hjemme. 

 

@Askmeagain89 Jeg husker deg fra forrige gang jeg var gravid. Enten fra en dagbok du skrev, eller i termintråden etter "min" (som jeg ofte tittet innom). Så godt at det klaffet på første forsøk denne gangen! 

Gratulerer :) Håper formen din blir fort bedre!

Takk :) Vi er også veldig glad for det. Denne runden var tøff så godt det ga resultater. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, -Fiona- skrev:

Sååå stas! :) 

Dumt spørsmål; hva ser de på tidlig UL? Skal selv på fredag. Er vel 11+5 da, hvis forrige UL gav riktig termin. Ser de kjønn f.eks?

Ikke le! Hehe :P 

@-fionaFiona

Jeg kan prøve å legge ved et bilde her fra forgje tidlig ul vi hadde :)  barnet er ganske utviklet da med fingrer og alt så veldig spennende. Vi fikk også vite kjønnet, hun var 90% sikker og det stemte hos oss ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå trur jeg jeg fikk det til ;-)) dette er tatt i uke 12 så en ser jo barnet hanske godt allerede, jeg har et til der en ser hele hånden med fingrene helt tydelig ❤️

IMG_3979.PNG

Endret av sofia83
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja 😍 

Så kult! Da blir det spennende å se på fredag. Men først kontroll hos legen i morgen tidlig. Om jeg i det hele tatt kommer meg dit... kvalmen (med sporadisk oppkast) har kommet tilbake og er verre enn noen gang :(  håper det gir seg snart, for dette er så slitsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...