Gå til innhold

Damer, hvis dere skal ha rett til abortere...


mr92

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, snusmumriken_ skrev:

Et barn har det bedre når den ene forelderen som er uinteressert i barnet er helt ute av bildet, det er fryktelig sjeldent at menn betaler barnebidrag uten å ha noe som helst å gjøre med barnet.

En flytende skikkelse som ikke vil annet enn å betale kan være mer belastende for et barn.

 

Uavhengig av det så har vi et veldig godt støttesystem i Norge.

 

I en perfekt verden synes jeg ikke du burde få barn i det hele tatt om du ikke kan være økonomisk uavhenig for å ta vare på det, men jeg innser det er urealistisk.

Gode støttesystemer? Så resten av Norges befolkning skal istede betale for de fedrene som ikke tar ansvar for det de har vært med å lage? 

Ellers enig om at barn ikke har godt av en unnvikende far som et til og fra.

Hadde jeg blitt gravid på en one nighter, med en som ikke var interessert i å bidra, verken med penger eller tid, skulle jeg gjerne oppdratt barnet helt selv og uten økonomisk støtte. Men da ville jeg også ha en forsikring om at barnefaren ikke skulle kommet busende inn å kreve å treffe barnet på et senere tidspunkt. Forhåpentligvis kunne jeg funnet en mann som istede kunne tatt til seg barnet som sitt eget (noe som jo er enklere om ikke barnefaren er i bildet). Men nå har jeg god økonomi og ville ikke hatt problem med å forsørge meg og et barn alene, sånn er det ikke for alle.

 

Anonymkode: 5e6f0...674

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest snusmumriken_
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Gode støttesystemer? Så resten av Norges befolkning skal istede betale for de fedrene som ikke tar ansvar for det de har vært med å lage? 

Ellers enig om at barn ikke har godt av en unnvikende far som et til og fra.

Hadde jeg blitt gravid på en one nighter, med en som ikke var interessert i å bidra, verken med penger eller tid, skulle jeg gjerne oppdratt barnet helt selv og uten økonomisk støtte. Men da ville jeg også ha en forsikring om at barnefaren ikke skulle kommet busende inn å kreve å treffe barnet på et senere tidspunkt. Forhåpentligvis kunne jeg funnet en mann som istede kunne tatt til seg barnet som sitt eget (noe som jo er enklere om ikke barnefaren er i bildet). Men nå har jeg god økonomi og ville ikke hatt problem med å forsørge meg og et barn alene, sånn er det ikke for alle.

 

Anonymkode: 5e6f0...674

Akkurat slik jeg mener det burde være. Fraskriver du deg et økonomisk ansvar så fraskriver du deg alt ansvar. Du slipper ikke å betale bidrag, for så å leke pappa annenhver helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snusmumriken_
3 minutter siden, Sitronvann skrev:

Nei. Abort skal aldri ulovliggjøres av den enkle grunn at mange blir gravide pga voldtekter/misbruk.

Ingen er uenig i det.

Men om argumentet ditt er "Vil du ikke bli far, bruk prevansjon eller dropp sex" er motargumentet "Vil du ikke bli mor, bruk prevansjon eller dropp sex" et helt kurant argument. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, snusmumriken_ skrev:

Ingen er uenig i det.

Men om argumentet ditt er "Vil du ikke bli far, bruk prevansjon eller dropp sex" er motargumentet "Vil du ikke bli mor, bruk prevansjon eller dropp sex" et helt kurant argument. 

 

Nei,

BEGGE er et helt kurant argument.

Anonymkode: 1fb8b...475

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, snusmumriken_ skrev:

Så klart du burde kunne frasi deg ansvaret, akkurat som at vi som er kvinner kan fra si oss ansvaret ved å abortere. Med eller uten fars samtykke.

 

Det som fremmes nå er likestilling mellom menn og kvinner.

Du som kvinne er da like ansvarlig for prevansjon som menn? "Bruk kondom"? Det er to parter som er involvert, men bare èn part som får bestemme om det skal bli barn eller ikke, og igjen to parter som er økonomisk ansvarlig.

 

Det er ikke likestilling, og jeg mener vi skal ha likestilling, ikke bare likestilling når det er gunstig for oss.

Men dette går jo ikke ann å likestille. Likestillng er like muligheter i like situasjoner, en mann og en kvinne vil aldri kunne stille likt i denne situasjonen.

Anonymkode: 5e6f0...674

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snusmumriken_
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men dette går jo ikke ann å likestille. Likestillng er like muligheter i like situasjoner, en mann og en kvinne vil aldri kunne stille likt i denne situasjonen.

Anonymkode: 5e6f0...674

Så likt som mulig, da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest snusmumriken_
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei,

BEGGE er et helt kurant argument.

Anonymkode: 1fb8b...475

Absolutt ikke. Ingen prevansjon er 100% sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, snusmumriken_ skrev:

Akkurat slik jeg mener det burde være. Fraskriver du deg et økonomisk ansvar så fraskriver du deg alt ansvar. Du slipper ikke å betale bidrag, for så å leke pappa annenhver helg.

Enig 👍

Anonymkode: 5e6f0...674

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, snusmumriken_ skrev:

Absolutt ikke. Ingen prevansjon er 100% sikker.

Nei.. Sier du det.. :)

Anonymkode: 1fb8b...475

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snusmumriken_
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei.. Sier du det.. :)

Anonymkode: 1fb8b...475

Antok bare at du ikke var klar over det, sånn fra tidligere innlegg å dømme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, snusmumriken_ skrev:

Antok bare at du ikke var klar over det, sånn fra tidligere innlegg å dømme :)

:laugh:

Anonymkode: 1fb8b...475

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sitronvann skrev:

Nei. Abort skal aldri ulovliggjøres av den enkle grunn at mange blir gravide pga voldtekter/misbruk.

Ok. Så det hadde vært greit om abort kun vært lovlig ved voldtekt/misbruk?    

Anonymkode: 64d97...8ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronvann
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Så det hadde vært greit om abort kun vært lovlig ved voldtekt/misbruk?    

Anonymkode: 64d97...8ee

Sa jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Sitronvann skrev:

Sa jeg ikke. 

Og da er vi igjen tilbake på;  På samme grunnlag bør jo abort være ulovlig...Vil du ikke bli mor, sørg for prevensjon eller dropp sex. Ser du nå hvor teit det argumenter er?  

Anonymkode: 64d97...8ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og da er vi igjen tilbake på;  På samme grunnlag bør jo abort være ulovlig...Vil du ikke bli mor, sørg for prevensjon eller dropp sex. Ser du nå hvor teit det argumenter er?  

Anonymkode: 64d97...8ee

Både kvinnen OG mannen kan velge å ha sex. Kvinnen OG mannnen kan sterilisere seg.

BEGGE kan ta ansvar.

Ser du nå hvor teit det argumenter er?  

Anonymkode: 1fb8b...475

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Både kvinnen OG mannen kan velge å ha sex. Kvinnen OG mannnen kan sterilisere seg.

BEGGE kan ta ansvar.

Ser du nå hvor teit det argumenter er?  

Anonymkode: 1fb8b...475

Ja begge kan ta ansvar. Men sånn reglene er nå er det kun kvinnen som har en måte å rette opp feilsteget på. Det burde vært likt for begge. Menn burde også kunne ta juridisk abort, og da er det opp til kvinnen om hun fortsatt vil ha barnet.

Anonymkode: 64d97...8ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er det allerede en tråd om! Fortsett på eksisterende tråd, i stedet for å lage nye hele tiden. Er så utrolig kjedelig med en tråd som blir helt lik en som allerede er opprettet!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, snusmumriken_ skrev:

Så likt som mulig, da. 

Så likt som mulig kan vi først gjøre det den dagen menn kan bære frem et barn. 

Det blir ikke likestilling i graviditetsspørsmål. For det er ikke likestilling. Det er en kvinnes kropp,og et lite vesen det er snakk om. 

Anonymkode: 1939b...13f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

En mor som er glad i deg, og har råd til kosj og losji ;)

Anonymkode: 1fb8b...475

Har man ikke råd til å ha barn så lar man være å få dem.

Anonymkode: 597af...c3a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, mr92 skrev:

.. bør vi menn ha rett til å abortere vårt forhold til både deg og barnet. Dere får all støtten dere trenger til å ta livet av et liv/nesten-liv (et 12 uker gammelt foster ser ut som et lite menneske, hvis du ikke visste det allerede). Menn derimot har ingen rettigheter annet enn å være nødt til å sende dere penger i 18 år. Dette er ikke likestilling.

 

Hvis du ikke vil ha barnet så er det greit nok, jeg kan ikke bestemme over deg. Hvis jeg ikke vil ha barnet, burde du si "greit nok, jeg kan heller ikke bestemme over deg og kreve penger, men jeg vil likevel ha barnet".

Kjæresten min pressset meg til å ta abort i 12 uke. Han ble tilbudt å "abortere" barnet økonomisk. Men det var ikke godt nok for han. Hvor havner sånt i regnestykket ditt? Drit og dra.

Anonymkode: c1b2c...cc0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...