paluksea Skrevet 3. juli 2016 #81 Skrevet 3. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skal jeg virke troverdig? Jeg har ikke prøvd å virke troverdig. Det er ingenting jeg har sagt som trenger å virke troverdig. Anonymkode: 7816d...021 Nei. Du trenger absolutt ikke å fremstå som troverdig. Da trenger vi vel ikke å si noe mer om det. Da sier vi at du ikke er troverdig. 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #82 Skrevet 3. juli 2016 18 minutter siden, linsejesus skrev: Hva da hvis noen sier at det ikke er sitronvann som kurerer det meste, men bringebærjuice? Hvordan velger du hvilke kostholdsråd du skal følge når alt fra natron til sitronvann til himalayasalt til smør til blåbær kurerer diabetes og det som verre er? Godt poeng. Jeg bruker intuisjon. Ikke ufeilbarlig, men det er ikke vitenskap heller. Og bringebær og blåbær er noe av det sunneste du kan spise, det finnes det også forskning på. Anonymkode: 7816d...021 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #83 Skrevet 3. juli 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Noe som gjør uttalelsene dine enda mer skremmende. Har du utdannet deg via youtube akademiet? Anonymkode: 58a6a...5c6 Er så lei av sånne uttalelser! Vet du hva? Jeg har lært masse av diverse youtube videoer. Det finnes mange kloke sjeler der ute, selv om de ikke har gått medisinstudiet ( gjerne for ørten år siden, med fagbøker som kanskje ikke lenger er like relevante...) Hvis du hadde hatt et vektproblem : hadde du lyttet til en overvektig lege, eller hadde du hørt på en slank person sine tips på youtube? Hvis du hadde hatt hudproblemer : hadde du gått til en hudlege med dårlig hud ( finnes forøvrig mange av dem...), eller søkt litt på youtube, der du finner en/ei som høres ut til å ha peiling, og som har fantastisk hud selv ? Hvis du hadde hatt problemer med håret ditt, hadde du oppsøkt en frisør med grusomt hår, eller lyttet til en/ei med fantastisk hår på youtube? Det er MANGE der ute idag som har veldig bra råd innen helse, som kan gi råd som også har eksistert i lang tid før vestlig medisin oppstod. Visdomsråd som har eksistert i alt fra indianere, fra Taoister til stammer i Afrika. Youtube gjør det mulig at det ikke lenger er legene som har definisjonsmakten på helsa vår. Vi må lære oss til å ta vare på hensa vår selv, og ha tillit til å finne egne løsninger da legene har ikke alle svarene. Jeg har lært mye mer av youtube, enn alskens lærebøker! Anonymkode: 53754...612 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #84 Skrevet 3. juli 2016 5 timer siden, Lutetium 71 skrev: Forunderlig ofte er det mennesker har gjort i hundrevis av år også utrolig idiotisk. Ta årelating for eksempel, det ble sett på som en vidunderkur, og var i jevnlig bruk i 2000 år. Hvorfor bruker man det ikke lenger som en generell behandling? Homeopati er på sett og vis en overlevning fra denne uopplyste tidsperioden, man holder på med de gamle ritualene sine selv om man burde ta til vett. Nei. Homeopati var en behandlingsmetode som ble utviklet som et ALTERNATIV til årelating og andre syke ting som bruk av arsenikk og kvikksølv. (Kvikksølv bruker man fortsatt, det finnes i enkelte vaksiner): "HOMEOPATIENS HISTORIE Homeopatiens historie startet for rundt 200 år siden da den tyske legen og farmasøyten Samuel Hahnemann (1755-1843) begynte å stille spørsmål ved samtidens medisinske praksis. Dr. Hahnemann var en begavet og kunnskapsrik ung mann, endog genierklært av visse. Han nøt stor anerkjennelse fra sin samtid helt frem til han åpent begynte å uttrykke bekymring for de sterke bivirkningene pasientene utviklet fra behandlingene legene gav dem. Giftige stoffer som kvikksølv og arsenik og dramatiske inngrep, som for eksempel årelating er behandlinger Hahnemann ikke lenger kan utsette pasientene sine for. Han mener at pasientene dør av behandlingen. Etter en tid kan han for sin samvittighet skyld ikke fortsette legegjerningen og stenger sin praksis. Da blir han frosset helt ut av det gode selskap, laugene noe som på denne tiden var forødende for Hanhnemann og han store familie. Men heller fattigdom og sannhet enn rikdom, ære og løgn. Særlig er det medisinprodusentene som vil han til livs. Maleri av Alexander Beydeman (1826—1869) viser hvordan man tenkte seg at Samuel Hahneman og hans støttespillere ser med forferdelse på datidens leger i praksis. Under vanskelige forhold, sammen med en gruppe studenter og tilhengere forsker han videre etter en bedre medisin. De prøver ut en rekke nye og gamle medisinske prinsipper. Blant annet undersøker de likhetsprinsippet - like boter like - noe som virker veldig lovende. På denne vei finner de ved en tilfeldighet ut at mange stoffer har medisinsk virkning selv ved de laveste fortynninger. Med denne kunnskapen er den moderne homeopatien født. http://www.homeopati-stavanger.no/homeopati.htm Anonymkode: 7816d...021 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #85 Skrevet 3. juli 2016 En ting til : Det er pga youtube folk nå ser ut til å våkne mer, angående sin helse. Før er det mye man ikke har visst, det har blitt hysjet om , gjerne holdt nede av legemiddelindustrien, mens nå blir folk mer opplyste selv, pga av youtube! Anonymkode: 53754...612 1
paluksea Skrevet 3. juli 2016 #86 Skrevet 3. juli 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er så lei av sånne uttalelser! Vet du hva? Jeg har lært masse av diverse youtube videoer. Det finnes mange kloke sjeler der ute, selv om de ikke har gått medisinstudiet ( gjerne for ørten år siden, med fagbøker som kanskje ikke lenger er like relevante...) Hvis du hadde hatt et vektproblem : hadde du lyttet til en overvektig lege, eller hadde du hørt på en slank person sine tips på youtube? Hvis du hadde hatt hudproblemer : hadde du gått til en hudlege med dårlig hud ( finnes forøvrig mange av dem...), eller søkt litt på youtube, der du finner en/ei som høres ut til å ha peiling, og som har fantastisk hud selv ? Hvis du hadde hatt problemer med håret ditt, hadde du oppsøkt en frisør med grusomt hår, eller lyttet til en/ei med fantastisk hår på youtube? Det er MANGE der ute idag som har veldig bra råd innen helse, som kan gi råd som også har eksistert i lang tid før vestlig medisin oppstod. Visdomsråd som har eksistert i alt fra indianere, fra Taoister til stammer i Afrika. Youtube gjør det mulig at det ikke lenger er legene som har definisjonsmakten på helsa vår. Vi må lære oss til å ta vare på hensa vår selv, og ha tillit til å finne egne løsninger da legene har ikke alle svarene. Jeg har lært mye mer av youtube, enn alskens lærebøker! Anonymkode: 53754...612 Hvordan vet du at det du har lært av YouTube stemmer? Er det fordi du ønsker å tro det, eller fordi du har opplevd at kunnskapen/rådene som formidles faktisk stemmer? Hvis du opplever at de medfører riktighet, vet du da at de vil virke for andre? Min erfaring er at man kan finne støtte for absolutt hva som helst på YouTube, selv om det ikke har noen som helst rot i virkeligheten. 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #87 Skrevet 3. juli 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Dersom naturen har svarene, hadde vi ikke trengs f.eks kreftmedisin. Så nei, naturen har ikke nødvendigvis svarene. Anonymkode: c41bc...770 Det har kommet mer og mer frem at man burde vente med å behandle kreft, da å behandle den, med f.eks cellegift, kan gjør vondt verre. Flere pasienter nå, velger å se det an. Mye av kreftmedisinen har ikke vært vellykket. Cellegift er gif for kroppen, tærer på immunforsvaret og dreper også friske celler. Det er mange som dør av selve kreftbehandlingen, ikke kreften. Anonymkode: 53754...612 2
paluksea Skrevet 3. juli 2016 #88 Skrevet 3. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det har kommet mer og mer frem at man burde vente med å behandle kreft, da å behandle den, med f.eks cellegift, kan gjør vondt verre. Flere pasienter nå, velger å se det an. Mye av kreftmedisinen har ikke vært vellykket. Cellegift er gif for kroppen, tærer på immunforsvaret og dreper også friske celler. Det er mange som dør av selve kreftbehandlingen, ikke kreften. Anonymkode: 53754...612 Det er mange flere som dør av kreft enn av behandlingen. Ditt råd om å se an, og vente med anerkjent behandling, vil føre til at flere dør. Er du komfortabel med det? Jeg er enig i at man bør kartlegge krefttypen og finne spesifikk behandling for hver enkelt pasient, men det var ikke det du sa, så ikke prøv å få kreftsyke til å droppe anerkjent behandling på grunn av svada. 4
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #89 Skrevet 3. juli 2016 1 minutt siden, paluksea skrev: Hvordan vet du at det du har lært av YouTube stemmer? Er det fordi du ønsker å tro det, eller fordi du har opplevd at kunnskapen/rådene som formidles faktisk stemmer? Hvis du opplever at de medfører riktighet, vet du da at de vil virke for andre? Min erfaring er at man kan finne støtte for absolutt hva som helst på YouTube, selv om det ikke har noen som helst rot i virkeligheten. Jeg har opplevd at det stemmer, men nå er jeg også en selvlært person og intelligent, så jeg klarer kjapt å finne sammenhenger selv. Mye av helsevesnet henger ikke på greip. Alt for mange får en haug av medisiner, som ødelegger de mer enn å hjelpe. Mye i helsevesenet er rutiner. Leger har heller ikke tid til å sette seg inn i hele sykdomsbildet til en pasient, når en pasient knapt får 15 min på legekontoret. Det tar ofte TID å finne ut av hva som feiler en person, og hvilken evt behandling h*n skal ha. Mane leger gjør grove feil. Var nylig på nyhetene om at det blir gjort 4 feiloperasjoner HVER dag! Jeg mener at man i mange tilfeller ikke skal operere. Mange operasjoner er overbehandlinger, som igjen fører til nye ubalanser. Det eksisterer mye overbehandling pga ruinesjekker pga arbeisplasser osv. Det er mye i kulissene vi aldri tenker over, og som ikke kommer frem pga andre interesser enn å fremme helsa til folk. Man må lære seg å tenke selv. Anonymkode: 53754...612 2
Sinsiew Skrevet 3. juli 2016 #90 Skrevet 3. juli 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har kommet mer og mer frem at man burde vente med å behandle kreft, da å behandle den, med f.eks cellegift, kan gjør vondt verre. Flere pasienter nå, velger å se det an. Mye av kreftmedisinen har ikke vært vellykket. Cellegift er gif for kroppen, tærer på immunforsvaret og dreper også friske celler. Det er mange som dør av selve kreftbehandlingen, ikke kreften. Anonymkode: 53754...612 Åja, søren. Er derfor flere overlever kreft i dag en før i tiden.. stemmer det. Har vel ikke noe med cellegift, bedre kirurgi, bedre strålingsbehandling eller hormonterapi/immunterapi å gjøre.. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #91 Skrevet 3. juli 2016 Et øyeblikk siden, Sinsiew skrev: Åja, søren. Er derfor flere overlever kreft i dag en før i tiden.. stemmer det. Har vel ikke noe med cellegift, bedre kirurgi, bedre strålingsbehandling eller hormonterapi/immunterapi å gjøre.. Nei, det handler om at det er langt flere idag som får kreft enn det var tidligere. Anonymkode: 53754...612
