Gå til innhold

Når tror dere samordna opptak har resultatene klare?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg søkte tidlig opptak pga jobbsituasjon og fikk svar allerede i mai. Hadde heldigvis søkt både forkurs og bachelor. Kom inn på forkurs, men fikk avslag på bachelor pga poengkrav. Den ble overført til hovedopptaket nå i juli og i brevet sto det at svar på søknaden skulle komme rundt 20. juli. Håper at jeg kommer inn, men ingen krise i verstefall. Allerede sikret studieplass og kollektiv, så gjenstår å jobbe ferdig før jeg kan bruke all min tid på rydding og flytting.

Er det noen andre som har søkt på UiA Grimstad forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest uN91s
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det 55% totalt eller førstevalg? Hvor finner du isåfall totalt antall søkere og ikke bare førstevalg? Nå var det jo en frist 1. Juli også, kan jo hende det har skjedd en endring der også. Der jeg har søkt er det i hvertfall 25 prosent flere søkere som har mitt studie på førstevalg, 67 stykker. Men de som ikke får førstevalget kan jo takke ja til andrevalget, og da vil man jo rykke ned hvis poengscore er lavere. Å kjære Gud, la disse dagene gå fort.... 💪

Anonymkode: dd2a7...b01

Førstevalget. 250 flere i år enn i fjor. Vet ikke om det er lister på totalt antall søkere før sluttrapporten? Ja, håper mange trekker seg og ikke at enda flere har valgt studiet som førstevalg :P 

I fjor var det 150 flere søkere enn året før der og da sankt faktisk poenggrensen 0.6 poeng, så alt kan skje! 

Endret av uN91s
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Devilheart skrev:

Jeg søkte tidlig opptak pga jobbsituasjon og fikk svar allerede i mai. Hadde heldigvis søkt både forkurs og bachelor. Kom inn på forkurs, men fikk avslag på bachelor pga poengkrav. Den ble overført til hovedopptaket nå i juli og i brevet sto det at svar på søknaden skulle komme rundt 20. juli. Håper at jeg kommer inn, men ingen krise i verstefall. Allerede sikret studieplass og kollektiv, så gjenstår å jobbe ferdig før jeg kan bruke all min tid på rydding og flytting.

Er det noen andre som har søkt på UiA Grimstad forresten?

Jeg har søkt uia Grimstad :) 

Anonymkode: dd2a7...b01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja har allerede sjekket. Det er 67 flere søkere :( men er 10 flere plasser da. Arg jeg blir sprø. Hvordan ligger samboeren din an da ? 

Anonymkode: dd2a7...b01

Er ganske sikker på at det ikke blir noe problem for deg å komme inn, er jo 10 flere plasser, og 67 ekstra søkere er ikke så mange. Kommer jo litt an på hvor stort studie er så klart, men du hadde jo en god del høyere snitt en poenggrensen, så tror det skal gå helt fint ^^ Er ikke så vanlig at studier hopper med mange poeng.

Samboeren min hadde kommet inn i fjor, men de to årene før der igjen hadde han ikke kommet inn, så jeg er temmelig stresset. 😅 Men er noen få færre søkere enn i fjor, så forhåpentlgivis går det bra!

Anonymkode: d7c68...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, uN91s skrev:

Du er definitivt ikke alene! Lykke til! :D 

På mitt studie er det +55% flere søkere i år enn i fjor og jeg har bare 2.7 poeng over grensen i fjor. Så aner ikke hvordan jeg ligger an for å være helt ærlig. Håper bare det går bra.

Masse lykke til til deg også! Hvis det ikke har økt mye de tidligere årene går det sikkert bra, men er jo vanskelig å vite da. Men 2.7 er jo en del over snittet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uN91s
16 minutter siden, Jaognei2 skrev:

Masse lykke til til deg også! Hvis det ikke har økt mye de tidligere årene går det sikkert bra, men er jo vanskelig å vite da. Men 2.7 er jo en del over snittet!

Takk! En gang hoppet det fra 43 til 46, men det er kanskje større sjanse for at snittet hopper slik når det er ganske lavt i utgangspunktet. Håper på en måte at snittet stabiliserer seg etterhvert. Tenker at om folk hadde syke snitt hadde de kanskje søkt noe annet i samme felt som ga høyere lønn eller noe (f.eks. lege/tannlege). Så får håpe at ikke snittet kan øke i en evighet. :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har egentlig fått litt andre tanker, og har egentlig heller lyst på andrevalget mitt fremfor førstevalget. Det verste er at jeg ikke vet hva snittet er på førstevalget for å komme inn, så jeg håper egentlig at snittet er mye høyere enn snittet mitt og at jeg ikke kommer inn på det. Det er også mange søkere på dette studiet, i forhold til antall studieplasser (114 førstevalgs søkere på 40 studieplasser).

Blir et par nervepirrende dager.

Anonymkode: 5f53e...67d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uN91s

Du kan jo bare sjekke snittet her.

Kan du slette førstevalget ditt? Da blir vel andrevalget ditt førstevalget. Er litt usikker, men tror noen gjør det slik etter 1. juli. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får svar på lørdag!

Anonymkode: a34b2...2b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fristen for å omprioritere studieønsker var 1. juli. Så vedkommende får satse på å ikke komme inn, slik at søkeprosessen går automatisk videre til andrevalget.

Kan tenke meg at de neste ukene vil det komme noen tråder om "KG-folk på *skole* som vil danne KG-gruppe". Kan være greit hvis man er totalt ukjent i byen og på skolen, og ønsker seg nye bekjentskaper raskt.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere får svar på lørdag!

Anonymkode: a34b2...2b1

 

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere får svar på lørdag!

Anonymkode: a34b2...2b1

Er det noe du har sett ? Eller er det bare gjetting siden det var klart 16 juli i fjor? Trodde kanskje helg hadde noe og si også ... 🙈

Anonymkode: dd2a7...b01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, Devilheart skrev:

^^Det er bare gjetning. Selv på SO sine sider står det 20. juli.

Ja men det stod 20 juli i fjor også . 🙈👏

35 minutter siden, Devilheart skrev:

^^Det er bare gjetning. Selv på SO sine sider står det 20. juli.

 

35 minutter siden, Devilheart skrev:

^^Det er bare gjetning. Selv på SO sine sider står det 20. juli.

 

Anonymkode: dd2a7...b01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da er den nok bare veiledende da. Men tviler de sender svar i helga, så fra mandagen kan man sikkert sjekke innom iblant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest uN91s

Men resultatet kan vel ikke komme 20. juli hvis pressemelding med standardrapport kommer 19.juli kl 11:00? For pressemeldingen inneholder antall tilbud per studie, poenggrenser  og ledige studieplasser. 

Og i alle årene før har pressemeldingen kommet dagen etter opptaket, så derfor tror jeg hovedopptaket blir 18. juli, men håper på lørdag. 

Edit: Har det noe å si at det er helg forresten? 

Endret av uN91s
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, uN91s skrev:

Men resultatet kan vel ikke komme 20. juli hvis pressemelding med standardrapport kommer 19.juli kl 11:00? For pressemeldingen inneholder antall tilbud per studie, poenggrenser  og ledige studieplasser. 

Og i alle årene før har pressemeldingen kommet dagen etter opptaket, så derfor tror jeg hovedopptaket blir 18. juli, men håper på lørdag. 

Edit: Har det noe å si at det er helg forresten? 

Tror også det blir 18 grunnet dette, godt observert. :) Tror ikke det skal ha noe å si at det er helg, har kommet ut tidligere i helgen hvert fall! 

Anonymkode: d7c68...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke søker engang, men samtidig er jeg spent på opptaket! Det blir interessant å se hvordan det går med venner og bekjente. Så er det jo interessant å lese her på KG også. :)

Anonymkode: 1b253...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...