Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2017


Småkjekset

Anbefalte innlegg

Takk for svar :) Da er det sikkert bare kynnere. Det er ikke akkurat vondt, nei. Men ganske så ubehagelig! Føles som magen skal eksplodere :PFår det om jeg er i mye aktivitet/blir sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går fint så lenge de ikke gjør vondt og går over når du setter deg ned eller legger deg ned. Ubehagelig er det likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er mine kynnere også. Ikke vondt, men ubehagelig. Føles som du beskriver det @fridr Kommer ved mye aktivitet og alltid etter orgasme. Noen ganger helt random også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei termindamer! I dag er jeg 19+1. I går kjente jeg første sikre bevegelse fra lille, en liten fiskehale som kilte meg i magen :yvonne: Vi har ikke fått OUL før førstkommende fredag (19+6), så nå begynner jeg å bli veldig spent på om alt ser bra ut og hvilket kjønn det blir. Hadde ul i uke 12 der alt var helt som det skulle være, så håper alt fortsatt er bra. Nå begynner magen å bli såpass synlig at folk legger merke til det, det er jo litt gøy :) Er ogsåmye bedre i formen, har vært mye kvalm og utmattet inntil nylig.

Når vi får vite kjønnet blir det nok litt shopping :nori:Har sydd en del klær og kjøpt litt, men har holdt det mest mulig kjønnsnøytralt. Nå er jeg veldig klar for å supplere litt med klær og farger og mønstre som er mer jentete eller guttete. Skjønner meg ikke på de som ikke vil vite kjønn, jeg er alt for utålmodig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld var vi på OUL, og alt så fint ut med baby. På tidlig UL i uke 11 var gynekologen rimelig sikker på at det var ei jente inni der, så vi har forberedt oss på enda ei jente - men i dag viste det seg (klart og tydelig) at det er en gutt! Jeg ble så sjokkert og glad at det kom noen tårer.. Endelig får samboeren min gutten jeg vet han har ønsket seg. Han har jo to jenter fra før av og er oppvokst med moren sin og 4 søstre, så han har alltid vært omringet av jenter, haha! 

Det viktigste er selvsagt at baby er frisk og fin, men er jo litt morsomt med kjønn også. :) Gleder oss masse til å handle inn litt gutteting, selv om det meste etter jenta vår er nøytralt. 

Ny termin ble 9.juni. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.1.2017 den 12.04, Gummiloppa skrev:

Slenger meg på i denne dagboken jeg også! :goodbye:

Fyller 31 år om 3 uker og har termin 30. mai. Ble (veldig) uplanlagt gravid så vi fikk oss begge et lite sjokk! Vi flytter nemlig til ny leilighet i mai/juni så vi hadde tenkt å begynne å prøve når vi var på plass i det nye hjemmet, men livet blir ikke alltid som man har tenkt alle ganger! Dette er vårt første barn, så det blir veldig spennende! :gravid:

Har vært på 3 ultralyder, og vi venter en liten gutt! Har vært veldig heldig og sluppet unna alle ekle graviditetssymptomer, men har begynt å kjenne antydninger til bekkensmerter. Får håpe det ikke blir så veldig mye verre...

Har du prøvd å oppsøke hjelp for bekkensmertene dine? Jeg var selv på behandling mot bekkensmerter under graviditeten og ble mye bedre etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.1.2017 den 21.46, Askmeagain89 skrev:

Supert @FantasDick :) Gratulerer med gutt :)

Tusen takk! :helen:

På 25.1.2017 den 12.22, Dumle skrev:

@FantasDick gratulerer! :blomst:

Hvordan reagerte den blivende far? 

Takk! :biggrin: Åh, jeg tror han strevde litt med å ikke vise for mye entusiasme over at det ble en gutt, men han er veldig glad. Han har alltid ønsket seg en gutt, men har bare fått jenter.. Helt til nå! Dette er jo det siste barnet vårt også, så var siste sjanse liksom. Jenter er nydelige de, og jeg er like glad uansett kjønn, men det er jo litt stas med en av hver også! Han snakker om å kjøre bilbane, skyte luftgevær, spille fotball osv. Ikke det at han ikke kunne gjort dette med jentene, men hittil har det ikke vært noen særlig interesse fra den største jentas side - og hun er 15 år. 

