AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #1 Skrevet 1. juli 2016 Drikker du sitronvann på morgenen? Hvorfor/hvorfor ikke? Anonymkode: fbb59...6c9
cherry blossomed. gone. Skrevet 1. juli 2016 #2 Skrevet 1. juli 2016 Drikker sitronvann fordi det har basisk effekt på kroppen og virker rensende.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #3 Skrevet 2. juli 2016 3 minutter siden, cherry blossomed. gone. skrev: Drikker sitronvann fordi det har basisk effekt på kroppen og virker rensende. Hva med å drikke det fordi det er godt? Ingen av de grunnene der henger på greip. Anonymkode: 58a6a...5c6 13
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #4 Skrevet 2. juli 2016 Jeg synes selv at det er kjempegodt! Drikker det av og til blandet med kaldt eller varmt/lunkent vann. Gjør det til en vane å pusse tennene først, det skal visst beskytte emaljen.. Tror magen setter pris på det, men det kan jo være placeboeffekt, så det kan jo være spennende å høre hva andre sier Anonymkode: fbb59...6c9 1
Charmander Skrevet 2. juli 2016 #5 Skrevet 2. juli 2016 Drikker det nå og da. Den store helsekuren er ikke en rett eller en drikke, men alt du gjør og spiser. 4
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #6 Skrevet 2. juli 2016 2 minutter siden, Charmander skrev: Drikker det nå og da. Den store helsekuren er ikke en rett eller en drikke, men alt du gjør og spiser. Enig i den Var vel mest for å fange oppmerksomheten for dem som leser her, skal jeg værehelt ærlig Anonymkode: fbb59...6c9
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #7 Skrevet 2. juli 2016 26 minutter siden, cherry blossomed. gone. skrev: Drikker sitronvann fordi det har basisk effekt på kroppen og virker rensende. Kroppen din renser seg selv og regulerer syre-/basebalansen uten sitronvann. Sitron er ikke usunt, men den eneste signifikante effekten den har hatt i medisinsk historie er at den hindret sjøfolk i å utvikle skjørbuk. Dette oppdaget man fordi skip som tilsatte sitronsaft i vanntønnene for å forbedre vannets holdbarhet ikke så noen tilfeller av sykdommen. Dette er heller ikke unikt for sitron, men for alt som inneholder vitamin c. Anonymkode: 15546...749 16
cherry blossomed. gone. Skrevet 2. juli 2016 #8 Skrevet 2. juli 2016 Jeg gidder ikke kverulere over sitronvann, har jobbet med ernæring, og vet hva jeg vet. dere kan jo google litt da. Dere trenger virkelig ikke drikke det om dere ikke vil. 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #9 Skrevet 2. juli 2016 Et øyeblikk siden, cherry blossomed. gone. skrev: Jeg gidder ikke kverulere over sitronvann, har jobbet med ernæring, og vet hva jeg vet. dere kan jo google litt da. Dere trenger virkelig ikke drikke det om dere ikke vil. Hvis du har jobbet med ernæring, så vet du også at det du spiser og drikker ikke regulerer pH-balansen internt i kroppen. "Rensing" er en naturlig funksjon som tilligger lever og nyrer, og dersom disse fungerer normalt, trenger man ikke å rense noe som helst. Om lever eller nyrer ikke fungerer normalt trenger man medisinsk behandling, og ikke sitronvann eller rensekurer. Hvis du ikke vet dette, kan du umulig ha "jobbet med ernæring" i noen sammenheng som krever noen som helst kunnskap om det. Anonymkode: 15546...749 27
cherry blossomed. gone. Skrevet 2. juli 2016 #10 Skrevet 2. juli 2016 Jeg gidder fremdeles ikke kverulere og ja jeg har jobbet med ernæring etter at en av mine nærmeste døde av kreft, jeg ble interessert i kosthold som medisin da vi kun spiste grønnsaker og juicer i denne perioden. Hva sånne som deg vet med skråsikkerhet er meg revnende likegyldig, jeg får en følelse av at du er totalt vranglært. det er flere veier til rom. 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #11 Skrevet 2. juli 2016 1 minutt siden, cherry blossomed. gone. skrev: Jeg gidder fremdeles ikke kverulere og ja jeg har jobbet med ernæring etter at en av mine nærmeste døde av kreft, jeg ble interessert i kosthold som medisin da vi kun spiste grønnsaker og juicer i denne perioden. Hva sånne som deg vet med skråsikkerhet er meg revnende likegyldig, jeg får en følelse av at du er totalt vranglært. det er flere veier til rom. Fortell meg hva som er mekanismen som forskyver Henderson-Hasselbalchs ligning ved inntak av sitronvann, da? I hvilken retning forskyves den? Hva mener du er normale svingninger for pH i blod? Skal vi minne deg på kalde fakta? Se her: pH=pKa(H2CO3) + log-10 (HCO3- / H2CO3) Jeg er nok ikke så vranglært. Fortell meg nå hvordan sitronvannet forskyver bufferligningen. Jeg venter i spenning! Anonymkode: 15546...749 17
