Gå til innhold

Viggo Kristiansen uskyldig dømt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bendie skrev (16 minutter siden):

Ble det foretatt ransakelse hos JHA, for å forsøke belyse flekkene.? Jeg vet at det er foretatt ransakelse, men har ikke lest noe om det er gjort i forbindelse i et forsøk på å finne det syntetiske stoffet?

Kan det ikke være noe han har brukt for å kunne klare å penetrere? Typ "glidemiddel". 
 

(kjente det var vanskelig å skrive det der… blir helt kvalm)

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*
Hadde politiet undersøkt ALT høsten 2020 og våren 2021,så hadde Viggo aldri blitt dømt. 

Men man ser helt tydelig I den første etterforskningen at de undersøkte det som passet for det de sa, nemlig at det var 2 gjerningsmenn. 

Du skriver og penger opp, "Viggo fikset på sykkelen før han møtte JHA i Baneheia".  Kan du bevise at han var i Baneheia? Kan noen? For alle bevisene jeg har sett, tilsier at han ikke var der. 

Endret av Lomvi
Fjernet sitat
  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tjuva skrev (30 minutter siden):

Hadde politiet undersøkt ALT høsten 2020 og våren 2021,så hadde Viggo aldri blitt dømt. 

Men man ser helt tydelig I den første etterforskningen at de undersøkte det som passet for det de sa, nemlig at det var 2 gjerningsmenn. 

Du skriver og penger opp, "Viggo fikset på sykkelen før han møtte JHA i Baneheia".  Kan du bevise at han var i Baneheia? Kan noen? For alle bevisene jeg har sett, tilsier at han ikke var der. 

VK var en kort tur i Baneheia denne ettermiddagen. Han hadde utelåst seg fra Bua og ringte JHA sin far, da JHA hadde et ekstra sett nøkler. Faren fortalte at JHA jogget i Baneheia. Vk dro så for å se etter JHA og de møttes ved 18.00 tiden,  altså før jentene dro hjemmefra. De begge har forklart de skilte lag like etterpå, men JHA har endret dette siden. Beleilig etter at  han ble servert om ikke VK kunne være hovedmannen. 

Endret av Bendie
  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker forklaringen på at flekkene i sykkelveska ikke ble undersøkt mer, er helt opplagt.

Etterforskerene hadde sikkert håpet det var blod, som kunne knyttes til åstedet. Når det ikke var blod, så spilte det ingen rolle for de hva det var. De kjørte vel noen flere prøver, og så ble det bestemt at de flekkene var uvedkommende for saken.

Saken var jo løst, de skyldige satt inne og dett var dett.

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tjuva skrev (18 minutter siden):

Du skriver og penger opp, "Viggo fikset på sykkelen før han møtte JHA i Baneheia".  Kan du bevise at han var i Baneheia? Kan noen? For alle bevisene jeg har sett, tilsier at han ikke var der. 

Ulike vitner så jo Viggo i Baneheia, med JHA. Derfor forandret også VK litt etter litt på bevegelsene sine i avhør. I rundspørringen sa han at han bare var i bua, så husket han at han var ved bommen, og til slutt husket han at han hadde syklet inn mot 3 stampe. 

En annen ting som ikke er så mye diskutert i tråden, er at VK og JHA ble observert i Baneheia på lørdagen også. Og på søndagen, i nærheten av politisperringene.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Callisto83 said:

Ulike vitner så jo Viggo i Baneheia, med JHA. Derfor forandret også VK litt etter litt på bevegelsene sine i avhør. I rundspørringen sa han at han bare var i bua, så husket han at han var ved bommen, og til slutt husket han at han hadde syklet inn mot 3 stampe. 

En annen ting som ikke er så mye diskutert i tråden, er at VK og JHA ble observert i Baneheia på lørdagen også. Og på søndagen, i nærheten av politisperringene.

Ja. For å få en nøkkel. Så skilte de lag. 

At de ble observert i Baneheia på lørdagen og søndagen har ingen ting med saken å gjøre. Ei heller i nærheten av politisperringene. 

Eller jo, for hadde de vært sammen om det, så tenker jeg Viggo hadde holdt seg unna stedet.  

Og igjen, det finnes ikke ett lite bevis som kan kutte Viggo til saken. 

  • Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Callisto83 said:

En annen ting som ikke er så mye diskutert i tråden, er at VK og JHA ble observert i Baneheia på lørdagen også. Og på søndagen, i nærheten av politisperringene.

Interessant at du bringer opp dette samtidig som det blir gjort et stort poeng av at de ikke var med på leteaksjonen. 

  • Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ramona1970
Aliquis skrev (4 minutter siden):

Interessant at du bringer opp dette samtidig som det blir gjort et stort poeng av at de ikke var med på leteaksjonen. 

Et godt eksempel på den regelen som har gjeldt for Viggo fra begynnelsen: "Damned if you do, damned if you don't."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aliquis skrev (1 minutt siden):

Interessant at du bringer opp dette samtidig som det blir gjort et stort poeng av at de ikke var med på leteaksjonen. 

Det var vennene til de to som først og fremst reagerte på at de ikke deltok i leteaksjonen.

Personlig synes jeg det er rart VK ikke husket i starten at han var i Baneheia på fredagen, når han tydeligvis var der med JHA også på lørdagen (og søndagen), når Baneheia ble snudd på hodet. Han fikk tross alt vite allerede på fredag kveld at jentene var meldt savnet.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Callisto83 said:

Det var vennene til de to som først og fremst reagerte på at de ikke deltok i leteaksjonen.

Personlig synes jeg det er rart VK ikke husket i starten at han var i Baneheia på fredagen, når han tydeligvis var der med JHA også på lørdagen (og søndagen), når Baneheia ble snudd på hodet. Han fikk tross alt vite allerede på fredag kveld at jentene var meldt savnet.

Synes du også det er rart at ungdomslederen VK og JHA møtte ved bommen den dagen heller ikke husket dette i starten, eller er det bare VK man forventer at skal huske alt?

Hva tenker du om at JHA, selv etter han hadde tilstått, sa at det faktisk var en forglemmelse og ikke et bevisst forsøk på å forlede politiet?

  • Liker 7
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (11 minutter siden):

Det var vennene til de to som først og fremst reagerte på at de ikke deltok i leteaksjonen.

Personlig synes jeg det er rart VK ikke husket i starten at han var i Baneheia på fredagen, når han tydeligvis var der med JHA også på lørdagen (og søndagen), når Baneheia ble snudd på hodet. Han fikk tross alt vite allerede på fredag kveld at jentene var meldt savnet.

 

 

Var flere andre vitner som under rundspørring / avhør rotet med informasjon i forbindelse med tidspunkter og egne bevegelser den 19.mai 2000. Hvorfor er det mer suspekt når det gjelder VK og hans erindringer? 

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aliquis skrev (4 minutter siden):

Synes du også det er rart at ungdomslederen VK og JHA møtte ved bommen den dagen heller ikke husket dette i starten, eller er det bare VK man forventer at skal huske alt?

Hva tenker du om at JHA, selv etter han hadde tilstått, sa at det faktisk var en forglemmelse og ikke et bevisst forsøk på å forlede politiet?

Også er det damen som kjente Lena, som så henne stå på rulleskøyter kvelden hun forsvant. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Bendie said:

Også er det damen som kjente Lena, som så henne stå på rulleskøyter kvelden hun forsvant. 

Det er flere oppsiktsvekkende vitnemål som settes helt til side. Dette med damen som så Lena stå på rulleskøyter er åpenbart feil, men det er også en del som kan stemme som man ikke hører om. Selv synes jeg kanskje et vitne som sa hun så jentene på brygga ca kl. 19.30 er det mest interessante. Dette var til og med et vitne som kjente Lena godt, og som hadde møtt Stine Sofie flere ganger. 

Endret av Aliquis
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brudulje skrev (3 minutter siden):

Var flere andre vitner som under rundspørring / avhør rotet med informasjon i forbindelse med tidspunkter og egne bevegelser den 19.mai 2000. Hvorfor er det mer suspekt når det gjelder VK og hans erindringer? 

Fordi VK (i motsetning til andre vitner i rundspørringen) ble observert sammen med JHA både rett før og rett etter handlingene. Og etterforskerne lurte sikkert litt på hvorfor VK hevdet at JHA kom til han klokken 19.30, selv lenge etter arrestasjonen når JHA hadde tilstått og fortalt at VK var med.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aliquis skrev (7 minutter siden):

Det er flere oppsiktsvekkende vitnemål som settes helt til side. Dette med damen som så Lena stå på rulleskøyter er åpenbart feil, men det er også en del som kan stemme som man ikke hører om. Selv synes jeg kanskje et vitne som sa hun så jentene på brygga ca kl. 19.30 er det mest interessante. Dette var til og med et vitne som kjente Lena godt, og som hadde møtt Stine Sofie flere ganger. 

Og det passer bra med vitner som hører skrik like etter kl 20.00 og to ulike vitner, som hørte kraftige rasle lyder i terrenget,  der jentene ble drept 20 min tid senere.  Problemet med alle disse vitnene utelukker VK som hadde tlf samtale 20.21. 

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Callisto83 said:

Fordi VK (i motsetning til andre vitner i rundspørringen) ble observert sammen med JHA både rett før og rett etter handlingene. 

Hæ? Hva er det du sier? Skal man forvente at noen har bedre hukommelse når de er sammen med JHA? Er han en slags menneskelig hukommelse-amulett? 

Om man legger til grunn at Kristiansen ikke hadde noe med ugjerningene å gjøre er det ingen ting ved dette møtet med JHA som burde virke spesielt for han. Andersen tilsto tross alt ikke før 3 måneder senere.

 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Callisto83 skrev (8 minutter siden):

Fordi VK (i motsetning til andre vitner i rundspørringen) ble observert sammen med JHA både rett før og rett etter handlingene. Og etterforskerne lurte sikkert litt på hvorfor VK hevdet at JHA kom til han klokken 19.30, selv lenge etter arrestasjonen når JHA hadde tilstått og fortalt at VK var med.

 

og så?  han hadde låset seg ute fra bua. Det kan faren til JHA bevitne.. JHA  kom hjem til han etter ugjerningen, verre er det ikke. Feil av tid kan mange ta, 

Kan du redegjøre for alt som skjedde forrige uke klokkeslett, alle du har snakke med? eller for ikke snakke om for en mnd siden? Dette var en hel vanlig dag for folk flest Dagligdags ting , en ung mann opptatt med seg og sitt?  

 

 

Endret av Lana01
  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ramona1970
Callisto83 skrev (1 time siden):

Det var vennene til de to som først og fremst reagerte på at de ikke deltok i leteaksjonen.

Personlig synes jeg det er rart VK ikke husket i starten at han var i Baneheia på fredagen, når han tydeligvis var der med JHA også på lørdagen (og søndagen), når Baneheia ble snudd på hodet. Han fikk tross alt vite allerede på fredag kveld at jentene var meldt savnet.

La oss si at han løy da. Kanskje han ikke ønsket å komme i politiets søkelys fordi han hadde en historie med dem fra før av. 

Hvordan påvirker dette SMSene? Den fullstendige mangelen på DNA? Mangelen på noen som helst evne fra JHA til å forklare seg riktig om hva de to gjorde? 

Men personlig tror jeg slett ikke han løy. Han hadde blitt sett syklende inn til Svarttjønn og ut igjen, han hadde spurt faren til JHA hvor JHA var, så han visste også han var der oppe. Han var bare en kjapp tur, og ikke en gang i Baneheia etter det jeg har blitt fortalt av lokalfolk, så jeg tenker det er lett å glemme. Det er vel ingen som er så dumme at de lyver når andre vet at de har vært der..

Det er en ting til med dette her. VK huske at han var og hentet nøklene fordi drapene ble nyheter to dager etter, men det utallet vitner som ble spurt om de hadde sett en sykkel ved bommen, nei de trenger ikke å huske dette.
Hvis jeg, som er sikker på at VK ikke var med, sier at de som gikk forbi bommen burde husket sykkelen, også fordi de fikk vite om drapene to dager etter og ville tenkt etter om de så noe unormalt, vil jeg få høre at neida, sykler står jo over alt, så det er umulig å huske det.

Så alt snakket om hva man burde husket og ikke, og "mistenkelig oppførsel" blir helt meningsløst egentlig. Man kan ta alt til inntekt for sitt eget standpunkt om man ønsker det hardt nok.

Rettelse: Vitnene ble vel ikke spesifikt spurt om de hadde sett en sykkel den dagen.

Endret av Ramona1970
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aliquis skrev (13 minutter siden):

Hæ? Hva er det du sier? Skal man forvente at noen har bedre hukommelse når de er sammen med JHA? Er han en slags menneskelig hukommelse-amulett? 

Hvem var nå JHA i denne saken igjen? 

Aliquis skrev (14 minutter siden):

Om man legger til grunn at Kristiansen ikke hadde noe med ugjerningene å gjøre er det ingen ting ved dette møtet med JHA som burde virke spesielt for han. Andersen tilsto tross alt ikke før 3 måneder senere.

Om man legger til grunn at VK ikke hadde noe med ugjerningene å gjøre, er det helt uforståelig at VK hevdet at JHA kom til han klokken 19.30, selv lenge etter at JHA tilsto.

Lana01 skrev (13 minutter siden):

Kan du redegjøre for alt som skjedde forrige uke klokkeslett, alle du har snakke med? eller for ikke snakke om for en mnd siden? Dette var en hel vanlig dag for folk flest Dagligdags ting , en ung mann opptatt med seg og sitt?  

Jeg tror du undervurderer hvor dramatisk denne saken var, ikke bare for befolkningen i Kristiansand, men hele landet. Det var på mange måter et nasjonalt traume. Om ikke VK (som nærmeste nabo til Baneheia) bevisst tåkela sine bevegelser den dagen, ville han mest sannsynlig hatt interesse å hjelpe til som et vitne. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (2 minutter siden):

Hvem var nå JHA i denne saken igjen? 

Om man legger til grunn at VK ikke hadde noe med ugjerningene å gjøre, er det helt uforståelig at VK hevdet at JHA kom til han klokken 19.30, selv lenge etter at JHA tilsto.

Jeg tror du undervurderer hvor dramatisk denne saken var, ikke bare for befolkningen i Kristiansand, men hele landet. Det var på mange måter et nasjonalt traume. Om ikke VK (som nærmeste nabo til Baneheia) bevisst tåkela sine bevegelser den dagen, ville han mest sannsynlig hatt interesse å hjelpe til som et vitne. 

 

At han bevisst tåkela sine bevegelser er da intet annet enn spekulasjoner fra din side.

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...