På 25.1.2017 den 12.31, Nori skrev:

Gratulerer @FantasDick. :hoppe:

Tusen takk! :helen:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på OUL i dag. Fantastisk å se en liten akrobat av en jente som lå inni der og turnet. Alt så veldig bra ut med alt, ny termin 23. juni. Nå begynner shoppingen! :alice:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kajal skrev:

Vi har vært på OUL i dag. Fantastisk å se en liten akrobat av en jente som lå inni der og turnet. Alt så veldig bra ut med alt, ny termin 23. juni. Nå begynner shoppingen! :alice:

Gratulerer med jente :) Lykke til med shopping :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg holder hodet sånn noenlunde over vannet for tiden. Jobber fremdeles 50% med 50% svangerskapspenger. Skal til legen på torsdag for glukosebelastningstest og svangerskapskontroll, så jeg tenkte egentlig å snakke litt med henne om hvordan jeg har det. Jeg føler jeg hverken strekker til på jobb eller hjemme, og storesøster får ikke så mye tid med mammaen som jeg syns hun fortjener.

Det begynner å komme seg litt med utstyr her. Barnevogn er bestilt, en vask med bittesmå klær skal straks inn i tørketrommelen og jeg har forsøkt å få oversikt over hva vi egentlig trenger av utstyr. 

Bare 2 måneder til permisjon og 3 måneder til termin i morgen! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fremdeles 100% sykemeldt grunnet bekkenplager. Gikk til fysio hvor hun løsnet opp mye spenninger, men har pause derfra nå for hun kunne ikke hjelpe med de andre vondter ut over øvelser jeg har fått av henne til nå. 

Dagene går egentlig ganske greit fremover, for jeg har handlet meg mye garn slik at jeg har nok av ting å holde på med hjemme ;) Må sysselsette meg med noe siden jeg ikke klarer husarbeid og slikt. Men ved å ta det rolig på dagen har jeg energi til storesøster skal hentes fra barnehagen.

Nå er jeg derimot begynt med forkjølelse :sukk: Mannen var syk i 1,5 uke med det og var akkurat begynt å komme seg, så da er det min tur. Håper at storesøster slipper unna! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg merker utrolig lite til graviditeten om dagen, er i fin form og ingen vondter. Litt trøtt, men det er nok mer årstida. Og ikke har magen poppa noe særlig ennå heller. Hadde det ikke vært for daglige dult, samt at jeg har sett minien på ultralyd, hadde jeg nesten ikke trodd jeg var gravid i det hele tatt :fnise:

Hva strikker du, @Småkjekset? Jeg trenger litt inspirasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@_marielle_. Strikker mye fra Klompelompe-bøkene, Bella-teppe, og lue til storesøster og mannen. Utrolig mye fint å velge mellom! Sitter og ser på dåpskjole nå :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det etter forholdene bra. Er tett i nesen hele tiden, og har flere dager der jeg ikke kjenner smak eller kan lukte noe. Bittelittegranne bekkenplager, stort sett om natten. Har lært av kiropraktor hvordan jeg skal massere, så det hjelper en del. 

Ellers har jeg handlet litt i forbindelse med januarsalget, for der sparte jeg jaggu noen tusenlapper. Barnevogn og bilsete er noe av det som er handlet inn. :) Disse var det ikke rabatt på da... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Småkjekset skrev:

@_marielle_. Strikker mye fra Klompelompe-bøkene, Bella-teppe, og lue til storesøster og mannen. Utrolig mye fint å velge mellom! Sitter og ser på dåpskjole nå :jepp:

Tror jeg skal ta en titt på disse klompelompe-bøkene, virker som om flere er fornøyd med de :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...