Gå til innhold

.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, Leah Sofie E. skrev:

Dette er absolutt ikke overdramatisering! 

Historia skurrer noe, og når du til overmål nekter å oppklare uklare punkter, men bare gjentar leksa di enda en gang, tenker man sitt.

Anonymkode: d114e...0df

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Gjest Forum001
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Historia skurrer noe, og når du til overmål nekter å oppklare uklare punkter, men bare gjentar leksa di enda en gang, tenker man sitt.

Anonymkode: d114e...0df

Er ikke sikkert at alle ønsker å dele all informasjon rundt en operasjon, på nettet :)  

Skrevet
16 timer siden, Leah Sofie E. skrev:

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Særlig når det gjelder helse, er det en hel haug gale pasienter som aldri får svar nok, som ringer og ringer og ringer. De skjønner ikke av seg selv konseptet med andre mennesker og at det er hundrevis/tusenvis av pasienter på et år. De skjønner heller ikke at når en kirurg er på vakt på et sykehus, så sover kirurgen der mellom slagene. Kommer det akutt pasienter inn, så må kirurgen operere dag eller natt. For å sørge for pasientsikkerhet har kirurger avsatt ringetid. Da kan man kontakte sykehuset og bli ringt tilbake. Kirurger kan ikke svare på telefonen når enhver tilfeldig pasient ringer. Siden kirurger har slike lange vakter, går de heller ikke av jobb klokka 4 som en lærer gjør. De er ofte på sykehuset på kveldstid fordi de har vakt. Og da har de ansvaret for mange, også alvorlig syke mennesker som ligger der. En kirurg har livet til pasientene i sine hender, der har ikke en lærer. Eneste rare med det er at mennesker som ikke fatter forskjellen på en kirurg og en lærer virkelig ikke har tenkt langt. 

Anonymkode: 868eb...ec6

Dette

AnonymBruker
Skrevet

Det mest påfallende er at denne ligger under generell debatt og ikke under kropp og helse. Jeg tolker det slik at ts vil "prøve oss" og ikke har et reelt behov for å få kontakt med kirurgen. 

Noen viser til at epikrisen skrives av kirurgen. Det stemmer men i dag er epikrisen det samme som journalnotatet. Teksten havner i begge journaldelene. Har ts angivelig feil informasjon i epikrisen så har hun og feil/nøyaktig samme informasjon i journalen. 

En annen sak er at kirurger ansatt på offentlige sykehus jobber mye, nåde på primærsykehuset og på private klinikker og sykehus når de avspaserer. 

Å kontakte en kirurg eller lege/helsepersonell via facebook vil ikke de kunne svare noe som helst på, da bruter de taushetsplikten. 

Ts du driver på som andre i andre provosere frem reaksjon tråder. Du ler vel godt av hele tråden der du sitter? :skratte: 

Anonymkode: 81d64...36b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg hadde en stor operasjon, bukplastikk, så fikk jeg med et skriv med telefonummer jeg skulle ringe dersom noe skjedd. Dette var privatnr og mobilnr. Dette var privatklinikk i Bergen. Legen kom hjem og fjernet dren noen dager etter inngrepet, og sjekket såret.

Anonymkode: 73cc2...b66

Skrevet

Jeg har også fått privatnummer til leger etter operasjoner. Men kun ved private sykehus. Man får vel bedre service der.

• Liker 1
Gjest Forum001
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det mest påfallende er at denne ligger under generell debatt og ikke under kropp og helse. Jeg tolker det slik at ts vil "prøve oss" og ikke har et reelt behov for å få kontakt med kirurgen. 

Noen viser til at epikrisen skrives av kirurgen. Det stemmer men i dag er epikrisen det samme som journalnotatet. Teksten havner i begge journaldelene. Har ts angivelig feil informasjon i epikrisen så har hun og feil/nøyaktig samme informasjon i journalen. 

En annen sak er at kirurger ansatt på offentlige sykehus jobber mye, nåde på primærsykehuset og på private klinikker og sykehus når de avspaserer. 

Å kontakte en kirurg eller lege/helsepersonell via facebook vil ikke de kunne svare noe som helst på, da bruter de taushetsplikten. 

Ts du driver på som andre i andre provosere frem reaksjon tråder. Du ler vel godt av hele tråden der du sitter? :skratte: 

Anonymkode: 81d64...36b

Ler?? Dette er faktisk ingenting å le av, bare så det er sagt! Utrolig at noen orker og komme med slike svar! Dere sier jeg laget denne tråden bare for kjekt (noe som ikke stemmer). Da er dere inne på forumet kun for og komme med usaklige og ufine svar til folk, noe som absolutt ikke er fint :) 

Gjest Forum001
Skrevet
40 minutter siden, Silfen skrev:

Jeg har også fått privatnummer til leger etter operasjoner. Men kun ved private sykehus. Man får vel bedre service der.

Noen leger synes det er greit, andre ikke. Det er fullt forståelig at en IKKE skal ta kontakt med en lege på privatnummer, men altså her er det mange som får det til å hørres ut som om det er verdens undergang. Det er det faktisk ikke! En bør selvfølgelig ikke gjøre det! Legen har tross alt et privatliv utenom jobben også! MEN det er som sagt ikke verdens undergang.

Skrevet
1 time siden, Leah Sofie E. skrev:

Er ikke sikkert at alle ønsker å dele all informasjon rundt en operasjon, på nettet :)  

Meget dårlig forklaring, spørsmålene var ikke av slik karakter. Nei, historien er oppspinn.

• Liker 4
Skrevet
24 minutter siden, Leah Sofie E. skrev:

Noen leger synes det er greit, andre ikke. Det er fullt forståelig at en IKKE skal ta kontakt med en lege på privatnummer, men altså her er det mange som får det til å hørres ut som om det er verdens undergang. Det er det faktisk ikke! En bør selvfølgelig ikke gjøre det! Legen har tross alt et privatliv utenom jobben også! MEN det er som sagt ikke verdens undergang.

Men er du operert på et offentlig eller privat sykehus da?

Skrevet

Hvor gammel er du Ts?

• Liker 1
Gjest Forum001
Skrevet

Folk snakker med kjørelæreren sin på meldinger, når de lurer på noe! Til og med i helgene! Kjørelærerne svarer uten noe problem. Og tenk dere hvor mange elever en kjørelærer har hatt, og har! Folk sender melding/ringer til læreren til barnet sitt på kveldstid hvis de lurer på noe. Dere må slutte og overdramatisere dette. Har ikke kjørelærere og lærere privatliv de også da? Jo? Men det er helt greit å sende melding/ringe dem på privatnummer, uansett om det er på kvelden i uken eller om det er i helgen.

Gjest Forum001
Skrevet
4 minutter siden, rebella81 skrev:

Men er du operert på et offentlig eller privat sykehus da?

Offentlig.

Gjest Forum001
Skrevet
3 minutter siden, ClosedParadise skrev:

Hvor gammel er du Ts?

24 år.

Skrevet
4 minutter siden, Leah Sofie E. skrev:

Folk snakker med kjørelæreren sin på meldinger, når de lurer på noe! Til og med i helgene! Kjørelærerne svarer uten noe problem. Og tenk dere hvor mange elever en kjørelærer har hatt, og har! Folk sender melding/ringer til læreren til barnet sitt på kveldstid hvis de lurer på noe. Dere må slutte og overdramatisere dette. Har ikke kjørelærere og lærere privatliv de også da? Jo? Men det er helt greit å sende melding/ringe dem på privatnummer, uansett om det er på kvelden i uken eller om det er i helgen.

Les gjennom hele tråden en gang til. Svarene på hvorfor du IKKE kontakter kirurgen din på privaten står der svart på hvitt. Skal hjelpe deg med å sitere og gjenta hvis du fremdeles ikke forstår det. 

• Liker 3
Gjest Forum001
Skrevet (endret)

4 minutter siden, rebella81 skrev:

Les gjennom hele tråden en gang til. Svarene på hvorfor du IKKE kontakter kirurgen din på privaten står der svart på hvitt. Skal hjelpe deg med å sitere og gjenta hvis du fremdeles ikke forstår det. 

Jeg trenger ikke å lese gjennom tråden en gang til. Det har jeg ingen grunn til! Hvem har i det hele tatt sagt at jeg SKAL sende melding/ringe legen som opererte? Det var kun et spm om hva dere tenkte om det! Og det står tydelig i innlegget jeg skrev at de med ufine kommentarer, bare kan la være å skrive noe som helst. 

Endret av Leah Sofie E.
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Leah Sofie E. skrev:

Kirurgen husker deg ikke om du bare nevner navnet ditt. Han må slå opp i journalen din for å kunne huske saken din og gi deg noe svar. Journalen har han ikke hjemme. Hvorfor kan du ikke kontakte fastlegen din? Om det er noe kun kirurgen kan svare på så kontakter fastlegen kirurgen og du får et svar i postkassa. Det er ikke verre enn det. 

Anonymkode: 828aa...970

• Liker 1
Gjest Forum001
Skrevet
21 minutter siden, Vox_populi skrev:

Meget dårlig forklaring, spørsmålene var ikke av slik karakter. Nei, historien er oppspinn.

Hvilken rettighet har du til å komme med en konklusjon om at denne historien er oppspinn? Og hvorfor i alle dager skulle jeg ha funnet på denne historien? Jeg har bedre ting å bruke dagen min på enn å finne på en helt tilfeldig historie som bare er oppspinn for å få oppmerksomhet? Dette synes jeg går over alle grenser! 

Her sitter jeg som en privatperson og lurer på noe som opptar meg store deler av dagen, og får bare usaklige og ufine svar tilbake som dette. 
Er dere ikke oppdratt til å være høflige siviliserte folk mot noen som aldri har gjort dere noe? 

Tenk litt på det neste gang du har en trang om å dømme noen for noe du ikke vet noe om!

Gjest Forum001
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kirurgen husker deg ikke om du bare nevner navnet ditt. Han må slå opp i journalen din for å kunne huske saken din og gi deg noe svar. Journalen har han ikke hjemme. Hvorfor kan du ikke kontakte fastlegen din? Om det er noe kun kirurgen kan svare på så kontakter fastlegen kirurgen og du får et svar i postkassa. Det er ikke verre enn det. 

Anonymkode: 828aa...970

Ja det er helt sant :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...