Gå til innhold

Kjæresten trenger rom, jeg synes det er vanskelig å ikke ta kontakt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for gode ord, og forståelse. Jeg skjønner at noen reagerer, og jeg innser at jeg må virke kaotisk og som at jeg ikke klarer å ta mine egne beslutninger oppe i dette, men dette er bare en situasjon jeg ikke forstår, og selv om jeg har tenkt mye på den så klarer jeg ikke å forstå den, eller forstå hva som er det definitivt riktige å gjøre. Men jeg forstår at for utenforstående så kan jeg virke hektisk og som at jeg kverner alt for mye, men det er kanskje ikke så rart i denne situasjonen, når mannen man er så glad i og hadde sett for seg tiden fremover med bare forsvinner. 

Dette var hyggelig å lese! :hjerte: 
Nå skal jeg prøve å sove, for å være klar til en ny dag i morgen. God natt! 
TS

Anonymkode: 16052...2b5

Jeg kjenner meg veldig igjen i alle følelsene og tankene dine. Det virker som en enkel og tydelig situasjon, men man vil jo helst at det skal vise seg at det hele var en dum misforståelse. Nå virker det som om en del av deg har forstått at det mest sansynlig er over mellom dere, så jeg tror du har lagt den verste tiden bak deg. La deg selv kjenne på sinnet. Hvordan våger han å ydmyke deg slik! Når du lurer på hva du skal si til folk om hvorfor det ble slutt og ikke vil ta en hvit løgn, kan du jo tenke på hva han kommer til å si til sine venner. 

Anonymkode: 8ca15...e41

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan går det ts?

Anonymkode: 7f691...50c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ts er borte i en-to timer og jeg tenker; Hun har ghosta oss.

Den siste beskjeden om at "han er an assholde" kan bety at han har tatt kontakt og gjort noe slemt. Eller, hun har enda ikke hørt noe og var oppgitt.

Endret av 20052014
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, 20052014 skrev:

Haha ts er borte i en-to timer og jeg tenker; Hun har ghosta oss.

Den siste beskjeden om at "han er an assholde" kan bety at han har tatt kontakt og gjort noe slemt. Eller, hun har enda ikke hørt noe og var oppgitt.

Fy søren så slemt! At du kan spøke med noe sånt akkurat nå! 😲 jeg er i en dritkjip situasjon, der han jeg trodde var mannen i mitt liv har forlåyt meg på en jævlig dårlig måte, og du lager en spøk om det! 😲 sjokkert!

TS

Anonymkode: 16052...2b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner meg veldig igjen i alle følelsene og tankene dine. Det virker som en enkel og tydelig situasjon, men man vil jo helst at det skal vise seg at det hele var en dum misforståelse. Nå virker det som om en del av deg har forstått at det mest sansynlig er over mellom dere, så jeg tror du har lagt den verste tiden bak deg. La deg selv kjenne på sinnet. Hvordan våger han å ydmyke deg slik! Når du lurer på hva du skal si til folk om hvorfor det ble slutt og ikke vil ta en hvit løgn, kan du jo tenke på hva han kommer til å si til sine venner. 

Anonymkode: 8ca15...e41

Takk for omtenksomt og fint svar!

jeg er redd for at jeg plutselig bare skal bli truffet av en ekstrem sorg over å ha mistet ham. Ja, han har vært teit, men jeg er så glad i ham også. Det er liksom et lite håp at noe rart har skjedd. Jeg skal prøve å kjenne på sinnet, men jeg kjenner mest skuffelse og svik.

Og jeg aner ikke hva han vil si, håper at hver gang noen spør så tenker han på hvor kjip han har oppført seg. Men hvis han klarte å gjøre dette, så er det mulig han klarer å si en løgn, for alt jeg vet kan han fortelle det som at detvar jeg som var jævelig. Jeg kjenner ham ikke igjen.

TS

Anonymkode: 16052...2b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva har han egentlig gjort ts? Vet du det nå?

 

Anonymkode: 7f691...50c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Dwight skrev:

H

Har du hørt fra han?

Nei, var bare oppgitt på jobb, og lot det gå utover tråden istedetfor. Har ikke hørt en dritt.

 

2 timer siden, 20052014 skrev:

Haha ts er borte i en-to timer og jeg tenker; Hun har ghosta oss.

Den siste beskjeden om at "han er an assholde" kan bety at han har tatt kontakt og gjort noe slemt. Eller, hun har enda ikke hørt noe og var oppgitt.

Haha, sorry. Jeg håper du skjønte at mitt forrige svar til deg var en spøk. Det fikk meg til å le! Hadde vært dårlig gjort hvis jeg fortalte denne historien og alle lurer på hva i helvete som skjedde, og hvordan det endte, så stikker bare jeg også. :fnise:

Tenk på den følelsen for deg, og gang den med tusen, så nærmer vi oss en tidel av det jeg kjenner, hva i alle dager!!

Men ja, du har rett, har ikke hørt noe, var oppgitt. Skulle ønske jeg hadde noe å melde.

Anonymkode: 16052...2b5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva har han egentlig gjort ts? Vet du det nå?

 

Anonymkode: 7f691...50c

I know nothing.

Anonymkode: 16052...2b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller okei, jeg vet EN ting. Jeg vet at jeg har bestemt meg for å finne ut hva som har skjedd. Jeg skal klare å gå videre, men jeg skal vite hva det er som er greia. Men for å forberede meg mentalt for hva enn det skal være, så vil jeg gå igjennom mulighetene, uansett hva de måtte være.

Da trenger jeg hjelp. Alt som er fysisk mulig, så ikke romvesenhistprier. Den som sier riktig scenario blir belønnet med 100 000kr! 😉 god deal.

Dette er mine forslag (før jeg må springe videre)

1. Han ble sammen med eksen og nå er de hjemme hos ham og fornikerer. Siden han elsker henne over alt på jord (neida, det ble slutt for lenge siden) så glemte han meg i det hun troppet opp på dørstokken for en uke siden

2. Han har blitt voldtatt og ikke orket å snakke med noen

3. Han skjønte plutselig at han ikke har fått de riktige følelsene for meg og ikke ville ha meg, men var redd for å slå opp siden han trodde jeg ville bli gal

4. Han har løyet om alt hele tiden og spilt når vi har vært sammen, alt for sex. Siden jeg ikke var god nok i senga cadd han ikke mer.

jeg vil være forberedt på alt slik at jeg ikke blir så overrasket og unødvendig såret.

TS

Anonymkode: 16052...2b5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller okei, jeg vet EN ting. Jeg vet at jeg har bestemt meg for å finne ut hva som har skjedd. Jeg skal klare å gå videre, men jeg skal vite hva det er som er greia. Men for å forberede meg mentalt for hva enn det skal være, så vil jeg gå igjennom mulighetene, uansett hva de måtte være.

Da trenger jeg hjelp. Alt som er fysisk mulig, så ikke romvesenhistprier. Den som sier riktig scenario blir belønnet med 100 000kr! 😉 god deal.

Dette er mine forslag (før jeg må springe videre)

1. Han ble sammen med eksen og nå er de hjemme hos ham og fornikerer. Siden han elsker henne over alt på jord (neida, det ble slutt for lenge siden) så glemte han meg i det hun troppet opp på dørstokken for en uke siden

2. Han har blitt voldtatt og ikke orket å snakke med noen

3. Han skjønte plutselig at han ikke har fått de riktige følelsene for meg og ikke ville ha meg, men var redd for å slå opp siden han trodde jeg ville bli gal

4. Han har løyet om alt hele tiden og spilt når vi har vært sammen, alt for sex. Siden jeg ikke var god nok i senga cadd han ikke mer.

jeg vil være forberedt på alt slik at jeg ikke blir så overrasket og unødvendig såret.

TS

Anonymkode: 16052...2b5

Jeg hadde rett og slett dratt hjem til ham, overraskende.....

Anonymkode: d9e54...5f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dwight
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller okei, jeg vet EN ting. Jeg vet at jeg har bestemt meg for å finne ut hva som har skjedd. Jeg skal klare å gå videre, men jeg skal vite hva det er som er greia. Men for å forberede meg mentalt for hva enn det skal være, så vil jeg gå igjennom mulighetene, uansett hva de måtte være.

Da trenger jeg hjelp. Alt som er fysisk mulig, så ikke romvesenhistprier. Den som sier riktig scenario blir belønnet med 100 000kr! 😉 god deal.

Dette er mine forslag (før jeg må springe videre)

1. Han ble sammen med eksen og nå er de hjemme hos ham og fornikerer. Siden han elsker henne over alt på jord (neida, det ble slutt for lenge siden) så glemte han meg i det hun troppet opp på dørstokken for en uke siden

2. Han har blitt voldtatt og ikke orket å snakke med noen

3. Han skjønte plutselig at han ikke har fått de riktige følelsene for meg og ikke ville ha meg, men var redd for å slå opp siden han trodde jeg ville bli gal

4. Han har løyet om alt hele tiden og spilt når vi har vært sammen, alt for sex. Siden jeg ikke var god nok i senga cadd han ikke mer.

jeg vil være forberedt på alt slik at jeg ikke blir så overrasket og unødvendig såret.

At du orker å bruke mer hjerneceller på hele greia fatter jeg ikke. Det er viktigere ting i livet enn å være lei seg for tosker.

TS

Anonymkode: 16052...2b5

Nei TS. Verken du eller oss skal sitte å dikte opp historier så du er forberedt på hva som kan komme din vei.

Du skal sette deg selv først, din egen verdi og ta ansvar for deg selv og vise at du faktisk ikke er en dørmatte, en knullepute og en man overkjører og herser med.

Hvis du ikke vil dette her mer, så tar du kontroll over situasjonen og slår opp selv. Så trenger du ikke lure mer eller kreve forklaringer, det var du som slo opp. Ikke trenger du å høre på hans forklaringer heller, det er ikke alltid det gjør noe godt.

Endret av Dwight
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg må bare få presisere at jeg ikke forsvarer "forsvinningen" hans, men at jeg til dels kan forstå. Kanskje han i utgangspunktet behøvde en dag el to alene, er ikke engang sikkert han hadde reflektert rundt det heller. Men rett og slett følte for å gi litt f... Og så kjente han at det var litt godt å bare være seg selv, slippe å forholde seg til andre. Og fortsatt var ikke dette en bevisst handling. Men ettersom dagene har gått og meldinger fra deg har tikket inn, broren hans har fortalt at du har kontaktet han osv, så forstår han at det blir vanskelig å komme tilbake uten at det blir en helvetes oppvask. Og om han da er konfliktsky, som mange menn er, så maler han seg opp i et hjørne og blir der.....vel vitende om at det blir vanskeligere for hver dag som går å ta kontakt igjen. 

Min kjæreste er litt slik. Han kan bli fraværende en dag el to, skygger unna telefonen når jeg ringer osv. Kanskje jeg har tatt opp noe han ikke vet svaret på osv. Da sender jeg en SMS hvor jeg skriver at han må bare ringe og at jeg ikke er sint 😊 DA ringer han i løpet av en time, og det første han gjør er å forklare og unnskylde. For hans del er det å forsvinne en forsvarsmekanisme. Å forsvinne er ofte eneste løsning når han ikke finner andre løsninger. Lite voksent, men likefullt noe han, og flere andre voksne og kloke mennesker handler slik. Men jeg kjenner han så godt at jeg ikke får panikk. Hadde det skjedd han noe så har jeg jo fått vite det via familie, venner osv.

Anonymkode: 79e86...5e5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg må bare få presisere at jeg ikke forsvarer "forsvinningen" hans, men at jeg til dels kan forstå. Kanskje han i utgangspunktet behøvde en dag el to alene, er ikke engang sikkert han hadde reflektert rundt det heller. Men rett og slett følte for å gi litt f... Og så kjente han at det var litt godt å bare være seg selv, slippe å forholde seg til andre. Og fortsatt var ikke dette en bevisst handling. Men ettersom dagene har gått og meldinger fra deg har tikket inn, broren hans har fortalt at du har kontaktet han osv, så forstår han at det blir vanskelig å komme tilbake uten at det blir en helvetes oppvask. Og om han da er konfliktsky, som mange menn er, så maler han seg opp i et hjørne og blir der.....vel vitende om at det blir vanskeligere for hver dag som går å ta kontakt igjen. 

Min kjæreste er litt slik. Han kan bli fraværende en dag el to, skygger unna telefonen når jeg ringer osv. Kanskje jeg har tatt opp noe han ikke vet svaret på osv. Da sender jeg en SMS hvor jeg skriver at han må bare ringe og at jeg ikke er sint 😊 DA ringer han i løpet av en time, og det første han gjør er å forklare og unnskylde. For hans del er det å forsvinne en forsvarsmekanisme. Å forsvinne er ofte eneste løsning når han ikke finner andre løsninger. Lite voksent, men likefullt noe han, og flere andre voksne og kloke mennesker handler slik. Men jeg kjenner han så godt at jeg ikke får panikk. Hadde det skjedd han noe så har jeg jo fått vite det via familie, venner osv.

Anonymkode: 79e86...5e5

Høres tilforlatelig ut☺️

Anonymkode: 1db94...ef0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du, jeg tror jeg hadde meldt han savnet til politiet. Bare for å gi han et støkk og takk for sist liksom. 

Anonymkode: 7f691...50c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Dwight skrev:

Nei TS. Verken du eller oss skal sitte å dikte opp historier så du er forberedt på hva som kan komme din vei.

Du skal sette deg selv først, din egen verdi og ta ansvar for deg selv og vise at du faktisk ikke er en dørmatte, en knullepute og en man overkjører og herser med.

Hvis du ikke vil dette her mer, så tar du kontroll over situasjonen og slår opp selv. Så trenger du ikke lure mer eller kreve forklaringer, det var du som slo opp. Ikke trenger du å høre på hans forklaringer heller, det er ikke alltid det gjør noe godt.

Først for å svare på det du skrev inni innlegget mitt. Du har helt rett, det er viktigere ting i livet, og jeg skulle mye heller brukt hjernecellene mine på andre positive ting. Men selv om det han gjorde gjør ham til en tosk, så hadde vi noe sammen, han var viktig for meg, og det går ikke an å bare skru av disse følelsene selv om jeg gjerne skulle ønske det. Kanskje følelsene og ordene hans ikke var sanne, men mine var det. Jeg trodde jeg endelig hadde møtt en som jeg følte forstod meg, en som fikk meg til å le så jeg gråt, og som jeg kunne være dritrar mef og han bare likte meg mer for det. Jeg kan ikke glemme eller slutte å tenke på dette i løpet av noen dager, enten jeg vil eller ikke, uansett hva han har gjort.

Du er streng med meg og det setter jeg pris på.Jeg er enig med deg, jeg må ta ansvar for meg selv , jeg er ikke ei dørmatte, og jeg skal stå opp for meg selv. Men det er det jeg prøver å gjøre, selv om du er uenig med måten jeg gjør det.

Jeg vet med meg selv at jeg kunne bestemt meg for å legge det bak meg, men jeg ville tenkt på det , tenkt og tenkt"hva var det som skjedde!?", selv lenge etterpå kunne jeg nok grublet på hva som egentlig var greia den gangen. Jeg liker å være "ferdig" med ting, og jeg må finne en måte å bli ferdig med dette. Det er min måte å ta ansvar for dette.

Selv om jeg vet at han må eie sine handlinger, og at det han har gjort nå sier noe om han og ikke om meg, så vet jeg at jeg kommer til å få tanker om hvorvidt det var noe med meg, og om han ikke skjønner hva det gjorde med meg, om det var jeg som misforstod, eller om jeg fortjente det, og slik eller sånn. Det er for å stå opp for meg selv jeg vil vite en grunn, for å hjelpe meg selv.

Anonymkode: 16052...2b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du, jeg tror jeg hadde meldt han savnet til politiet. Bare for å gi han et støkk og takk for sist liksom. 

Anonymkode: 7f691...50c

Hahahaha, jeg koser meg med tanken på det! Kan sende han en sms og si at jeg har gjort det?

Anonymkode: 16052...2b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hahahaha, jeg koser meg med tanken på det! Kan sende han en sms og si at jeg har gjort det?

Anonymkode: 16052...2b5

Altså, det er fullt forståelig at man blir ekstremt stresser av at noen forsvinner ut sånn der. Men å eskalere dramaet, tror jeg bare vil virke mot sin hensikt.

Det virker som du vingler veldig, TS. Det virket som du var godt inne på et spor her forleden, om å bare holde deg borte litt. Og nå virker det som det er full guffe med "finne ut hva som er årsaken!".

Velg en vei og gå for den, det er mitt tips.

Det virker tidvis som du er blitt så såret av dette at det ikke finnes vei inn i hjertet ditt for denne fyren. Da tenker jeg du bør høre på @Dwight og dumpe + bli ferdig med det.

Dersom du lurer på om du skal gi han ny sjanse, vil jeg igjen tipse deg om tråden om mennesker som ghoster. Jeg vet du mener den handler om date-fasen, men jeg vil bestemt si at den handler om mennesker i forhold som ditt. Bare les igjen en gang du har ro på deg :) Den kan gi nyttig innsikt i hvorfor mennesker av og til forsvinner ut fra det vante liv.

Anonymkode: 1db94...ef0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hahahaha, jeg koser meg med tanken på det! Kan sende han en sms og si at jeg har gjort det?

Anonymkode: 16052...2b5

Ikke dumt det. Får bare håpe han ikke leser på KG...

Anonymkode: 7f691...50c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså, det er fullt forståelig at man blir ekstremt stresser av at noen forsvinner ut sånn der. Men å eskalere dramaet, tror jeg bare vil virke mot sin hensikt.

Det virker som du vingler veldig, TS. Det virket som du var godt inne på et spor her forleden, om å bare holde deg borte litt. Og nå virker det som det er full guffe med "finne ut hva som er årsaken!".

Velg en vei og gå for den, det er mitt tips.

Det virker tidvis som du er blitt så såret av dette at det ikke finnes vei inn i hjertet ditt for denne fyren. Da tenker jeg du bør høre på @Dwight og dumpe + bli ferdig med det.

Dersom du lurer på om du skal gi han ny sjanse, vil jeg igjen tipse deg om tråden om mennesker som ghoster. Jeg vet du mener den handler om date-fasen, men jeg vil bestemt si at den handler om mennesker i forhold som ditt. Bare les igjen en gang du har ro på deg :) Den kan gi nyttig innsikt i hvorfor mennesker av og til forsvinner ut fra det vante liv.

Anonymkode: 1db94...ef0

Skjønner at det ikke alltid er like lett å forstå spøk i skrift på internett, men du kan være trygg på at jeg ikke ville skrevet noe sånt. :laugh: hjelper bare å spøke litt innimellom.

Det er helt sant at jeg har lagt meg på den linja, og den holder jeg fortsatt.

Har lest på den tråden og mer om mennesker som isolerer seg, og "fordufter", og det ga litt perspektiv å tenke på alle de rare tingene mennesker gjør, godt du henviste meg. 😊

Ts

Anonymkode: 16052...2b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er noe veldig kjent med dette her... 

Anonymkode: 0d4a0...c32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...