Gå til innhold

Kvinner som gråter ved motgang


WubWub

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, fiole skrev:

Hvorfor er det så viktig å informere KG om sin død at tre kjerringer skal gjøre det?

er det ikke oppmerksomhet alle er ute etter når de syter og griner når folk dør? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, WubWub skrev:

er det ikke oppmerksomhet alle er ute etter når de syter og griner når folk dør? 

Jeg ønsker deg en god natt:natti:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, WubWub skrev:

Nei? De er døde. Hva hjelper det de at jeg skal henge med hodet eller sippe? Om jeg hadde dødd så hadde jeg ikke ønsket at du skulle sippet av den grunn.

"Sippe" er måte å få et utløp for vonde følelser. Utløp for følelser = bra. Det er faktisk bevist at den fysiologisk reaksjon "gråt" i seg selv  bidrar til at en føler seg bedre.

Om noen synes det var trist at du var død, så vill du vel at de skal føle seg bedre, selv om det skulle være litt "saltvann" inkludert i prosessen?

8 minutter siden, WubWub skrev:

er det ikke oppmerksomhet alle er ute etter når de syter og griner når folk dør? 

Hvis du virkelig tror det, så går jeg ut i fra at du har en forklaring på hvorfor folk gråter når de er alene :)

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Beeblebrox skrev:

"Sippe" er måte å få et utløp for vonde følelser. Utløp for følelser = bra. Det er faktisk bevist at den fysiologisk reaksjon "gråt" i seg selv  bidrar til at en føler seg bedre.

Om noen synes det var trist at du var død, så vill du vel at de skal føle seg bedre, selv om det skulle være litt "saltvann" inkludert i prosessen?

Hvis du virkelig tror det, så går jeg ut i fra at du har en forklaring på hvorfor folk gråter når de er alene :)

Hvordan skal tårer føre til at man får det bedre? Hvorfor skal sinne føre til at man får det bedre? Du kan bli så sinna og trist du bare vil men de du elsker som har dødd kommer aldri til å komme tilbake uansett hvor blå i trynet av tårer eller raseri du greier presse frem.

Død er død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, WubWub skrev:

Hvordan skal tårer føre til at man får det bedre? Hvorfor skal sinne føre til at man får det bedre? Du kan bli.  så sinna og trist du bare vil men de du elsker som har dødd kommer aldri til å komme tilbake uansett hvor blå i trynet av tårer eller raseri du greier presse frem.

Død er død.

Tårer og sinne fører til at man får det bedre, fordi det frigjør spenninger i kroppen samt produserer endorfiner! ;)

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, WubWub skrev:

Hvordan skal tårer føre til at man får det bedre? Hvorfor skal sinne føre til at man får det bedre? Du kan bli så sinna og trist du bare vil men de du elsker som har dødd kommer aldri til å komme tilbake uansett hvor blå i trynet av tårer eller raseri du greier presse frem.

Død er død.

Javisst! "Død er død", men den som sitter igjen med sorgen vil generelt føle seg bedre etter å ha vært gjennom den fysiologiske reaksjonen som gråt er, og de mekanismene som trigges ved gråt...  Hvorfor kroppen fungerer slik må du nesten spørre eksperter om, men det er jo ganske åpenbart at dette ikke er funksjon kun tiltenkt barn :)

 

Endret av Beeblebrox
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lykkehjerte skrev:

Tårer og sinne fører til at man får det bedre, fordi det frigjør spenninger i kroppen samt produserer endorfiner! ;)

Feil. Om jeg blir så sinne at jeg ødelegger pcen min til 20 000 kr så fører det bare til lidelse for min del.

Om man er voksen så bør man være istand til å kontrollere sine egne følelser slik at de ikke ødelegger for egen del eller andres del.

Om man er så svak at man ikke har noe kontroll over egne følelser så bør man bli lagt inn på lukket avdeling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, WubWub skrev:

Om man er så svak at man ikke har noe kontroll over egne følelser så bør man bli lagt inn på lukket avdeling. 

Kanskje. Som 100% følelsesmenneske som både griner og blir så rasende forbanna at jeg kunne filleristet folk for manglende følelsesliv og feig, feig korrekthet titt og ofte, hadde lukket avdeling vært helt greit. Jeg finner folks manglende evne til å vise følelser eller bare ikke-eksisterende følelsesliv veldig skremmende og vil gjerne! skjermes på livstid..

 

Anonymkode: 329ba...313

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, WubWub skrev:

Feil. Om jeg blir så sinne at jeg ødelegger pcen min til 20 000 kr så fører det bare til lidelse for min del.

Om man er voksen så bør man være istand til å kontrollere sine egne følelser slik at de ikke ødelegger for egen del eller andres del.

Om man er så svak at man ikke har noe kontroll over egne følelser så bør man bli lagt inn på lukket avdeling. 

Det er forskjell på å gråte og å ødelegge ting. Det er ikke slik at mennesker som gråter er voldelige og helt ute av kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje. Som 100% følelsesmenneske som både griner og blir så rasende forbanna at jeg kunne filleristet folk for manglende følelsesliv og feig, feig korrekthet titt og ofte, hadde lukket avdeling vært helt greit. Jeg finner folks manglende evne til å vise følelser eller bare ikke-eksisterende følelsesliv veldig skremmende og vil gjerne! skjermes på livstid..

 

Anonymkode: 329ba...313

Personlig så er jeg ganske så apatisk. Hva er egentlig følelser? Følelser er ingen sannhet. Ja hva så om jeg taper en dataspill kamp, det gjør ingenting. Men mange mennesker tenker at det har mye å si at de taper en kamp på playstation4 eller om de får kritikk fra sjefen eller får en bot fra en tog konduktør. 

Men det eneste som står i hodet mitt er : HVA SÅ?

Sjefen min pleier ofte komme med lovvord om meg. Men jeg ber henne holde munn for vet du hva? Jeg vet jeg er best. Jeg trenger ingen til å rose meg opp i skyene. Du trenger ikke si til meg at jeg er best for jeg vet det allerede. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, WubWub skrev:

Personlig så er jeg ganske så apatisk. Hva er egentlig følelser? Følelser er ingen sannhet. Ja hva så om jeg taper en dataspill kamp, det gjør ingenting. Men mange mennesker tenker at det har mye å si at de taper en kamp på playstation4 eller om de får kritikk fra sjefen eller får en bot fra en tog konduktør. 

Men det eneste som står i hodet mitt er : HVA SÅ?

Sjefen min pleier ofte komme med lovvord om meg. Men jeg ber henne holde munn for vet du hva? Jeg vet jeg er best. Jeg trenger ingen til å rose meg opp i skyene. Du trenger ikke si til meg at jeg er best for jeg vet det allerede. 

Følelser er ingen sannhet men det er i det minste mer sant enn å baserer seg på rasjonalitet og logikk. Man kan oppnå mye med det, men ikke lykke.

Anonymkode: 329ba...313

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Følelser er ingen sannhet men det er i det minste mer sant enn å baserer seg på rasjonalitet og logikk. Man kan oppnå mye med det, men ikke lykke.

Anonymkode: 329ba...313

Og det er poenget mitt, man får ikke lykke med mindre man skaper seg selv lykke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid en liten flaske med saltvann i veska klar til å dryppe i øynene mine når jeg ikke får viljen min, slik at jeg kan gi mennene rundt meg dårlig samvittighet. Slenger inn noen voldtektsbeskyldninger uten beviser også, for moro skyld. Oppmerksomhet er oppmerksomhet!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva du mener TS, men det er fordi jeg aldri gråter selv. Har ikke grått siden jeg var et lite barn, og føler ingen sånne "rørende" følelser. Slik som sorg, empati (jeg er snill med folk, men det går på fornuften, istedenfor å kjenne denne følelsen "empati"), bekymring, ja. Jeg vet faktisk ikke hvilke andre følelser som får folk til å gråte? Jeg føler dem aldri selv. Har alltid tenkt det er noe galt i hjernen, men aner ikke hva.

Kvinne, 25

Anonymkode: 18605...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vel, jeg gråter ofte, fordi jeg blir veldig fort rørt av alt.
Til og med om noen forteller meg hvor god jeg er, så tårer jeg opp..
Det å ha møtt mye motgang i livet, mye mobbing, trakassering osv, har gjort at alt av negative ting preller av meg. Er noen rappkjeftig mot meg, så slår jeg tilbake på samme mynt og kunne ikke brydd meg mer..
Har de siste årene fått ett knallhardt skall til å ikke bry meg om slike ting, men med en gang noe bra skjer, så griner jeg..Men det er fordi jeg blir rørt.


Så..
Har vi jo triste filmer....Griner av musikk også :fnise: 

Og det beste av alt;
Jeg driter i hva andre synes om det :D

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Følelser er ingen sannhet men det er i det minste mer sant enn å baserer seg på rasjonalitet og logikk. Man kan oppnå mye med det, men ikke lykke.

Anonymkode: 329ba...313

Hvorfor kan man ikke oppnå lykke ved følelser? Er ikke forelskelse en følelse, kjærlighet. Når jeg er forelsket, og den personen er forelsket i meg, så er i hvert fall jeg lykkelig. Jeg er en person som føler mye, på både godt og vondt. Men jeg gråter da ikke som et lite barn. Jeg takler motgang, og gråter ikke på åpen gate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl
8 timer siden, WubWub skrev:

Hvordan skal tårer føre til at man får det bedre? Hvorfor skal sinne føre til at man får det bedre? Du kan bli så sinna og trist du bare vil men de du elsker som har dødd kommer aldri til å komme tilbake uansett hvor blå i trynet av tårer eller raseri du greier presse frem.

Død er død.

Hvordan er du over å vise glede da? Viser du ikke det heller. Er du mer monoton ?

Jeg for min del gråter aldri . Jeg føler ofte empati og liker ikke å se noen lide. Men å gråte selv over ting som ikke går min vei, gjør jeg ikke.

Men det er forskjell på å ikke gråte og på og ikke vise følelser overhodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gråter ikke over litt motstand, eller trivialiteter i mitt eget liv. Her er jeg enig med deg, TS, at mange burde "suck it up and deal". Men jeg gråter når mennesker eller dyr jeg er glad i blir syke eller dør. Sorg er en så integrert del av den menneskelige erfaringen at jeg tenker at de som ikke opplever tristhet i sånne situasjoner må ha en eller annen alvorlig personlighetsforstyrrelse. 

Anonymkode: e7c50...2c1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...