Gruselgrafs Skrevet 27. juli 2016 #261 Skrevet 27. juli 2016 Burkini... noe slikt altså? bare at dette er amerikansk bademote og ikke muslimsk!
ops2 Skrevet 27. juli 2016 #262 Skrevet 27. juli 2016 3 timer siden, Fireproof skrev: Wow, just wow. Hakekorset betyr:"Hey, min hobby er å gasse jøder. What about you, m8?" Ein hijab betyr:"Eg trur på allah og alt det der. Det kan hende eg blir tvingt til å gå med det, men mest sannsynleg liker eg hijaben min og kan tale for meg sjølv, for eg er ein sterk og sjølvstendig kvinne." Konklusjon: Vi får være enige i å være uenige. Ja, er det så enkelt.... Sitat A few days ago a white Mercedes built in the 1970s was driving ahead of me in the center of Islamabad carrying a family of seven. On the back was a sticker bearing a black swastika in a white circle. Underneath it read: "I like Nazi." http://www.spiegel.de/international/zeitgeist/the-fuehrer-cult-germans-cringe-at-hitler-s-popularity-in-pakistan-a-683966.html
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2016 #263 Skrevet 27. juli 2016 Den 20.7.2016 at 18.19, AnonymBruker skrev: Jeg syntes burkini er greit. Man kan selv bestemme om man vil vise hud eller ikke så jeg skjønner ikke problemet med at noen personer ikke ønsker å vise hud uavhengig av religion, eller ei. Hvorfor skal noen få lov til å ikke dekke seg men det er ''ulovlig'' hvis noen ønsker å dekke seg? Mange av dere drar til ferie til muslimske land som f.eks Tyrkia, De forente emirates osv.. Ingen der ber deg om å dekke deg dersom du går med bikini? Hvorfor er det ikke lov å dekke seg her? Kan legge til at jeg ikke er muslim. Dersom noen tror det. Anonymkode: 5597b...64e Hvorfor skal barn bli sett på som seksuelle objekter? Jeg er i mot burkini. Hvem har funnet på dette? Muslimer! Anonymkode: 40dad...117
ops2 Skrevet 27. juli 2016 #264 Skrevet 27. juli 2016 52 minutter siden, Gruselgrafs skrev: Burkini... noe slikt altså? bare at dette er amerikansk bademote og ikke muslimsk! Se litt på denne siden; http://en.modanisa.com/sportwears--swimsuits.htm?refs=source&ref=17621&gclid=CPaynrjdlM4CFeEAcwodD-MJPg&gclsrc=aw.ds Fjerde rad i midten. Ser akkurat lik ut. Så var det Nigella Lawson som gikk med burkini for å beskytte huden mot solen? Det var noen kjendiser som gjorde det for tre år siden. Forskjellen på Nigella og Fatima, 7 år, er at Nigella kan ta av sin burkini når hun blir lei av den, og bruke badedrakt igjen. Fatima kan ikke det, for pappa og mamma sier at hun må bruke den, ellers får hun ikke gå på stranden. Jeg kan også kjøpe 5 meter svart stoff og sy en niqab som kostyme, jeg blir ikke nødt til å bruke den etter Halloween. 5
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2016 #265 Skrevet 27. juli 2016 8 timer siden, Fireproof skrev: Og det er eg enig i, eg meiner at ingen skal få tvingt på seg eit plagg dei overhode ikkje vil ha på, men som eg har sagt før; det er betre at dei lærer seg å svømme. Virkelig! De har valgt å bosette seg i vesten da må de lære seg å leve deretter. Anonymkode: 40dad...117 1
Gjest Snuppi Skrevet 27. juli 2016 #266 Skrevet 27. juli 2016 Et øyeblikk siden, ops2 skrev: Se litt på denne siden; http://en.modanisa.com/sportwears--swimsuits.htm?refs=source&ref=17621&gclid=CPaynrjdlM4CFeEAcwodD-MJPg&gclsrc=aw.ds Fjerde rad i midten. Ser akkurat lik ut. Så var det Nigella Lawson som gikk med burkini for å beskytte huden mot solen? Det var noen kjendiser som gjorde det for tre år siden. Forskjellen på Nigella og Fatima, 7 år, er at Nigella kan ta av sin burkini når hun blir lei av den, og bruke badedrakt igjen. Fatima kan ikke det, for pappa og mamma sier at hun må bruke den, ellers får hun ikke gå på stranden. Jeg kan også kjøpe 5 meter svart stoff og sy en niqab som kostyme, jeg blir ikke nødt til å bruke den etter Halloween. Enig.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2016 #267 Skrevet 28. juli 2016 Det er vel snart på tide at folk kvitter seg med alle mulige slags idiotiske religioner. Makan til vrøvl om overnaturlig halal-mat og burkini. Anonymkode: 8995c...45a 2
Jus sanguinis Skrevet 29. juli 2016 #268 Skrevet 29. juli 2016 Den 20.07.2016 at 18.28, AnonymBruker skrev: Venter i spenning på den klassiske sammenligningen med naziuniform. Anonymkode: 4957e...ade Det er en naziuniform selv om du ikke vil vedkjenne deg virkeligheten.
ops2 Skrevet 29. juli 2016 #269 Skrevet 29. juli 2016 Nazisme: Står for arisk overherredømme og har voldelig ideologi Islamisme: Står for islamsk overherredømme og har voldelig ideologi. 3
ops2 Skrevet 29. juli 2016 #270 Skrevet 29. juli 2016 Bruken av "hellige" og "kulturelle" klær overtrumfer alt i Sverige. Til og med arbeidsmiljøloven. https://www.partille.se/nyheter/grasligt-roligt-sommarjobb/ Vis meg en eneste arbeidsgiver som vil tillate at en annen enn en muslim, får ta på seg forsid kjole og lang hijab over. Det er tunge, farlige maskiner. Risikoen for å hekte seg opp er stor. Og selv om hun bruker sikkerhetsklær under, så kan hun umulig bevege seg like lett og gjøre jobben like bra. Man behandler religion som om det en form for funksjonshemning, den religiøse må få tilrettelagt arbeidsplassen for å kunne jobbe der. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2016 #271 Skrevet 29. juli 2016 4 timer siden, ops2 skrev: Nazisme: Står for arisk overherredømme og har voldelig ideologi Islamisme: Står for islamsk overherredømme og har voldelig ideologi. Nå er det vel ikke helt sånn at islam er mer voldelig/grotesk enn f.eks kristendommen. Det er bare det at de fleste kristne samfunn i dag er sekulariserte, samtidig som veldig mange muslimske samfunn er bokstavtro overfor det som står i koranen. Anonymkode: fef7f...35e
Jus sanguinis Skrevet 29. juli 2016 #272 Skrevet 29. juli 2016 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er det vel ikke helt sånn at islam er mer voldelig/grotesk enn f.eks kristendommen. Anonymkode: fef7f...35e Jo, det er helt sånn. Fordi det voldelige islam vi ser i dag er faktisk rotfestet i både koranen og gjennom Muhammeds live og lære, på en måte vold utført i kristendommens navn aldri har vært og aldri vil bli. Problemet med virkelighetsfjerne liberalere er at de overhodet ikke har peiling på hverken fremmede kulturer, islam eller muslimer, og likevel så insisterer de innbitt på at de er akkurat som oss.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2016 #273 Skrevet 29. juli 2016 2 minutter siden, Jus sanguinis skrev: Jo, det er helt sånn. Fordi det voldelige islam vi ser i dag er faktisk rotfestet i både koranen og gjennom Muhammeds live og lære, på en måte vold utført i kristendommens navn aldri har vært og aldri vil bli. Problemet med virkelighetsfjerne liberalere er at de overhodet ikke har peiling på hverken fremmede kulturer, islam eller muslimer, og likevel så insisterer de innbitt på at de er akkurat som oss. Interessant at du kun siterer første del av innlegget mitt. Når det gjelder vold er ikke Koranen og det gamle testamentet særlig ulike. Jeg forsøker meg igjen på en forklaring: kristendommen er sekularisert, først gjennom reformasjonen, og overgangen til det nye testamentet, og senere via naturlige prosesser i det moderne vesten. Koranen er uforandret, og følges for en stor del bokstavtro. Altså, jeg påpeker forskjellene her, og hvor du har det fra at jeg tilhører en gruppe virkelighetsfjerne liberalister aner jeg virkelig ikke. Du har åpenbart ikke lest innlegget mitt mot burkini, i hvert fall. Anonymkode: fef7f...35e
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2016 #274 Skrevet 29. juli 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Interessant at du kun siterer første del av innlegget mitt. Når det gjelder vold er ikke Koranen og det gamle testamentet særlig ulike. Jeg forsøker meg igjen på en forklaring: kristendommen er sekularisert, først gjennom reformasjonen, og overgangen til det nye testamentet, og senere via naturlige prosesser i det moderne vesten. Koranen er uforandret, og følges for en stor del bokstavtro. Altså, jeg påpeker forskjellene her, og hvor du har det fra at jeg tilhører en gruppe virkelighetsfjerne liberalister aner jeg virkelig ikke. Du har åpenbart ikke lest innlegget mitt mot burkini, i hvert fall. Anonymkode: fef7f...35e Kristendommen fikk inn Jesus som forbilde for et par tusen år siden. Islam har Mohammed. Jesus er mildt sagt litt mer fredelig. Og så mangler jo islam reformasjonen, som du sier, de evner ikke å se seg selv i et kritisk lys. Alt skal aksepteres uten spørsmål. Ellers er man en vantro og skal drepes. Anonymkode: 2a7e2...1a1 3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #275 Skrevet 12. august 2016 I Norge er skole obligatorisk i 10 år eller rettere sagt så er grunnskolen obligatorisk. Dette betyr at du er nødt å gå på skolen, skolen skal tilpasse undervisningen til den enkelte elev for å fremme deres læring bestmulig på deres forutsetninger. Ser flere skriver at det er bedre de lærer å svømme enn at de sitter på land/blir holdt borte fra undervisningen, men dersom foreldrene holder dem borte kan skolen kontakte barnevernet, fordi de skal gå på skolen. Vi må tenke på barna og ikke foreldrene, tror neppe baret ønsker å svømme i en så stor drakt da hele klassen har badedrakt og badebukse. Om barn ikke blir presset på dette som midreårige vil de kanskje kunne reflektere over det når de blir større og ta valget selv. Anonymkode: 8adca...383
johanan Skrevet 12. august 2016 #276 Skrevet 12. august 2016 (endret) Jeg synes det er synd om jenter kommer til svømmeundervisningen på skolen i burkini. Selvsagt skal alle lære å svømme og en må tilpasse seg elevens forutsetninger. I dag kan en ikke nekte en elev å bade i burkini eller andre tøy som dekker kroppen, bare de er rene(klær/badestoff) og er innenfor hva som er lov å bruke i svømmehallen med tanke på hygienisk standard Siden en anonymbruker over kommenterte det med obligatorisk skole så leste jeg litt i opplæringslova. "I opplæringa skal elevane delast i klassar eller basisgrupper som skal vareta deira behov for sosialt tilhør. For delar av opplæringa kan elevane delast i andre grupper etter behov. Til vanleg skal organiseringa ikkje skje etter fagleg nivå, kjønn eller etnisk tilhør. Klassane, basisgruppene og gruppene må ikkje vere større enn det som er pedagogisk og tryggleiksmessig forsvarleg" Det er altså ikke lov å dele dem inn etter kjønn i faget kroppsøving slik jeg tolker det (ikke permanent) Det står samtidig at en skal tilpasse undervisninga til den enkelte og at aktiviteter ikke skal være støtende mot deres religion (opplæringslova 2-3a)Så lurer jeg på om en kan få fritak om en mener at svømming med begge kjønn er støtende mot sin religion? eller er det bare helsemessige årsaker? Det er altså ikke sikkert de ikke lærer å svømme om burkini blir forbudt. De er tross alt nødt å følge skolens læreplaner og opplæringsloven. Endret 12. august 2016 av johanan
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #277 Skrevet 12. august 2016 Den 27.7.2016 at 12.50, Maleficenta skrev: Men det er jo fryktelig at foreldre nekter dem å lære å svømme med mindre de bruker burkini... Om burkini blir ulovlig kan ikke foreldrene nekte barna og delta i den obligatoriske skolen. Anonymkode: 8adca...383
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #278 Skrevet 12. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Om burkini blir ulovlig kan ikke foreldrene nekte barna og delta i den obligatoriske skolen. Anonymkode: 8adca...383 Tja, å nekte kan de jo gjøre men hvilke konsekvenser det får er et helt annet spørsmål. Hvis foreldrene nekter å kjøpe minibadedrakter så må i tilfelle skolen kjøpe det. Et alternativ for foreldrene er da å holde barna hjemme fra skolen og gi hjemme undervisning. Alternativt kan det være at det er barna selv som nekter å bade uten burkini. Skal skolen da tvinge de med vold eller bøtlegge foreldrene? Jeg synes denne utviklingen er skremmede og er glad jeg ikke er ung i dag. Jeg hadde trolig ikke fått badet slik reglene ser ut til å utvikle seg. Det kunne blitt ganske traumatisk for meg og gått alvorlig utover muligheten for å konsentrere meg i andre fag og ville kunne fått betydning for min mulighet for videre karriere. Jeg synes det er uforståelig at ikke folk kan få bade i det de selv vil. Man blir ikke lykkeligere om alle kler seg likt men man blir lykkligere hvis folk får velge fritt for seg selv og at de lærer å respektere at andre gjør helt andre valg. Anonymkode: ff76e...d47
Maleficenta Skrevet 12. august 2016 #279 Skrevet 12. august 2016 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tja, å nekte kan de jo gjøre men hvilke konsekvenser det får er et helt annet spørsmål. Hvis foreldrene nekter å kjøpe minibadedrakter så må i tilfelle skolen kjøpe det. Et alternativ for foreldrene er da å holde barna hjemme fra skolen og gi hjemme undervisning. Alternativt kan det være at det er barna selv som nekter å bade uten burkini. Skal skolen da tvinge de med vold eller bøtlegge foreldrene? Jeg synes denne utviklingen er skremmede og er glad jeg ikke er ung i dag. Jeg hadde trolig ikke fått badet slik reglene ser ut til å utvikle seg. Det kunne blitt ganske traumatisk for meg og gått alvorlig utover muligheten for å konsentrere meg i andre fag og ville kunne fått betydning for min mulighet for videre karriere. Jeg synes det er uforståelig at ikke folk kan få bade i det de selv vil. Man blir ikke lykkeligere om alle kler seg likt men man blir lykkligere hvis folk får velge fritt for seg selv og at de lærer å respektere at andre gjør helt andre valg. Anonymkode: ff76e...d47 Alternativet er at foreldrene må betale bot for ikke å følge loven dersom burkini blir forbudt. Da kan skolen anmelde og politiet kan med loven i hånd kreve bot.
debatant Skrevet 12. august 2016 #280 Skrevet 12. august 2016 1 minutt siden, Maleficenta skrev: Alternativet er at foreldrene må betale bot for ikke å følge loven dersom burkini blir forbudt. Da kan skolen anmelde og politiet kan med loven i hånd kreve bot. Akkurat som om politiet ikke har nok å bekymre seg for allerede.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå