Gå til innhold

Kvinner som gråter ved motgang


WubWub

Anbefalte innlegg

Gjest NotNaomi

Syns ikke noe om voksne som tar til tårene,og unnskylder seg med at de er følelsemennesker. Ja,det er greit å gråte,det er greit å vise sinne og sorg,men forskjell på barn og voksne er at vi lærer oss å kontrollere føleler og å tåle mer etter som vi erfarer mer. Hadde tatt seg ut om offentlige personer tok til tårene i hytt og pine fordi "de er følelsemennesker". Tror ikke de er mindre følsomme enn andre,men ærlig talt,om fks Erna Solberg gråt ved motgang,skuffelser og kritikk,så ville det vel ikke akkurat vært særlig forståelse ute og gått. Så,som voksne oppfører vi oss ikke sånn. Vi lærer å beherske oss.

Syns det er greit at folk gråter iblant,det er forståelig,men ikke for alt og ingenting. Når folk har følelsene utenpå kroppen,så er det vel ofte fordi de sliter med noe psykisk,og dermed ikke har den normale sperren,så da er de jo unnskyldt. Vil bare si til slutt at jeg kjenner flere menn som gråter altså,men de gjør det bare ikke i så manges nærvær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei det er løgn og det vet du, men du er bare ute etter å provosere og se reaksjoner som vanlig. Jeg f. eks gråter ikke over sånt og blir bare irritert over skrikende småbarn og de bryr jeg meg heller ikke om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, NotNaomi skrev:

Syns ikke noe om voksne som tar til tårene,og unnskylder seg med at de er følelsemennesker. Ja,det er greit å gråte,det er greit å vise sinne og sorg,men forskjell på barn og voksne er at vi lærer oss å kontrollere føleler og å tåle mer etter som vi erfarer mer. Hadde tatt seg ut om offentlige personer tok til tårene i hytt og pine fordi "de er følelsemennesker". Tror ikke de er mindre følsomme enn andre,men ærlig talt,om fks Erna Solberg gråt ved motgang,skuffelser og kritikk,så ville det vel ikke akkurat vært særlig forståelse ute og gått. Så,som voksne oppfører vi oss ikke sånn. Vi lærer å beherske oss.

Syns det er greit at folk gråter iblant,det er forståelig,men ikke for alt og ingenting. Når folk har følelsene utenpå kroppen,så er det vel ofte fordi de sliter med noe psykisk,og dermed ikke har den normale sperren,så da er de jo unnskyldt. Vil bare si til slutt at jeg kjenner flere menn som gråter altså,men de gjør det bare ikke i så manges nærvær.

For er spessiell konklusjon. Kanskje folk som har behov for å fortelle andre hva som er ok og ikke ok, er mennesker som sliter psykisk også?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
1 minutt siden, Fluffe skrev:

For er spessiell konklusjon. Kanskje folk som har behov for å fortelle andre hva som er ok og ikke ok, er mennesker som sliter psykisk også?

Javel? Nå er det bare sånn at et par jeg kjenner gråter veldig mye og ofte for alt og ingenting,og de har ting de ikke har fått bearbeidet. Det har vi snakket om,og derfor tar de lett til tårene. Hva var galt med å skrive det egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, NotNaomi skrev:

Javel? Nå er det bare sånn at et par jeg kjenner gråter veldig mye og ofte for alt og ingenting,og de har ting de ikke har fått bearbeidet. Det har vi snakket om,og derfor tar de lett til tårene. Hva var galt med å skrive det egentlig?

Å konkludere med at folk sliter med noe psykisk pga de lett gråter blir litt dårlig argumentering. Folk er forskjellig, kan ikke folk bare forstå det? Hvorfor skal det alltids graves og antas så mye om absolutt alt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
2 minutter siden, Fluffe skrev:

Å konkludere med at folk sliter med noe psykisk pga de lett gråter blir litt dårlig argumentering. Folk er forskjellig, kan ikke folk bare forstå det? Hvorfor skal det alltids graves og antas så mye om absolutt alt.

Det spørs jo hva du mener med "lett gråter". Det skurrer litt for meg når voksne folk tyr til tårer ved den minste motgang,kritikk og uro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Nøste~ skrev:

Nei det er løgn og det vet du, men du er bare ute etter å provosere og se reaksjoner som vanlig. Jeg f. eks gråter ikke over sånt og blir bare irritert over skrikende småbarn og de bryr jeg meg heller ikke om.

Nei jeg husker godt hva du skrev etter terroren i Frankrike. Du skrev at du lo. Du skrev også at du syntes det var morsomt at folk løp i dødsangst. Av den grunn ville det aldri slått meg at du "gråter over sånt" og det sjokkerer meg ikke at skrikende barn irriterer deg. 

Men du er ikke normen. Folk gråter faktisk av å lese om terror eller når de hører barnegråt. For min del har jeg forståelse for at folk gråter når det skjer noe traumatisk - men jeg forstår ikke hvorfor noen gråter med mindre det har skjedd noe alvorlig. 

Barn gråter når de har det vondt, er i nød, er i fare eller når de ønsker manipulere foreldrene til å kjøpe leker til de. De samme reglene gjelder for voksne : om noen gråter så gjør de enten fordi de er i nød, er i fare eller fordi de ønsker manipulere.

Så da tenker jeg mitt når ei voksen kvinne gråter uten å være i fare eller nød at motivet er : manipulasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvordan klarer dere å holde igjen tårene? Vil gjerne lære det, da jeg hater å gråte for alt og ingenting. For meg er det å holde igjen tårene når de kommer, like vanskelig som å holde igjen svette.

Anonymkode: 8fee7...29d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, WubWub skrev:

Nei jeg husker godt hva du skrev etter terroren i Frankrike. Du skrev at du lo. Du skrev også at du syntes det var morsomt at folk løp i dødsangst. Av den grunn ville det aldri slått meg at du "gråter over sånt" og det sjokkerer meg ikke at skrikende barn irriterer deg. 

Men du er ikke normen. Folk gråter faktisk av å lese om terror eller når de hører barnegråt. For min del har jeg forståelse for at folk gråter når det skjer noe traumatisk - men jeg forstår ikke hvorfor noen gråter med mindre det har skjedd noe alvorlig. 

Barn gråter når de har det vondt, er i nød, er i fare eller når de ønsker manipulere foreldrene til å kjøpe leker til de. De samme reglene gjelder for voksne : om noen gråter så gjør de enten fordi de er i nød, er i fare eller fordi de ønsker manipulere.

Så da tenker jeg mitt når ei voksen kvinne gråter uten å være i fare eller nød at motivet er : manipulasjon.

Hva med personen er lei seg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke lest hele tråden (kun HI), men ja jeg kan grine om det er noe som ikke går min vei, jeg mister en person jeg er glad, jeg griner av bøker, filmer, konserter, jeg blir til og med så forbanna at jeg griner noen ganger fordi jeg klarer ikke å tenke og få ut alt det jeg vil få ut. Forskjellen er at jeg ikke griner meg til noe, jeg har aldri brukt tårene mine til å oppnå noe - med hederlige unntak når du er barn i trassalder.

Jeg blir fremdeles sint på meg selv fordi jeg griner av ting, som man kanskje ikke burde grine av, men vet du hva? Det er sånn jeg er. Det er sånn kroppen min takler stress, motgang, vonde følelser, mange følelser osv. Og det er en enorm lettelse etterpå. Jeg griner ikke på jobb om jeg får motgang på jobb eller ute i det "offentlige rom", det tar jeg på privaten, men det å grine hjelper meg veldig i å takle ting.

