Gå til innhold

Ut på tur, jævlig sur, aka selfiespammingsskryt og andre greier


Silfen

Anbefalte innlegg

Mini maser om låning.  Hele tiden.  Men nå er jeg møkings i parken,  så i morgen kanskje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I går var jeg med en kompis og så Warcraft på kino. Tidlig ute, halv tre, etterfulgt av cider i teaterparken. Endte opp med at i 19-20 tiden hadde jeg prestert å bli kanakkas. Noe som egentlig aldri skjer, jeg holder meg til happybrisen. Så ikke nok med det, så treffer vi faren til kompisen og går på Fridays alle tre og jeg presterer å si til han at han ikke må snakke engelsk til betjeningen, cause you suck. Men ENDA verre enn det, før dette, så var vi på butikken og det var kø mellom hyllene, gikk jo ikke fremover i det hele tatt, damen foran oss bare stod midt i midtgangen og rørte seg ikke. Så smeller jeg til med "er det gå sakte aksjon i dag eller?" hvorpå en dame rundet hjørnet og tar blokkeringsdamen med seg. Hun var faen meg blind. Jeg bare BEKLAGERuæææ. synke i jorden. Men hva pokker, sette fra seg blinde folk i butikken, ikke hadde hun stokk eller noe. Men jeg døde litt innvendig da ass.

Jaja, et par timer på vannvogna og litt gåing rundt i byn og jeg var klar for videre. Fyll og fanteri og nach i en båt og jeg var vel hjemme halv seks i morges. Hvorpå Iben vekket meg halv ti og spurte etter is. Argh.

Vurdert å gå over sandviksfjellet til fløyen og byn i dag og i det jeg bestemmer meg og åpner døren, hva skjer? REGN!

Bannade, så det ble buss, byn og kiwiredbull istedet.  Kan banne på at det blir sofa resten av dagen!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter todagersfylla så lå jeg på sofaen og døde en stund i dag før jeg fant ut at jeg måtte komme meg ut. Kroppen verker, jeg har blåmerker både her og der, et apatisk blikk som rommer, vel, ingenting. Som sagt, så gjort. Jeg stjal en snopeting fra iben som motivasjon og satt avgårde. Travet oppover munkebotn og tenkte gå fløyen og til byn slik at jeg kunne belønne meg selv med en redbull. Plutselig var det jævlig mye folk overalt, de hoppet og spratt avgårde og var sykt ekkelt cheery. Da kom jeg på det. Forbaskade syvfjellsturen!

saueflokk.jpg

 

Lykkelig ble jeg da det viste seg at de svingte av ned mot sandviken fremfor å fortsette med meg over til fløyen. Men gleden ble kortvarig for ved ankomst fløyen florerte de igjen. Heldigvis gikk de motsatt vei enn meg slik at det ikke så ut som om jeg var en av DEM. :lykkelig:

Litt panoramabilde måtte være med.

fløyen.jpg

 

Vel nede ble kaloriene tapt på turen ærbødig fylt på igjen med quesedilla fra los tacos, redbull og goldfish.

Lastet ned endomondo her om dagen, skulle gjerne delt men ser navnet mitt står der, vet ikke om det gjør det for alle? Anyways, den sier jeg brukt 1.40 min på 7.89 km, med 671 kalorier forbrent. Noen som vet hvor nøyaktig slik kaloriantagelse er?  Finfin søndagsrusletur var det anyways og ble litt mer våken etter hvert. . Så kan saueflokken bare løpe avgårde de og perse og whatever.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag døde jeg nesten. Seriøst. Jeg skulle på Rollandsfjellet. Der har jeg vært en gang før, typ halvannet år siden, men da kjørte vi opp til start. I dag skulle jeg gå. Satt avgårde med friskt mot, kursen plottet inn i google maps. Ble fort litt forvirret, så jeg spurte nå en sjel her og en sjel der om jeg var på riktig vei, men de ante ingenting. Til slutt traff jeg på et par som sikkert var 148 år gamle. En av dem dro på koffert med O2tank, så det sier seg selv at de nesten var for mumier å regne. Og DE visste hvor jeg skulle. Jaaada, bare følg den stien der, da kommer du RETT opp på fjellet. Vi gikk her myyyye da vi var ung.  Rett my fudgings ASS.

Joda, det så ut som det var RETT opp sånn til å begynne med. Så begynte litt vel mange falne trær å dekke stien, jeg krøp nå under og var ved godt mot. Redbull hadde jeg og. Peste oppover, glad for at det ikke var noen mennesker rundt til å høre på pesingen min. Den gladheten skulle jeg snart bite i meg!

Etter hvert begynte stien å forsvinne litt her og der, mer gjengrodd terreng. Etter en halvtimes pesing var jeg sikker på at jeg muligens trengte redningsmannskap for å finne veien ut igjen. Slik er despesilf på tur:

almost dead.jpg

Etter en stund begynte jeg å tenkte WWBGD? Eller mer forståelig; what would bear grylls do? Slik man selvsagt må tenke i slike situasjoner. Jeg hadde ikke sett stien på en stund, men derimot plumpet i myr og skrapet meg opp i kratt. Bear sa i hodet mitt: head to higher ground! So said, so done. Og visst faen, der var stien igjen! The joy! Ikke lenge etter begynte krattskogen å tynnes ut. Jeg øynet håp om å overleve. Her kom jeg altså opp, ser dere en sti? Hæ? Jeg bare spør! Jævla skog!

 

stimyass.jpg

Rett etter bildet overfor måtte jeg leke fjellgeit i en ur etter et ras. Bear sier i hodet mitt at ormer liker å ligge inni hullene i slike urer og drepe intetanende Silfer på tur. Jeg brukte derfor litt tid på den uren, siden jeg måtte kikke i alle sprekkene om jeg så orm eller tegn etter. Men nope, verken slanger eller brukte slangeskinn ble funnet og jeg overlevde også uren. Såvidt, var et par løse steiner og hadde jeg ikke vært i fjellgeitmodus så kunne det gått galt!

Lykken vokste derimot når jeg rett etter uren fant en varde! Det har vært mennesker her før meg! Motet større enn noensinne og jeg hoppet fornøyd oppover og voilá, jeg var på toppen! Og der fant jeg en mann som fortalte meg at joda, jeg var på riktig fjell og kom ikke til å dø med det første og stien ned var der *pekte* og det var bare å følge den.

Et bildebevis senere og et forsøk på å se huset sitt (det er rett der borte, der ---< *peker*) og jeg var på vei nedover. Jeg trodde faren var over, men nesten nede så klarte jeg å kræsje med et tre, så jeg fikk litt vondt i en pupp. Men skitt au, leggene var allerede oppskrapet av kratt og faenskap, så litt trekræsjing er jo ingenting.

rolland.jpg

 

Etterpå gikk jeg rett til byn og trøsteshoppet fordi jeg syns så synd på meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du går i fjellet du også silfen!. Men jeg går ikke så ofte som deg :). Burde ha gått mer! Stoltzen opp next? Klar for løpskonkurransen? 

Endret av Sunshineflower
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Sunshineflower skrev:

Ser du går i fjellet du også silfen!. Men jeg går ikke så ofte som deg :). Burde ha gått mer! Stoltzen opp next? Klar for løpskonkurransen? 

Du er faktisk ikke velkommen i min dagbok, så vennligst forsvinn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Silfen skrev:

Du er faktisk ikke velkommen i min dagbok, så vennligst forsvinn.

Ok, beklager bryderiet :) . Jeg har aldri sagt eller gjort deg noe galt. Så jeg beklager så mye. Kjekt å vite at jeg ikke er velkommen . Da vet jeg det :) 

Endret av Sunshineflower
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agnetha

Hei. Jeg bare tenker en ting. Du burde skrive bok. For den humoren jeg ser glimt av her den hadde passet ypperlig i en bok. En litt smågal ærlig bok.

Blir godt humør av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smugleser her, men må bare si at jeg er imponert over disse fjellturene dine. Keep up the good work! =) *smyger seg ut igjen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Agnetha skrev:

Hei. Jeg bare tenker en ting. Du burde skrive bok. For den humoren jeg ser glimt av her den hadde passet ypperlig i en bok. En litt smågal ærlig bok.

Blir godt humør av det :)

Hehe, jeg ble anklaget for plagiat på barneskolen fordi læreren mente at jeg umulig kunne skrevet den historien jeg hadde. Og det er det nærmeste jeg kommer forfatter. :kronisklat:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agnetha
1 minutt siden, Silfen skrev:

Hehe, jeg ble anklaget for plagiat på barneskolen fordi læreren mente at jeg umulig kunne skrevet den historien jeg hadde. Og det er det nærmeste jeg kommer forfatter. :kronisklat:

På tide å gi svar tilbake da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Raven Emerald skrev:

Smugleser her, men må bare si at jeg er imponert over disse fjellturene dine. Keep up the good work! =) *smyger seg ut igjen*

Det gjør faktisk godt, sånn innimellom all døingen. :Knegg:

Et øyeblikk siden, Agnetha skrev:

På tide å gi svar tilbake da? :)

Huh?  No way. Holder med at jeg plager dere. :nigo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Silfen skrev:

Det gjør faktisk godt, sånn innimellom all døingen. :Knegg:

Huh?  No way. Holder med at jeg plager dere. :nigo:

Elsker å lese skildringene dine. de er bare fantastisk morsomme, og jeg kan levende forestille meg hvordan du hadde det. Og priser meg lykkelig for at jeg bor i et land kjemisk fritt for fjell. =P

Åkaj, den utsmygingen min failet massivt... Men måtte nesten rose deg for skrivestilen, også. =) Det er velfortjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Silfen skrev:

Alle trenger et fjell!

Ikke jeg, visstnok. Har trøbbel med knærne, så flatmark er utfordrende nok. Vi har oppoverbakker, da, om jeg skulle føle meg vågal en dag. =P Så inntil videre nøyer jeg meg med å lese om dine strabasiøse ferder opp og ned i fjellheimen. =) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men om man ikke går opp de, så trenger man å se de. Jeg følte meg helt lost på østlandet, der jeg bodde var det ingen fjell. Definitivt noe som manglet, selv om jeg ikke gikk på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ser den. Jeg er i Norge en gang i mnd eller så, så jeg ser jo fjell med jevne mellomrom, og relativt ofte. Hadde sikkert savnet dem om det var lenger mellom hver gang jeg så dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Akkurat som sjø hadde manglet om jeg ikke var i nærheten av den. Da jeg bodde i london hadde liksom themsen ikke samme sjarmen som frisk sjølukt. :Knegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jeg ta ditt ord for, har aldri vært i London, faktisk. =/ Føler meg skikkelig sær, da, har inntrykk av at alle har vært der. =P Hvor lenge bodde du der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh første gangen jeg leser er inne! :D

Sporty du er Silfen, og enda mer sporty at du tar selfie på fjelltur også! -Det kan ikke jeg gjøre! Jeg ser ut som om noen har kastet litervis med vann på meg og jeg nærmere smelter bort :fnise: -Lite delikat.
Flotte bilder du har! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...