Gå til innhold

Når tror dere samordna opptak har resultatene klare?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så spent at jeg nesten løper rundt i ring... 😂 Jeg vet at i fjor så var det klart 16 juli, men i år så er jo 16 juli på en lørdag... Håper det er klart 15 juli, det er jo aaaalt for lenge til 20 juli. Arg blir sprø. Er det bare meg ? 😎

Anonymkode: dd2a7...b01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, var der selv i fjor. Kjempespennende! Jeg gjetter 15.

Anonymkode: 17f9b...c63

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Gleder meg til førsteårsstudenter begynner å takke nei til studentboliger så det kanskje blir en igjen til meg :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det legges gjerne ut i dagene i forkant. Det har skjedd de siste årene hvertfall. Masse lykke til med opptaket! 

Anonymkode: 1b253...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Linaria skrev:

Gleder meg til førsteårsstudenter begynner å takke nei til studentboliger så det kanskje blir en igjen til meg :-D

Skal du ikke studere i utlandet lenger? (har fulgt med i sutretråden :ph34r: )

Anonymkode: 1b253...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skal du ikke studere i utlandet lenger? (har fulgt med i sutretråden :ph34r: )

Anonymkode: 1b253...862

Må til Norge og fullføre graden. Tilbake til Skottland for mastergrad neste år :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende at opptaket blir litt senere i år enn tidligere fordi det har vært en del endringer internt i SO. Men holder allikevel en knapp på 16, at det er en lørdag spiller ingen rolle.

Anonymkode: 9c331...289

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det kan hende at opptaket blir litt senere i år enn tidligere fordi det har vært en del endringer internt i SO. Men holder allikevel en knapp på 16, at det er en lørdag spiller ingen rolle.

Anonymkode: 9c331...289

Hvordan endringer da? Sånn i forhold til designet på siden? 

Anonymkode: dd2a7...b01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed at mitt resultat ville komme 20. juli. Vet ikke om dette gjelder for alle da.

Anonymkode: 8d497...9e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk beskjed at mitt resultat ville komme 20. juli. Vet ikke om dette gjelder for alle da.

Anonymkode: 8d497...9e9

Svaret skal komme senest innen den 20. Juli, men har de siste årene kommet rundt 16-19 en gang, så er jo lov å håpe.

Er egentlig veldig sikker på at jeg kommer inn, jeg har over 51, og poenggrensen i fjor var rundt 45-46 et sted (husker ikke helt), men er likevel super stresset. Om jeg ikke kommer inn der må jeg flytte til et annet sted i Norge, og jeg har akkurat flyttet inn i drømmeleiligheten her. I tillegg bor jeg sammen med samboeren min, og han ligger så vidt over poenggrensen på sitt studie, så livredd for at han ikke kommer inn heller!! Da flytter han i så fall til Bergen, og jeg har ikke råd til å bo i leiligheten alene :( og jeg har ikke lyst på avstandsforhold!! Gaaah :bond:

Anonymkode: d7c68...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Svaret skal komme senest innen den 20. Juli, men har de siste årene kommet rundt 16-19 en gang, så er jo lov å håpe.

Er egentlig veldig sikker på at jeg kommer inn, jeg har over 51, og poenggrensen i fjor var rundt 45-46 et sted (husker ikke helt), men er likevel super stresset. Om jeg ikke kommer inn der må jeg flytte til et annet sted i Norge, og jeg har akkurat flyttet inn i drømmeleiligheten her. I tillegg bor jeg sammen med samboeren min, og han ligger så vidt over poenggrensen på sitt studie, så livredd for at han ikke kommer inn heller!! Da flytter han i så fall til Bergen, og jeg har ikke råd til å bo i leiligheten alene :( og jeg har ikke lyst på avstandsforhold!! Gaaah :bond:

Anonymkode: d7c68...4b0

Da ligger du jo ganske greit an vil jeg si :D . Jeg ligger på 47, og poenggrensen i fjor var 43.6, så jeg er superstresset :( 

Lykke til.

Anonymkode: dd2a7...b01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da ligger du jo ganske greit an vil jeg si :D . Jeg ligger på 47, og poenggrensen i fjor var 43.6, så jeg er superstresset :( 

Lykke til.

Anonymkode: dd2a7...b01

Syntes du også ligger veldig greit an da, er ikke ofte studier går opp så mye, men man vet jo aldri så klart, det som er så skummelt! :fnise: Du kan sjekke hvor mange søkere det er i år i forhold til i fjor, selv om du ikke vet karakterenes deres kan det jo gi en pekepinn hvert fall. Om det er flere søkere er det større sjanse for at grensen går opp, og om det er førre søkere kan man forvente at grensen går ned. 

Helt ærlig så er jrg nesten mer nervøs på samboerens vegne, er så redd for at han ikke kommer inn, vet ikke hva vi skal gjøre da :( 

Lykke til til deg også. :) 

Anonymkode: d7c68...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har allerede sjekket. Det er 67 flere søkere :( men er 10 flere plasser da. Arg jeg blir sprø. Hvordan ligger samboeren din an da ? 

Anonymkode: dd2a7...b01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så spent at jeg nesten løper rundt i ring... 😂 Jeg vet at i fjor så var det klart 16 juli, men i år så er jo 16 juli på en lørdag... Håper det er klart 15 juli, det er jo aaaalt for lenge til 20 juli. Arg blir sprø. Er det bare meg ? 😎

Anonymkode: dd2a7...b01

Hva håper du å komme inn på siden du er så spent på svaret??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest uN91s

Gjetter på  18 juli. For hvert år har pressemeldingen blitt gitt ut dagen etter opptaket og i år blir pressemeldingen gitt ut 19. juli kl 12:00.

Men håper at resultatet blir lagt ut så tidlig som mulig. Gjerne på fredag! Dør av spenning! Er så utrolig nervøs haha. Ødelegger kroppen av å stresse slik.  :kvalm:

Endret av uN91s
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å lese at det er flere som er like spente som meg! Føler jeg befinner meg i limbo for øyeblikket. Hååper det kommer på fredagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uN91s
1 time siden, Jaognei2 skrev:

Gøy å lese at det er flere som er like spente som meg! Føler jeg befinner meg i limbo for øyeblikket. Hååper det kommer på fredagen!

Du er definitivt ikke alene! Lykke til! :D 

På mitt studie er det +55% flere søkere i år enn i fjor og jeg har bare 2.7 poeng over grensen i fjor. Så aner ikke hvordan jeg ligger an for å være helt ærlig. Håper bare det går bra.

Endret av uN91s
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det 55% totalt eller førstevalg? Hvor finner du isåfall totalt antall søkere og ikke bare førstevalg? Nå var det jo en frist 1. Juli også, kan jo hende det har skjedd en endring der også. Der jeg har søkt er det i hvertfall 25 prosent flere søkere som har mitt studie på førstevalg, 67 stykker. Men de som ikke får førstevalget kan jo takke ja til andrevalget, og da vil man jo rykke ned hvis poengscore er lavere. Å kjære Gud, la disse dagene gå fort.... 💪

Anonymkode: dd2a7...b01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...