Gå til innhold

Ut på tur, jævlig sur, aka selfiespammingsskryt og andre greier


Silfen

Anbefalte innlegg

Ja, det må du. Du kan putte alt hva du vil oppi, men med bønner/linser, egg og cc, så blir det jo en skikkelig proteinbombe. Hvem trenger proteintilskudd når man kan spise digg mat liksom.

 

Dagens blinkskudd fra Ulriken:

ulriken.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herlig bilde! 

Ble tur ned til havet på meg og bernerbikkja i går kveld og i morges....hun var ikke heeeelt med på den turen i morges. Jeg våknet før 6 og fant ut at jeg liksågodt kunne ta en morgentur. Vi har verdens mest makelige berner, og hun er tydeligvis off-duty mellom kl 22.30 og 0900.... Men fikk slept henne med da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha,  herlig hund.  Tidig at store hunder er så sofagriser ofte. Passer mer makelig anlagte eiere enn deg altså.  😉 

Våknet tidlig selv,  men etter litt surfing så sluknet jeg igjen.  Nå har jeg prøvd å få kidsene med på ting,  men de er ultrakjipe.  Guttungen sa aller nådigst ja til bytur med reker på kaikanten.  Intet fjell og ingen strand.  Skitunger.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer meg utmerket med en litt makelig hund som ikke krever fire blodturer daglig, da hadde jeg dødd. Men hun er grei sånn, på travle dager så holder det med en liten tur på en times tid, samt tisseturer i hagen, samtidig som hun elsker å være med på lengre turer der hun bærer kløv :) Går ikke an å jogge med henne da. Har prøvd. Endte med at hun la seg rett ned og nektet midt i løypa med ca 30min i begge retninger for å komme hjem. Sto der å så passe løk ut mens jeg ventet på at det skulle behage bikkja å reise seg opp. Men, man må bare elske bernere, de er så gode! 

(men hun er mørkredd, så de gangene vi har vært på telttur og hun egentlig skulle sove i forteltet så har hun endt opp med å spoone meg..) 

Bytur i Bergen er jo bare helt fantastisk kjekt, så jeg holder med guttungen! Smart fyr! Elsker å rusle rundt i Bergen på finværsdager! Nå fikk jeg bergensavn. 

Kos dere masse! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerner og planeter
Den Wednesday, May 25, 2016 at 19.52, Silfen skrev:

Bare ikke gi meg kassene med det knuselige. :Knegg:

Når flytte

kvifor kom den siteringa med??

 

Du er flink,Silfy! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thank you darling.

Overdue update her, men jeg har ikke giddet. Fordi jeg ikke har gått på noe fjell. Av naturlige årsaker. Og de er som følger ...

På lørdag var det grillfest. Jeg ante allerede på bussen dit at jeg var i selskap med noen gjester. Det var nemlig nerdescififolk som skulle dit og inn på bussen foran meg gikk en jente med en TARDIS-kjole. Love that dress! Må ha slik kjole!

Jeg hadde altfor mye alkohol med meg til å være meg, men jeg klarte visst å ikke bli for bedugget. Hvorfor for mye? Fordi på veien så fikk jeg tips om champagnebrussmakcider! Og JAAAAAH! Den smaker champagnebrus. Grevens cider med fruktsmak. Løp og fuckings kjøp! Den var diggedigg! Utpå kveldingen tok vi turen til byn og jeg og en jente med blinkesko fant tonen og det var skikkelig smart. For hun fikset nach. Så den som satt i boblebad i fjellveien og så på soloppgang over bergen med en kald en eller tre, det var silfus. Jeg har heldigvis ikke bilder av meg i boblebadet og håper heller ingen andre har det. Men selfie fra kvelden er det seff, godt beskjært, håper jeg.

silfute.jpg

Ser ut som jeg er klar til å slå noen, men det gjorde jeg ikke. :nigo:

Nachet varte og rakk og jeg sluttet vel med alkhol rundt ti og fant meg en buss hjem 11. Planen var å dra på familiedag i nygårdsparken. Skjedde det? Nope. Jeg karret meg til slutt på stranden med ungene der jeg lå som et slakt og halvsov. Hvordan jeg kom meg gjennom resten av dagen husker jeg faktisk ikke helt. Det ble iallfall tidlig kveld og jeg sov rundt. Døgne i min alder, hva pokker tror jeg at jeg er ... Har jo ikke sjans til å komme meg på flere dager.Noe som var uflaks, fordi at ...

På mandag trakk jeg muntlig eksamen. Heldigvis kom jeg opp i et digg emne, som var komplikasjoner i svangerskapet. Ufattelig happy, spesielt mtp at jeg ikke har åpnet en bok i hele år. Så mandag og tirsdag satt jeg på sofaen og spiste sjokoladekjeks og chips, drakk redbull og la på meg 4 kilo mens jeg leste.Våknet faen meg klokken fire i natt og kunne ikke skylde på verken kattejævler eller skjærefaenskap, men kun meg selv som siterte lovverk for  meg selv i drømme. 

Jaja, var førstemann ut anyways. Kom inn, fikk case, satt og stirret tomt ut i luften og prøvde å notere litt men jeg skalv sånn på hånden at det var jo gjennomførbart ... not ... Så jeg sa vi kunne bare begynne. Right, bare begynn du sa de. Uhm .... ehh ... altså ... vel, uuuuh .... Kanskje du kan stille et spørsmål så jeg kan få en rød tråd? Kom meg nå i gang etterhvert, stotret og flyt om hverandre. Fikk gjort unna alle delene og så spør sensor om det er mer jeg ønsker å tilføye. Panikkmodus slår inn ... huh ... hva mener hun med det? Er det ting jeg ikke har sagt? Bør jeg si noe? Ikke si noe? WTF! Så jeg sa bare, helt sikkert, men det er tomt, så tenker jeg sier takk for meg, jeg.

De to minuttene på gangen føltes som LENGE! Veldig lenge! Sensor hentet meg inn igjen og sier; der er det ikke mye tomt. Jeg kan ikke annet enn å gi deg 6. Happy? Kan man si det? Jepp. Og flaks, såååå heldig med alle oppgavene, såååå heldig med at det rotet jeg misset på ikke trakk meg ned og generelt litt flink og. :nigo:

Har forresten snakket med en dude på Happn noen dager og vi skulle møtes på fredag. Han hadde planer i dag som falt i vasken så jeg spurte om vi skulle gå på kino, for jeg var jo litt giret, men samtidig sliten, så orket ikke noe fjell i dag. Så kino ble det, med en øl først. Veldig hyggelig ung mann av typen grei gutt. Og jaggu vil han ikke treffe meg på fredag fremdeles. Wtf is wrong with him. :Knegg:  Så da blir det eksamensfeiring med jentene og date etterpå, med småbrisen silf og gutt rett fra jobb. Could be interesting. :nigo:

I morgen MÅ jeg på tur. Skal kjøpe finvinsjokkisgreier til lærerne, så kanskje jeg bare skal gå stoltzen og over til fløyen? Gotta start again før jeg råtner. And now, bed.Sooon. I think. Maybe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer!! :hoppendeglad:

Det må jeg si; du er kjempeflink, er du! :jepp: :klappe:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk.  😁

Gått stoltzen i dag og ble litt overrasket. Jeg er sliten og forkjølet,  snørret flyter og jeg nyser støtt,  noe som ikke akkurat gjør flyten av snørr noe mindre.  Egentlig var det redbull som førte til at det ble stoltzen.  Du skjønner,  jeg tenkte gå over fjellet til byn.  Hadde jeg gått hjemmefra,  så hadde det ikke vært butikk på veien.  Men busset jeg til stoltzen så kunne jeg svippe innom for en dose.  For ikke å snakke om at det går kortere tid til byn.  Latskap lenge leve! 

Anyways,  siden jeg er potte tett og peser som en hval,  noe som sikkert er den nattlige boblebadaktiviteten sin feil,  så tenkte jeg at jeg går i rolig tempo opp.  Som sagt så gjort,  labbet oppover uten å lange ut.  Joda,  ble jo pesing,  jeg eier jo ikke kondis,  men jeg gikk hele veien i ett i motsetning til diverse 5-10 sekunders fåpustenigjenpauser som måtte til sist.  

Og hva skjer?  Jeg går på 23 minutter mot 24.30 sist.  Hvorfor det? Går fortere når jeg går sakte enn når jeg går fortere med småpauser.  Skjønner ingenting. 

Jaja,  labbet nåover fjellet til byn.  Fått kjøpt inn vin og sjokolade og diverse som skal doneres til lærerne.  Så nå er jeg klar for siste skoledag i morgen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjotteri

Åh, nå savner jeg Bergen noe innmari :hjerte:

Det er liksom ikke i nærheten like fint å gå tur her, er bare trikk og.......litt kjedelig skau med niks utsikt. I Bergen får man jo sprettræv på null komma niks :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fått meg hekta på kiwi-redbull Silfen..... går med konstant hjertebank pga koffeinoverdose!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Damn girl! Gratulerer! 

 

På en annen side.. Så  mye sunnhet og fjellturer her de siste 3 sidene at jeg må veie litt opp for det å knaske i meg en burger fra Burgerhuset! Må bare gidde å reise meg å sånt først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pcn min er fucket så jeg er skikkelig dårlig på oppdateringer, siden jeg egentlig ikke kan fordra å skrive fra mobil. 

Men, short story, litt fjell men mest fyll. Og kule folk i fleng. Woop. Tror jeg tar en tur ut etterpå og, tross alt er det bare to uker til det blir alkorestriksjoner resten av sommeren. Gawd ass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er SÅ treg med å oppdatere her, helsiken heller. Jeg har vært sløvere uten like i det siste. Dvs jeg har vært på byn fremfor fjell, hehe.

Ståa nå er den at jeg egentlig hadde time til lårplastikk på tirsdag. Forrige uke ringte de fra aleris og jeg døde da jeg så telefonnummeret, tenkte at NÅ kommer de til å utsette timen. Og de skulle endre timen, men de endret den frem en dag, så i MORGEN skal jeg under kniven.Og så ringer de fader meg igjen og jeg fikk omtrent hjerteinfarkt, men så skulle de bare fremskynde den fra 11 til 10. Snakk om stressmorgen, Iben skal avgårde på leir så jeg skal levere henne halv ti. Heldigvis er det 10 minutter å gå fra der hun skal droppes til bort på Aleris.

Jeg har i forbindelse med alt dette her satt meg inn i kompresjonsplaggenes verden. Anbefalingene fra rundt om kring er jo 2xu og Skins blant annet. JEg tror jeg har prøvd alt av disse som jeg har funnet. Hvordan 2xu er så populært aner jeg ikke, for kompresjonen i disse er jo latterlig, vel, om det er slik at ting skal være tight iallfall. Jeg har prøvd helt ned i xxs i 2xu og de kan jo løftes ut fra lårene uten motstand. Eliteversjonen har jeg prøvd i xs og jeg hadde ikke brukt penger på den for å si det slik. Beste versjonen er faktisk Therese Johaug sin, 3/4 lang. Stormberg sin varme modell satt også limt på lårene, men jeg orker ikke den siden den faktisk VAR varm, foret som den er. Men kjøpte en versjon som er en smule mindre tight, men som likevel holder bedre enn 2xu var i nærheten av å gjøre.

Bildetid blir lår før og i et av mine døgnetrundtplagg de neste 6 ukene.

lårfør.jpgkompresjon.jpg

 

Så blir det spennende å se hvor mye de fjerner og om ting forløper uten komplikasjoner. Jeg har generelt vært svært heldig med alle operasjoner jeg har vært gjennom opp gjennom, ikke noen har hatt noe med seg. Satser på at jeg følger trenden med komplikasjonsfrie operasjoner.

Er litt smånervøs. Har handlet inn drugs og blodfortynnende, bandasjer og tape. Og fjordlandmiddager, haha. Tviler på at jeg blir stående og lage middag med det første og ungene er borte så jeg blir helt alene og har ingen til å slave for meg. Kjipe greier, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Regner med du gleder deg til operasjon. =) Eller, ikke til operasjonen i seg selv, kanskje... =P Nåer er det den er? Skal krysse fingre for at det går knirkefritt. =)

Hvor lang tid regner man med at du ikke er spesielt mobil? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen klokken 10 skal jeg møte. Så regner med den er i 11-12 tiden om det ikke er forsinkelser. Noe det jo ofte er.

Tror jeg må regne med sofahenging første uken og så blir det vel sakte men sikkert vandring rundt om. Jeg har forstått det slik at jeg ikke kan regne med å sprette rundt på en del uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir en kjedelig sommer på deg, stakkar. Men regner med det er verdt det, i det minste. =) Lykke til i alle fall! Håper du kommer inn på tiden. Det er sikkert ikke noe særlig å vente.

Så får du bare kose deg som best du kan. Du har i alle fall KG til å underholde deg. =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt kjip sommer, men det blir verdt det. Tok en tur og badet (i basseng) i går, så da er jeg iallfall nydyppet også, selv om det blir kjipt å ikke bade om været blir fint. Eller, kan jo bade i saltvann når alt er lukket, saltvann er jo bare positivt for sårheling. Lov å håpe at det blir litt fint vær.

KåGeunderholdning må til, kommer jo til å få gnagsår i ræven, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...