Gå til innhold

.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Beklager hvis du synes det var et ufint svar. Det var ikke meningen, men det har vært skrevet voldsomt mye rart i denne tråden som bare må rettes opp i. Det gjør nesten vondt å se at såpass mange mener man skal ha en slags rett til å kontakte kirurgen sin når det passer en selv. Og nesten verre; at en skal dra og okkupere en plass i køen på legevakta pga et spørsmål! Virker som om det er på sin plass med en slags folkeopplysning. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Leah Sofie E. skrev:

Jeg trenger ikke å lese gjennom tråden en gang til. Det har jeg ingen grunn til! Hvem har i det hele tatt sagt at jeg SKAL sende melding/ringe legen som opererte? Det var kun et spm om hva dere tenkte om det! Og det står tydelig i innlegget jeg skrev at de med ufine kommentarer, bare kan la være å skrive noe som helst. 

Unge dame, når du oppretter en tråd, så styrer du ikke hvem som svarer eller hva de svarer, så lenge svaret er innenfor fourmets regler. Det er konsekvensen av å opprette tråder her inne. At du ikke liker svarene noen gir har vi for legst notert oss. 

En annen sak er at pasienter fra de store sykehusene og sykehus flest i dag får med seg epikrisen når de reiser hjem. 

Anonymkode: 81d64...36b

• Liker 3
Gjest Forum001
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kirurgen husker deg ikke om du bare nevner navnet ditt. Han må slå opp i journalen din for å kunne huske saken din og gi deg noe svar. Journalen har han ikke hjemme. Hvorfor kan du ikke kontakte fastlegen din? Om det er noe kun kirurgen kan svare på så kontakter fastlegen kirurgen og du får et svar i postkassa. Det er ikke verre enn det. 

Anonymkode: 828aa...970

Ja, men det hele handler om at legen IKKE er på jobb akkorat når jeg har ringt. Derfor tenker jeg at jeg ringer igjen og ber de gi beskjed til legen om at legen kan ringe meg når legen har tid til det. :) 

Gjest Forum001
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Unge dame, når du oppretter en tråd, så styrer du ikke hvem som svarer eller hva de svarer, så lenge svaret er innenfor fourmets regler. Det er konsekvensen av å opprette tråder her inne. At du ikke liker svarene noen gir har vi for legst notert oss. 

En annen sak er at pasienter fra de store sykehusene og sykehus flest i dag får med seg epikrisen når de reiser hjem. 

Anonymkode: 81d64...36b

Jeg fikk ingenting med meg hjem. 

AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, Leah Sofie E. skrev:

Ja, men det hele handler om at legen IKKE er på jobb akkorat når jeg har ringt. Derfor tenker jeg at jeg ringer igjen og ber de gi beskjed til legen om at legen kan ringe meg når legen har tid til det. :) 

Det er som regel ikke så enkelt. For de i resepsjonen eller avd får ikke tak i legen de heller. Og legen har ikke tid til å ringe rundt til tidligere pasienter som lurer på noe. Det letteste er å gå til fastlegen. Så slipper du å ringe sykehuset hver dag og irritere deg over at du ikke får tak i legen.

AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, Leah Sofie E. skrev:

Jeg fikk ingenting med meg hjem. 

Var det fastlegen som henviste deg til sykehuset? Hvis det var så har fastlegen fått epikrisen din. Snakk med fastlegen.

Gjest Forum001
Skrevet (endret)
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var det fastlegen som henviste deg til sykehuset? Hvis det var så har fastlegen fått epikrisen din. Snakk med fastlegen.

Nei, det var ikke fastlegen som henviste meg. 

Endret av Leah Sofie E.
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig, så kontakter du ikke legen privat! Hadde du hatt snev av sosiale antenner så hadde det aldri falt deg inn i det hele tatt. 

Anonymkode: c67f9...8a3

• Liker 3
Gjest Forum001
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er som regel ikke så enkelt. For de i resepsjonen eller avd får ikke tak i legen de heller. Og legen har ikke tid til å ringe rundt til tidligere pasienter som lurer på noe. Det letteste er å gå til fastlegen. Så slipper du å ringe sykehuset hver dag og irritere deg over at du ikke får tak i legen.

Takk for svar, det er sant det du skriver :) Jobber du på sykehuset, siden du vet at de ikke får tak i legen de heller? 

Gjest Forum001
Skrevet (endret)
11 minutter siden, Leah Sofie E. skrev:

Endret av Leah Sofie E.
Gjest Forum001
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig, så kontakter du ikke legen privat! Hadde du hatt snev av sosiale antenner så hadde det aldri falt deg inn i det hele tatt. 

Anonymkode: c67f9...8a3

Det handler ikke om sosiale antenner, rett og slett :) Jeg hadde ikke gjort det, men poenget var bare å se hva andre tenker om det. Jeg er så utrolig klar over at det ikke er det rette å gjøre! Men det er uansett ingen grunn til å få det til å høres ut som verdens undergang :) 

Skrevet

Først, nei du kontakter ikke legen på privaten, fordi han er avhengig av journalen din, og den har han ikke hjemme.

Nei du okkuperer ikke en plass i køen ved legevakta for noe som jeg regner med ikke er akutt. 

Ring sykehuset, si hvem du er, hva saken gjelder, (om det er komplikasjoner el.) spør om de ikke kan videreformidle beskjeden til legen, vent på svar.

• Liker 3
Gjest Forum001
Skrevet (endret)
5 minutter siden, Melkebarten skrev:

Først, nei du kontakter ikke legen på privaten, fordi han er avhengig av journalen din, og den har han ikke hjemme.

Nei du okkuperer ikke en plass i køen ved legevakta for noe som jeg regner med ikke er akutt. 

Ring sykehuset, si hvem du er, hva saken gjelder, (om det er komplikasjoner el.) spør om de ikke kan videreformidle beskjeden til legen, vent på svar.

Ja, det er det retteste og beste å gjøre :) 

Endret av Leah Sofie E.
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Både henviser og fastlege får epikrisen, er det fastlege som henviser sendes den kun dit. Så fl har epikrisen uansett.

Anonymkode: a6dcf...91e

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, Leah Sofie E. skrev:

Anonymkode: e56e2...eb0

AnonymBruker
Skrevet

Nå har du fått mange MANGE kommentarer om at du ikke skal kontakte kirurgen privat, men ringe fastlegen din. Allikevel fortsetter du å kverne på at du vil ringe han.

Da får du ringe han og jeg håper på og er sikker på at dette kommer til å få konsekvenser for deg når det gjelder pasientforholdet ditt til denne legen.

Gjest Forum001
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har du fått mange MANGE kommentarer om at du ikke skal kontakte kirurgen privat, men ringe fastlegen din. Allikevel fortsetter du å kverne på at du vil ringe han.

Da får du ringe han og jeg håper på og er sikker på at dette kommer til å få konsekvenser for deg når det gjelder pasientforholdet ditt til denne legen.

Har jeg skrevet at jeg SKAL kontakte legen PRIVAT?? Nei det har jeg faktisk ikke! 

Dessuten, hvilken konsekvenser ville det gitt liksom? Ingen konsekvenser, enkelt og greit.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får lov å sende melding til min fastlege i arbeidstiden på hans private nr. Men han har fulgt meg opp i mange år, og vet at jeg trenger å få kontakt på den måten av og til. Han hadde vel motsatt seg det om han syntes det gikk over grensen. 

En sykehuslege ville jeg kun kontaktet på jobb, tlf, mail eller brev. Det blir en litt annen situasjon med en spesialist som ikke har faste pasienter, slik fastlegen har.

Anonymkode: 0eec6...f10

Gjest noe tilfeldig
Skrevet

Fikk du sendt Facebook melding T.S? 

Gjest Forum001
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får lov å sende melding til min fastlege i arbeidstiden på hans private nr. Men han har fulgt meg opp i mange år, og vet at jeg trenger å få kontakt på den måten av og til. Han hadde vel motsatt seg det om han syntes det gikk over grensen. 

En sykehuslege ville jeg kun kontaktet på jobb, tlf, mail eller brev. Det blir en litt annen situasjon med en spesialist som ikke har faste pasienter, slik fastlegen har.

Anonymkode: 0eec6...f10

Ja, hadde han ikke synes det er greit så hadde han nok motsatt seg det. Så fint at du kan ha kontakt med legen din på den måten når du trenger det :) Ja det er jo annerledes med en sykehuslege som ikke har faste pasienter :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...