Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2017


Småkjekset

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Er det flere som har begynt med innkjøpene? Jeg er nå i uke 20 og vet vi skal ha en gutt. Satt i en halv dag i går på eBay og til slutt bestilte bare noen klutter til babyen. Vet jo ikke helt hvike fargetoner jeg skal foretrekke. Vil ikke ha for mange farget i utstyret/interiøren, så tok bare hvis, mint og blå.

Her er linken. Legg ut linkene til deres beste funn også.

http://www.ebay.com/itm/192035969295?_trksid=p2057872.m2749.l2649&var=491754587832&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

878D1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har heldigvis det meste fra sist, så er lite vi trenger å kjøpe inn. Kjøpte et bæresjal i går da. :) Ellers må vi ha ny bil og det blir nok ny og større sofa også, men det hadde vi kjøpt uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Nori skrev:

Vi har heldigvis det meste fra sist, så er lite vi trenger å kjøpe inn. Kjøpte et bæresjal i går da. :) Ellers må vi ha ny bil og det blir nok ny og større sofa også, men det hadde vi kjøpt uansett. 

En større bil har mannen begynt å se på når vi endelig ble gravide. Så kjøpte når jeg var 5-6 uker på vei :) Jeg arver det meste fra søsteren min også. Men en del ting, som madras, sko, klutter osv kan ikke gjenbrukes, så jeg koser meg med de små innkjøpene jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Ny Bruker skrev:

En større bil har mannen begynt å se på når vi endelig ble gravide. Så kjøpte når jeg var 5-6 uker på vei :) Jeg arver det meste fra søsteren min også. Men en del ting, som madras, sko, klutter osv kan ikke gjenbrukes, så jeg koser meg med de små innkjøpene jeg har.

Det er veldig koselig å kjøpe inn. :) Hvilken bil valgte dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Nori skrev:

Det er veldig koselig å kjøpe inn. :) Hvilken bil valgte dere?

VW Passat. Hadde en liten konebil før.

Endret av Ny Bruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på ordinær ul og alt er bra med vår lille baby :)

Vi har ikke handlet noe for vi har så vanvittig mye og får låne alt vi trenger eller har etter frøkna som skal bli storesøster. Hvis det skulle bli gutt må vi kjøpe klær etterhvert, men vi har en god del nøytrale klær i str 44-56 så da venter jeg med å kjøpe til jeg får babyen. Det eneste vi vurderer er søskenvogn pga levering og henting i bhg pluss ferie. Frøkna er jo bare 2 år eller blir 2 år når minstemann kommer så å forvente så mye gåing blir litt dumt. Vi skal også kjøpe ny bil. Vi har vel egentlig plass,  men med vogn(er), hundebur, bagasje, to barneseter og sånn så tror jeg en større bil hadde vært fint. Bilen er dessuten klar for å skiftes ut. 

Ender nok med at jeg ryker på en smell og kjøper litt søte babyklær uansett for sånn er jeg bare :P Vi må også kjøpe ny madrass til bed side crib. Frøkna skal få ny seng også for hun sover i sprinkelsenga. Vi vurderer køyeseng,  men har ikke helt bestemt oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Ny Bruker skrev:

VW Passat. Hadde en liten konebil før.

Vi har også en bil i konebilsegmentet. Passat er en av de vi ser på nå. :)

Endret av Nori
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er bare 14 uker, men vi hev oss på tilbudet til barnas hus med 25% på Britax i går, og kjøpte barnevogn! Britax go next i fargen olive. Gleder meg til å ta den i bruk, den virker skikkelig god å kjøre og jeg syntes den er veldig fin. Første barnet vårt, så vi må kjøpe det meste. Skal få arve og låne noen ting av venner også, heldigvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal utnytte Barnashus sine tilbud. På juleaften kan man velge mellom alle tilbudene de har hatt i kalender sin så da skal vi slå til på et par stk av de. Ikke vogn dessverre, da jeg ikke er 100% sikker enda og vil gjerne gjøre mer undersøkelser først. Men blir endel andre ting!

Men er så usikker angående ullpels til barnevogn. Har termin i mai, og noen sier man også bør bruke det på sommeren. Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å kjøpe inn lammeskinn til vognen, og skulle det bli for varmt tar jeg det bare ut. Støresøster varslet i april, og der hadde vi lammeskinn fra dag en :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi kommer til å bruke babynest i vognen om sommeren. Vognpose om høst og vinter. Kommer kanskje til å ha lammeskinn i vugga i stua, da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul, alle sammen :nordvesta: Håper dere alle koser dere og har en fredelig og fin jul.

Er det bare jeg som synes det er vondt når ungen sparker? Er bare 18 uker og har kjent han i to-tre uker allerede. Men det gjør vondt... :( Som å bli stukket med noe spisst på innsiden av magen, liksom. Også fikk jeg litt rosa på papiret i dag, men gikk fort over. Aldri kommet så langt i en graviditet før, så er kanskje litt i overkant bekymra :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her! :) Jeg er 16 uker på vei med nummer to, har ei jente på snart 16 mnd fra før av. Hadde planlagt "to tette", men egentlig ikke fullt så tette som disse to, men vi gleder oss stort til baby igjen! På tidlig UL var alt fint og gynekologen mente 90% sikkert at det er en jente inni der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...