Gå til innhold

Kvinner som gråter ved motgang


WubWub

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, HarryDotter skrev:

Hvorfor vet ikke din beste venn at du ikke er helt frisk? Jeg tror din venn vet utmerket godt hvordan du er som person. Og når vedkomne reagerte slike hun gjorde, tipper jeg det var fordi hun ble skikkelig hardt såret over det du sa. Folk flest med et vanlig følsesliv reagerer sterkt når temaet rundt døde slektninger eller venner blir håndtert iskaldt. Slik er det bare. Det spiller ingen rolle om den som sier det er helt frisk eller syk. Det rører ved det aller mest følsomme og sarte hos en person med normal dose empati. Da er det LOV å reagere når man blir behandlet feil. Bare fordi du sliter med å vise følser pga en diagnose, betyr ikke at vennen din ikke skal få lov til å reagere normalt, som en normal frisk person. Det er ikke din venn og alle rundt deg som reagerer galt, det er nok du som er i en særskilt situasjon som reagerer galt mot dem. Og det sier jeg ikke for å være ekkel mot deg Wub. Slik er det bare. 90% av mennesker har sterke følser.

 

Hun kan ikke vite hva som foregår i ditt hode Wub. Hun kan ikke gjette seg til at du viser ditt sanne ansikt for henne?! Du kan ikke forvente at omverdnen skal forstå tankene dine. Da må du helt spesifikt fortelle dem det, slik at de rundt deg kan takle følsene dine, eller mangler på følser. Og det er ikke farlig å bli snakket hardt til eller å få kjeft en gang ibland. Deal with it. Alle opplever det. Blir man kraftig såret av noe en person sier, bør det være lov å si ifra. Uansett diagnose på personen som sier det til en.

Hvordan jeg vet det? Fordi hun innrømmet til meg at hun er over narsissist. Det tok endel år før hun avslørte det, og så avslørte jeg at jeg er en covert narsissist. Vi ble så enige om å fungere som et team, oss mot verden. Hun fikk 1 gutt til å henge seg selv og hun lo til meg om det. 

Your empathy is misguided. I noen år fungerte vi som et team , oss mot resten av verden. Så begynte hun utfordre meg, vi knivet så om dominans og underkastelse.

Jeg kunne helt fint latet som jeg brydde meg om du sippet til meg, men i situasjonen her så var det snakk om noe mye større. Det var snakk om en maktkamp mellom rovdyr. For deg hadde det kanskje vært greit å fremstille deg selv som et byttedyr, men for oss så er det ikke det. 

Du tror sikkert at denne jenta lider veldig stor nød, men hennes instagram forteller en helt annen historie. Hu klarer seg ;) Hu er ikke en liten bitch som knekker sammen så fort noen er litt upolitisk korrekt. Fakta er at hun ville knekt deg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, WubWub skrev:

Hvordan jeg vet det? Fordi hun innrømmet til meg at hun er over narsissist. Det tok endel år før hun avslørte det, og så avslørte jeg at jeg er en covert narsissist. Vi ble så enige om å fungere som et team, oss mot verden. Hun fikk 1 gutt til å henge seg selv og hun lo til meg om det. 

Your empathy is misguided. I noen år fungerte vi som et team , oss mot resten av verden. Så begynte hun utfordre meg, vi knivet så om dominans og underkastelse.

Jeg kunne helt fint latet som jeg brydde meg om du sippet til meg, men i situasjonen her så var det snakk om noe mye større. Det var snakk om en maktkamp mellom rovdyr. For deg hadde det kanskje vært greit å fremstille deg selv som et byttedyr, men for oss så er det ikke det. 

Du tror sikkert at denne jenta lider veldig stor nød, men hennes instagram forteller en helt annen historie. Hu klarer seg ;) Hu er ikke en liten bitch som knekker sammen så fort noen er litt upolitisk korrekt. Fakta er at hun ville knekt deg. 

 

INSTAGRAM?? Tror du må ha en virkelighetsjekk jeg

Anonymkode: 3056f...2c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎30‎.‎08‎.‎2016 at 1.31, WubWub skrev:

Jeg forstår meg ikke på mennesker. Vi voksne, hvorfor reagerer vi på ting som om vi var barn? Hvorfor mangler vi impulskontroll? 

Som vi alle vet så er barn drevet av følelser. De gråter når de er redde , trenger hjelp eller manipulerer. Ifølge forskning så er gråt og tårer et biologisk S.O.S eller nødsignal om du vil som forteller omverden om at man trenger hjelp. 

De samme studiene viser at voksne iler til om de hører barn som gråter. Vi er bygd slik, det finnes i vårt dna. Men barn vet å spille på dette, så de gråter seg til leker eller godteri når de er i lekebutikk eller i en kiosk. Og vi voksne biter på, for det er slik vi er koblet.

Og det forstår jeg. Men hva med voksne som oppfører seg som barn? Om du ikke er i nød eller fare eller ønsker manipulere hvorfor gråter du? Hva er motivet?

Ifølge forskningsrapporter så viser det seg at en stor andel av VOKSNE kvinner som får avslag på en jobb søknad i et jobb intervju begynner sippe. Det viser seg også at kvinner gråter lett når de møter motgang i livet og på jobb.

But why? Hva hadde du tenkt om en mann som sippet hver gang han møtte motgang? At han kanskje ikke var helt i vater? Så hvorfor er det greit for kvinner å sippe som små barn mens det ikke er lov for menn? 

Når man er voksen burde man være istand til å styre sine impulser og følelser. Voksne bør være på et helt annet nivå enn barnehage barn som griner når de møter motstand.

Hvis det er et dødsfall, er det å sippe for deg? For det er sånn du fremstiller sorg, du skriver bare ikke det ordet.
I voksen alder har vel de fleste sluttet å sippe for å få viljen sin.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, lesehest__ skrev:

Hvis det er et dødsfall, er det å sippe for deg? For det er sånn du fremstiller sorg, du skriver bare ikke det ordet.
I voksen alder har vel de fleste sluttet å sippe for å få viljen sin.

Dette! Og til deg @WubWub , dersom du mener det at voksne som gråter ved sorg/er lei seg, eller viser følelser, er mangel på impulskontroll, så tenker jeg at du har misforstått begrepet! ;) 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrefred... Er du seriøs? Beklager, men jeg synes du er helt ute på bærtur med dette. Mennesker har følelser - vi må bare leve med det. Ville vært mer bekymret over en som aldri viser følelser enn en som viser det ofte. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...