Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2017


Småkjekset

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en bbhugme til jul, men har ikke fått testet den ennå, fordi det var feil farge. Har hørt veldig mye godt om den. 

I dag har vi vært på OUL. Alt sto bra til og ble flyttet tilbake en dag, så ny termin er 28. mai. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, Tropic skrev:

Ellers har jeg startet å slite litt med å sove godt, vanskelig å finne gode sovestillinger. Har nå sengen full av puter, men begynner å vurdere slik gravidpute; bbhugme. Noen her som har slik eller også vurdere det?

Jeg skal hente denne puten på posten i morgen. Blir gal av å ikke kunne ligge på magen, for det gjør jeg alltid. Har et lite håp om at denne skal hjelpe meg så jeg i hvert fall kan ligge delvis på magen en stund til. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bbhugme :) bruker den mest mellom beina. Men nå er magen begynt å vokse og. Er fin til avlastning :) og blir nok å bruke den til ammepute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.12.2016 den 17.39, -Fiona- skrev:

Legen min prøvde å overtale meg til å ta influensavaksinen, fordi høy feber ikke er bra for babyen. Men jeg er generelt motstander av å ukritisk dytte i seg medikamenter, så jeg sa at da vil jeg heller ta febernedsettende HVIS jeg skulle bli dårlig, men tross alt hadde jeg influensa tidlig i høst, så sannsynligheten for å få det igjen er jo lav. Høy feber har jeg heller ikke hatt siden jeg var barn. 

Men hun var så bestemt på at jeg burde ta vaksinen, og hennes neste argument var at det var en viss fare for å "ligge på seg blodpropp", fordi man ble så dårlig, og ikke i stand til å røre på seg.  Altså, hæ? :alice: 

Får bare krysse fingre for at jeg slipper unna :fnise:

Ellers er det mye liv inne hos mageboeren for tiden :rodmer: pappa'n har foreløpig ikke fått kjenne det enda, for hver gang jeg tar hånden hans for å vise så blir det stille :rolleyes:

Og ja, vektøkning. Blir man komfortabel med det? Er 21+6 og har vel gått opp 6 kg. Klarer ikke bli helt komfortabel med det jeg altså, selv om jeg vet det er flåsete av meg. Alle kommenterer liksom at jeg har blitt så stor ALLEREDE :vetikke: har fotballfruen ødelagt folks bilde av en gravid kvinnekropp? Blæh...

Akkurat samme her.. Kjenner masse liv men når typen skal kjenne blir det heeeelt stille..😝 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bbhugme fikk jeg låne når jeg ammet forrige gang. Men følte jeg burde ha min egen, og fikk den til jul av kjære i år. Gleder meg til å bruke den fremover og etterpå.  -han har forresten sovet med min billige ammepute mellom beina siste 1,5 året :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også fått bb hugme til jul, men jeg har ikke kommet så langt at jeg har pakka den ordentlig opp ennå. Men det begynner å bli ubehagelig å sove på magen, så den kommer nok fram veldig snart :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt avhengig av Bbhugme! Har den med på hyttetur nå, fordi jeg sover elendig uten. Men jeg er ganske plaget av bekkensmerter også - og gradert sykmeldt på grunn av det. Begynte med smerter i uke 6 omtrent, og det blir ikke bedre, selv om utviklingen har blitt bremset av behandlinger hos osteopat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

På tide å melde seg inn, kanskje? 😇 Her er min første på vei, sambo sin andre. Han sier dog at det er mye hyggeligere denne gangen siden han fikk være med på å bestemme at vi skulle ha en liten en! Sluttet på pillen litt før enn planlagt, da det bare var klabb og babb med kroppen min. Rakk ikke få igjen regelmessig mens før spiren satt. Foreløpig termin er 12. juni, skal på ultralyd om en uke! Jeg er 25 år forresten. Ææææ gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, 

Er det noen flere enn meg som er hysterisk engstelige for at ting ikke skal gå bra? Jeg har termin 21. juni. Var på tidlig UL i uke 12, da så alt fint ut, men nå tre uker senere føler jeg meg ikke gravid i det hele tatt (utenom at jeg er litt tykkere på midten enn vanlig...barn nr. 2) Hadde en SA i uke 12 i sommer, så det sitter i, men jeg klarer ikke slappe av et sekund og angrer hver gang jeg har fortalt noen nye folk om at jeg er gravid. For kanskje det ikke blir noe av...?!? Hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Navnesen skrev:

Hei hei!

På tide å melde seg inn, kanskje? 😇 Her er min første på vei, sambo sin andre. Han sier dog at det er mye hyggeligere denne gangen siden han fikk være med på å bestemme at vi skulle ha en liten en! Sluttet på pillen litt før enn planlagt, da det bare var klabb og babb med kroppen min. Rakk ikke få igjen regelmessig mens før spiren satt. Foreløpig termin er 12. juni, skal på ultralyd om en uke! Jeg er 25 år forresten. Ææææ gleder meg!

Gratulerer og velkommen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Prassede skrev:

Hei, 

Er det noen flere enn meg som er hysterisk engstelige for at ting ikke skal gå bra? Jeg har termin 21. juni. Var på tidlig UL i uke 12, da så alt fint ut, men nå tre uker senere føler jeg meg ikke gravid i det hele tatt (utenom at jeg er litt tykkere på midten enn vanlig...barn nr. 2) Hadde en SA i uke 12 i sommer, så det sitter i, men jeg klarer ikke slappe av et sekund og angrer hver gang jeg har fortalt noen nye folk om at jeg er gravid. For kanskje det ikke blir noe av...?!? Hjelp!

Jeg skjønner følelsen. Alt blir bedre når man kjenner liv. Sannsynligheten for at noe går galt etter ultralyd er svært liten. Dette skal gå bare bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, Nori skrev:

Hvilken vogn har dere kjøpt? 

Bugaboo Cameleon 😍 Den er nok litt liten for mannen på 195, men jeg strekker meg bare 160 cm over bakken, så det ble vanskelig å finne en som passet begge :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, -Fiona- skrev:

Bugaboo Cameleon 😍 Den er nok litt liten for mannen på 195, men jeg strekker meg bare 160 cm over bakken, så det ble vanskelig å finne en som passet begge :rolleyes:

Vi har Buffalo og er begge veldig fornøyde med den. Mannen også, selv om han er over 190. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda @fridr. Jeg har ikke vondt, men de er ømme fordi i motsetning til sist hvor de ikke ble noe større h ar de blitt mye større nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...