Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2017


Småkjekset

Anbefalte innlegg

10 timer siden, yabbadoo skrev:

husker faktisk ikke helt... Tror det var rett før uke 30 jeg hadde blodtrykk over grensen og positiv u-stix. Men da jeg kom på sykehuset var u-stix negativ så fikk ingen diagnose da. Tror jeg fikk diagnosen i uke 32 og ble innlagt i uke 34. Fødte 34+6.

Åh håper du slipper det denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper på gode nyheter for deg @Jill!

Jeg har vært plaget litt med kvalme om morgen og kveld i noen uker, men fra mandag av har jeg ligget rett ut og vært kjempedårlig :( Veldig kjedelig å bare ligge her, og hater å måtte være borte fra jobb. Håper det ikke er så ille så lenge. Har utrolig mye sympati med de som får hyperemesis! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Kajal skrev:

Håper på gode nyheter for deg @Jill!

Jeg har vært plaget litt med kvalme om morgen og kveld i noen uker, men fra mandag av har jeg ligget rett ut og vært kjempedårlig :( Veldig kjedelig å bare ligge her, og hater å måtte være borte fra jobb. Håper det ikke er så ille så lenge. Har utrolig mye sympati med de som får hyperemesis! 

Tusen takk, har fått time på fredag, så heldigvis ikke så lenge å vente. 

Og god bedring til deg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på første kontroll hos jordmor i dag, og der fikk jeg høre hjertelyd. Utrolig rart og rørende. 

Har TU i ettermiddag, så jeg krysser fingrene for at alt er bra. Hyggelig å høre at det er så mange om har hatt gode opplevelser med TU hittil. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9. november 2016 den 15.55, Småkjekset skrev:

Håper det blir en fin opplevelse på TUL @Dumle

Takk! 

Det ble en veldig fin opplevelse. Man er jo litt redd for at noe skal være galt, men alt var veldig fint der inne. Var en trøtt liten krabat, men h*n våkna og sutta litt på tommelen mens vi så på, så la den seg til å sove igjen. Har gått fra å ikke helt forstå hva om foregår til å bli skikkelig glad i den lille der inne. :) 

Ble flyttet frem to dager til 11+6, så i dag er jeg 12 uker. Hurra! :hoppendeglad:

Endret av Dumle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er vi akkurat like langt @Dumle :) Ihvertfall foreløpig. Jeg ble jo satt over en uke fram! :fnise: Får se hvordan et utvikler seg :) Skal på ny UL om 4 uker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@fridr artig! Er jo litt morsomt å "rykke fram i køen" på den måten også. Særlig når en raskere når den milepælen 12 uker skal være. :)

Jeg har ultralyd i romjulen fant jeg ut etter å ha ringt sykehuset. Jordmor syntes det var rart jeg ikke hadde hørt noe, men jeg lå i systemet og datoen var satt. :) Brev kom visst senere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, -Fiona- skrev:

Lykke til i dag @Jill:) håper alt står bra til der inne! 

Takk! Vi fikk se et bankende hjerte i dag! :strix: Bare 1 cm liten, så ble satt en uke tilbake. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på ul i dag. Godt var det for her er blødningene tilbake så rimelig stressa. Dette svangerskapet gikk jo så fint i forhold til sist. Er 14+4 uker. Frisk og fin baby heldigvis. Ul igjen om ca fire uker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin i midten av mai :) Vært på tidlig UL der alt var fint med baby :hjerte:

Har vært sykmeldt i mange uker nå, slitt med ekstrem svangerskapskvalme. Begynt å ro seg ned litt nå, men sliter fremdeles med utmattelse, hadde håpet det skulle gi seg med kvalmen, men kommer sikkert etterhvert!

Flere som er sykmeldte? Håper formen bedrer seg så jeg kan komme tilbake for fult på jobb. Men viktigste er uansett for meg at baby har det bra!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, @Tropic:vinke: Er du ny i tråden? Langt på vei?

Jeg er ikke sykemeldt, men på svangerskapspenger. Men kunne like gjerne vært sykemeldt, for jeg har vært i helt elendig form de siste mnd, hadde ikke klart jobb uansett. Går jeg hjemme jeg og, da. Var litt kjedelig i begynnelsen, men synes nå at det egentlig har vært veldig greit å kunne ta ting i mitt tempo siden jeg har vært så dårlig. Jeg sover veldig mye og må hvile meg ofte. Håper også energien kommer snart! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er gradert sykemeldt pga bekkensmerter. Men i kveld har det tatt helt av. Klarer nesten ikke å reise meg, finner ikke noen god hvilestilling, og veldig vondt å snu meg i senga. 

Sjefen min er rimelig misfornøyd med at jeg er sykemeldt. Men hvis det er like ille i morgen/ mandag før senvakt, tror jeg faktisk jeg må ringe legen å be om full sykemelding (for en stund), og fysiohenvisning. 

Sjefen har lovt tilrettelegging for at jeg skal kunne være på jobb så mye og lenge som mulig, men det har jeg ikke sett noenting til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er heldigvis i fin form, så slipper å tenke på sykemelding.

I helgen har vi informert nærmeste familie og i morgen/i løpet av uka skal jeg fortelle det på jobben. Gruer meg så veldig! :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt  en gradert sykmelding på grunn av magesmerter og kvalme, men nå som det har gitt seg, så blir det vel tilbake til normalen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Essie_ skrev:

Sjefen min er rimelig misfornøyd med at jeg er sykemeldt. Men hvis det er like ille i morgen/ mandag før senvakt, tror jeg faktisk jeg må ringe legen å be om full sykemelding (for en stund), og fysiohenvisning. 

Sjefen har lovt tilrettelegging for at jeg skal kunne være på jobb så mye og lenge som mulig, men det har jeg ikke sett noenting til. 

Høres ut som en kjip sjef :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, fridr skrev:

Høres ut som en kjip sjef :( 

Ja, det er kjipt. Hun var ikke sånn i forrige svangerskap, ble gradert sykmeldt fra ca uke 18 pga høyt BT og hodepine. Heldigvis er bekkenet bedre i dag, så jeg kommer meg nok på jobb i morgen. Men jeg må snakke med henne. Hun kan ikke forvente at jeg skal bli mindre sykmeldt med mindre hun tilrettelegger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...