Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2017


Småkjekset

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg og kjenner sånne små bobler og dult, hver dag! Vi var på OUL i dag, og det er ei lita jente som ligger å spreller inne magen :rodmer:

Alt var bra med baby, men navlestrengen har bare en arterie, så jeg må inn på UL vekstkontroll hver 4. uke. Men så lenge det kun var det som var "feil" var det visst ingenting å bekymre seg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dumle skrev:

Åssen går det med deg @fridr

Jeg har såvidt begynt å kjenne den lille "boblen" som skal være spark. 

Det går greit, og prøver å slappe av og bare tenke at så lenge jeg kjenner liv er det bra. Hvor langt er du på vei nå?

Er selvfølgelig blitt sjuk nå i jula og :frkk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, fridr skrev:

Det går greit, og prøver å slappe av og bare tenke at så lenge jeg kjenner liv er det bra. Hvor langt er du på vei nå?

Er selvfølgelig blitt sjuk nå i jula og :frkk:

Høres bra ut :) 

Jeg er 18+5 i dag. Synes jeg har vært forkjøla hele jula jeg og... :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått skikkelig influensa og har så vondt overalt :( Å være sjuk er det verste jeg vet. Er sååååå synd i meg da :fnise::sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, fridr skrev:

Jeg har fått skikkelig influensa og har så vondt overalt :( Å være sjuk er det verste jeg vet. Er sååååå synd i meg da :fnise::sur:

Off, det er kjipt :( 

God bedring! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, fridr skrev:

Jeg har fått skikkelig influensa og har så vondt overalt :( Å være sjuk er det verste jeg vet. Er sååååå synd i meg da :fnise::sur:

God bedring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, fridr skrev:

Jeg har fått skikkelig influensa og har så vondt overalt :( Å være sjuk er det verste jeg vet. Er sååååå synd i meg da :fnise::sur:

Oj influensa! Får du noe ekstra oppfølging for det, siden gravide er i risikogruppen? 

Jeg har vært latterlig forkjøla i jula jeg også, men er heldigvis på bedringens vei nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så mange som er syke rundt meg nå, så er nesten bare et spørsmål om tid før det er min tur. 

Niesen min har fått vannkopper for andre gang nå, håper at jeg slipper det! Ellers er det omgangssyke på flere kanter, så håper at vi går klar *bank i bordet*

Bekkenet krangler enda, så er sykemeldt ut januar og så får vi se hva som skjer videre. Slitsomt å aldri bli noe bedre i bekkenet, men skal til fysio i morgen så er spent på hvordan det går. Var egentlig 4-5 måneder ventetid, men plutselig var det en åpning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Nori skrev:

Oj influensa! Får du noe ekstra oppfølging for det, siden gravide er i risikogruppen? 

Jeg har vært latterlig forkjøla i jula jeg også, men er heldigvis på bedringens vei nå. 

Neeei... er vel ingenting legene kan gjøre med det nå? Er jo allerede blitt sjuk.

Må vel bare hvile og ta paracet. Må få tak i halsdrops, har så vondt i halsen og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, fridr skrev:

Neeei... er vel ingenting legene kan gjøre med det nå? Er jo allerede blitt sjuk.

Må vel bare hvile og ta paracet. Må få tak i halsdrops, har så vondt i halsen og.

Jeg vet ikke. Vet bare at influensa kan være veldig alvorlig for gravide/fosteret. Jeg har så ekstrem nåleskrekk så jeg har dessverre ikke fått tatt vaksinen, fikk streng beskjed om å holde med unna syke folk. Akkurat som om noen frivillig oppsøker sykdom. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare tull, influensa er ikke farlig med mindre man får pusteproblemer osv. :) men høy feber er visst ikke så bra. Har ikke feber heldigvis :)

ja, ikke sant, hvem har lyst å bli sjuk liksom :fnise: Jeg har prøvd så godt jeg kan, men her hoster hele familien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min prøvde å overtale meg til å ta influensavaksinen, fordi høy feber ikke er bra for babyen. Men jeg er generelt motstander av å ukritisk dytte i seg medikamenter, så jeg sa at da vil jeg heller ta febernedsettende HVIS jeg skulle bli dårlig, men tross alt hadde jeg influensa tidlig i høst, så sannsynligheten for å få det igjen er jo lav. Høy feber har jeg heller ikke hatt siden jeg var barn. 

Men hun var så bestemt på at jeg burde ta vaksinen, og hennes neste argument var at det var en viss fare for å "ligge på seg blodpropp", fordi man ble så dårlig, og ikke i stand til å røre på seg.  Altså, hæ? :alice: 

Får bare krysse fingre for at jeg slipper unna :fnise:

Ellers er det mye liv inne hos mageboeren for tiden :rodmer: pappa'n har foreløpig ikke fått kjenne det enda, for hver gang jeg tar hånden hans for å vise så blir det stille :rolleyes:

Og ja, vektøkning. Blir man komfortabel med det? Er 21+6 og har vel gått opp 6 kg. Klarer ikke bli helt komfortabel med det jeg altså, selv om jeg vet det er flåsete av meg. Alle kommenterer liksom at jeg har blitt så stor ALLEREDE :vetikke: har fotballfruen ødelagt folks bilde av en gravid kvinnekropp? Blæh...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Folk skal mene noe om ALT. Er så jævla lei det:laugh: er vel også en av grunnene til at vi ikke har gidda å fortelle så mange at jeg er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, -Fiona- skrev:

 

Ellers er det mye liv inne hos mageboeren for tiden :rodmer: pappa'n har foreløpig ikke fått kjenne det enda, for hver gang jeg tar hånden hans for å vise så blir det stille :rolleyes:

Og ja, vektøkning. Blir man komfortabel med det? Er 21+6 og har vel gått opp 6 kg. Klarer ikke bli helt komfortabel med det jeg altså, selv om jeg vet det er flåsete av meg. Alle kommenterer liksom at jeg har blitt så stor ALLEREDE :vetikke: har fotballfruen ødelagt folks bilde av en gravid kvinnekropp? Blæh...

Jeg har kjent liv siden uke 14. Mannen kjente på utsiden i uke 20. Det er veldig betryggende å føle bevegelser som en bekreftelse at alt er bra. Her venter vi en gutt og han har allerede et mønster. Veldig aktiv ca. kl. 8 og kl. 20. 

Når det gjelder vekten, så er jeg enig at dette er skummelt. Er førstegangs, så vet ikke hvordan kroppen min reagerer. Har lagt på meg lite i starten. Fra uke 14 kryper vekten oppover. Det er nesten skummelt å veie seg ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også syk. Halvannen uke nå, og fortsatt ikke noe særlig bedre. Hadde feber i starten, men gikk over etter et par dager. Jeg har heller ikke tatt vaksine,  men har heller ikke influensa nå da. Blir alltid så syk etter vaksiner og andre fremmede ting som påføres kroppen. Er på ingen måte motstander heller, men anser det som lite nødvendig å ta vaksinen. Har heller ikke blitt anbefalt den, verken denne eller forrige gang. Lege og jordmor jeg har spurt sier det er opp til en selv så da er det nok neppe så viktig.

@-Fiona-F Utrolig kjipt med kommentarer. Folk bør virkelig skjønne at graviditet ikke tilsier at man ikke får ha noen intimgrenser lenger. Jeg har bare gått ned, og det kommenteres også. Lei av kommentarene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt influensavaksinen for første gang i mitt liv da jeg føler jeg har vært mer enn dårlig nok svangerskapet her så ønsket ikke influensa i tillegg. Glad for det nå som alle rundt meg er syk...

Ellers har jeg startet å slite litt med å sove godt, vanskelig å finne gode sovestillinger. Har nå sengen full av puter, men begynner å vurdere slik gravidpute; bbhugme. Noen her som har slik eller også vurdere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...