cherry blossomed. gone. Skrevet 2. juli 2016 #12 Skrevet 2. juli 2016 (endret) haha jeg visste det. vel for det første så kan du jo tygge litt på at dere ikke er på toppen av vitenbølgen just yet. det er faktisk en haug med lover du og dere ikke har oppdaget ennå, og noen vil gjøre den berømmelige vitenskapen dere tror er toppen av verden faktisk ugyldig. tygg på den. Endret 2. juli 2016 av ninuska_ 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #13 Skrevet 2. juli 2016 (endret) 7 timer siden, cherry blossomed. gone. skrev: haha jeg visste det. vel for det første så kan du jo tygge litt på at dere ikke er på toppen av vitenbølgen just yet. det er faktisk en haug med lover du og dere ikke har oppdaget ennå, og noen vil gjøre den berømmelige vitenskapen dere tror er toppen av verden faktisk ugyldig. tygg på den. Hvis man tygger på den, så kommer man frem til det vitenskapen alltid har kommet frem til: At etterprøvbare fakta som falsifiserer tidligere teorier og hypoteser må impliseres i kunnskapsbasen, og det som er gammelt eller unøyaktig må vike for den nye forståelsen, som er bygget på reproduserbare forsøk. Kort sagt: Når man oppdager nye sammenhenger må man vurdere det man tidligere har holdt for sant, og forkaste det som viser seg å være galt eller unøyaktig. Vitenskapen har ikke følelser. Bare påviselige, reproduserbare fakta bygget på systematikk og metode. Anonymkode: 15546...749 Endret 2. juli 2016 av ninuska_ 17
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #14 Skrevet 2. juli 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du har jobbet med ernæring, så vet du også at det du spiser og drikker ikke regulerer pH-balansen internt i kroppen. "Rensing" er en naturlig funksjon som tilligger lever og nyrer, og dersom disse fungerer normalt, trenger man ikke å rense noe som helst. Om lever eller nyrer ikke fungerer normalt trenger man medisinsk behandling, og ikke sitronvann eller rensekurer. Hvis du ikke vet dette, kan du umulig ha "jobbet med ernæring" i noen sammenheng som krever noen som helst kunnskap om det. Anonymkode: 15546...749 Det du snakker om er skolemedisin, det hun snakker om er naturmedisin, de vil aldri bli enige med hverandre. Men jeg er absolutt enig med det hun sier, og det er VELDIG mye som skolemedisin ikke gidder å ta tak i eller forske på, men det betyr ikke at det ikke eksisterer eller at naturlige ting har positive virkninger på kroppen. Anonymkode: bf32a...552 4
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #15 Skrevet 2. juli 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det du snakker om er skolemedisin, det hun snakker om er naturmedisin, de vil aldri bli enige med hverandre. Men jeg er absolutt enig med det hun sier, og det er VELDIG mye som skolemedisin ikke gidder å ta tak i eller forske på, men det betyr ikke at det ikke eksisterer eller at naturlige ting har positive virkninger på kroppen. Anonymkode: bf32a...552 Så ved å forkaste alt man kan påvise og har påvist gjennom reproduserbare forsøk kan man finne nye svar? Hva er poenget med å finne opp krutt og hjul en gang til? Anonymkode: 15546...749 5
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #16 Skrevet 2. juli 2016 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du har jobbet med ernæring, så vet du også at det du spiser og drikker ikke regulerer pH-balansen internt i kroppen. "Rensing" er en naturlig funksjon som tilligger lever og nyrer, og dersom disse fungerer normalt, trenger man ikke å rense noe som helst. Om lever eller nyrer ikke fungerer normalt trenger man medisinsk behandling, og ikke sitronvann eller rensekurer. Hvis du ikke vet dette, kan du umulig ha "jobbet med ernæring" i noen sammenheng som krever noen som helst kunnskap om det. Anonymkode: 15546...749 Da har du ikke nok kunnskaper dessverre, for selvsagt har det noe å si hva vi spiser. dag ut og dag inn, om det er mye syrebasert mat, eller om den er mer basisk, selvsagt påvirker det kroppen! Joda, nyrer og lever renser, men de er også påvirket av HVA VI SPISER. Skolemedisinen hen ger helt etter der. Latterlig å¨se f.eks hva de serverer på norske sykehus og sykehjem. Det er IKKE nøringsrik kost akkurat.! Dere er nøye på å få pasienter til å ta alskens medisiner med diverse bivirkninger, men maten ( som ER medisin for helsa ), gir dere blaffen i... Anonymkode: 53754...612 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #17 Skrevet 2. juli 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så ved å forkaste alt man kan påvise og har påvist gjennom reproduserbare forsøk kan man finne nye svar? Hva er poenget med å finne opp krutt og hjul en gang til? Anonymkode: 15546...749 Eh, du tror ikke kanskje ting som sitronvann eller å spise sitron hadde blitt funnet opp før moderne medisin eller? Det er ikke som om mennesket nettopp har funnet opp sitron om det er det du tror, dette er jo ting som folk har gjort i eeeeevigheter. Anonymkode: bf32a...552 5
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #18 Skrevet 2. juli 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis man tygger på den, så kommer man frem til det vitenskapen alltid har kommet frem til: At etterprøvbare fakta som falsifiserer tidligere teorier og hypoteser må impliseres i kunnskapsbasen, og det som er gammelt eller unøyaktig må vike for den nye forståelsen, som er bygget på reproduserbare forsøk. Kort sagt: Når man oppdager nye sammenhenger må man vurdere det man tidligere har holdt for sant, og forkaste det som viser seg å være galt eller unøyaktig. Vitenskapen har ikke følelser. Bare påviselige, reproduserbare fakta bygget på systematikk og metode. Anonymkode: 15546...749 Dette er nettopp problemet med vitenskapen, da vi er mer en bare fysikk... Det finnes ikke bare en "fakta". Vitenskapen behandler helsa som om vi er maskiner. Kroppen forandrer seg kontinuerlig, i form av hva vi spiser, hva vi tenker, hva vi gjør. Det kan ikke alltid måles sånn som vitenskapen tror. Anonymkode: 53754...612 4
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #19 Skrevet 2. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da har du ikke nok kunnskaper dessverre, for selvsagt har det noe å si hva vi spiser. dag ut og dag inn, om det er mye syrebasert mat, eller om den er mer basisk, selvsagt påvirker det kroppen! Joda, nyrer og lever renser, men de er også påvirket av HVA VI SPISER. Skolemedisinen hen ger helt etter der. Latterlig å¨se f.eks hva de serverer på norske sykehus og sykehjem. Det er IKKE nøringsrik kost akkurat.! Dere er nøye på å få pasienter til å ta alskens medisiner med diverse bivirkninger, men maten ( som ER medisin for helsa ), gir dere blaffen i... Anonymkode: 53754...612 Jeg har ikke sagt at hva vi spiser ikke påvirker kroppen. Jeg sier at det ikke har noen effekt på syre-/basebalansen (i hvert fall ikke på den måten dere tror). Kroppen trenger visse basale stoffer for å opprettholde normale funksjoner. Dette får vi primært gjennom mat og drikke. pH-balansen reguleres ikke av næringsinntak. Det er en myte som er skapt av noen som vil ha pengene dine. Å si at skolemedisinen ikke er opptatt av ernæring er løgn. Ernæring er en forutsetning for god helse - men i seg selv ikke noen kur. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Eh, du tror ikke kanskje ting som sitronvann eller å spise sitron hadde blitt funnet opp før moderne medisin eller? Det er ikke som om mennesket nettopp har funnet opp sitron om det er det du tror, dette er jo ting som folk har gjort i eeeeevigheter. Anonymkode: bf32a...552 Hva mener du egentlig med dette? Anonymkode: 15546...749 11
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #20 Skrevet 2. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette er nettopp problemet med vitenskapen, da vi er mer en bare fysikk... Det finnes ikke bare en "fakta". Vitenskapen behandler helsa som om vi er maskiner. Kroppen forandrer seg kontinuerlig, i form av hva vi spiser, hva vi tenker, hva vi gjør. Det kan ikke alltid måles sånn som vitenskapen tror. Anonymkode: 53754...612 Visst er vi mer enn fysikk. Men det vi kan observere og måle, det kan vi systematisere og forstå. Resten må vi avdekke gradvis gjennom en økende forståelse basert på den systematikken, slik at vi kan finne måter å observere, måle og systematisere. Vi kan ikke bare gå ned i fjæra og føle. Hva prøver du å si? Anonymkode: 15546...749 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå