Gå til innhold

Damer, hvis dere skal ha rett til abortere...


mr92

Anbefalte innlegg

19 timer siden, snusmumriken_ skrev:

Rett til en far.. Tja. Da burde kanskje far ha noe å si?

Helt enig, dette blir for dumt.

Om du ikke vil at dama skal ta abort hvorfor vil du stikke fra ungen da? Er paradoksalt å være imot abort samtidig som at man lett gir faen i avkommet sitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest snusmumriken_
3 minutter siden, Maleficenta skrev:

Om du ikke vil at dama skal ta abort hvorfor vil du stikke fra ungen da? Er paradoksalt å være imot abort samtidig som at man lett gir faen i avkommet sitt

Det er ingen som er imot abort. Les innleggene før du kommenterer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så trøtt av menns ansvarsfraskrivelse. Man kan absolutt velge om man har sex med noen man absolutt ikke vil ha barn med og man kan beskytte seg mot uønskede svangerskap. Og hvorfor skal staten betale fordi en mann er misfornøyd med barnemoren som beholdt et barn som ble skapt og at menn ikke gidder beskytte seg? Og ikke minst hvorfor skal kvinner ta hele ansvaret for barn hvis sånt skjer? 

Jeg syns det er helt utrolig trist hvis dette er representative holdninger for "menn". Det er barnslig, umodent og trist at voksne folk ikke vil ta på seg ansvaret for handlinger de gjør. Menn har forsvinnende lite ansvar når det kommer til barn. Og det er bare uforståelig at de vil gjøre seg til mindre "menn" enn de alt er. For en generasjon av sippete kjempebabyer sånne holdninger representerer. 

 

Anonymkode: c1b2c...cc0

Menn kan ikke effektivt beskytte seg om uønsket graviditet. Du har 18% sannsynlighet for å bli gravid HVERT år du bruker kondom. Kvinner har effektiv prevensjon, de har mulighet for abort og de kan adoptere bort barnet dersom de ikke ønsker det. Jeg er dog helt enig med deg i at vi burde sørge for likestilling i barnefordelingssaker og sørge for at barnet i 50% av tilfellene får 

Jeg skulle gjerne sett at halvparten av barna ble tatt fra moren ved fødsel og gitt til mannen. Dette ville endret dynamikken i positiv retning hvis moren visste at det var en 50% sannsynlighet for at hun måtte betale en million og kun fikk se barnet annenhver helg. Da ville man jo kunne kalle det for rettferdig. Men ser du virkelig ikke hvor traumatiserende det scenarioet er for menn? Ikke får vi barnet, og så skal vi forsørge det, selv om det vokser opp med to andre foreldre. Det ville jo vært mye bedre å legge det økonomiske ansvaret på den som faktisk passer på barnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 6/28/2016 at 22.47, amativeReflection skrev:

Menn kan ikke effektivt beskytte seg om uønsket graviditet. Du har 18% sannsynlighet for å bli gravid HVERT år du bruker kondom. Kvinner har effektiv prevensjon, de har mulighet for abort og de kan adoptere bort barnet dersom de ikke ønsker det. Jeg er dog helt enig med deg i at vi burde sørge for likestilling i barnefordelingssaker og sørge for at barnet i 50% av tilfellene får 

Jeg skulle gjerne sett at halvparten av barna ble tatt fra moren ved fødsel og gitt til mannen. Dette ville endret dynamikken i positiv retning hvis moren visste at det var en 50% sannsynlighet for at hun måtte betale en million og kun fikk se barnet annenhver helg. Da ville man jo kunne kalle det for rettferdig. Men ser du virkelig ikke hvor traumatiserende det scenarioet er for menn? Ikke får vi barnet, og så skal vi forsørge det, selv om det vokser opp med to andre foreldre. Det ville jo vært mye bedre å legge det økonomiske ansvaret på den som faktisk passer på barnet.

For noe vrøvl. Det rettferdige er at den som passer barnet 24/7 får økonomisk støtte av parten som ikke gidder bidra. Altså at mor evt betaler bidrag hvis far har hovedansvaret for barn 24/7. Som er sjelden kost at menn vil. 

Anonymkode: c1b2c...cc0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For noe vrøvl. Det rettferdige er at den som passer barnet 24/7 får økonomisk støtte av parten som ikke gidder bidra. Altså at mor evt betaler bidrag hvis far har hovedansvaret for barn 24/7. Som er sjelden kost at menn vil. 

Anonymkode: c1b2c...cc0

Menn får sjeldent omsorg selv om de vil. Hvis fordelingen var rettferdig (dvs menn vinner så lenge de er bedre egnet og kvinner/menn vinner 50/50).

Og hvis menn kunne velge å la være å få barn (hadde tilgang til effektiv prevensjon, og mulighet til å adoptere bort barnet ved fødsel) kunne det jo vært rimelig. I det minste burde vi brukt så mye penger som mulig på å oppfinne mannlig prevensjon som faktisk fungerer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, amativeReflection skrev:

Menn får sjeldent omsorg selv om de vil. Hvis fordelingen var rettferdig (dvs menn vinner så lenge de er bedre egnet og kvinner/menn vinner 50/50).

Og hvis menn kunne velge å la være å få barn (hadde tilgang til effektiv prevensjon, og mulighet til å adoptere bort barnet ved fødsel) kunne det jo vært rimelig. I det minste burde vi brukt så mye penger som mulig på å oppfinne mannlig prevensjon som faktisk fungerer.

Helt seriøst vet jeg ikke om en eneste mann som har villet ha full omsorg for et barn selv i tilfeller der far kanskje faktisk er bedre egnet, og helt seriøst vet jeg ikke om en eneste kvinne som har nektet far å delta i barnets liv. Jeg lurer egentlig på hvor man roter opp denne typen spesialtilfeller. For stort sett er det som skjer at menn forlater både kvinner, fødte og ufødte barn over en relativt lav sko.

Anonymkode: c1b2c...cc0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt seriøst vet jeg ikke om en eneste mann som har villet ha full omsorg for et barn selv i tilfeller der far kanskje faktisk er bedre egnet, og helt seriøst vet jeg ikke om en eneste kvinne som har nektet far å delta i barnets liv. Jeg lurer egentlig på hvor man roter opp denne typen spesialtilfeller. For stort sett er det som skjer at menn forlater både kvinner, fødte og ufødte barn over en relativt lav sko.

Anonymkode: c1b2c...cc0

Du hører vel bare en side av historien, som er skreddersydd for at du skal vise sympati.

Det er ikke snakk om å forlate kvinner, nå er det snakk om å få barn med kvinner du absolutt ikke vil ha barn med. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, amativeReflection skrev:

Du hører vel bare en side av historien, som er skreddersydd for at du skal vise sympati.

Det er ikke snakk om å forlate kvinner, nå er det snakk om å få barn med kvinner du absolutt ikke vil ha barn med. 

Akkurat HVORFOR skal menn ha en spesiell rett til å ligge med kvinner de avskyr så mye at de er villig til å la det gå ut over et barn for å unngå dem for fremtiden? (evt. ødelegge kvinnen med å presse dem til en abort hvis de ikke vil)

Det slår meg som sinnsykt destruktivt for alle parter, og jeg har ingen forståelse hvorfor menn skal ha rettighet til det? Hvis de misliker kvinner de ligger med så mye, kan de benytte prostituerte som får betaling. 

Anonymkode: c1b2c...cc0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
Den 28.6.2016 at 2.40, mr92 skrev:

Hvis du velger å sette et barn til verden med en far som ikke vil ha noe med verken deg eller barnet å gjøre er det ditt ansvar.

Da regner jeg med at DU bruker kondom eller har sterilisert deg. Du tar vel ansvar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat HVORFOR skal menn ha en spesiell rett til å ligge med kvinner de avskyr så mye at de er villig til å la det gå ut over et barn for å unngå dem for fremtiden? (evt. ødelegge kvinnen med å presse dem til en abort hvis de ikke vil)

Det slår meg som sinnsykt destruktivt for alle parter, og jeg har ingen forståelse hvorfor menn skal ha rettighet til det? Hvis de misliker kvinner de ligger med så mye, kan de benytte prostituerte som får betaling. 

Anonymkode: c1b2c...cc0

Incentivet til å presse en kvinne til abort er jo den millionen mannen blir "bøtelagt" fordi hun valgte å få et barn. Hvis det er borte ville jo ingen menn brydd seg om kvinnen beholdt barnet. Når de blir straffet med å tape en million kroner sier det jo seg selv at de gjerne gir kvinnen et dytt for å ta abort. Det finnes andre måter å finansiere barn, og personer uten økonomi til å forsørge barn burde ikke få dem. Hvis kvinnen adopterer bort barnet må ikke hun betale barnebidrag, hvorfor ikke? Hvorfor skal det at hun adopterer bort barnet gå utover barnet for framtiden?

