Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Den 18.8.2016 at 18.36, AnonymBruker skrev:

I følge Islam skal muslimene dekke seg til. Hvis man skal forby klesregler som er basert på religion så skal vi kreve at de er nakne da? Skal vi kreve at muslimske jenter dusjer nakne sammen med andre jenter? Muslimske kvinner er nå den eneste gruppen man ikke møter på naturiststrender (mennene begynner å komme!). Er det et krav at flere muslimske kvinner soler seg nakne og toppløse?

Anonymkode: ff76e...d47

Vanlig badetøy som alle de andre barna bruker. Og ja det er faktisk uhygienisk og ikke bade naken før bassenget. Flere offentlige bassenger krever det faktisk at man dusjer naken og vasker seg godt med såpe og skyller godt før man tar påseg badetøyet.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

When in Rome, do as the romans.

Det er egentlig ikke noe mer å si enn det. Er vår kultur og vårt levesett så vanskelig for deg, så får du heller bare flytte til et land som passer deg bedre, altså.

Anonymkode: fef7f...35e

• Liker 2
Skrevet

Hva med våtdrakt? Er det fortsatt lov i frankrike?

Skrevet
3 timer siden, prt90 skrev:

Hva med våtdrakt? Er det fortsatt lov i frankrike?

Du er ikke så knepp i hodet at du synes det er logisk å sammenligne burkini og våtdrakt? 

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Du er ikke så knepp i hodet at du synes det er logisk å sammenligne burkini og våtdrakt? 

Det ligner veldig. Hvordan skal regelverket skille mellom de to plaggene? Burkini i neopren er lov? Våtdrakt med hette er ulovlig? Burkini er bare lov om du også har surfebrett?

Skrevet
Den 12. august 2016 at 0.09, The Kitten skrev:

Bortsett fra at en burkini dekker håret også, så ser jeg ikke særlig forskjell på en burkini og en våtdrakt. Om jeg tar på meg en våtdrakt og drar på stranden, blir folk støtt da? 

En god våtdrakt har ofte hette :)

Skrevet
2 timer siden, prt90 skrev:

Det ligner veldig. Hvordan skal regelverket skille mellom de to plaggene? Burkini i neopren er lov? Våtdrakt med hette er ulovlig? Burkini er bare lov om du også har surfebrett?

De to plaggene kan selvsagt på ingen måte sammenlignes, fordi det ene har en kulturell/religiøs hensikt, og det andre en praktisk. Det er ingenting som tilsier at skolen tillater bruk av våtdrakt i svømmetimene - ikke for noen

For min del må damer gjerne bruke våtdrakt, burkini, what ever, på sin egen fritid, om de ønsker å bade i sjøen, hvis av en eller annen grunn som jeg ikke har noe med, ønsker å skjule deler av kroppen sin. Når de begynner å putte burkini på mindreårige, så sier det stopp hos meg. Det er det samme som seksualisering av barn, og det hører ingen steds hjemme. Burkini på barn er i mitt hode en barnevernssak.

Skrevet
Den 12.8.2016 at 19.34, AnonymBruker skrev:

Regner med at det da blir detaljerte regler om hvor små badehettene må være og hvor mange centimeter av armer og ben som må være synlig. Ser for meg at skolen møter med målebånd og måler jentene før de får slippe inn i svømmehallen.

Da blir det vel også måling den andre veien slik at de som har for liten badedrakt ikke får slippe inn eller blir bøtlagt?

Anonymkode: ff76e...d47

Nei, det slipper vi, for hadith'ene har forklart nøyaktig hvor mye hud en kvinne kan vise. Kun ansiktsovalen, hendene fra håndleddene og ned, og føttene fra anklene.Så en badehette, langarmet tskjorte og tights er ikke burkini, for hun viser halsen. Knelang badedrakt, hun viser leggene, altså ikke burkini.

Skrevet

Man kan da ikke bruke våtdrakt i innendørs basseng

• Liker 1
Skrevet

Det er mye snakk om at man skal få kle seg i det man vil, men i mine øyne er det noe perverst ved at mulismke foreldrene mener at jenter må bruke burkini for å kunne delta i svømmeundervisning. At deres egen datter ikke skal kunne vise vanlige armer og ben til andre. At dette er så viktig at man heller velger å la ungen sin sitte på benken.

Anonymkode: 689bb...676

• Liker 1
Skrevet
Den 26.8.2016 at 10.27, AnonymBruker skrev:

Det er mye snakk om at man skal få kle seg i det man vil, men i mine øyne er det noe perverst ved at mulismke foreldrene mener at jenter må bruke burkini for å kunne delta i svømmeundervisning. At deres egen datter ikke skal kunne vise vanlige armer og ben til andre. At dette er så viktig at man heller velger å la ungen sin sitte på benken.

Anonymkode: 689bb...676

Det er akuratt dette jeg også mener. Hva du velger å kle deg i som voksen er en annen problemstilling, men som barn bør ikke dine foreldres syn på ting gjøre at du ikke kan delta på lik linje med andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...