Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2017


Småkjekset

Anbefalte innlegg

Masse lykke til i morgen @-Fiona- kvalme er bokstaveligtalt noe dritt!! Det kjennes ut som en er stock i denne formen 😳😳 

Gi oss en update hvordan det gikk på ul på fredag da 🎉☺️ Kjempe spennende 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei alle sammen!

Melder meg inn her :) Er gravid med mitt første barn, termin i slutten av juni. Ble gravid på første pp etter SA i august, så nå krysser vi alt vi har for at det skal gå vår vei denne gangen! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hopp! 

Jeg som trodde jeg aldri skulle skrive på en gruppe som dette...man skal visst aldri si aldri...For nå trenger jeg et lite nettverk av likesinnede. Fordi...i sommer opplevde jeg en grusom SA i uke 12. Jeg ble helt knust og fikk en depresjon av dimensjoner. Jeg tenkte jeg aldri kom til å komme over det, hvertfall ikke hvis jeg ikke ble raskt gravid igjen...Men nå er jeg altså det!!!!!! Utrolig nok. Veldig kort på vei, ca. uke 5 og med antatt termin i slutten av juni, og jeg er DØDSNERVØS. Tenk om det skjer igjen? Da vet jeg ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Også kjenner jeg så og si ingen symptomer. Kanskje litt trøtt, men med en 2-åring i hus sover jeg jo aldri godt uansett sett...så det føles bare normalt. Skulle jo nesten ønske jeg var kvalm! Æsj! Tenk at dette skal gå så på følelseslivet løs!! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Prassede skrev:

Hei hopp! 

Jeg som trodde jeg aldri skulle skrive på en gruppe som dette...man skal visst aldri si aldri...For nå trenger jeg et lite nettverk av likesinnede. Fordi...i sommer opplevde jeg en grusom SA i uke 12. Jeg ble helt knust og fikk en depresjon av dimensjoner. Jeg tenkte jeg aldri kom til å komme over det, hvertfall ikke hvis jeg ikke ble raskt gravid igjen...Men nå er jeg altså det!!!!!! Utrolig nok. Veldig kort på vei, ca. uke 5 og med antatt termin i slutten av juni, og jeg er DØDSNERVØS. Tenk om det skjer igjen? Da vet jeg ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Også kjenner jeg så og si ingen symptomer. Kanskje litt trøtt, men med en 2-åring i hus sover jeg jo aldri godt uansett sett...så det føles bare normalt. Skulle jo nesten ønske jeg var kvalm! Æsj! Tenk at dette skal gå så på følelseslivet løs!! 

 

Gratulerer og lykke til :) Det skal ikke skje igjen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Acerola skrev:

Hei alle sammen!

Melder meg inn her :) Er gravid med mitt første barn, termin i slutten av juni. Ble gravid på første pp etter SA i august, så nå krysser vi alt vi har for at det skal gå vår vei denne gangen! :) 

Gratulerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns dagene går så fryktelig sakte, selvom dagene er fylt med jobb, en aktiv to åring, annen familie og venner. Men jeg klarer ikke å la være å tenke på dette, og har lyst å rope ut til alle at jeg er gravid😂 men det er litt vell tidlig, er jo bare 5+4. Haha. 😄

Skal bestille tidlig UL til uke 12 snart. 😊 Det hadde vi forrige gang og det var veldig betryggende og kjekt. Men lurer nesten på om jeg skal bestille en UL før dette også, bare for å se om alt er bra.. dilemma!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, *håper* skrev:

Syns dagene går så fryktelig sakte, selvom dagene er fylt med jobb, en aktiv to åring, annen familie og venner. Men jeg klarer ikke å la være å tenke på dette, og har lyst å rope ut til alle at jeg er gravid😂 men det er litt vell tidlig, er jo bare 5+4. Haha. 😄

Skal bestille tidlig UL til uke 12 snart. 😊 Det hadde vi forrige gang og det var veldig betryggende og kjekt. Men lurer nesten på om jeg skal bestille en UL før dette også, bare for å se om alt er bra.. dilemma!

 

Jeg er så enig! Vi har aktiviteter hver dag, jobb begge to, skole, lille er hjemme og likevel snegler tiden seg avgårde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi vært på UL og hilst på lille gummibjørnen vår, og alt var bra 😍 

Vi fikk se en fryktelig aktiv liten krabat som mer enn gjerne viste seg frem 😍 strakk på fine armer og bein, snudde seg frem og tilbake og vinket! 

Stor stas altså ❤

Hun ville dog ikke si noe om kjønn. Hun sa hun så det, men at det foreløpig ikke skilte seg ut som det ene eller det andre, så da må vi pent vente. Men vi fikk beskjed om at lille er frisk og rask og det var jo det vi ville høre❤ 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig, @-Fiona-! Nå det ikke skiller seg ut må det jo være jente, men fortsatt så tidlig at det er sjanse for at det ennå kan bli gutt? 

Jeg har fått/bestilt tidlig ul i uke 7 (rutine ved fertilitetsbehandling) og skal dit 1. november. Gleder meg til å se stilken vår, og håper virkelig alt er bra. Første legetime i uke 12 på mitt legekontor. 

Har dere begynt å tenke på utstyr? Jeg er skikkelig planleggingsfrik, og har allerede nesten hele listen planlagt :fnise: Har ikke kjøpt noe ennå, men har laget masse klær. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Kajal skrev:

Stilig, @-Fiona-! Nå det ikke skiller seg ut må det jo være jente, men fortsatt så tidlig at det er sjanse for at det ennå kan bli gutt? 

Jeg har fått/bestilt tidlig ul i uke 7 (rutine ved fertilitetsbehandling) og skal dit 1. november. Gleder meg til å se stilken vår, og håper virkelig alt er bra. Første legetime i uke 12 på mitt legekontor. 

Har dere begynt å tenke på utstyr? Jeg er skikkelig planleggingsfrik, og har allerede nesten hele listen planlagt :fnise: Har ikke kjøpt noe ennå, men har laget masse klær. 

Gratulerer Kajal!  Hyggelig å se deg her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.10.2016 den 15.34, Prassede skrev:

Hei hopp! 

Jeg som trodde jeg aldri skulle skrive på en gruppe som dette...man skal visst aldri si aldri...For nå trenger jeg et lite nettverk av likesinnede. Fordi...i sommer opplevde jeg en grusom SA i uke 12. Jeg ble helt knust og fikk en depresjon av dimensjoner. Jeg tenkte jeg aldri kom til å komme over det, hvertfall ikke hvis jeg ikke ble raskt gravid igjen...Men nå er jeg altså det!!!!!! Utrolig nok. Veldig kort på vei, ca. uke 5 og med antatt termin i slutten av juni, og jeg er DØDSNERVØS. Tenk om det skjer igjen? Da vet jeg ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Også kjenner jeg så og si ingen symptomer. Kanskje litt trøtt, men med en 2-åring i hus sover jeg jo aldri godt uansett sett...så det føles bare normalt. Skulle jo nesten ønske jeg var kvalm! Æsj! Tenk at dette skal gå så på følelseslivet løs!! 

 

Jeg er litt i samme situasjon som deg..gikk så vidt over 12 uker i vinter og hadde da en SA. En grusom opplevelse for min del og.. Hang og sleit i meg lenge etterpå.. Men jeg er også nå gravid igjen.., snart 13 uker.  

Det har vært en del tanker gjennom hode etter at jeg fant ut av at jeg var gravid denne gangen. Masse bekymringer, men jeg gikk til slutt til fastlegen å spurte om å få en tidlig UL. Det fikk jeg og var på UL mandag som var denne uka. Alt så bra ut! Det var veldig godt å se! Så jeg krysser fingrene for at det går veien for deg. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @frøken gurine:)Det er så fint å vite at man ikke er alene. Tror jeg også øsnker meg en tidlig UL. Megaslitsomt å gå å tenke på det hele tida. Gratulerer til deg da. Du er jo kommet så langt at nå MÅ det jo bare gå bra!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg ble gravid etter SA var det ikke noe å diskutere engang - legen sendte henvendelse til tidlig UL med en gang jeg fant ut at jeg var gravid. Og oppfølging 2 uker etterpå. Trengte ikke spørre engang :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg inn her jeg også. :) Er 5+5 og har termin i slutten av juni. Er 29 år og dette blir første barnet. Så mye nytt og spennende nå. Blir nesten bekymret når dere sier jo mer kvalme dess bedre, for jeg er ikke kvalm. Varierer bare mellom å være mer sulten eller ikke ha så lyst på mat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på første svangerskapskontroll, og har allerede fått innkallelse til ordinær ultralyd, 7.desember :hjerte:

Dette svangerskapet går mye fortere enn sist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei, @Jill, og velkommen :) 

Tror ikke du skal bekymre deg - er maaaaaange som aldri er kvalm :) Heldig er dere :fnise: 

Har du andre symptomer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, fridr skrev:

Hei, @Jill, og velkommen :) 

Tror ikke du skal bekymre deg - er maaaaaange som aldri er kvalm :) Heldig er dere :fnise: 

Har du andre symptomer?

Hei @fridr, takk for det :) 

Nei, jeg får vel bare nyte det og slappe av. Er jo fortsatt tidlig så kan vel bli kvalm senere også. ;) 

Ikke mange symptomene for min del. Må tisse oftere, litt murringer i magen og så litt ømme bryst hvis jeg kjenner etter. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jill skrev:

Sniker meg inn her jeg også. :) Er 5+5 og har termin i slutten av juni. Er 29 år og dette blir første barnet. Så mye nytt og spennende nå. Blir nesten bekymret når dere sier jo mer kvalme dess bedre, for jeg er ikke kvalm. Varierer bare mellom å være mer sulten eller ikke ha så lyst på mat. 

Gratulerer 😍

Tror ikke du skal bekymre deg, for jeg tror ikke det er slik at lite kvalme er et dårlig tegn. Med det sagt, så ble jeg kvalm først i uke 6-7 😊 

Begynne å merke stor bedring nå, endelig. Samboeren har en teori om at jeg har vært nervøs for offentliggjøringen for med en gang det var gjort forsvant kvalmen mer eller mindre :fnise: 

Er det forresten noen her som har gjort seg opp noen tanker om utstyr? Det er et hav av alternativer i alle mulige prisklasser og jeg aner jo ikke egentlig hva man skal fokusere på? Tenker først og fremst på vogn og bilstol. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...