Prostituerte kan også bli gravide, det løser ingenting. Du mangler empati til å sette deg inn i hvordan det er å leve uten tilgang til prevensjon og i et samfunn der du taper en million kroner for hver kvinne du gjør gravid. Menn kan ikke ha sex uten å risikere å måtte betale en million kroner til noen de hadde ingen intensjon å ha barn med. Kvinner kan velge helt selv da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28.6.2016 at 21.51, snusmumriken_ skrev:

Det er ingen som er imot abort. Les innleggene før du kommenterer.

Du er jo på en måte det. Du syns jo tydelig at det er urettferdig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, amativeReflection skrev:

Incentivet til å presse en kvinne til abort er jo den millionen mannen blir "bøtelagt" fordi hun valgte å få et barn. Hvis det er borte ville jo ingen menn brydd seg om kvinnen beholdt barnet. Når de blir straffet med å tape en million kroner sier det jo seg selv at de gjerne gir kvinnen et dytt for å ta abort. Det finnes andre måter å finansiere barn, og personer uten økonomi til å forsørge barn burde ikke få dem. Hvis kvinnen adopterer bort barnet må ikke hun betale barnebidrag, hvorfor ikke? Hvorfor skal det at hun adopterer bort barnet gå utover barnet for framtiden?

Prostituerte kan også bli gravide, det løser ingenting. Du mangler empati til å sette deg inn i hvordan det er å leve uten tilgang til prevensjon og i et samfunn der du taper en million kroner for hver kvinne du gjør gravid. Menn kan ikke ha sex uten å risikere å måtte betale en million kroner til noen de hadde ingen intensjon å ha barn med. Kvinner kan velge helt selv da.

Man måha begge foreldrenes samtykke for å adoptere bort. Og da må ikke lenger faren betale bidrag heller

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, amativeReflection skrev:

Incentivet til å presse en kvinne til abort er jo den millionen mannen blir "bøtelagt" fordi hun valgte å få et barn. Hvis det er borte ville jo ingen menn brydd seg om kvinnen beholdt barnet. Når de blir straffet med å tape en million kroner sier det jo seg selv at de gjerne gir kvinnen et dytt for å ta abort. Det finnes andre måter å finansiere barn, og personer uten økonomi til å forsørge barn burde ikke få dem. Hvis kvinnen adopterer bort barnet må ikke hun betale barnebidrag, hvorfor ikke? Hvorfor skal det at hun adopterer bort barnet gå utover barnet for framtiden?

Prostituerte kan også bli gravide, det løser ingenting. Du mangler empati til å sette deg inn i hvordan det er å leve uten tilgang til prevensjon og i et samfunn der du taper en million kroner for hver kvinne du gjør gravid. Menn kan ikke ha sex uten å risikere å måtte betale en million kroner til noen de hadde ingen intensjon å ha barn med. Kvinner kan velge helt selv da.

Har man ikke råd til prevensjon så puler man ikke rundt helt enkelt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, amativeReflection skrev:

Incentivet til å presse en kvinne til abort er jo den millionen mannen blir "bøtelagt" fordi hun valgte å få et barn. Hvis det er borte ville jo ingen menn brydd seg om kvinnen beholdt barnet. Når de blir straffet med å tape en million kroner sier det jo seg selv at de gjerne gir kvinnen et dytt for å ta abort. Det finnes andre måter å finansiere barn, og personer uten økonomi til å forsørge barn burde ikke få dem. Hvis kvinnen adopterer bort barnet må ikke hun betale barnebidrag, hvorfor ikke? Hvorfor skal det at hun adopterer bort barnet gå utover barnet for framtiden?

Prostituerte kan også bli gravide, det løser ingenting. Du mangler empati til å sette deg inn i hvordan det er å leve uten tilgang til prevensjon og i et samfunn der du taper en million kroner for hver kvinne du gjør gravid. Menn kan ikke ha sex uten å risikere å måtte betale en million kroner til noen de hadde ingen intensjon å ha barn med. Kvinner kan velge helt selv da.

Igjen vrøvl. Kvinner er jevnt over ikke avhengig av menn økonomisk i Norge. Faktisk trenger ikke kvinner i Norge egentlig menn til noe som helst annet en kanskje kjærlighet og som en far til sine barn. Noe som åpenbart er litt for mye for norske menn? Tilbys de økonomisk abort via f.eks å settes opp som ukjent far, er det også galt for dem uansett. For da har de ikke rettigheter overfor sitt uønskede barn og kan sutre over det i stedet for pengene. 

Akkurat adopsjon gidder jeg ikke kommentere for det er knapt noen norske barn som adopteres bort uansett. 

Og hva faen? Menn har ikke tilgang til prevensjon? Jo! Det har de, men de ligger i verdenstoppen på å ikke gidde bruke prevensjon. 

Så empati for hva? En uempatisk gjeng idioter som skal ligge gratis med damer de ikke liker og ikke ta ansvar for hverken sin egen kropp, andres kropp eller barn? Hva er det å respektere? 

Og igjen. Hvorfor føler du at du skal ha rett til å ligge med en dame gratis når du vet at det alltid vil være en ørliten risiko for at hun kan bli gravid av det? Sex har to risikoer: graviditet og kjønnssykdommer. Det er risikoer begge parter tar, så hvorfor skal bare en part ta ansvaret for det? 

 

Anonymkode: c1b2c...cc0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snusmumriken_
43 minutter siden, Maleficenta skrev:

Du er jo på en måte det. Du syns jo tydelig at det er urettferdig

Det å finne maktforholdene og det juridiske urettferdig har ingen sammenheng med å være imot abort.

 

Er det én ting som går igjen her på KG er det hvordan dere, i mangel på argumenter, selvinnsikt og empti, velger å ta en diskusjon til den ekstreme ytterkanten av hva som er problemet. Slutt å les ting som ikke eksisterer og som ikke blir sagt. Det blir for dumt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

44 minutter siden, snusmumriken_ skrev:

Det å finne maktforholdene og det juridiske urettferdig har ingen sammenheng med å være imot abort.

 

Er det én ting som går igjen her på KG er det hvordan dere, i mangel på argumenter, selvinnsikt og empti, velger å ta en diskusjon til den ekstreme ytterkanten av hva som er problemet. Slutt å les ting som ikke eksisterer og som ikke blir sagt. Det blir for dumt.

Ærlig talt. Jeg gidder ikke ha empati for folk som vil pule rundt og slippe konsekvenser uten å måtte ta noe ansvar. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, snusmumriken_ skrev:

Det å finne maktforholdene og det juridiske urettferdig har ingen sammenheng med å være imot abort.

 

Er det én ting som går igjen her på KG er det hvordan dere, i mangel på argumenter, selvinnsikt og empti, velger å ta en diskusjon til den ekstreme ytterkanten av hva som er problemet. Slutt å les ting som ikke eksisterer og som ikke blir sagt. Det blir for dumt.

Enig med Maleficienta. Empati for hva egentlig? Den stakkars, stakkars norske mann som ikke får ansvarløst spre sperm og evt kjønnssykdommer uten konsekvenser når det fort berører andres kropp og liv? Og som ikke får lov til abortere barn fysisk eller økonomisk om partnere han faktisk har blir gravid? I fall han kanskje ikke syns hun er perfekt genmateriale når alt kommer til alt , eller og i fall ikke kvinnen lystrer han som en jævla hund? 

Yeah. Stakkars. Ingen sympati.

Anonymkode: c1b2c...cc0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snusmumriken_
35 minutter siden, Maleficenta skrev:

Ærlig talt. Jeg gidder ikke ha empati for folk som vil pule rundt og slippe konsekvenser uten å måtte ta noe ansvar. 

Det var jo ikke DET jeg kritiserte der, jeg kritiserer deres fullstendige manglende evne til å se forbi deres egen nesetipp og deres eksepsjonelt gode evne til å lese ting som ikke står noen plass.

 

Med det takker jeg for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snusmumriken_
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig med Maleficienta. Empati for hva egentlig? Den stakkars, stakkars norske mann som ikke får ansvarløst spre sperm og evt kjønnssykdommer uten konsekvenser når det fort berører andres kropp og liv? Og som ikke får lov til abortere barn fysisk eller økonomisk om partnere han faktisk har blir gravid? I fall han kanskje ikke syns hun er perfekt genmateriale når alt kommer til alt , eller og i fall ikke kvinnen lystrer han som en jævla hund? 

Yeah. Stakkars. Ingen sympati.

Anonymkode: c1b2c...cc0

Jada, for det er bare mannen som har sex. 

Herregud menneske.

Du hører hjemme på Tumblr. Du virker legitimt ikke oppegående og jeg finner det så ufattelig ubehagelig at jeg må sameksistere med mennesker som er så låst i sin egen verden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...