Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2017


Småkjekset

Anbefalte innlegg

4 timer siden, fridr skrev:

Vært på TUL i dag og alt så bærre lekkert ut :laugh:

Noen som vil gjette kjønn? :fnise:

Fikk dere vite kjønn? Jeg gjetter gutt :blush:

Uff så leit @Jill. :klem: lykke til videre!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff @Jill... vet akkurat hvordan det er. Har mistet to ganger selv. Men ut fra det legene finner ut nå i denne graviditeten, har jeg bare vært uheldig! For alt er som det skal nå. Trodde seriøst det var noe feil på meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen av dere bestemt om dere skal ha 80% eller 100% dekning?

Jeg prøver å få oversikt over når jeg skal tilbake i jobb. Det er vel 36 uker man har etter fødselen og 4 ukes ferie? Eller får man 5 ukes ferie hvis det er det som er vanlig for bedriften?

Har kommet frem til at jeg har termin den 16. mai og da tilbake i jobb da den 26. februar ved 100% dekning. Barnet blir da 10 mnd.

Har noen av dere tenkt på det også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok 100% dekning her, siden det er mannen som skal ta all permisjonen. Jeg får ikke lønn da, så jeg sitter igjen med kanskje 12-13.000 kr i mnd. Det er alt for lite synes jeg. Men vi har ikke bestemt oss enda. Mannen tjener helt greit, så alt går jo. Men vil ikke ha det trangt når vi har en liten baby i hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde 100% sist og velger det denne gangen også. Ferie går som vanlig, så har du 5 uker så er det 5 uker. Jeg kommer til å overføre ferien fra 2017 til 2018 og forlenge med de ukene. Forrige gang utvidet jeg i tillegg med årets 5 uker og ulønnet for å få kabalen til å gå opp. Det gjør jeg ikke denne gangen, må ha noe ferie igjen når jeg begynner på jobb igjen. Og denne gangen er det mannen som må ta byrden av ulønnet. Helt hvordan vi løser det vet jeg ikke, men det går seg til så bekymrer meg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@fridr Jeg fikk mørke hår langs kjeven da jeg sluttet på pillen (etter over 10 år). De kommer ennå, selv om jeg er gravid :unsure: Napper de lengste og bleker resten. Føler meg ganske lite lekker! 

Her tusler og går det. Fortsatt mye kvalm og uvel. Går inn i uke 12 i morgen, så håper det gir slipp snart. Skal på ul om en uke, blir spennende! Dette er min første, magen er fortsatt flat som en pannekake. Gleder meg til magen kommer, men tror det kan ta litt tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi tar 100% også blir det vel deltidsjobb etter endt permisjon. Vet ikke egentlig,  men finner ut av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎29‎.‎11‎.‎2016 den 13.10, Askmeagain89 skrev:

Vi tar 100% også blir det vel deltidsjobb etter endt permisjon. Vet ikke egentlig,  men finner ut av det. 

Hvor skal barnet være da begge er i jobb etter endt permisjon?

Kunne tenke meg deltid også, men vet ikke om noen innen familie kat ta seg av barnet da. Må se nærmere på det når den tid kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ny Bruker skrev:

Hvor skal barnet være da begge er i jobb etter endt permisjon?

Kunne tenke meg deltid også, men vet ikke om noen innen familie kat ta seg av barnet da. Må se nærmere på det når den tid kommer.

Vi jobber turnus så en jobber dag og en kveld, ulike helger. Jobbet slik fulltid begge to med førstemann,  men tror ikke vi orker det med to. Har min på halvannet hjemme, men hun skal i bhg nå så håper vi får til det samme med nestemann også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi går nok for 100% denne gangen også. Jeg tok 10 uker ulønnet etter permisjonen sist, men er usikker på om vi gjør det denne gangen. 

 

Vi har vært på ordinær ultralyd i dag. Alt så fint ut, og det så, i følge jordmor, veldig ut som en jente. Jeg er veldig fornøyd med det, men mye av praktiske årsaker - at hun kan bruke samme klær og utstyr som storesøster ;) 

Endret av Essie_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer til desom har vært på oul allerede! 

Jeg skal om en uke, og kan nesten ikke ente :strix: Gleder meg til jeg kan begynne å strikke mer målrettet :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at flere har fått vite kjønn og at alt ser bra ut. 

Jeg tror ikke min er før om to uker jeg. Vil ikke egentlig vite kjønn heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det noe håp for å se kjønn ved ul 12 uker? Skal på ul på tirsdag. Er så spent på å vite hva det blir, selv om det er det samme hva. Vil bare vite! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kajal skrev:

Er det noe håp for å se kjønn ved ul 12 uker? Skal på ul på tirsdag. Er så spent på å vite hva det blir, selv om det er det samme hva. Vil bare vite! 

Hun vi var hos ved 12+1 så det ikke. Men hun var helt håpløs, angrer bittert enda på at jeg ikke krevde ny time hos en gyn som virket litt interessert iallefall. 1650kr rett i dass (ikke fordi hun ikke så kjønn altså...) 

Men jeg har hørt om de som har fått vite kjønn så tidlig, men med beskjed om at det må tas med en klype salt, for det er umulig å si noe sikkert. 

Vi skal på OUL til uka, og i vår innkallelse sto det at det ikke var rutine å sjekke kjønn. Så kanskje det ikke blir nevnt i det hele tatt? :klo: da begynner i såfall jakten på nøytrale klær - de vokser ikke akkurat på trær...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, -Fiona- skrev:

Hun vi var hos ved 12+1 så det ikke. Men hun var helt håpløs, angrer bittert enda på at jeg ikke krevde ny time hos en gyn som virket litt interessert iallefall. 1650kr rett i dass (ikke fordi hun ikke så kjønn altså...) 

Men jeg har hørt om de som har fått vite kjønn så tidlig, men med beskjed om at det må tas med en klype salt, for det er umulig å si noe sikkert. 

Vi skal på OUL til uka, og i vår innkallelse sto det at det ikke var rutine å sjekke kjønn. Så kanskje det ikke blir nevnt i det hele tatt? :klo: da begynner i såfall jakten på nøytrale klær - de vokser ikke akkurat på trær...

 

 

Nei, de bruker som regel ikke tid på det og noen kan bli sure om du spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...