For å svare på spørsmålet ditt i HI: hva synes jeg om en mann som griner? Jeg synes det er fantastisk! Det å faktisk være så lei, så forbanna, så såret, så bare så følelsesmessig at den eneste måten du takler noe og får utløp på er å grine er kjempebra. Jeg synes ikke mindre om folk, jeg synes tvert i mot det er fint å la følelsene komme ut på den måten. Å grine er å få ut stresset, å holde det inne vil bare være mer stressende. Jeg vil heller ha en mann som griner når han trenger å få utløp enn en som slår, sparker, banner osv. 

Mennesker reagerer ulikt på motgang, og det er gjerne en kombinasjon av følelsesmessige reaksjoner. Eksempelvis, jeg blir sjeldent sint, men når jeg først blir forbanna skjer følgende: Jeg banner, jeg blir skikkelig sint, og så kommer tårene :lol: Det skjer alltid, uansett om jeg prøver å stoppe den reaksjonen og bare bli sint. Men etterpå, etterpå er alt bedre. Så du får heller latterliggjøre kvinner som meg, som griner av "den minste ting", men jeg føler meg i alle fall bedre etterpå. 

Og ja, jeg har også grått mine bitre tårer over ikke å ha fått en jobb. Og det er helt greit :)

 

EDIT: Jeg griner ikke hver dag altså selv om det skulle høres sånn ut :fnise: 

Endret av Nikee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, NotNaomi skrev:

Det spørs jo hva du mener med "lett gråter". Det skurrer litt for meg når voksne folk tyr til tårer ved den minste motgang,kritikk og uro.

Du har bare ikke skjønt det. "Tyr til tårene" betyr å benytte seg av tårer som virkemiddel. Mange av dem som gråter offentlig gjør det ikke av valg, det bare presser seg frem. At du ikke har det sånn men kan styre det 100% betyr ikke at det er slik for alle andre. Gro H Brundtland måtte jobbe beinhardt for det - og klarte likevel ikke alltid skjule at hun ble beveget. Og ikke alle har hennes styrke. 

Anonymkode: 601cf...eea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fluffe skrev:

Hva med personen er lei seg?

Hva med impulskontroll ? Tenker du at det er greit at folk slår når de blir sint? Hvis nei: Hvorfor er det greit å sippe når man er lei seg?

Vi er voksne mennesker. Vi er ikke barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, WubWub skrev:

Hva med impulskontroll ? Tenker du at det er greit at folk slår når de blir sint? Hvis nei: Hvorfor er det greit å sippe når man er lei seg?

Vi er voksne mennesker. Vi er ikke barn.

Har du noen gang vært lei deg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Fluffe skrev:

Har du noen gang vært lei deg?

Nei. Jeg elsker meg selv, hvorfor skal jeg bli lei meg selv?

Endret av WubWub
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du har bare ikke skjønt det. "Tyr til tårene" betyr å benytte seg av tårer som virkemiddel. Mange av dem som gråter offentlig gjør det ikke av valg, det bare presser seg frem. At du ikke har det sånn men kan styre det 100% betyr ikke at det er slik for alle andre. Gro H Brundtland måtte jobbe beinhardt for det - og klarte likevel ikke alltid skjule at hun ble beveget. Og ikke alle har hennes styrke. 

Anonymkode: 601cf...eea

Beklager feil uttrykk! Jeg skjønner ihvertfall at jeg ikke syns noe om at voksne gråter for alt mulig. Det er ikke ok. Jeg har medlidenhet med folk som gråter pga sorg og dyp fortvilelse. Jeg har problemer med at voksne ikke har selvkontroll. At Gro Harlem Brundtland ble beveget var det vel en god grunn til regner jeg med. Kan ikke erindre at jeg har hørt hun gråt så mye offentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, WubWub skrev:

Nei

Nettopp. Du diskuterer ett tema du overhode ikke har noe erfaring med. Du syntes sikkert det er tøft og voksent og si du ikke gråter,for det er bare noe barn gjør.. Men blir du ikke trist den dagen foreldre, kone eller kanskje nært barn i familien dør(la oss håpe du slipper å oppleve det), så er det du som ikke reagerer på en normal måte. Det er ikke noe barnslig med å ha følelser, det er mennskelig.

Endret av Fluffe
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, WubWub skrev:

Nei jeg husker godt hva du skrev etter terroren i Frankrike. Du skrev at du lo. Du skrev også at du syntes det var morsomt at folk løp i dødsangst. Av den grunn ville det aldri slått meg at du "gråter over sånt" og det sjokkerer meg ikke at skrikende barn irriterer deg. 

Men du er ikke normen. Folk gråter faktisk av å lese om terror eller når de hører barnegråt. For min del har jeg forståelse for at folk gråter når det skjer noe traumatisk - men jeg forstår ikke hvorfor noen gråter med mindre det har skjedd noe alvorlig. 

Barn gråter når de har det vondt, er i nød, er i fare eller når de ønsker manipulere foreldrene til å kjøpe leker til de. De samme reglene gjelder for voksne : om noen gråter så gjør de enten fordi de er i nød, er i fare eller fordi de ønsker manipulere.

Så da tenker jeg mitt når ei voksen kvinne gråter uten å være i fare eller nød at motivet er : manipulasjon.

Ja huff så fælt. Må virkelig ha hatt stor inntrykk på deg siden du enda ikke klarer å legge fra deg gammelt nytt, men kvernet på det hver gang jeg skriver noe i trådene dine. Bare gi slipp på det nå.

Ja gråt er veldig mektig, jeg har sett andre gråte av ting. MANNFOLK som later som de er lei seg når de ikke er det fordi det var deres skyld i utgangspunktet at det skjedde. Mitt poeng er at menn er også flinke til å bruke gråt for alt det er verdt. Men du må lære deg mer å gi faen i folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nøste~ skrev:

Ja huff så fælt. Må virkelig ha hatt stor inntrykk på deg siden du enda ikke klarer å legge fra deg gammelt nytt, men kvernet på det hver gang jeg skriver noe i trådene dine. Bare gi slipp på det nå.

Ja gråt er veldig mektig, jeg har sett andre gråte av ting. MANNFOLK som later som de er lei seg når de ikke er det fordi det var deres skyld i utgangspunktet at det skjedde. Mitt poeng er at menn er også flinke til å bruke gråt for alt det er verdt. Men du må lære deg mer å gi faen i folk.

Det var ikke noe stort inntrykk. Jeg har fotografisk hukommelse. Jeg husker alt som folk sier til meg. Det betyr ikke at jeg bryr meg om hva du sier. Det eneste det betyr er at jeg har god hukommelse. 

At du ler av folk som blir drept av terror som du skrev i en rekke tråder gjør inget inntrykk på meg. Jeg er meget klar over at det finnes mange sadister i verden som drar nytelse av andres lidelser. Jeg er heldigvis ikke en av de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke grått offentlig siden jeg var 10 år. Men det hender jeg har meg en SKIKKELIG gråte-tsunami hjemme når jeg er sliten, hormonell og ikke hatt en god uke. Det er lov, og jeg er superbalansert etterpå.

Ellers finnes det stemningsstabiliserende tabletter man kan få hos lege om det blir for jævlig med alle disse følelsene, men dette vet nok andre mer om enn meg.

Anonymkode: 757b2...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så hvordan klarer dere å holde igjen tårene? Vil gjerne lære det, da jeg hater å gråte for alt og ingenting. For meg er det å holde igjen tårene når de kommer, like vanskelig som å holde igjen svette.

Anonymkode: 8fee7...29d

Vel først må det være en ordentlig grunn for å være lei seg. Og når du blir det så på en måte kutter du av forbindelsen til følelsene dine, du distanserer deg fra det som har skjedd på en måte. Og klarer du det vil du komme til å få et nokså nøytralt ansiktsuttrykk. Litt vanskelig å forklare, men det er sånn det virket på meg, bare at det kommer mer automatisk hos meg, jeg slipper å måtte jobbe med det, tar det veldig lett. Så bestemmet du selv om du vil gråte litt alene for deg selv eller bare rett og slett drite i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...