linsejesus Skrevet 3. juli 2016 #92 Skrevet 3. juli 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det handler om at det er langt flere idag som får kreft enn det var tidligere. Anonymkode: 53754...612 Så blir vi da stadig eldre, og har bedre helse i høy alder enn man hadde før. Lever du lenge nok får du kreft til slutt. 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #93 Skrevet 3. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, det handler om at det er langt flere idag som får kreft enn det var tidligere. Anonymkode: 53754...612 Nei, du skrev at man bør vente med behandling. når sannheten er at de aller fleste som får kreft, vil dø uten riktig behandling, slik som stråling, cellegidt og immun/hormonterapi. Du skrev ingen ting der om at stadig flere får kreft, men at de som får det bør avvente. Sannheten er at kreften ikke venter, den bare vokser i omfang. Kun en liten håndfull før overlevde, rett og slett fordi det ikke var noen behandling som kunne kurere kreften. Det nytter lite med sitronvann, og alskens superfoods når du sitter der med brystkreft med spredning. Anonymkode: c41bc...770 2
linsejesus Skrevet 3. juli 2016 #94 Skrevet 3. juli 2016 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Godt poeng. Jeg bruker intuisjon. Ikke ufeilbarlig, men det er ikke vitenskap heller. Anonymkode: 7816d...021 Nei, men vitenskap har et uendelig mye bedre grunnlag enn noens intuisjon. Det var muligens intuisjon som lå bak den hysterisk dårlige ideen å tappe folk for blod for å kurere alsken sykdommer. Det har aldri fungert, likevel ble de praktisert i tusenvis av år helt til noen gikk vitenskapelig til verks for å teste om det faktisk virker. Folk stolte vel da som nå på autoriteter. Nå er det litt lettere for folk flest å finne ut av hva som er vitenskapelig etterprøvbart og rette seg etter det. Ja, en grisk legemiddelindustri og kanskje mosegrodd og hoverende medisinsk fagfelt grumser det til, men det er likevel utrolig mye bedre enn noens magefølelse. 2
paluksea Skrevet 3. juli 2016 #95 Skrevet 3. juli 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har opplevd at det stemmer, men nå er jeg også en selvlært person og intelligent, så jeg klarer kjapt å finne sammenhenger selv. Mye av helsevesnet henger ikke på greip. Alt for mange får en haug av medisiner, som ødelegger de mer enn å hjelpe. Mye i helsevesenet er rutiner. Leger har heller ikke tid til å sette seg inn i hele sykdomsbildet til en pasient, når en pasient knapt får 15 min på legekontoret. Det tar ofte TID å finne ut av hva som feiler en person, og hvilken evt behandling h*n skal ha. Mane leger gjør grove feil. Var nylig på nyhetene om at det blir gjort 4 feiloperasjoner HVER dag! Jeg mener at man i mange tilfeller ikke skal operere. Mange operasjoner er overbehandlinger, som igjen fører til nye ubalanser. Det eksisterer mye overbehandling pga ruinesjekker pga arbeisplasser osv. Det er mye i kulissene vi aldri tenker over, og som ikke kommer frem pga andre interesser enn å fremme helsa til folk. Man må lære seg å tenke selv. Anonymkode: 53754...612 Nå puttet du alt i en eske og ristet på den. Jeg skjønner at du er frustrert, og det er du ikke alene om. Jeg tviler ikke på at du er intelligent, men selvlært innen helsefaget er ikke mye å bygge på. Noen er overmedisinert eller feilmedisinert, kanskje blir 4 operasjoner mislykket hver dag, eller mente du feiloperert? Jeg tror nok at det finnes leger som ikke tar seg nok tid til pasientene sine, men jeg tror de fleste gjør det. Bytt fastlege hvis du er misfornøyd. Tenk over det som er i kulissene. Det er der man kan skimte forandringer som kommer i neste paradigmeskifte. Ingen eier hele sannheten og alle har rett til å være skeptisk. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #96 Skrevet 3. juli 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det nytter lite med sitronvann, og alskens superfoods når du sitter der med brystkreft med spredning. Heller det en senvirkinger etter cellegift, som jeg ser nå på en nabo som hadde brystkreft. Hun var IKKE syk da hun hadde kreft, følte seg bare litt trøtt, men da hun fikk cellegift, oh la la.....aldri i verden sier jeg bare. Og dessuten så hjelper det med kostendringer ved kreft, det har til og med legene funnet ut av, da de ikke anbefaler melkeprodukter og raffinert sukker til kreftpasienter lenger. Anonymkode: 7816d...021 1
linsejesus Skrevet 3. juli 2016 #97 Skrevet 3. juli 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener at man i mange tilfeller ikke skal operere. Anonymkode: 53754...612 Det rådet skal jeg ta. Hvis du er en lege med spesialisering i organene som evt. trenger operasjon. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #98 Skrevet 3. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, du skrev at man bør vente med behandling. når sannheten er at de aller fleste som får kreft, vil dø uten riktig behandling, slik som stråling, cellegidt og immun/hormonterapi. Du skrev ingen ting der om at stadig flere får kreft, men at de som får det bør avvente. Sannheten er at kreften ikke venter, den bare vokser i omfang. Kun en liten håndfull før overlevde, rett og slett fordi det ikke var noen behandling som kunne kurere kreften. Det nytter lite med sitronvann, og alskens superfoods når du sitter der med brystkreft med spredning. Anonymkode: c41bc...770 Kreft er komplekst. Men i mange tilfeller kan kreften gå tlbake av seg selv. Det er også flere som har fått påvist kreft ( f.eks brystkreft som du nevnte ), som ikke hadde trengt å behandle den, da behandlingen gjør pasienten sykere på sikt, enn at pasienten følger med selv jevnlig. Alt for mange blir behandlet for kreft som aldri hadde utviklet seg...Og da har pasienten fått redusert livskvalitet, skadet immunforsvar, psykiske plager pga behandlingen osv, istedenfor at de hadde hatt is i magen. Vi blir lært av leger til at kreft må fjernes med det samme, men i nye undersøkelser viser det seg at det ikke stemmer. Man bør ha is i magen, se det an. Noen kreftformer er selvsagt mer aggressive enn andre, men måten kreft blir omtalt på av leger, synes jeg i mange tilfeller blir helt feil. Man skremmer pasientene med å s at dette må fjernes så fort som mulig, og ingen tar gode avgjørelser når man er redde. Anonymkode: 53754...612 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #99 Skrevet 3. juli 2016 4 minutter siden, linsejesus skrev: Nei, men vitenskap har et uendelig mye bedre grunnlag enn noens intuisjon. Det var muligens intuisjon som lå bak den hysterisk dårlige ideen å tappe folk for blod for å kurere alsken sykdommer. Det har aldri fungert, likevel ble de praktisert i tusenvis av år helt til noen gikk vitenskapelig til verks for å teste om det faktisk virker. Folk stolte vel da som nå på autoriteter. Nå er det litt lettere for folk flest å finne ut av hva som er vitenskapelig etterprøvbart og rette seg etter det. Ja, en grisk legemiddelindustri og kanskje mosegrodd og hoverende medisinsk fagfelt grumser det til, men det er likevel utrolig mye bedre enn noens magefølelse. Nei, for meg selv er ingenting bedre enn min magefølelse. Anonymkode: 7816d...021 1
linsejesus Skrevet 3. juli 2016 #100 Skrevet 3. juli 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Heller det en senvirkinger etter cellegift, som jeg ser nå på en nabo som hadde brystkreft. Hun var IKKE syk da hun hadde kreft, følte seg bare litt trøtt, men da hun fikk cellegift, oh la la.....aldri i verden sier jeg bare. Og hvis hun ikke hadde fått behandling...? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå