Gjest Forum001 Skrevet 17. april 2016 #121 Skrevet 17. april 2016 3 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev: Fikk du sendt Facebook melding T.S? Nei.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #122 Skrevet 17. april 2016 23 timer siden, Leah Sofie E. skrev: Hei Jeg ble operert for en liten stund siden, og nå i ettertid har jeg en del spørsmål som jeg lurer på, og vil gjerne snakke me legen som opererte meg. Jeg har prøvd og ringe til sykehuset mange ganger og sport etter legen, men enten har legen ikke vært på jobb eller så visste de i resepsjonen ikke om legen var der. Jeg har derfor tenkt litt på å sende melding til legen sitt private nr. og prøve å få kontakt på den måten. Siden det ikke går, når jeg ringer til sykehuset.. Men er så redd det blir alt for privat, på en måte Jeg lurer på hva dere tenker om dette? Blir dette for privat? Det hører med til historien at denne legen ba meg ta kontakt med vedkommende dersom jeg hadde noen spørsmål i ettertid av operasjonen. De her i dette forumet som bare er ute etter å svare ufint eller nedlatende om mine spørsmål kan holde seg borte, takk! De som svarer seriøst på en normal måte kan fortsette å svare Nei, nei,nei,nei Mannen min er lege. Han fikk støtt å stadig henvendelser på facebook og får ennå på melding og telefon. vi har til og med hatt folk på døra vår som ikke ville vente på time!! Han har skiftet nr flere ganger pga det og har aldri åpnet mail fra pasienter på sin på sine private kontoer. Leger er mennesker med ett liv ved siden av jobben de å. Det er ett kjempe overtramp å kontakte de på fritiden. Fortsett å prøv i arbeidstiden. Legg igjen beskjeder så vil legen kontakte deg når vedkommende får mulighet eller gå igjennom fastlegen din. Det er IKKE greit å kontakte folk du har ett profesjonellt forhold til på privaten. Anonymkode: 782a3...22e 5
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #123 Skrevet 17. april 2016 21 timer siden, Leah Sofie E. skrev: Jeg er helt enig med deg. Det er helt greit at foreldre tar kontakt med lærere etter jobbetid, men det er galt å ta kontakt med en lege..... Leger har 1500 pasienter. En lærer har noen få. Forestill deg hvordan livet ditt hadde vært om 1500 mennesker hadde prøvd å kontakte deg med jevne mellomrom på privaten. Mye tid til barna dine da tror du? Og tror du en lege går med 1500+ journaler i hodet til enhver tid? I tillegg til at pasientene byttes ut hele tiden. Det gjør at etter noen år i bransjen har du en svimlende sum med mennesker å huske detaljer på... Anonymkode: 782a3...22e 5
Gjest Forum001 Skrevet 17. april 2016 #124 Skrevet 17. april 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, nei,nei,nei Mannen min er lege. Han fikk støtt å stadig henvendelser på facebook og får ennå på melding og telefon. vi har til og med hatt folk på døra vår som ikke ville vente på time!! Han har skiftet nr flere ganger pga det og har aldri åpnet mail fra pasienter på sin på sine private kontoer. Leger er mennesker med ett liv ved siden av jobben de å. Det er ett kjempe overtramp å kontakte de på fritiden. Fortsett å prøv i arbeidstiden. Legg igjen beskjeder så vil legen kontakte deg når vedkommende får mulighet eller gå igjennom fastlegen din. Det er IKKE greit å kontakte folk du har ett profesjonellt forhold til på privaten. Anonymkode: 782a3...22e Takk for svar Men å kontakte på mail er egentlig litt "mindre-gale" I FORHOLD til privatnummer og facebook, tenker jeg?
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #125 Skrevet 17. april 2016 35 minutter siden, Leah Sofie E. skrev: Ja, hadde han ikke synes det er greit så hadde han nok motsatt seg det. Så fint at du kan ha kontakt med legen din på den måten når du trenger det Ja det er jo annerledes med en sykehuslege som ikke har faste pasienter Ja, det tenker jeg også Anonymkode: 0eec6...f10
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #126 Skrevet 17. april 2016 51 minutter siden, Leah Sofie E. skrev: Har jeg skrevet at jeg SKAL kontakte legen PRIVAT?? Nei det har jeg faktisk ikke! Dessuten, hvilken konsekvenser ville det gitt liksom? Ingen konsekvenser, enkelt og greit. Det kommer i journalen din. Og der vil det stå resten av livet ditt så alle leger som får tilgang på den vil se at du er en "sånn". Anonymkode: 782a3...22e 4
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #127 Skrevet 17. april 2016 7 minutter siden, Leah Sofie E. skrev: Takk for svar Men å kontakte på mail er egentlig litt "mindre-gale" I FORHOLD til privatnummer og facebook, tenker jeg? På jobbmail er en ting. Men privatmail er like fy som facebook, telefon og å møte på døra. Anonymkode: 782a3...22e 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #128 Skrevet 17. april 2016 4 minutter siden, Leah Sofie E. skrev: Takk for svar Men å kontakte på mail er egentlig litt "mindre-gale" I FORHOLD til privatnummer og facebook, tenker jeg? Jobbmailen burde gå greit Anonymkode: 0eec6...f10
Gjest Forum001 Skrevet 17. april 2016 #129 Skrevet 17. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det kommer i journalen din. Og der vil det stå resten av livet ditt så alle leger som får tilgang på den vil se at du er en "sånn". Anonymkode: 782a3...22e Kan du fortelle meg hvordan du vet det? Har du noe du kan henvise til? For det hørtes veldig rart ut synes jeg.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #130 Skrevet 17. april 2016 2 minutter siden, Leah Sofie E. skrev: Kan du fortelle meg hvordan du vet det? Har du noe du kan henvise til? For det hørtes veldig rart ut synes jeg. Tror ikke det har kommet i min journal. Legen vil kanskje ikke nevne sms kontakt med en pasient, han heller. Men det hsr fungert bra til tider pga kompleks sykdom. Anonymkode: 0eec6...f10
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #131 Skrevet 17. april 2016 4 minutter siden, Leah Sofie E. skrev: Kan du fortelle meg hvordan du vet det? Har du noe du kan henvise til? For det hørtes veldig rart ut synes jeg. Det vet jeg fordi mannen min er lege og alle pasienter som kontakter han på privaten blir notert. Dette er fordi man skal si i fra om all oppsøkende kontakt fra pasienter i tilfelle det blir behov for å ha dette i fremtiden. Det er prosedyre. Iallefall der han jobber. Anonymkode: 782a3...22e 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #132 Skrevet 17. april 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke det har kommet i min journal. Legen vil kanskje ikke nevne sms kontakt med en pasient, han heller. Men det hsr fungert bra til tider pga kompleks sykdom. Anonymkode: 0eec6...f10 Det står nok der. Men ikke på samme måte siden du har tillatelse. Alt som angår pasienten blir notert i journalen. Anonymkode: 782a3...22e
Gjest Forum001 Skrevet 17. april 2016 #133 Skrevet 17. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det vet jeg fordi mannen min er lege og alle pasienter som kontakter han på privaten blir notert. Dette er fordi man skal si i fra om all oppsøkende kontakt fra pasienter i tilfelle det blir behov for å ha dette i fremtiden. Det er prosedyre. Iallefall der han jobber. Anonymkode: 782a3...22e Uansett er det ikke så gale- at en pasient kommer til og ha noen som helst konsekvenser pga. det Hvis det er legene sin prosedyre, så har det ingenting med konsekvenser for selve pasienten å gjøre
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #134 Skrevet 17. april 2016 6 minutter siden, Leah Sofie E. skrev: Uansett er det ikke så gale- at en pasient kommer til og ha noen som helst konsekvenser pga. det Hvis det er legene sin prosedyre, så har det ingenting med konsekvenser for selve pasienten å gjøre Nei, ikke annet enn at fremtidige leger vil se at du er en "sånn" og er ekstra obs. Anonymkode: 782a3...22e 3
Gjest Forum001 Skrevet 17. april 2016 #135 Skrevet 17. april 2016 Er det noen som er lege her, og som kan komme med litt svar ang. alt som er blitt skrevet i dette innlegget?
Gjest Forum001 Skrevet 17. april 2016 #136 Skrevet 17. april 2016 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, ikke annet enn at fremtidige leger vil se at du er en "sånn" og er ekstra obs. Anonymkode: 782a3...22e Det finnes nå forskjell på alt da Er selvfølgelig verre om en for eksempel kontakter legen på privatnummer/facebook, i forhold til brev, telefon til sykehuset eller mail. Endret 17. april 2016 av Leah Sofie E.
Gjest kaninen Skrevet 17. april 2016 #137 Skrevet 17. april 2016 1 minutt siden, Leah Sofie E. skrev: Det finnes nå forskjell på alt da Er selvfølgelig verre om en for eksempel kontakter legen på privatnummer/facebook, i forhold til brev eller mail. Herregud holder du på enda. La vær å ta kontakt, så enkelt er det....Jesus.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #138 Skrevet 17. april 2016 4 minutter siden, Leah Sofie E. skrev: Er det noen som er lege her, og som kan komme med litt svar ang. alt som er blitt skrevet i dette innlegget? På kropp og helse, som denne tråden nå er flyttet til, har man ikke lov til å svare som helsepersonell. Jeg har fulgt tråden fra den blemopprettet, og jeg kan, med hånden på hjerte ikke huske å ha opplevd en mer kverrulerende ts enn ts av denne tråden. Du gir deg jo overhodet ikke? Anonymkode: 81d64...36b 2
Gjest Forum001 Skrevet 17. april 2016 #139 Skrevet 17. april 2016 1 minutt siden, kaninen skrev: Herregud holder du på enda. La vær å ta kontakt, så enkelt er det....Jesus. Jeg velger selv om jeg vil svare på kommentarer jeg får, eller om jeg lar være. Så enkelt er det.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #140 Skrevet 17. april 2016 6 minutter siden, Leah Sofie E. skrev: Det finnes nå forskjell på alt da Er selvfølgelig verre om en for eksempel kontakter legen på privatnummer/facebook, i forhold til brev, telefon til sykehuset eller mail. På sykehus mail, sykehus telefon eller brev til sykehuset er det null stress. Alt går inn i papirene da å, men det er jo helt korrekt metode for kontakt så det er ingenting rart med det. Det er kun det som er på privaten som er rart feks privat telefon, privat mail eller sende brev hjem. Anonymkode: 782a3...22e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå