Gå til innhold

Viggo Kristiansen uskyldig dømt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Callisto83 skrev (3 minutter siden):

 

Om man legger til grunn at VK ikke hadde noe med ugjerningene å gjøre, er det helt uforståelig at VK hevdet at JHA kom til han klokken 19.30, selv lenge etter at JHA tilsto.

 

 

Dette argumentet skjønte jeg ikke. Hvorfor er det uforståelig? 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Callisto83 skrev (4 minutter siden):

Hvem var nå JHA i denne saken igjen? 

Om man legger til grunn at VK ikke hadde noe med ugjerningene å gjøre, er det helt uforståelig at VK hevdet at JHA kom til han klokken 19.30, selv lenge etter at JHA tilsto.

Jeg tror du undervurderer hvor dramatisk denne saken var, ikke bare for befolkningen i Kristiansand, men hele landet. Det var på mange måter et nasjonalt traume. Om ikke VK (som nærmeste nabo til Baneheia) bevisst tåkela sine bevegelser den dagen, ville han mest sannsynlig hatt interesse å hjelpe til som et vitne. 

 

Nå viste ingen at jentene var drept før 2 døgn senere. Altså han husket ikke eksakt 2 dager tilbake i tid. At unge menn i den alderen ikke automatisk tenker i gjennom sine gjøre mål i det de hører to jenter er savnet er heller ikke så merkelig. Om en da ikke leter etter bekreftelser.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bindersen skrev (6 minutter siden):

At han bevisst tåkela sine bevegelser er da intet annet enn spekulasjoner fra din side.

Nei, det er hva etterforskerne stusset på. Med god grunn vil jeg si.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (3 minutter siden):

Hvem var nå JHA i denne saken igjen? 

Om man legger til grunn at VK ikke hadde noe med ugjerningene å gjøre, er det helt uforståelig at VK hevdet at JHA kom til han klokken 19.30, selv lenge etter at JHA tilsto.

Jeg tror du undervurderer hvor dramatisk denne saken var, ikke bare for befolkningen i Kristiansand, men hele landet. Det var på mange måter et nasjonalt traume. Om ikke VK (som nærmeste nabo til Baneheia) bevisst tåkela sine bevegelser den dagen, ville han mest sannsynlig hatt interesse å hjelpe til som et vitne. 

 

Jeg husker saken veldig veldig godt. Var i 20-årene. Tåkela , eller ikke husket ? Ingen  misstenkte vel drap, da jentene  forsvant  Hva med andre som oppga feil info?  

Ville du beskrive VK  , som en som var opptatt av andres vel og ve , en som stilte opp for andre, satte andre ting til side for å hjelpe?  eller var han mer opptatt med seg og sitt, ikke brydde seg så mye? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Callisto83 said:

Det var vennene til de to som først og fremst reagerte på at de ikke deltok i leteaksjonen.

Personlig synes jeg det er rart VK ikke husket i starten at han var i Baneheia på fredagen,

Opplyste han ikke uoppfordret om dette til politiet senere?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, Callisto83 said:

Nei, det er hva etterforskerne stusset på. Med god grunn vil jeg si.

Helt greit at etterforskerne stusset på det. Som de må ha stusset på mye annet i saken! Men når dette blir det eneste de ser og de dermed overser tunge bevis, og hjelper Jan Helge med å lage en historie som skulle passe til bevisene de hadde, det var da det gikk galt! Det samme gjør du, du overfokuserer på enkelte detaljer om Viggo, som du drar opp igjen og igjen. Men du nekter å forholde deg til verken gamle eller nye bevis som viser tydelig at Jan Helge var alene i Baneheia den kvelden!

Endret av BethB
  • Liker 18
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (1 time siden):

Fordi VK (i motsetning til andre vitner i rundspørringen) ble observert sammen med JHA både rett før og rett etter handlingene. Og etterforskerne lurte sikkert litt på hvorfor VK hevdet at JHA kom til han klokken 19.30, selv lenge etter arrestasjonen når JHA hadde tilstått og fortalt at VK var med.

 

Tja, den egentlige grunnen til at det er mistenkelig er vel fordi vi vet han er skyldig. Siden han er skyldig så oppga han selvfølgelig feil tidspunkt bevisst for å skjule at han er skyldig, åpenbart nok. Og siden vi da vet at han oppga feil tidspunkt for å skjule at han er skyldig vet vi at han er skyldig.*

QED.

 

*også kalt sirkelargumentasjon.

 

  • Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (6 timer siden):

Det har bare stått at blodet ble analysert, men at de ikke fikk hentet ut en DNA profil.

Hvor har det stått at det var BLOD? Slik jeg husker det var det ikke mulig å stadfeste at det var blod, langt mindre menneskeblod. 

Du må finne kilden din på dette. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for brukerdebatt. 
 

Etter svært mange ryddinger og gjentatte brudd på regelverket stenger vi tråden. 
 

Lomvi, mod.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...