Gå til innhold

.

Fremhevede innlegg

Gjest Forum001
Skrevet
1 minutt siden, Raven.WritingDesk skrev:

Kanskje han har FB? 

Ja men jeg føler det blir så privat..? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han har FB? 

Send FB melding ts! Det er litt mindre formelt. 

Anonymkode: 1aa6e...ad9

Gjest Forum001
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes at det er veldig rart at det er totalt uakseptabelt å kontakte legen privat når det angår noe som er det aller viktigste i livet: HELSEN.

Mens det er akseptabelt å ta kontakt med ungens lærer på kvelden for å snakke om noe som fint kan tas opp neste dag.

Hvorfor er det slik?

Anonymkode: 9d83b...fc9

Jeg er helt enig med deg. 

Det er helt greit at foreldre tar kontakt med lærere etter jobbetid, men det er galt å ta kontakt med en lege.....

Gjest Forum001
Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Send FB melding ts! Det er litt mindre formelt. 

Anonymkode: 1aa6e...ad9

Endret av Leah Sofie E.
Gjest noe tilfeldig
Skrevet
2 minutter siden, Leah Sofie E. skrev:

Neeeeida, såklart ikke! Send en venneforespørsel så spør du om det du lurer på.  Du vet hvor han bor kan du jo bare møte opp på døra hans også, da er du nok garantert at han svarer. 

AnonymBruker
Skrevet

Neeeeida, såklart ikke! Send en venneforespørsel så spør du om det du lurer på.  Du vet hvor han bor kan du jo bare møte opp på døra hans også, da er du nok garantert at han svarer. 

Ikke oppmuntre henne da, hun kommer til å ende opp med besøksforbud...

Anonymkode: 6d7b0...6b9

• Liker 14
Gjest noe tilfeldig
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ikke oppmuntre henne da, hun kommer til å ende opp med besøksforbud...

:nigo:

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes at det er veldig rart at det er totalt uakseptabelt å kontakte legen privat når det angår noe som er det aller viktigste i livet: HELSEN.

Mens det er akseptabelt å ta kontakt med ungens lærer på kvelden for å snakke om noe som fint kan tas opp neste dag.

Hvorfor er det slik?

Fordi legen er opptatt med livet og helsen til andre pasienter. En lærer har vel rundt 30 elever, en lege har tusenvis av pasienter, særlig sykehusleger der nye pasienter går inn og ut hver eneste dag. Leger har ringetid. Da kan pasientene få snakket med dem. 

Anonymkode: 868eb...ec6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Leah Sofie E. skrev:

Synes dere det hadde vært greit? Jeg tenkte også på det

Nei, ikke gjør det. Jeg chattet med noen i kreftforeningen da jeg ikke fikk tak i legen for å få prøveresultater som skulle komme etter 1-2 uker etter operasjonen. Etter at jeg hadde ventet i 4 uker uten svar, så holdt det på å klikke for meg, så jeg spurte denne frivillige på chatten i kreftforeningen om jeg kunne ta kontakt med legen på fb (hadde ring til sykehuset flere ganger og bedt ham om å ringe meg tilbake, og hadde også sendt mail til sykehuset og bedt ham om å ta kontakt uten suksess). Det klare svaret var: ikke ta kontakt på FB! Han har ikke lov til å gi noe info gjennom der uansett.

• Liker 7
Skrevet
7 minutter siden, Leah Sofie E. skrev:

Det er helt greit at foreldre tar kontakt med lærere etter jobbetid, men det er galt å ta kontakt med en lege.....

jeg syns ikke det er greit å ta kontakt med lærere etter arbeidstid heller.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

:nigo:

Fy deg:pisk:;) 

Ts, du må jo selv forstå den eneste måten det faktisk er ok å ta kontakt med en lege er når han faktisk er på jobb. Man tar ikke kontakt på facebook, dukker opp hvor han bor eller ringer han privat. Man gjør bare ikke slikt.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi legen er opptatt med livet og helsen til andre pasienter. En lærer har vel rundt 30 elever, en lege har tusenvis av pasienter, særlig sykehusleger der nye pasienter går inn og ut hver eneste dag. Leger har ringetid. Da kan pasientene få snakket med dem. 

Anonymkode: 868eb...ec6

Tja, jeg jobber på vgs og har rundt 150 elever. Ikke tusenvis riktignok, men jeg jobber mye med retting og planlegging av undervisning på kveldstid, og da er det forstyrrende at foreldre og elever tar kontakt for å spørre om ting som kan tas på dagtid. I tillegg har jeg også lyst til å tilbringe tid med familien, men jeg føler på presset til å gi et raskt svar. Legen er vel ikke opptatt med å redde liv når han drar fra jobb, så hvis lærere må ha kontakt med elever og foreldre når de er hjemme, så bør også leger kunne berolige pasienter som lurer på livsviktige ting.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det slik?

Det har aldri vært ok å kontakte lærer på kvelden for en ting som ikke haster. Det er bare noe hysteriske hønsemødre innbiller seg.

Anonymkode: a1120...4ae

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tja, jeg jobber på vgs og har rundt 150 elever. Ikke tusenvis riktignok, men jeg jobber mye med retting og planlegging av undervisning på kveldstid, og da er det forstyrrende at foreldre og elever tar kontakt for å spørre om ting som kan tas på dagtid. I tillegg har jeg også lyst til å tilbringe tid med familien, men jeg føler på presset til å gi et raskt svar. Legen er vel ikke opptatt med å redde liv når han drar fra jobb, så hvis lærere må ha kontakt med elever og foreldre når de er hjemme, så bør også leger kunne berolige pasienter som lurer på livsviktige ting.

Kan umulig være livsviktig, da hadde fastlegen tatt affære.

• Liker 2
Skrevet
20 minutter siden, Leah Sofie E. skrev:

Best å ta det på Snapchat vel.

• Liker 5
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

I utgangspunktet er det fastlegen din du skal forhøre deg med angående din egen helse og ved spørsmål etter opperasjon.
Men dersom det er legen ved sykehuset du absolutt må ha tak i så kan du jo alltids ringe å få jobbmailen til legen og sende han en mail. Da slipper du å stjele av fritiden hans, men han blir oppmerksom på at du ønsker kontakt med han

Skrevet (endret)
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes at det er veldig rart at det er totalt uakseptabelt å kontakte legen privat
...
Mens det er akseptabelt å ta kontakt med ungens lærer på kvelden

Hvor mange pasienter har en kirurg – bare i løpet av ett år? Hvor mange elever har læreren pr. år (og  hvor mange av dem hadde han også året før)? 
Hvor mange pasienter tror du kirurgen kan huske – langt mindre viktige detaljer om – om han spørres ut av det blå en sen time? Tro meg, uten journalen (som befinner seg på jobb) er han nokså hjelpeløs.

Endret av Vox_populi
  • Liker 1
Skrevet

Absolutt ikke! Du ringer sykehuset igjen og spør om å få en time! Går ikke det kontakter du fastlege eller legevakt!

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, Leah Sofie E. skrev:

hvorfor sender du ikke bare et brev?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...