Gå til innhold

Når tror dere samordna opptak har resultatene klare?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest uN91s
5 minutter siden, Devilheart skrev:

Faen faen faen.. Duste D, som bare måtte klikke på den linken.. Av 50 studieplasser er det 122 som har søkt med førstevalg. Med snittet jeg har er det ikke sjangs i havet jeg får tilbud om plass da. Spørs om jeg tør å logge inn lenger.. :bond::sad:

Prøv å ikke tenk på det! Det kan ha kommet endringer i disse tallene da man kunne endre prioritet frem til 1. juli og deretter slette førstevalget om man heller ville inn på 2. valg. I tillegg er det alltid noen som ikke er kvalifiserte (f.eks. strøk på eksamen osv). Noen som ikke møter opp og noen som aldri svarer på tilbudet de får. 

I fjor, der jeg søkte, sank snittet uansett om det var 150 flere søkere. Så alt kan skje. :hug:

 

Endret av uN91s
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var ikke så innmari spent før jeg leste denne tråden, men nå kjenner jeg det skikkelig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig mange som søker bare for å søke også, som har karakterer langt under snittet eller på andre måte ikke oppfyller inntakskravene. 

Anonymkode: 208f4...969

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, uN91s skrev:

Prøv å ikke tenk på det! Det kan ha kommet endringer i disse tallene da man kunne endre prioritet frem til 1. juli og deretter slette førstevalget om man heller ville inn på 2. valg. I tillegg er det alltid noen som ikke er kvalifiserte (f.eks. strøk på eksamen osv). Noen som ikke møter opp og noen som aldri svarer på tilbudet de får. 

I fjor, der jeg søkte, sank snittet uansett om det var 150 flere søkere. Så alt kan skje. :hug:

 

Jeg vet, ikke annet å gjøre enn å holde motet oppe og krysse fingrene. :vetikke: Best å ikke tenke (for mye) på det og fokusere på andre ting imens. Plutselig kan det tikke inn en melding. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er veldig mange som søker bare for å søke også, som har karakterer langt under snittet eller på andre måte ikke oppfyller inntakskravene. 

Anonymkode: 208f4...969

Dette er veldig riktig. Det er også mange som søker rett etter videregående som uansett skal ta et friår/folkehøyskole/førstegangstjeneste. Førstegangskvoten beveger seg derfor i større grad enn det den ordinære gjør. :) Dersom man havner på venteliste er det jo også mange som takker nei til plassen etter skolestart da de har begynt et annet sted/studium. 

Anonymkode: 1b253...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ååhh, vil vite det :( selv om jeg er ganske sikker på at jeg kommer inn så likevel, plagsomt å ikke ha det på stell enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ikke spent før jeg sjekket denne tråden :fnise: er EGENTLIG veldig nervøs og har klart å unngå å tenke på det inntil nå,  men nå kom nervene altså..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen!! Jeg forbedret en karakter og måtte derfor legge inn nytt kompetansebevis før første juli. Dette gjorde jeg, men når jeg skulle slette gammelt kompetansebevis så gikk ikke dette an. Også glemte jeg av hele greia, Så nå ligger både gammelt kompetansebevis og det nye inne på opplastede dokumenter. Har dette noe og si ?? Tenk om de ser på det gamle kompetansebeviset mitt da, så kommee jeg ikke inn? 😱 Gikk jo opp to karakterer så det spiller jo en stor forskjell på karakterpoeng. Årh nå ble jeg skikkelig nervøs. 

Anonymkode: dd2a7...b01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Devilheart skrev:

Faen faen faen.. Duste D, som bare måtte klikke på den linken.. Av 50 studieplasser er det 122 som har søkt med førstevalg. Med snittet jeg har er det ikke sjangs i havet jeg får tilbud om plass da. Spørs om jeg tør å logge inn lenger.. :bond::sad:

Over 400 på 50 plasser på mitt førstevalg... Og siden jeg ikke kom inn på master kjenner jeg at det spøker for mine videre studier :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Faen!! Jeg forbedret en karakter og måtte derfor legge inn nytt kompetansebevis før første juli. Dette gjorde jeg, men når jeg skulle slette gammelt kompetansebevis så gikk ikke dette an. Også glemte jeg av hele greia, Så nå ligger både gammelt kompetansebevis og det nye inne på opplastede dokumenter. Har dette noe og si ?? Tenk om de ser på det gamle kompetansebeviset mitt da, så kommee jeg ikke inn? 😱 Gikk jo opp to karakterer så det spiller jo en stor forskjell på karakterpoeng. Årh nå ble jeg skikkelig nervøs. 

Anonymkode: dd2a7...b01

Tror ikke det har noe å si! Det står på den siden at man ikke kan slette dokumenter. Jeg har tre vitnemål opplastet der men regner jo med de ser på det nyeste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, gobbledigook skrev:

ååhh, vil vite det :( selv om jeg er ganske sikker på at jeg kommer inn så likevel, plagsomt å ikke ha det på stell enda

Føler det slik jeg også :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreguud det er jo helt umulig å få sove- tenker bare på om resultatene legges ut i morra! Hvis de ikke legges ut før mandag blir dette en kjiip helg :grine:

Anonymkode: d63f0...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Faen!! Jeg forbedret en karakter og måtte derfor legge inn nytt kompetansebevis før første juli. Dette gjorde jeg, men når jeg skulle slette gammelt kompetansebevis så gikk ikke dette an. Også glemte jeg av hele greia, Så nå ligger både gammelt kompetansebevis og det nye inne på opplastede dokumenter. Har dette noe og si ?? Tenk om de ser på det gamle kompetansebeviset mitt da, så kommee jeg ikke inn? 😱 Gikk jo opp to karakterer så det spiller jo en stor forskjell på karakterpoeng. Årh nå ble jeg skikkelig nervøs. 

Anonymkode: dd2a7...b01

Beste karakter er gjeldende uansett, så dette er ikke et problem. Dersom du har overflødige karakterer teller de kun på snittet dersom de øker snittet. 

:) 

Anonymkode: 1b253...862

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at dette er nervepirrende for dere som venter. 

Selv er jeg en veldig spent mamma som er spent på om studenten min kommer inn på universitetet. H*n har kommet inn på BI, men det er ikke førstevalget. 

Anonymkode: 13e7a...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kjempespent på deres vegne. Satt med samme nerver i fjor. Tipper dere får svaret på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest marizz

Tror egentlig ikke jeg kommer inn på noe, men jeg vet uansett ikke hva jeg vil bli så er ikke så farlig. Kan jobbe et år fks :) Forresten, når er det meningen man skal få svar på studentbolig? Har søkt i Stavanger, men står ubehandlet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, marizz skrev:

Tror egentlig ikke jeg kommer inn på noe, men jeg vet uansett ikke hva jeg vil bli så er ikke så farlig. Kan jobbe et år fks :) Forresten, når er det meningen man skal få svar på studentbolig? Har søkt i Stavanger, men står ubehandlet..

Studentboliger er tildelt allerede. Tror tildelingen startet allerede i Juni. Det er sikkert forskjell fra sted til sted. 

Du skulle fått mail som du skulle svart på om du tok imot tilbudet hvis du fikk bolig, eller du skulle svart at du ønsket å stå på venteliste om du ikke fikk bolig med det første. Boliger tildeles hele tiden. Har du sjekket søppelposten på mailen din? Kan hende at mail fra studentsamskipnaden har havnet det. Det skjedde med min student, men vi oppdaget det såpass tidlig at h*n ikke mistet sin prioriterte plass i køen. Etter at vi tok kontakt og fikk oppklart hvorfor h*n ikke hadde svart på mailer, tok det ikke mange dagene før h*n fikk tildelt studenthybel. Ikke der h*n ønsket, men et like bra tilbud. Ta kontakt med studentsamskipnaden i Stavanger på mandag og hør.

Er du førsteårs student og 97 mod og bosatt et godt stykke fra studentbyen? Da er du i en prioritert gruppe for å få bolig. 

Anonymkode: 13e7a...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marizz
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Studentboliger er tildelt allerede. Tror tildelingen startet allerede i Juni. Det er sikkert forskjell fra sted til sted. 

Du skulle fått mail som du skulle svart på om du tok imot tilbudet hvis du fikk bolig, eller du skulle svart at du ønsket å stå på venteliste om du ikke fikk bolig med det første. Boliger tildeles hele tiden. Har du sjekket søppelposten på mailen din? Kan hende at mail fra studentsamskipnaden har havnet det. Det skjedde med min student, men vi oppdaget det såpass tidlig at h*n ikke mistet sin prioriterte plass i køen. Etter at vi tok kontakt og fikk oppklart hvorfor h*n ikke hadde svart på mailer, tok det ikke mange dagene før h*n fikk tildelt studenthybel. Ikke der h*n ønsket, men et like bra tilbud. Ta kontakt med studentsamskipnaden i Stavanger på mandag og hør.

Er du førsteårs student og 97 mod og bosatt et godt stykke fra studentbyen? Da er du i en prioritert gruppe for å få bolig. 

Anonymkode: 13e7a...fe6

Åhh ok, får satse privat da :) På min står det bare ubehandlet inne på søknadssiden, men jeg søkte i juni. Er førsteårsstudent, men 96-mod. Bor rundt 2 timer ifra, så er vel ikke prioritert. Jaja, er ikke sånn utrolig viktig for meg å studere akkurat i år.Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, marizz skrev:

Åhh ok, får satse privat da :) På min står det bare ubehandlet inne på søknadssiden, men jeg søkte i juni. Er førsteårsstudent, men 96-mod. Bor rundt 2 timer ifra, så er vel ikke prioritert. Jaja, er ikke sånn utrolig viktig for meg å studere akkurat i år.Takk for svar!

Hvis du skulle finne ut at du vil studere og du kommer inn, så er det ikke umulig å få studentbolig selv om du ikke er blant de prioriterte. At noen er prioritert betyr bare at de får tildelt bolig først. 

Anonymkode: 13e7a...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...