Gå til innhold

Viggo Kristiansen uskyldig dømt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

BethB skrev (2 minutter siden):

Nei, det var du som påsto at det at Jan Helge ble sterkt påvirket av politiet er noe hans forsvarer hardnakket påstår. Når dette er godt dokumentert og ikke noe det er tvil om. Men at du må svarer med en slik kommentar, viser at du ikke kan forsvare påstandene dine. Så da burde du slutte med å komme med løgner. 

Så vidt jeg vet står fortsatt JHA fast ved forklaringen sin i denne saken han har sonet dommen sin for. Hvis JHA mener at politiet har påvirket han, burde han nesten få si det selv.

At det har skjedd en utvikling i forhold til avhørs metodologi fra år 2000 til nå, er ikke synonymt med at Viggo aldri ville blitt dømt og at JHA ville forklart seg annerledes.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Callisto83 skrev (8 minutter siden):

Så vidt jeg vet står fortsatt JHA fast ved forklaringen sin i denne saken han har sonet dommen sin for. Hvis JHA mener at politiet har påvirket han, burde han nesten få si det selv.

At det har skjedd en utvikling i forhold til avhørs metodologi fra år 2000 til nå, er ikke synonymt med at Viggo aldri ville blitt dømt og at JHA ville forklart seg annerledes.

 

Tror du at forklaringen til  J.H.A holder mål i en eventuell ny rettsrunde,  at han blir funnet troverdig? 

Endret av Bendie
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Callisto83 said:

Så vidt jeg vet står fortsatt JHA fast ved forklaringen sin i denne saken han har sonet dommen sin for. Hvis JHA mener at politiet har påvirket han, burde han nesten få si det selv.

At det har skjedd en utvikling i forhold til avhørs metodologi fra år 2000 til nå, er ikke synonymt med at Viggo aldri ville blitt dømt og at JHA ville forklart seg annerledes.

 

Hæ? Misforstår jeg deg nå, eller er det slik at det bare blir troverdig hvis det kommer fra Andersen? Ikke fra vitner, politi og rapporter? 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannabanna skrev (Akkurat nå):

Hæ? Misforstår jeg deg nå, eller er det slik at det bare blir troverdig hvis det kommer fra Andersen? Ikke fra vitner, politi og rapporter? 

Eller VK, som hele tiden har sagt han er uskyldig. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bendie skrev (2 minutter siden):

Tror du at forklaringen til  J.H.A holder mål i en eventuell ny rettsrunde og at han blir funnet troverdig? 

Det kan jeg ikke svare på, men det holdt tydeligvis mål i to rettsrunder for 20 år siden. Man kan jo stille det samme spørsmålet i forhold til Viggos forklaring.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (4 minutter siden):

Det kan jeg ikke svare på, men det holdt tydeligvis mål i to rettsrunder for 20 år siden. Man kan jo stille det samme spørsmålet i forhold til Viggos forklaring.

J. H.A sin forklaring er beviselig full av løgner og det er vel dokumentert. Eksakt hva tenker du V.K vil få problemer med å forklare?  

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hannabanna skrev (7 minutter siden):

Hæ? Misforstår jeg deg nå, eller er det slik at det bare blir troverdig hvis det kommer fra Andersen? Ikke fra vitner, politi og rapporter? 

Har noen av disse andre kildene konkludert med at JHA dikter opp Viggos rolle i ugjerningene?

Det er selvsagt lov å påpeke at ting kunne blitt håndtert på en mer effektiv og bedre måte, sett med dagens standard. Men det gjelder forsåvidt "bevisene" som visstnok frifinner Viggo også. Med dagens sporingsteknologi i forhold til mobiltelefoner, og mer avansert DNA analyse, er det ikke sikkert disse bevisene ville støttet Viggos versjon om at han var i bua.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (6 minutter siden):

Det kan jeg ikke svare på, men det holdt tydeligvis mål i to rettsrunder for 20 år siden. Man kan jo stille det samme spørsmålet i forhold til Viggos forklaring.

Han har beviselig løyet, så hvis  han holder fast ved det han har forklart vil han bli  tatt for å lyve under ed, ikke spesielt smart

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (2 minutter siden):

Har noen av disse andre kildene konkludert med at JHA dikter opp Viggos rolle i ugjerningene?

Det er selvsagt lov å påpeke at ting kunne blitt håndtert på en mer effektiv og bedre måte, sett med dagens standard. Men det gjelder forsåvidt "bevisene" som visstnok frifinner Viggo også. Med dagens sporingsteknologi i forhold til mobiltelefoner, og mer avansert DNA analyse, er det ikke sikkert disse bevisene ville støttet Viggos versjon om at han var i bua.

hypotetiske bevis.. vi er der ja

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (1 minutt siden):

Har noen av disse andre kildene konkludert med at JHA dikter opp Viggos rolle i ugjerningene?

Det er selvsagt lov å påpeke at ting kunne blitt håndtert på en mer effektiv og bedre måte, sett med dagens standard. Men det gjelder forsåvidt "bevisene" som visstnok frifinner Viggo også. Med dagens sporingsteknologi i forhold til mobiltelefoner, og mer avansert DNA analyse, er det ikke sikkert disse bevisene ville støttet Viggos versjon om at han var i bua.

Fullstendig irrelevant ! Alle bevis du ikke har er meningsløse.

Du kan bare bruke de bevisene du har 

I dette tilfelle er bevisene klare, mobilen var IKKE innenfor dekning. 
Skulle det finnes sporing vil ikke endre på dette.
Du kan ikke bli sporet til et område uten dekning. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (9 minutter siden):

Har noen av disse andre kildene konkludert med at JHA dikter opp Viggos rolle i ugjerningene?

Det er selvsagt lov å påpeke at ting kunne blitt håndtert på en mer effektiv og bedre måte, sett med dagens standard. Men det gjelder forsåvidt "bevisene" som visstnok frifinner Viggo også. Med dagens sporingsteknologi i forhold til mobiltelefoner, og mer avansert DNA analyse, er det ikke sikkert disse bevisene ville støttet Viggos versjon om at han var i bua.

Avhørene av JHA er blitt skutt i sunder og sammen av verdensledende forskere på avhørsteknikk.

Hvilken tilsvarende kritikk er rettet mot mobil og DNA-beviset?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet her er at nyere analyser av bevis fra åstedet og mobilbruk slakter Jan Helge Andersens forklaring, mens de støtter Viggo Kristiansens. Det ble uttalt etter rettssakene at uten JHAs forklaring, hadde de knapt hatt grunnlag for å dømme VK. Når tekniske bevis fra åstedet viser at JHA lyver, satt han ikke med ryggen til og var uskyldigheten selv. Han hadde sædavgang i skjeden og anus på jenta han nektet for å ha rørt. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brudd på retningslinjene på Aktuelle saker og politikk, og svar til dette. 

_popcorn_, mod
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå som Viggo sannsynligvis snart slipper ut, hva tenker dere er en fornuftig erstatning for alle årene han har levd bak murene som en av Norges mest forhatte menn? 
Det burde jo i alle fall bli et tosifret antall millioner pluss en offentlig beklagelse fra justisministeren. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjon, avsporing og brudd på retningslinjene på Aktuelle saker og politikk, og svar til dette. 

_popcorn_, mod
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frekkulf skrev (21 minutter siden):

Nå som Viggo sannsynligvis snart slipper ut, hva tenker dere er en fornuftig erstatning for alle årene han har levd bak murene som en av Norges mest forhatte menn? 
Det burde jo i alle fall bli et tosifret antall millioner pluss en offentlig beklagelse fra justisministeren. 

https://juristen.no/nyheter/2020/01/islandsk-interesse-erstatninger-ved-norske-justis­mord 

Etter hva man ser i tidligere justismord kan det se ut som minst tosifret. 

Om det skal kun taes med antall sonede år ol med i utmålingen vet jeg ikke. Iom at saken har vært så betent og omtalt vil det ha vært ekstra belastende å være uskyldig dømt her, så ikke urimelig om han får større erstatning pga dette.

Endret av Hank Amarillo
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Callisto83 skrev (På 4.5.2021 den 19.58):

Så vidt jeg vet står fortsatt JHA fast ved forklaringen sin i denne saken han har sonet dommen sin for. Hvis JHA mener at politiet har påvirket han, burde han nesten få si det selv.

At det har skjedd en utvikling i forhold til avhørs metodologi fra år 2000 til nå, er ikke synonymt med at Viggo aldri ville blitt dømt og at JHA ville forklart seg annerledes.

 

At han holder fast på forklaringen betyr ikke at den er sann.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/2/2021 at 4:55 PM, K.B. said:

Jeg må bare få sagt at etter å ha hørt podcasten "dukkemannen" så har min tillitt til Viggo Kristiansens advokat Arvid Sjødin fått et kraftig skudd for baugen og han fremstår som en totalt useriøs person. Om Kristiansen er skyldig eller uskyldig er jeg ikke sikker på, men bevis presentert av Sjødin vil jeg ikke tillegge noe særlig vekt.

 

On 5/3/2021 at 6:12 PM, BaHare said:

Enig i at kredibiliteten til Sjødin minket her. En advokat kan gjerne uttale seg på vegne av sin klient, men skal ikke komme med sine egne personlige oppfatninger og meninger om klienten tenker jeg. 
Jeg er heller ikke sikker på om VK er skyldig eller uskyldig. Det får vi vel kanskje aldri svaret på så lenge begge holder på sin forklaring. Men jeg følger saken med interesse.
 


Må si jeg forventet noe verre fra Sjødin etter disse innleggene, men etter å ha hørt podcasten stusser jeg på hva det er dere har hengt dere sånn opp i. 

Her er alt han sier i hele podcastserien: 

Quote

Altså for meg virket det som en veldig hyggelig kar.

(...) 

Virka veldig omtenksom i alle sammenhenger, så jeg så ikke noe personlig galt med den personen overhodet. 

(...)

Og når jeg gikk inn i de sakene, jeg innhenta de og, de gamle sakene, og gikk igjennom dem. Så kunne jeg jo se at hans anførsel kunne ha båret seg ja, med en annen dommer. Det er jo ikke sånn at verden er enten hvit eller sort, og alle dommer er jo ikke riktige selv om de er rettskraftige. 

Kilde (20:40)

Det er jo åpenbart at han ikke var en hyggelig kar, men det er jo ikke uvanlig at personer som har omgått psykopater overfladisk har inntrykk av dem som hyggelige og omtenksomme. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aliquis skrev (1 time siden):

 


Må si jeg forventet noe verre fra Sjødin etter disse innleggene, men etter å ha hørt podcasten stusser jeg på hva det er dere har hengt dere sånn opp i. 

Her er alt han sier i hele podcastserien: 

Kilde (20:40)

Det er jo åpenbart at han ikke var en hyggelig kar, men det er jo ikke uvanlig at personer som har omgått psykopater overfladisk har inntrykk av dem som hyggelige og omtenksomme. 

Takk for oppklaring. Jeg og forventet noe annet, uti fra beskrivelsene her.Dette har da virkelig ikke noe å gjøre med troverdigheten hans å gjøre,??

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...