Vox_populi Skrevet 16. april 2016 #21 Skrevet 16. april 2016 2 minutter siden, Leah Sofie E. skrev: Jeg forstår svarene deres, og dette er spørsmål som fastlegen min ikke kan svare på fordi det ikke er fastlegen som har operert. Og det er spm rundt selve operasjonen jeg lurer på. Spør fastlegen. Kan han ikkje svare, og avfeiar spørsmålet, så slå deg til ro med det. Då er spørsmålet ikkje viktig nok. 4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #22 Skrevet 16. april 2016 Nei, du kan ikke kontakte legen privat! Anonymkode: 6c373...0d2 2
Gjest Daryl Dixon Skrevet 16. april 2016 #23 Skrevet 16. april 2016 Selv om fastlegen ikke har operert deg så kan han sikkert finne svar til deg, kanskje det er lettere for han å komme I kontakt med kirurgen enn deg. Blir nesten nysgjerrig på hva du lurer på side der hverken haster eller fastlegen ikke er bra nok til å svare.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #24 Skrevet 16. april 2016 Skriv et brev til legen ved det sykehuset der du ble operert, og skriv "til Dr. Lege Legesen, ved sykehus..." på brevet og på konvolutten. I brevet spør du om det du ønsker å snakke med legen om og ber han om å kontakte deg på telefon eller pr brev/ annet Anonymkode: a6fc5...288 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #25 Skrevet 16. april 2016 Men hva er det som er så utrolig viktig å vite i forhold til denne operasjonen, all relevant info blir jo sagt til pasienten på sykehuset og sendt videre til fastlegen... Anonymkode: 6d7b0...6b9 7
Gjest Forum001 Skrevet 16. april 2016 #26 Skrevet 16. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men hva er det som er så utrolig viktig å vite i forhold til denne operasjonen, all relevant info blir jo sagt til pasienten på sykehuset og sendt videre til fastlegen... Anonymkode: 6d7b0...6b9 På sykehuset sa de en ting, og fastlegen min har fått en annen informasjon enn det jeg selv fikk på sykehuset...så derfor vil jeg snakke med legen som opererte. Derfor synes jeg at det ikke er så galt av meg i å ringe til sykehuset for å spør om å få snakke med denne legen..
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #27 Skrevet 16. april 2016 5 minutter siden, Leah Sofie E. skrev: På sykehuset sa de en ting, og fastlegen min har fått en annen informasjon enn det jeg selv fikk på sykehuset...så derfor vil jeg snakke med legen som opererte. Derfor synes jeg at det ikke er så galt av meg i å ringe til sykehuset for å spør om å få snakke med denne legen.. Det er nok lettere for fastlegen å få tak i denne legen på syehuset. Hvis du er blitt fortalt en ting på sykehuset og en annen ting hos fastlegen så er det jo viktig for dere alle å få riktig informasjon. Så fremt at det faktisk er relevant infomasjon, og det virker litt tvilsomt når denne legen ikke kontakter deg. Anonymkode: 6d7b0...6b9 8
Vox_populi Skrevet 16. april 2016 #28 Skrevet 16. april 2016 4 minutter siden, Leah Sofie E. skrev: På sykehuset sa de en ting, og fastlegen min har fått en annen informasjon enn det jeg selv fikk på sykehuset Kva sa fastlegen når du nemnde at du hadde fått annan info? At du må ha misforstått? At det spelar inga rolle? At han skulle finne ut av det? Anna? For du har vel tatt dette opp med fastlegen din? 5
Gjest Forum001 Skrevet 16. april 2016 #29 Skrevet 16. april 2016 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er nok lettere for fastlegen å få tak i denne legen på syehuset. Hvis du er blitt fortalt en ting på sykehuset og en annen ting hos fastlegen så er det jo viktig for dere alle å få riktig informasjon. Så fremt at det faktisk er relevant infomasjon, og det virker litt tvilsomt når denne legen ikke kontakter deg. Anonymkode: 6d7b0...6b9 Denne legen kontakter meg ikke, fordi denne legen vet ikke at jeg har prøvd å ringe.. Når jeg har snakt med dem på sykehuset har jeg ikke sagt til dem hva jeg heter, eller gitt dem noe beskjed om at de skal fortelle legen at JEG har ringt.. Så hvordan kan legen vite at JEG har ringt og sport om legen er på jobb? For det var jo det jeg lurte på. Om legen var tilgjengelig da, men jeg har alltid ringt til feil tid. Det vil si: Legen har ikke vært på jobb når jeg har ringt.. Endret 16. april 2016 av Leah Sofie E.
Gjest Forum001 Skrevet 16. april 2016 #30 Skrevet 16. april 2016 2 minutter siden, Vox_populi skrev: Kva sa fastlegen når du nemnde at du hadde fått annan info? At du må ha misforstått? At det spelar inga rolle? At han skulle finne ut av det? Anna? For du har vel tatt dette opp med fastlegen din? Jeg var hos fastlegen, og det var fastlegen som hadde fått feil informasjon fra sykehuset. Og da er det naturlig at jeg ønsker og snakke med legen som opererte meg for å spør om det jeg lurer på ang. dette osv.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #31 Skrevet 16. april 2016 4 minutter siden, Leah Sofie E. skrev: Jeg var hos fastlegen, og det var fastlegen som hadde fått feil informasjon fra sykehuset. Og da er det naturlig at jeg ønsker og snakke med legen som opererte meg for å spør om det jeg lurer på ang. dette osv. Er mer naturlig at du lar fastlegen ringe på mandag. Han slipper mye lettere igjennom. Anonymkode: a1120...4ae 11
Vox_populi Skrevet 16. april 2016 #32 Skrevet 16. april 2016 Et øyeblikk siden, Leah Sofie E. skrev: Jeg var hos fastlegen, og det var fastlegen som hadde fått feil informasjon fra sykehuset. Sa fastlegen at han hadde fått feil info? Eller er det di oppfatning? Eg får gjenta mitt spørsmål: Har du nemnt denne uoverensstemmelsen for fastlegen, og kva svara han til det? 6
Gjest Forum001 Skrevet 16. april 2016 #33 Skrevet 16. april 2016 Et øyeblikk siden, Vox_populi skrev: Sa fastlegen at han hadde fått feil info? Eller er det di oppfatning? Eg får gjenta mitt spørsmål: Har du nemnt denne uoverensstemmelsen for fastlegen, og kva svara han til det? Fastlegen forsto ikke hvorfor det sto noe annet, enn det jeg fikk beskjed om på sykehuset.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #34 Skrevet 16. april 2016 13 minutter siden, Leah Sofie E. skrev: Denne legen kontakter meg ikke, fordi denne legen vet ikke at jeg har prøvd å ringe.. Når jeg har snakt med dem på sykehuset har jeg ikke sagt til dem hva jeg heter, eller gitt dem noe beskjed om at de skal fortelle legen at JEG har ringt.. Så hvordan kan legen vite at JEG har ringt og sport om legen er på jobb? For det var jo det jeg lurte på. Om legen var tilgjengelig da, men jeg har alltid ringt til feil tid. Det vil si: Legen har ikke vært på jobb når jeg har ringt.. Hvorfor har du ikke lagt igjen kontaktinformasjon sånn at han ringe deg når han har et ledig øyeblikk?? Det sier seg jo selv at du ikke kommer noen vei hvis du bare ringer i hytt og pine, og det uten å gi ut kontaktinformasjonen din... Anonymkode: 6d7b0...6b9 18
Vox_populi Skrevet 16. april 2016 #35 Skrevet 16. april 2016 Neivel, du vil ikkje svare. Lykke til. 4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #36 Skrevet 16. april 2016 Det som er vanlig er at du ringer avdelingen der du ble operert, legger igjen beskjed om at du ønsker at legen skal kontakte deg, og så kontakter legen deg når han/hun har ringetid, som de bruker å ha en dag i uken eller så. Anonymkode: 868eb...ec6 7
AnonymBruker Skrevet 16. april 2016 #37 Skrevet 16. april 2016 Trådstarter: Her har du fått nok svar slik at du vet hva du må gjøre. Rapporterer til moderator som kan vurdere å stenge tråden, ettersom det blir bare spekulasjoner og vi ikke er kyndig til å bedømme hva du skal gjøre videre. Innerst inne tror jeg dette er en tulletråd, du har garantert noen til å rådføre deg med i det virkelige liv og ikke her om dette var så viktig for deg. Så du har ikke min støtte Håper dette blir siste innlegg. Kjør på med tommel opp! Anonymkode: 1aa6e...ad9 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #38 Skrevet 17. april 2016 22 minutter siden, Leah Sofie E. skrev: Denne legen kontakter meg ikke, fordi denne legen vet ikke at jeg har prøvd å ringe.. Når jeg har snakt med dem på sykehuset har jeg ikke sagt til dem hva jeg heter, eller gitt dem noe beskjed om at de skal fortelle legen at JEG har ringt.. Så hvordan kan legen vite at JEG har ringt og sport om legen er på jobb? For det var jo det jeg lurte på. Om legen var tilgjengelig da, men jeg har alltid ringt til feil tid. Det vil si: Legen har ikke vært på jobb når jeg har ringt.. Når legen er på jobb, så er han heller ikke tilgjengelig fordi han er opptatt med andre pasienter dagen lang, og har operasjoner på andre. Når du ringer neste gang så oppgir du navn og telefonnummer og forklarer at du har blitt operert og har spørsmål. Da skriver de en lapp og legger den i hylla til legen, og så ringer legen deg opp når legen har mulighet til det. For øvrig bruker nummeret ditt å vises når du ringer til sykehuset, så du er ikke helt anonym. Anonymkode: 868eb...ec6 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #39 Skrevet 17. april 2016 Jeg synes at det er veldig rart at det er totalt uakseptabelt å kontakte legen privat når det angår noe som er det aller viktigste i livet: HELSEN. Mens det er akseptabelt å ta kontakt med ungens lærer på kvelden for å snakke om noe som fint kan tas opp neste dag. Hvorfor er det slik? Anonymkode: 9d83b...fc9 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå