ninuska_ Skrevet 2. juli 2016 #61 Skrevet 2. juli 2016 Tråden er ryddet for personangrep ninuska_, adm
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #62 Skrevet 2. juli 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: At man kan ikke måle alt uansett. Sorry, vitenskapen henger etter naturen. Naturen har svarene. Anonymkode: 53754...612 Dersom naturen har svarene, hadde vi ikke trengs f.eks kreftmedisin. Så nei, naturen har ikke nødvendigvis svarene. Anonymkode: c41bc...770 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #63 Skrevet 2. juli 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Du svarte en annen anonym bruker, jeg skrev tidligere i tråden, men våknet igjen. Nei, det blir ALT FOR RASKT foreslått medisiner til folk som IKKE har fått tilbud om noe kostholdsplan/mosjonsplan, for sånn opererer dere leger. Hele systemet deres er basert på medisiner, medisiner man begynner på, og som mange gjerne må ta livet ut. Og det stille jeg et spørsmål til. Jeg har sett mange bli ødelagte av medisiner, og den forskningen dere drar frem hver bidige gang, henger ikke alltid på greip, fordi du vet godt som meg at har en person først fått godkjent "sin" medisin, er det sjeldent den blir trukket ifra markedet, selv om den kan gi alvorlige bivirkninger. Det handler mye om status og prestisje i dine kretser, ikke helse. Den andre anonyme brukeren du svarte , har gode poenger. Du bruker hersketeknikk når du kaller det løgn, når andre har en annen mening enn deg. Du henger i fortida med mange av tankene dine, da ernæring kommer til å bli den nye medisinen. Anonymkode: 53754...612 Vet du hva jeg har sett mange bli ldelagt av? Vet du hva jeg har sett altfor mange dø av? Naturmedisin. Ernæring som medisin. Healing. Anonymkode: c41bc...770 5
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #64 Skrevet 2. juli 2016 Jeg vil bare gi en applaus til AB 749, for å være en av de eneste som kommer med noen vettuge svar her, holder seg relativt saklig, gir god informasjon og riktig informasjon. Han stiller mange spørsmål, men dere klarer ikke svare på det han spør om, men endrer på spørsmålet og svarer med svada som ikke har sammenheng. All ære til deg AB 749 som har klart å holde ut i diskusjonen så lenge, jeg ble ekstremt frustrert bare av å lese diskusjonen, de tar jo ikke til seg noe av det du skriver, prøver ikke forstå en gang. En intelligent person kan ha en formening om noe, men er åpen for å endre mening om han får forklart en annen side med gode argumenter og dybde, man er aldri utlært, det er en god egenskap å kunne tilegne seg ny kunnskap og ikke sitte låst ved sitt eget verdensbilde, men det kommer ikke til å skje noen gang i dette tilfellet, dessverre... Anonymkode: 7c9d6...f7c 11
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #65 Skrevet 2. juli 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Du henger i fortida med mange av tankene dine, da ernæring kommer til å bli den nye medisinen. Anonymkode: 53754...612 Mat har alltid vært medisin, og det er noe legevitenskapen har tatt med seg inn i sitt virke. Men når mat er medisin får man målbare resultater. Det er målbart at noen har en reaksjon på gluten, og det er målbart at det skjer endringer når gluten fjernes fra kostholdet. Det er målbart når kostholdet regulerer blodsukkeret. Det er målbart at noen matvarer øker betennelsesnivået i kroppen, og at andre reduserer det. Det er målbart at gurkemeie har en betennelsesdempende effekt: Det er også målbart at denne betennelsesdempende effekten er liten, fungerer best forebyggende, og at medisiner ofte er mer effektivt som behandling når betennelser først har oppstått. Sitronvann har sin effekt! Den tilfører c-vitaminer, og c-vitaminer er godt for så mye. Det er viktig for bindevevet som holder kroppens vev og organer sammen, og viktig for tilheling av sår og beinbrudd. Det er et viktig for dannelsen av viktige signalstoff i nervesystemet, det bidrar til økt opptak av jern i kosten, det kan redusere risiko for urinsyregikt hos menn, det kan senke kortisolnivået i kroppen og på den måten forebygge stressrelaterte plager. Og vann bidrar til god fordøyelse! Ergo er det å drikke sitronvann helsefremmende på mange måter. Anonymkode: 9e908...9b7 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #66 Skrevet 2. juli 2016 10 timer siden, cherry blossomed. gone. skrev: Jeg gidder ikke kverulere over sitronvann, har jobbet med ernæring, og vet hva jeg vet. dere kan jo google litt da. Dere trenger virkelig ikke drikke det om dere ikke vil. Noe som gjør uttalelsene dine enda mer skremmende. Har du utdannet deg via youtube akademiet? Anonymkode: 58a6a...5c6 7
Diafragma Skrevet 2. juli 2016 #67 Skrevet 2. juli 2016 Sitronvann er sitron og vann. Sitron skiller seg ikke særlig fra andre sitrusfrukter når det gjelder kjemisk innhold, dermed kan man også drikke appelsinjuice eller slikke på en lime for samme effekt. Når det gjelder effekten av å spise eller drikke sitrusfrukt kan jeg ikke skjønne at den skal være noe mer spesiell enn å spise andre ting. Sitronsaft (uten tilsatt vann) har jo relativt lav pH, og når den blandes med vann vil jo blandingen nærme seg den nøytrale delen av skalaen (men fortsatt bikke surt). Når denne blandingen så kommer ned i magesekken, der pH uansett er enda lavere (2-3), kan jeg ikke skjønne hvordan disse små endringene i pH skulle kunne påvirke syre-base balansen i mage/tarm. Dersom man av en eller annen grunn ønsker å introdusere noe med lav pH til magesekk og tarm vil jeg si at man da i såfall oppnår mye større effekt ved å spise et eple. 5
Hutula Skrevet 2. juli 2016 #68 Skrevet 2. juli 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: At man kan ikke måle alt uansett. Sorry, vitenskapen henger etter naturen. Naturen har svarene. Anonymkode: 53754...612 http://tjomlid.com/2014/10/10/det-naturlige-er-at-barna-dine-dor/ 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #69 Skrevet 2. juli 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Ernæring kan forandre DNA. Mat er informasjon for cellene våre. Du har mye å lære... Anonymkode: 53754...612 Hvordan mener du at ernæring forandrer DNA? Endrer det transkripsjonsfaktorene som koder for proteinsyntese? Endrer det mRNA, tRNA eller RNA? Endrer det sekvenser i heliksen? hva tror du egentlig skjer med den maten du spiser? Anonymkode: 15546...749 4
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #70 Skrevet 2. juli 2016 Det er ikke verre enn at om man ikke vil drikke sitronvann så trenger man ikke gjøre det. Og hvorfor skal man måtte underbygge alt vitenskapelig som man mener? Da kunne man jo ikke diskutere noe som helst... Har noen hørt om Medical Medium? Boken og videoer/audioer anbefales på det sterkeste, spesielt om man har en eller annen sykdom som ingen finner ut av. Her er et blogginnlegg om sitron: "Lemons are a powerful healing fruit that contain phenomenal antibiotic, antiseptic, and anti-cancer properties. Lemons are rich in vitamins C and B-complex and minerals such as iron, calcium, magnesium, silicon, copper, and potassium. They are considered to be a wonderful tonic and can help to cleanse and detoxify the entire body."http://www.medicalmedium.com/blog/lemons Anonymkode: 7816d...021
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #71 Skrevet 2. juli 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke verre enn at om man ikke vil drikke sitronvann så trenger man ikke gjøre det. Og hvorfor skal man måtte underbygge alt vitenskapelig som man mener? Da kunne man jo ikke diskutere noe som helst... Har noen hørt om Medical Medium? Boken og videoer/audioer anbefales på det sterkeste, spesielt om man har en eller annen sykdom som ingen finner ut av. Her er et blogginnlegg om sitron: "Lemons are a powerful healing fruit that contain phenomenal antibiotic, antiseptic, and anti-cancer properties. Lemons are rich in vitamins C and B-complex and minerals such as iron, calcium, magnesium, silicon, copper, and potassium. They are considered to be a wonderful tonic and can help to cleanse and detoxify the entire body."http://www.medicalmedium.com/blog/lemons Anonymkode: 7816d...021 Fordi hvis man kommer med slike påstander som du her siterer, så må man underbygge det vitenskaplig. Hvem som helst kan jo påstå og mene hva som helst, men det betyr ikke at alle påstander og meninger står like sterkt. Spørsmålet er jo hva de bygger på og er basert på? Anonymkode: 5fac3...673 3
Charmander Skrevet 2. juli 2016 #72 Skrevet 2. juli 2016 17 timer siden, cherry blossomed. gone. skrev: Jeg gidder ikke kverulere over sitronvann, har jobbet med ernæring, og vet hva jeg vet. dere kan jo google litt da. Dere trenger virkelig ikke drikke det om dere ikke vil. Det var da en spess måte å uttrykke seg på. Føler det var veldig ovenfra og ned, på grensen til ufordragelig. 1
Lutetium 71 Skrevet 2. juli 2016 #73 Skrevet 2. juli 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Eh, du tror ikke kanskje ting som sitronvann eller å spise sitron hadde blitt funnet opp før moderne medisin eller? Det er ikke som om mennesket nettopp har funnet opp sitron om det er det du tror, dette er jo ting som folk har gjort i eeeeevigheter. Anonymkode: bf32a...552 Forunderlig ofte er det mennesker har gjort i hundrevis av år også utrolig idiotisk. Ta årelating for eksempel, det ble sett på som en vidunderkur, og var i jevnlig bruk i 2000 år. Hvorfor bruker man det ikke lenger som en generell behandling? Homeopati er på sett og vis en overlevning fra denne uopplyste tidsperioden, man holder på med de gamle ritualene sine selv om man burde ta til vett. Store deler av kinesisk medisin lever enda i fortiden, noe som kommer til å ta livet av alle neshornene og kragebjørnene som fortsatt finnes. Fremskritt.. ? Nei, det kan man ikke ha noe av. 4
Lutetium 71 Skrevet 2. juli 2016 #74 Skrevet 2. juli 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: "på hvilken måte"...Det er jo problemet med vestlig medisin, at dere deler alt opp, dere ser ikke helheten. Oppstår et symptom f.eks, vil dere fjerne symptomet, ikke finne årsaken til at det oppstod...Kosthold kan få symptomer til å gå tilbake naturlig. Dere har ikke tillit til at kroppen kan heale seg selv. Anonymkode: 53754...612 Ok, så hvorfor er det så viktig for deg at folk drikker nettopp sitronvann? Har du ikke tillit til at kroppen kan heale seg selv? Dere "alternative" virker egentlig veldig nevrotiske til alt dere spiser, supermat, hvetegress, spesielle kurer for å "rense kroppen" og jeg vet ikke hva. Er det bare meg, eller ser det ut som dere nettopp IKKE har tiltro til at kroppen ordner opp i problemene på egenhånd? 5
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #75 Skrevet 2. juli 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Fordi hvis man kommer med slike påstander som du her siterer, så må man underbygge det vitenskaplig. Hvem som helst kan jo påstå og mene hva som helst, men det betyr ikke at alle påstander og meninger står like sterkt. Spørsmålet er jo hva de bygger på og er basert på? Anonymkode: 5fac3...673 Nei man må ikke det. Kjenner at jeg driter langt i å underbygge det vitenskapelig. Anonymkode: 7816d...021 2
Sinsiew Skrevet 2. juli 2016 #76 Skrevet 2. juli 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei man må ikke det. Kjenner at jeg driter langt i å underbygge det vitenskapelig. Anonymkode: 7816d...021 Men da kan du heller ikke forvente at det du skriver, skal bli tatt seriøst - verken den ene eller andre veien. w Kommer man med påstander, er det ganske vanlig å ha noen form for bevis som underbygger de påstandene man kommer med for å skape en fruktig videre diskusjon rundt tema. 1
linsejesus Skrevet 2. juli 2016 #77 Skrevet 2. juli 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei man må ikke det. Kjenner at jeg driter langt i å underbygge det vitenskapelig. Anonymkode: 7816d...021 Hva da hvis noen sier at det ikke er sitronvann som kurerer det meste, men bringebærjuice? Hvordan velger du hvilke kostholdsråd du skal følge når alt fra natron til sitronvann til himalayasalt til smør til blåbær kurerer diabetes og det som verre er? 1
paluksea Skrevet 2. juli 2016 #78 Skrevet 2. juli 2016 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei man må ikke det. Kjenner at jeg driter langt i å underbygge det vitenskapelig. Anonymkode: 7816d...021 Det virker jo som du resignerer helt her. Du driter i å underbygge det du sier? Eller, du sier muligens at du ikke tror på vitenskap. Uansett virker dette lite troverdig.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #79 Skrevet 2. juli 2016 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Får en merkelig følelse av deja vu når jeg leser disse innleggene. Man får ikke engang snakke om sitronvann før noen skal komme og ødelegge. Jeg har uthevet det jeg mener er, eller grenser til hersketeknikker, og som går igjen i andre innlegg. Anonymkode: 7816d...021 Helt enig, det er hersketeknikker! Anonymkode: 53754...612 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #80 Skrevet 2. juli 2016 1 minutt siden, paluksea skrev: Det virker jo som du resignerer helt her. Du driter i å underbygge det du sier? Eller, du sier muligens at du ikke tror på vitenskap. Uansett virker dette lite troverdig. Skal jeg virke troverdig? Jeg har ikke prøvd å virke troverdig. Det er ingenting jeg har sagt som trenger å virke troverdig. Anonymkode: 7816d...021
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå