Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2017


Småkjekset

Anbefalte innlegg

Sjefer har ikke lov å bli grinete for ting man ikke kan noe for! Om hun ikke klarer å tilrettelegge, kan du ha krav på svangerskapspenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er delvis sykmeldt på grunn av svangerskapsplager. Har en viss prosent jeg skal jobbe, men klarer jeg jobber jeg mer og fører bare på dette på sykmeldingen.

Har en venninnegjeng som møtes sjelden da 2 stk bor andre plasser i landet. Nå er alle samlet i samme by og de har avtalt å møtes en dag i byen på cafe midt på dagen (hverdag). Siden jeg er sykmeldt har jeg mulighet til å bli med, og det hadde vært sykt deilig å komme seg ut blant folk litt også! Men synes det er så vanskelig å skulle være på cafe midt i arbeidstiden når jeg er sykmeldt... Hva hadde dere gjort?

 

 

Vet ikke helt om dette er innenfor på denne tråden så bare gi beskjed om det ikke er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser den. Har opplevd det sammeog sleit med dårlig samvittighet. Du må bare tenke på deg selv, så får folk eventuelt tenke sitt. Det er ikke jobben som er det viktigste i livet. Det er faktisk helsa di, og den går på det psykiske og. Å komme seg ut med venner er kjempeviktig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.. du må jo så klart gå ut og ikke tenke på jobben. å være sykmeldt betyr ikke at man kun skal sitte hjemme vettu..😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 13. november 2016 den 8.40, Dumle skrev:

Har hatt  en gradert sykmelding på grunn av magesmerter og kvalme, men nå som det har gitt seg, så blir det vel tilbake til normalen. 

Famous last words... 

Ryggen gikk helt i lås på jobben, så nå måtte jeg ut i 100% sykmelding. Ifølge kiropraktor, så har ikke dette med hormoner å gjøre og er heller ikke bekkenløsning eller låsning. Han mener jeg blir helt fin i løpet av 3-4 uker. 

Sååå ikke helt tilbake til normalen allikevel da. :klo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endelig fått fortalt nyheten på jobb og det gikk kjempebra. Veldig godt å få den byrden av skuldrene. 

Er det forresten noen som har fått innkalling til OUL ennå? Jeg var jo hos legen forrige fredag og det har ennå ikke kommet noe. sist mener jeg det tok bare et par dager og nå har det gått nesten to uker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Nori skrev:

Nå har jeg endelig fått fortalt nyheten på jobb og det gikk kjempebra. Veldig godt å få den byrden av skuldrene. 

Er det forresten noen som har fått innkalling til OUL ennå? Jeg var jo hos legen forrige fredag og det har ennå ikke kommet noe. sist mener jeg det tok bare et par dager og nå har det gått nesten to uker. 

Så deilig! Jeg måtte fortelle det i uke 7.. ikke moro.   Deilig å være ferdig med det uansett.  

Jeg fikk time til oul på den tidlige ul på sykehuset.  

Burde jo få en time snart du og

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Nori skrev:

Nå har jeg endelig fått fortalt nyheten på jobb og det gikk kjempebra. Veldig godt å få den byrden av skuldrene. 

Er det forresten noen som har fått innkalling til OUL ennå? Jeg var jo hos legen forrige fredag og det har ennå ikke kommet noe. sist mener jeg det tok bare et par dager og nå har det gått nesten to uker. 

Jeg søkte om sykehusplass når jeg var 8+4. Hos jordmor 11+3, stusset hun veldig over at jeg ikke hadde blitt innkalt og fåreslo at jeg ringte fødeavdelingen på sykehuset og sjekket. Jeg lå i systemet og skulle inn i romjulen. Hun sa jeg kom til å få brev. Hun stusset ikke i det hele tatt over at det ikke var kommet enda. 

Du kan jo ta en telefon å sjekke, men tipper det er i orden. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo sikkert i orden. Men har opplevd rot og tull tidligere, så er litt skeptisk. :P Haster jo ikke sånn sett, er jo ennå en god stund til. Venter til over helga og så kan jeg ta en telefon bare for å forsikre meg. Takk for svarene jenter. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk innkallelse til OUL to uker etter legetimen. Og ganske nøyaktig tre uker før dato for OUL. Har time om to uker, da skal jeg være ca 18 + 4. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og fikk time dagen etter at henvisninga ble sendt, fikk beskjed om det elektronisk. Og så kom brevet i posten ei uke etterpå! 

Skal inn i romjula, og det føles som en liten evighet til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i forgårs var jeg på ultralyd. Skulle da være ca uke 12. Pga svangerskapsforgiftning sist ville de at jeg skulle komme tidlig for datering av svangerskapet denne gangen. kommer ALDRI til å glemme synet av TO små sprellende kropper på skjermen... Vi venter tvillinger, og får med det tre barn på ca ett år! det er det sykeste sjokket jeg noen gang har fått...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ååh så kult @yabbadoo:) 

Vi fikk time til OUL et par-tre uker etter vi hadde søkt om fødeplass. Men det var fortsatt i god tid før timen, så det tok jeg med knusende ro. Skal forøvrig inn om 3 uker, og er fryktelig spent :) 

Hvordan står det til med immunforsvaret deres? Jeg blir syk over en lav sko for tiden. Har hatt småforkjølelser 2-3 ganger de siste månedene, og nå som jeg endelig hadde sluttet å spy og kunne begynne å jobbe normalt igjen fikk jeg såklart skikkelig influensa med ørebetennelse og greier. Har ikke vært så dårlig på årevis, og normalt blir jeg jo aldri syk :(  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, -Fiona- skrev:

Ååh så kult @yabbadoo:) 

Hvordan står det til med immunforsvaret deres? Jeg blir syk over en lav sko for tiden. Har hatt småforkjølelser 2-3 ganger de siste månedene, og nå som jeg endelig hadde sluttet å spy og kunne begynne å jobbe normalt igjen fikk jeg såklart skikkelig influensa med ørebetennelse og greier. Har ikke vært så dårlig på årevis, og normalt blir jeg jo aldri syk :(  

Føler at jeg aldri har hatt så godt immunforsvar som nå nesten jeg..😝 veldig mange rundt meg som har vært forkjøla og sånt..  som regel så har jo og blitt smitta, men ikke nå! gikk ei stund å nesten bare venta på å bli smitta! men ingenting er bedre enn å slippe unna.. Men plutselig så kan det jo dukke opp.. 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.11.2016 den 18.30, -Fiona- skrev:

Ååh så kult @yabbadoo:) 

Vi fikk time til OUL et par-tre uker etter vi hadde søkt om fødeplass. Men det var fortsatt i god tid før timen, så det tok jeg med knusende ro. Skal forøvrig inn om 3 uker, og er fryktelig spent :) 

Hvordan står det til med immunforsvaret deres? Jeg blir syk over en lav sko for tiden. Har hatt småforkjølelser 2-3 ganger de siste månedene, og nå som jeg endelig hadde sluttet å spy og kunne begynne å jobbe normalt igjen fikk jeg såklart skikkelig influensa med ørebetennelse og greier. Har ikke vært så dårlig på årevis, og normalt blir jeg jo aldri syk :(  

Mitt immunforsvar er også ræva! Har vært konstant forkjølt i hele høst :/ jenten vår som blir to år i desember begynte i barnehage i august, hun har vært relativt frisk - mens jeg har fått alle "sykdommene"... ekstra slitsomt når man er gravid og kvalm, og i tillegg har full jobb og en aktiv jente som krever deg hele ettermiddagen 😅 Her har det blitt mange tidlige kvelder, tror jeg i snitt har lagt meg kl åtte de siste ukene😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...