Gå til innhold

Damer, hvis dere skal ha rett til abortere...


mr92

Anbefalte innlegg

Ts, du glemte den tredje parten i diskusjonen. Hvilke rettigheter skal barnet få? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, amativeReflection skrev:

Det som er litt morsomt med denne tråden er at ingen her har nevnt av kvinner i dag har mulighet til juridisk abort. De kan adoptere bort barnet dersom de ikke ønsker det. Hvorfor skal ikke menn ha samme mulighet?

Argumentene for å bruke prevensjon er håpløse, hvis man bruker kondom er det 18% sannsynlighet for å bli gravid hvert år. Hvis 100 menn bruker kondom i 6 år vil de i gjennomsnitt ha et barn hver. Kvinner har prevensjon med 0.2% sannsynlighet for å bli gravid i året, de har også angrepille, mulighet for abort og mulighet til juridisk abort.

Jeg skjønner ikke hvorfor man ikke gjør det så enkelt at når barnet er født velger man hvem som skal være foreldrene, da kan ingen eller flere (hvorfor begrense seg til 2?) gjøre seg selv ansvarlig for barnet. Selvsagt må de biologiske foreldrene ha noen form for førsterett og mulighet for å hindre personer de ikke ønsker. Da kunne folk som er polyamorøse gjøre alle sammen til foreldre til alle barna. 

Barnebidrag henger igjen fra en tid der mor ikke hadde mulighet til å forsørge et barn, men nå som menn og kvinner tjener det samme finnes ikke det argumentet lengre. Dessuten finnes det jo andre modeller for å sørge for at barnet er sikret økonomisk, du kan øke barnetrygden eller gi foreldreansvaret til den med høyest inntekt automatisk. For barnet spiller det da ingen rolle om det er staten, en forelder eller på en annen måte deres økonomiske behov blir ivaretatt. 

Argumentet med at menn bare kan slutte å ha sex ble jo brukt før vi fikk kvinnelig prevensjon, som var det største gjennombruddet til feminismen, endelig kunne kvinner ha sex og bestemme med hvem og når de ville ha barn. Menn har ikke denne muligheten, noe som er et enormt problem som vi burde brukt mye mer penger på å løse. 

Er det virkelig akseptabelt at prisen for å være seksuelt aktivt i et år for en mann skal være en 18% sannsynlighet for å få en million kroner i bot?

Grunnen til at kvinnen har flere rettigheter enn mannen er fordi hun bærer frem barnet. 

 

Det er heller ikke alle land der kvinnen har disse rettighetene. Noen eksempler er Saudi Arabia, Iran, Nord Korea. 

Anonymkode: 7d1cf...38f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er heller ikke alle land der kvinnen har disse rettighetene. Noen eksempler er Saudi Arabia, Iran, Nord Korea. 

Hvorfor kan man ikke heller ha like rettigheter?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg TS, jeg syntes at det brude ha vært gjort en lovendring på dette for lenge siden. Kvinner har muligheten til å ta abort om de angrer av en eller annen grunn. Det burde også en mann ha. Det er jo til og med lov til å adoptere bort barnet sitt om man ikke vil ha det selv. Ser ikke problemet i at en mann skal ha samme mulighet. 3-2-1 nå får jeg snart kjeft...:fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, waco skrev:

Hvorfor kan man ikke heller ha like rettigheter?

Men forstår du (og andre) at sex alltid kan resultere I graviditet? Jeg mener, er man ikke to om å ha sex da? Prevensjon bør begge ta ansvar for. Skulle man være så uheldig at jenta blir gravid til tross for prevensjon, så er uansett begge ansvarlig for barnet som blir født. Mange kvinner ønsker ikke abort, og det er jo en del av en kvinnes rett til og mene. 

Anonymkode: 2b91c...f79

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, waco skrev:

Er det rart menn er lei når vi ikke har noen som helst rettigheter?

Ta å tenk litt på det, - du ønsker deg barn og blir gravid så er det andre som skal bestemme om du skal bli mor eller ikke! Det valget er ikke opp til deg en gang.

Synes du dette her på noen som helst måte er rettferdig?

I andre land har de valgt andre løsninger og jeg synes vi skal titte litt nærmere på hvordan de har valgt å løse det i andre land. For eksempel i noen land i sør-amerika for eksempel er abort forbudt. Der må begge foreldre dele ansvaret likt- Det er en løsning. En annen løsning er å gjøre abort tillat til måned syv og åtte, - slik de gjør i india, - det er også en løsning. En tredje løsning er å være enige mor og far hva man skal gjøre, - slik som i usa hvor aborten koster masse penger og fedre ofte må betale for aborten.

Så tenk deg litt om! Klarer du det tror du? Jeg vet du hater menn sine rettigheter, - men vi snakker bare om dette her. Hvorfor misliker du at en du ligger med skal kunne delta i valget om abort eller fødsel?

Ingen som helst rettigheter? Slutt å lag menn til en svak, viljeløs og patetisk gruppe som blir voldtatt av den store stygge kvinnen som gjør dem til far mot deres vilje. 

Anonymkode: c1b2c...cc0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke lest annet enn de første innleggene der det ble nevnt "rett til å ha en far".

hva med de single kvinnene som reiser til Danmark og ordner seg barn der? Synes egentlig ikke det var så dumt jeg, at hvis en mann absolutt ikke vil ha barn, at han da slipper bidrag. Mot at han aldri kontakter barnet da.

Anonymkode: 8dd27...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snusmumriken_
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så trøtt av menns ansvarsfraskrivelse. Man kan absolutt velge om man har sex med noen man absolutt ikke vil ha barn med og man kan beskytte seg mot uønskede svangerskap. Og hvorfor skal staten betale fordi en mann er misfornøyd med barnemoren som beholdt et barn som ble skapt og at menn ikke gidder beskytte seg? Og ikke minst hvorfor skal kvinner ta hele ansvaret for barn hvis sånt skjer? 

Jeg syns det er helt utrolig trist hvis dette er representative holdninger for "menn". Det er barnslig, umodent og trist at voksne folk ikke vil ta på seg ansvaret for handlinger de gjør. Menn har forsvinnende lite ansvar når det kommer til barn. Og det er bare uforståelig at de vil gjøre seg til mindre "menn" enn de alt er. For en generasjon av sippete kjempebabyer sånne holdninger representerer. 

 

Anonymkode: c1b2c...cc0

Jeg hadde satt så himla pris på at du leste igjennom det du skriver en gang til, jeg. Måten du generaliserer og snakker ned det motsatte kjønn er så lite greit. Hadde en mann snakket likt til en kvinne ville det blitt ramaskrik.

 

Du henger fortsatt igjen på at "menn ikke gidder beskytte seg". Du mener kanskje "kvinner OG menn ikke gidder beskytte seg". Du som kvinne skal ta hele ansvaret for et barn om du som kvinne ene og alene har bestemt deg for at det barnet skal settes til verden, fordi mannen ikke har hatt noe å si i den ikkeeksisterende diskusjonen. Fordi du som kvinner har valgmuligheter, deriblant abort, eller adopsjon. Fordi du som kvinne sitter på all makten, både før og etter fødsel.

Om du som kvinne er imot abort burde du som kvinne være bra opptatt av prevansjon og ikke klage i etterkant på at "mannen burde brukt kondom" (som om det er hans ansvar alene) og derfor må du nå bære frem barnet, og han har med å innfinne seg med å betale bidrag. Menn har forsvinnende lite ansvar når det kommer til barn fordi menn har forsvinnende lite rettigheter når det kommer til barn.

 

Igjen, måten du generaliserer og snakker ned et helt kjønn byr meg imot. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snusmumriken_
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men forstår du (og andre) at sex alltid kan resultere I graviditet? Jeg mener, er man ikke to om å ha sex da? Prevensjon bør begge ta ansvar for. Skulle man være så uheldig at jenta blir gravid til tross for prevensjon, så er uansett begge ansvarlig for barnet som blir født. Mange kvinner ønsker ikke abort, og det er jo en del av en kvinnes rett til og mene. 

Anonymkode: 2b91c...f79

Da burde du bruke prevensjon. Og om du ikke er villig til å vurdere abort ved en uønsket graviditet så er det vel du som kvinne som burde vurdere om du burde ha sex med en mann du ikke er sammen med/ONS/noen du ikke vil dele samvær med. Det er tross alt du som kvinne som bestemmer at barnet skal bli født.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snusmumriken_
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen som helst rettigheter? Slutt å lag menn til en svak, viljeløs og patetisk gruppe som blir voldtatt av den store stygge kvinnen som gjør dem til far mot deres vilje. 

Anonymkode: c1b2c...cc0

Er du også av den typen som mener bare kvinner kan bli voldtatt? At bare menn utnytter, og bare kvinner blir utnyttet? At bare kvinner kan være offer for vold i hjemmet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, waco skrev:

Hvorfor kan man ikke heller ha like rettigheter?

Lik demokrati i Saudi Arabia for eksempel mener du? 

Anonymkode: 7d1cf...38f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Lik demokrati i Saudi Arabia for eksempel mener du? 

Anonymkode: 7d1cf...38f

Dem ble autokorreigert til demokrati. 

Anonymkode: 7d1cf...38f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, snusmumriken_ skrev:

Er du også av den typen som mener bare kvinner kan bli voldtatt? At bare menn utnytter, og bare kvinner blir utnyttet? At bare kvinner kan være offer for vold i hjemmet?

Nei. Men du er av gruppen som er usaklig. 

 

Anonymkode: c1b2c...cc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Spiderman
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva har du gjort i tråden?

Uten å svare kommentere på mitt innlegg? :sFun_sleeping:

Anonymkode: 1fb8b...475

Trenger ikke å forklare meg for deg:) Gudskjelov:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke finne noe sted hvordan dere forkjemperne for dette mener at dette skal håndheves? Hvilke regler ser dere for dere med hensyn til dette? Er det for eksempel bare for mannfolka å plutselig si at "naaai, gidder ikke bli far likevel, jeg" og så er de frikjent for alt ansvar?

Menn klager over at de får for lite sex. Vel - jeg TROR ikke denne løsningen vil få kvinnfolka til å åpne pølsebua oftere, altså. Bare nevner'e. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snusmumriken_

Klasseeksempel på hvorfor det er på tide å gjøre noen endringer i forhold til barns rettigheter, både før og etter fødsel.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 timer siden, mr92 skrev:

.. bør vi menn ha rett til å abortere vårt forhold til både deg og barnet. Dere får all støtten dere trenger til å ta livet av et liv/nesten-liv (et 12 uker gammelt foster ser ut som et lite menneske, hvis du ikke visste det allerede). Menn derimot har ingen rettigheter annet enn å være nødt til å sende dere penger i 18 år. Dette er ikke likestilling.

 

Hvis du ikke vil ha barnet så er det greit nok, jeg kan ikke bestemme over deg. Hvis jeg ikke vil ha barnet, burde du si "greit nok, jeg kan heller ikke bestemme over deg og kreve penger, men jeg vil likevel ha barnet".

Enig. De sta kvinnfolka kan syte og få så mye støtte de vil. Vil han ikke ha barn så vil han ikke ha barn. Er kun kvinnene det går utover (og det stakkars barnet som er uskyldig og blir tvunget til en hard verden av mora) som må slite helt alene og få rynker og se gammel ut i en alder av 20-30 år. Har sett mange alenemødre som ser skummelt gammel ut. Tro det eller ei. Han må kanskje betale, men kan likevel leve livet og gjøre hva han vil, men hun må slite seg ut med våkne netter, må være mor 24/7 helt alene. 

Endret av Aye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og mor må slutte å skræve for alt hun ser. Så la oss forby abort, angrepiller og prevansjon for kvinner.

Anonymkode: 0d20a...58a

Har bare godt av å betale litt når dere er så lystne :)

Anonymkode: b75d7...002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, mr92 skrev:

.. bør vi menn ha rett til å abortere vårt forhold til både deg og barnet. Dere får all støtten dere trenger til å ta livet av et liv/nesten-liv (et 12 uker gammelt foster ser ut som et lite menneske, hvis du ikke visste det allerede). Menn derimot har ingen rettigheter annet enn å være nødt til å sende dere penger i 18 år. Dette er ikke likestilling.

 

Hvis du ikke vil ha barnet så er det greit nok, jeg kan ikke bestemme over deg. Hvis jeg ikke vil ha barnet, burde du si "greit nok, jeg kan heller ikke bestemme over deg og kreve penger, men jeg vil likevel ha barnet".

Nå igjen? Blir dere ikke slitne av disse doskusjonene snart? De kommer aldri noen vei likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...