Gå til innhold

Kvinner som gråter ved motgang


WubWub

Anbefalte innlegg

14 timer siden, WubWub skrev:

hva mener du med har følelser. om man blir sint eller lei seg så er det et valg man tar. jeg velger selv om jeg er trist, sint eller nøytral og det burde også alle andre voksne være istand til

Menneskers følelser har hjulpet oss med å overleve. Blir man trist av at noen i stammen vår dør er man mer motivert til å hjelpe andre i stammen for å unngå at de dør. Blir man sint når man taper et spill er det en ubehagelig følelse som skal gi motivasjon til å ikke tape flere ganger. Er det alltid nyttig å bli trist eller sintt? Nei. Er hjernen godt nok utviklet til å skille sånne enkelttilfeller og vurdere alt logisk? Nei. Det krever for mye hjernekraft på for kort tid. Og å reagere raskt har ofte vært essensielt for overlevelse

De stammene som har hatt mennesker med nåværende gjennomsnittlig følelsesliv må ha hatt en bedre barn/dødsfall ratio enn andre. Dynamikken her, med at stammens overlevelse er det esseniselle, ikke enkeltindivids,* har også ført til at ikke alt et menneske gjør er til det beste for dem selv på et individuelt nivå.

(*For videreføringen av gener)

Du har psykopatiske trekk, det er derfor du har vansker med å skjønne følelsene til andre. For det gir ikke mening for deg. Du er mer styrt av logikk.  På en måte er psykopater slags supermennesker som kan utrette store ting for seg selv.( Og av og til for andre om det ikke kommer i veien.) På den andre siden hadde ikke et samfunn fungert om det var for mange av dem. Derfor er de færreste som deg WubWub. Og du vet at du ikke kommer noen vei med å si hva de burde og ikke burde være i stand til å gjøre. Stort sett alt, inkludert diskusjoner på KG, er styrt av følelser, og hva som føles som rett

Endret av Sykkelkopp
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke gråting som er tegn på svakhet. Å gi opp er svakhet. Man kan fint gråte og så kjempe videre.

Anonymkode: a0743...267

Endret av lillesky
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, lagte du virkelig en tråd om det.

Lite å gjøre for tiden eller?

Anonymkode: 2ce06...ae0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sykkelkopp skrev:

Menneskers følelser har hjulpet oss med å overleve. Blir man trist av at noen i stammen vår dør er man mer motivert til å hjelpe andre i stammen for å unngå at de dør. Blir man sint når man taper et spill er det en ubehagelig følelse som skal gi motivasjon til å ikke tape flere ganger. Er det alltid nyttig å bli trist eller sintt? Nei. Er hjernen godt nok utviklet til å skille sånne enkelttilfeller og vurdere alt logisk? Nei. Det krever for mye hjernekraft på for kort tid. Og å reagere raskt har ofte vært essensielt for overlevelse

De stammene som har hatt mennesker med nåværende gjennomsnittlig følelsesliv må ha hatt en bedre barn/dødsfall ratio enn andre. Dynamikken her, med at stammens overlevelse er det esseniselle, ikke enkeltindivids,* har også ført til at ikke alt et menneske gjør er til det beste for dem selv på et individuelt nivå.

(*For videreføringen av gener)

Du har psykopatiske trekk, det er derfor du har vansker med å skjønne følelsene til andre. For det gir ikke mening for deg. Du er mer styrt av logikk.  På en måte er psykopater slags supermennesker som kan utrette store ting for seg selv.( Og av og til for andre om det ikke kommer i veien.) På den andre siden hadde ikke et samfunn fungert om det var for mange av dem. Derfor er de færreste som deg WubWub. Og du vet at du ikke kommer noen vei med å si hva de burde og ikke burde være i stand til å gjøre. Stort sett alt, inkludert diskusjoner på KG, er styrt av følelser, og hva som føles som rett

Godt innlegg! Det er svært viktig at vi har utviklet oss som flokkdyr/stammer. Det er tilogmed forsket på at grunnen til at kvinner i gjennomsnitt blir eldre enn menn kan ha med bestemødres betydning for barnebarns overlevelse å gjøre.

Endret av Frøkensina
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, WubWub skrev:

Jeg forstår meg ikke på mennesker. Vi voksne, hvorfor reagerer vi på ting som om vi var barn? Hvorfor mangler vi impulskontroll? 

Som vi alle vet så er barn drevet av følelser. De gråter når de er redde , trenger hjelp eller manipulerer. Ifølge forskning så er gråt og tårer et biologisk S.O.S eller nødsignal om du vil som forteller omverden om at man trenger hjelp. 

De samme studiene viser at voksne iler til om de hører barn som gråter. Vi er bygd slik, det finnes i vårt dna. Men barn vet å spille på dette, så de gråter seg til leker eller godteri når de er i lekebutikk eller i en kiosk. Og vi voksne biter på, for det er slik vi er koblet.

Og det forstår jeg. Men hva med voksne som oppfører seg som barn? Om du ikke er i nød eller fare eller ønsker manipulere hvorfor gråter du? Hva er motivet?

Ifølge forskningsrapporter så viser det seg at en stor andel av VOKSNE kvinner som får avslag på en jobb søknad i et jobb intervju begynner sippe. Det viser seg også at kvinner gråter lett når de møter motgang i livet og på jobb.

But why? Hva hadde du tenkt om en mann som sippet hver gang han møtte motgang? At han kanskje ikke var helt i vater? Så hvorfor er det greit for kvinner å sippe som små barn mens det ikke er lov for menn? 

Når man er voksen burde man være istand til å styre sine impulser og følelser. Voksne bør være på et helt annet nivå enn barnehage barn som griner når de møter motstand.

Hvem har sagt det ikke er lov for menn?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gråte kan være en fin måte å regulere følelser på. Man får lettet på trykket, og man føler seg roligere og lettere i kroppen etterpå. 

Det hender jeg setter meg ned og griner (alene!) hvis jeg opplever mye motgang, men det har ingenting med å sutre eller gi opp å gjøre; å la følelsene få et fysisk utløp gjør det for min del lettere å sortere tankene og finne løsninger. Når det verste er over og jeg tørker tårene har jeg som regel allerede klekket ut en plan for å gå løs på problemet og komme meg videre. :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Frøkensina skrev:

Godt innlegg! Det er svært viktig at vi har utviklet oss som flokkdyr/stammer. Det er tilogmed forsket på at grunnen til at kvinner i gjennomsnitt blir eldre enn menn kan ha med bestemødres betydning for barnebarns overlevelse å gjøre.

Interessant! Det har jeg ikke hørt om før. Jeg trodde det var mest fordi menn tradisjonelt har tradisjonelt vært utsatt for mer fysisk stress som har slitt  ut kroppen. Mens nå når vi har fått mer lik jobbfordeling har gapet redusert seg til bare 4 års forskjell. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Interessant! Det har jeg ikke hørt om før. Jeg trodde det var mest fordi menn tradisjonelt har tradisjonelt vært utsatt for mer fysisk stress som har slitt  ut kroppen. Mens nå når vi har fått mer lik jobbfordeling har gapet redusert seg til bare 4 års forskjell. 

Hvorfor kvinner lever lenger:

http://illvit.no/mennesket/kroppen/hvorfor-lever-kvinner-lenger

Anonymkode: 44834...a6f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Frøkensina skrev:

Godt innlegg! Det er svært viktig at vi har utviklet oss som flokkdyr/stammer. Det er tilogmed forsket på at grunnen til at kvinner i gjennomsnitt blir eldre enn menn kan ha med bestemødres betydning for barnebarns overlevelse å gjøre.

Det der er jo bare tull.Tror du virkelig på sånt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke gråting som er tegn på svakhet. Å gi opp er svakhet. Man kan fint gråte og så kjempe videre.

Anonymkode: a0743...267

Å gi opp er ikke nødvendigvis et tegn på svakhet, det kan like gjerne være et tegn på at man har stått i for mye, for lenge.

 

Endret av lillesky
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Aamu skrev:

Det der er jo bare tull.Tror du virkelig på sånt? 

Hva er tull mener du? Evolusjon? Jeg sa ikke at denne forskningen var ferdig konkludert og etterprøvd, men jeg synes den var interessant. Ja selvfølgelig tror jeg på evolusjonen, den er bevist. 

Endret av Frøkensina
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det største problemet er kvinner som gråter for å få sympati når de har gjort noe galt.

Slike kvinner tar jeg ikke alvorlig.

Anonymkode: e8ee0...659

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, WubWub skrev:

Jeg forstår meg ikke på mennesker. Vi voksne, hvorfor reagerer vi på ting som om vi var barn? Hvorfor mangler vi impulskontroll? 

Som vi alle vet så er barn drevet av følelser. De gråter når de er redde , trenger hjelp eller manipulerer. Ifølge forskning så er gråt og tårer et biologisk S.O.S eller nødsignal om du vil som forteller omverden om at man trenger hjelp. 

De samme studiene viser at voksne iler til om de hører barn som gråter. Vi er bygd slik, det finnes i vårt dna. Men barn vet å spille på dette, så de gråter seg til leker eller godteri når de er i lekebutikk eller i en kiosk. Og vi voksne biter på, for det er slik vi er koblet.

Og det forstår jeg. Men hva med voksne som oppfører seg som barn? Om du ikke er i nød eller fare eller ønsker manipulere hvorfor gråter du? Hva er motivet?

Ifølge forskningsrapporter så viser det seg at en stor andel av VOKSNE kvinner som får avslag på en jobb søknad i et jobb intervju begynner sippe. Det viser seg også at kvinner gråter lett når de møter motgang i livet og på jobb.

But why? Hva hadde du tenkt om en mann som sippet hver gang han møtte motgang? At han kanskje ikke var helt i vater? Så hvorfor er det greit for kvinner å sippe som små barn mens det ikke er lov for menn? 

Når man er voksen burde man være istand til å styre sine impulser og følelser. Voksne bør være på et helt annet nivå enn barnehage barn som griner når de møter motstand.

 

Jeg har lett for å begynne å gråte. Det er ikke mulig å holde tilbake. Jeg gråter hvis jeg blir veldig lei meg, redd eller har smerter. Jeg tviler på at det er mulig å fremprovosere gråt for å manipulere. Krokodilletårer er gjerne gråt uten ekte tårer.

Anonymkode: ffef3...329

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, WubWub skrev:

Jeg forstår meg ikke på mennesker. Vi voksne, hvorfor reagerer vi på ting som om vi var barn? Hvorfor mangler vi impulskontroll? 

Som vi alle vet så er barn drevet av følelser. De gråter når de er redde , trenger hjelp eller manipulerer. Ifølge forskning så er gråt og tårer et biologisk S.O.S eller nødsignal om du vil som forteller omverden om at man trenger hjelp. 

De samme studiene viser at voksne iler til om de hører barn som gråter. Vi er bygd slik, det finnes i vårt dna. Men barn vet å spille på dette, så de gråter seg til leker eller godteri når de er i lekebutikk eller i en kiosk. Og vi voksne biter på, for det er slik vi er koblet.

Og det forstår jeg. Men hva med voksne som oppfører seg som barn? Om du ikke er i nød eller fare eller ønsker manipulere hvorfor gråter du? Hva er motivet?

Litt 'hvorfor ikke'.  Er bare saltvann og noen beroligende stoffer, skader ingen.  Det kjennes godt.  Ved å tillate seg å kjenne på og uttrykke følelser kan man også bli bedre kjent med seg selv, og andre blir bedre kjent med en. 

Ifølge forskningsrapporter så viser det seg at en stor andel av VOKSNE kvinner som får avslag på en jobb søknad i et jobb intervju begynner sippe. Det viser seg også at kvinner gråter lett når de møter motgang i livet og på jobb.

But why? Hva hadde du tenkt om en mann som sippet hver gang han møtte motgang? At han kanskje ikke var helt i vater? Så hvorfor er det greit for kvinner å sippe som små barn mens det ikke er lov for menn? 

Du må bare slå deg løs og sippe i vei for min del. 

Når man er voksen burde man være istand til å styre sine impulser og følelser. Voksne bør være på et helt annet nivå enn barnehage barn som griner når de møter motstand.

Jeg tror mange av de som gråter er bedre istand til å styre impulsene sine enn de som ikke gråter.  Er du klar over at damer har mer velutviklet impulskontrollsenter enn menn? Det er heller menn som overfortolker grining, som tror at de som gråter med dette prøver å si (til seg selv og andre) at det virkelig er skjedd en urett, eller at de virkelig er i nød/fare.  Mens det som oftest bare handler om å bearbeide følelser. 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg griner i motvind, medvind, lett bris, kuling, storm, solskinn, lett tåke og i allefall etter tordenvær:nigo:

Ellers så jeg har det bare bra jeg :tommelsmil:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, fiole skrev:

Jeg griner i motvind, medvind, lett bris, kuling, storm, solskinn, lett tåke og i allefall etter tordenvær:nigo:

Ellers så jeg har det bare bra jeg :tommelsmil:

Helt greit og innafor det, vi er alle forskjellige og godt er det! Mangfold er bra. Fint å høre at du har det bra :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Frøkensina skrev:

Hva er tull mener du? Evolusjon? Jeg sa ikke at denne forskningen var ferdig konkludert og etterprøvd, men jeg synes den var interessant. Ja selvfølgelig tror jeg på evolusjonen, den er bevist. 

Evolusjon er faktisk i veldig stor grad motbevist :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei :rolleyes: 

OnTopic: wub, har du endret syn på gråting siden du opprettet tråden? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...