Gå til innhold

.

Fremhevede innlegg

Gjest Forum001
Skrevet (endret)

Endret av Leah Sofie E.
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei det skal du ikke gjøre. Ring til sykehuset igjen og forlang at han skal ringe deg opp igjen. De har et ansvar for å følge opp pasientene sine om de har plager. 

Anonymkode: 1eaf7...8e5

• Liker 31
Skrevet

Nei!!!!

• Liker 12
Skrevet

Nei nei nei........

• Liker 11
Gjest Forum001
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei det skal du ikke gjøre. Ring til sykehuset igjen og forlang at han skal ringe deg opp igjen. De har et ansvar for å følge opp pasientene sine om de har plager. 

Anonymkode: 1eaf7...8e5

Ja, det er helt sant. Jeg er redd det blir alt for privat å sende melding på privatnr. :( Men hver gang jeg ringer til sykehuset er ikke legen på jobb, eller så vet dem ikke om legen er på jobb eller ikke....har ringt en del ganger...

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Leah Sofie E. skrev:

Hei :) 

Jeg ble operert for en liten stund siden, og nå i ettertid har jeg en del spørsmål som jeg lurer på, og vil gjerne snakke me legen som opererte meg. Jeg har prøvd og ringe til sykehuset mange ganger og sport etter legen, men enten har legen ikke vært på jobb eller så visste de i resepsjonen ikke om legen var der. 

Jeg har derfor tenkt litt på å sende melding til legen sitt private nr. og prøve å få kontakt på den måten. Siden det ikke går, når jeg ringer til sykehuset :( 

Jeg lurer på hva dere tenker om dette?? Blir dette for privat? Blir så glad for alle svar jeg får! :) 

Når legen ikke er tilgjengelig på sykehuset så er han privat. Det er ikke akseptabelt at pasienter ringer leger eller andre yrkesgrupper for den del i privaten. Du har fastlegen din å kontakte dersom du trenger legehjelp. Det er den veien pasienter skal gå for å få kontakt med spesialisthelsetjenesten her sykehus. Noen steder sier de at legen ikke er på jobb, opptatt ol. Fordi pasienter som er utskrevet er ferdig på sykehusene med mindre de har oppfølgingsavtaler. Fastlegen! 

dette er rett og slett både respektløst og frekt! 

Anonymkode: 81d64...36b

• Liker 23
Skrevet

Hva ville du selv syntes dersom klienter/kunder/pasienter som du må ha kontakt med i jobbsammenheng plutselig begynte å sende deg meldinger på din private mobiltelefon? :lete:

Svaret er NEI. Man kontakter rett og slett ikke folk man har en profesjonell relasjon med (typ: lege/pasient, saksbehandler/klient o.l.) på privaten. Har man profesjonsrettede spørsmål går man gjennom den profesjonelle kanalen. Uansett om det tar lang tid eller hva det måtte være, så er det den rette måten å gjøre det på. 

Hadde jeg vært lege og plutselig fått meldinger på min private telefon fra pasienter så hadde de raskt fått en annen lege. Og et kontaktforbud. Det hadde jeg syntes var en forferdelig ekkel invasjon av mitt privatliv, for å si det pent. Jeg kan forstå at du synes det er kjipt å måtte vente på å få svar på spørsmål osv., men sånn er det for alle. Leger har gjerne ganske mange arbeidsoppgaver og ikke minst mange pasienter å se til i løpet av en dag, og den som strengt tatt har oppfølgingsansvar etter en operasjon er din fastlege. Hvorfor ikke prøve å kontakte denne i stedet?

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, Leah Sofie E. skrev:

Ja, det er helt sant. Jeg er redd det blir alt for privat å sende melding på privatnr. :( Men hver gang jeg ringer til sykehuset er ikke legen på jobb, eller så vet dem ikke om legen er på jobb eller ikke....har ringt en del ganger...

Hallo i luken? Hvis du har ting som plager i forbindelse med operasjon, så skal du stå på ditt og kreve å snakke med legen eller noen som har kompetanse til og hjelpe deg. Seriøst, ass, helsenorge...

Du ringer de og sier at det haster. Ikke ta kontakt på privat-nr. 

• Liker 7
Gjest Forum001
Skrevet
2 minutter siden, Strixvaria skrev:

Hva ville du selv syntes dersom klienter/kunder/pasienter som du må ha kontakt med i jobbsammenheng plutselig begynte å sende deg meldinger på din private mobiltelefon? :lete:

Svaret er NEI. Man kontakter rett og slett ikke folk man har en profesjonell relasjon med (typ: lege/pasient, saksbehandler/klient o.l.) på privaten. Har man profesjonsrettede spørsmål går man gjennom den profesjonelle kanalen. Uansett om det tar lang tid eller hva det måtte være, så er det den rette måten å gjøre det på. 

Hadde jeg vært lege og plutselig fått meldinger på min private telefon fra pasienter så hadde de raskt fått en annen lege. Og et kontaktforbud. Det hadde jeg syntes var en forferdelig ekkel invasjon av mitt privatliv, for å si det pent. Jeg kan forstå at du synes det er kjipt å måtte vente på å få svar på spørsmål osv., men sånn er det for alle. Leger har gjerne ganske mange arbeidsoppgaver og ikke minst mange pasienter å se til i løpet av en dag, og den som strengt tatt har oppfølgingsansvar etter en operasjon er din fastlege. Hvorfor ikke prøve å kontakte denne i stedet?

Jeg har prøvd og ringe til sykehuset mange ganger. Og det er legen som opererte meg- jeg ønsker å snakke med. Ikke fastlegen.. :( 

Gjest Forum001
Skrevet
4 minutter siden, Ms.Sommerfugl skrev:

Hallo i luken? Hvis du har ting som plager i forbindelse med operasjon, så skal du stå på ditt og kreve å snakke med legen eller noen som har kompetanse til og hjelpe deg. Seriøst, ass, helsenorge...

Jeg kan nok få snakke med legen, men problemet er at hver gang jeg ringer så er ikke legen på jobb :( 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Ms.Sommerfugl skrev:

Stå på sitt? Hun har fått beskjed ved utreise om å enten komme på kontroll eller ved spørsmål og oppfølging kontakte fastlegen, vanlig prosedyre.  Man er ikke påståelig i forhold til slike ting på et sykehus. Kirurger er opptatt med andre pasienter. 

2 minutter siden, Leah Sofie E. skrev:

Jeg har prøvd og ringe til sykehuset mange ganger. Og det er legen som opererte meg- jeg ønsker å snakke med. Ikke fastlegen.. :( 

Det kan du bare glemme. Forresten var jeg inne og så på profilen din. Jeg tror du kjeder deg litt og lager underholdningstråd. 

Anonymkode: 81d64...36b

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er operert og alt er i orden så forstår jeg ikke helt hva du lurer på... Hvis du har ringt så mange ganger p ikke kommet i kontakt med legen så tenker jeg t han ikke gidder å ta telefonen. HAn var bare den som opererte deg, har du noen spørsmål så må du nok henvende deg til fastlegen.

Anonymkode: 6d7b0...6b9

• Liker 4
Skrevet

Som mange her har skrivi – ikkje ta kontakt privat. Men grunnen er ikkje fyrst og fremst at ein skal respektere privatlivet, men det er i arbeidstida han er best utrusta til å hjelpe deg. Han har der tilgang til journalen, ikkje minst. 
Så spørst det om han er rette adressaten for dine spørsmål. Nesten alltid vil det vere fastlegen som er din primærkontakt. Prøv fyrst han!

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Leah Sofie E. skrev:

En lege som jobber på et stort sykehus har som oftest ganske mye å gjøre og mange pasienter å se til i løpet av arbeidsdagen, og har derfor ikke tid til å ta telefoner fra folk de har operert sånn som fastlegen din kan. Det er nettopp derfor det er fastlegen din som skal følge deg opp, og ikke kirurgen på sykehuset. Sykehusets jobb er å få folk inn, operere dem og sende dem ut, og derfra er det kommunen dvs. fastlegen og lokale helsetjenester som har alt ansvar for oppfølging. Hva du har lyst til er irrelevant; kirurgen har ikke lenger noe ansvar for deg. Du kan selvfølgelig ringe sykehuset hver dag om du vil, til de til slutt svartelister telefonnummeret ditt. Legen som opererte deg har du ikke noe krav på å få snakke med, og heldigvis er dette felles for alle. Så mange pasienter som et sykehus og enkelte avdelinger har bare i løpet av et døgn eller ei uke gjør at det selvfølgelig blir umulig for den enkelte kirurg eller avdelingslege å skulle holde kontroll med alle pasientene - det skjønner du vel selv?

Hvis ikke fastlegen er "god nok" for deg så kan du neppe brenne inne med de helt store og livsviktige spørsmålene.

• Liker 6
Gjest Forum001
Skrevet
2 minutter siden, Vox_populi skrev:

Som mange her har skrivi – ikkje ta kontakt privat. Men grunnen er ikkje fyrst og fremst at ein skal respektere privatlivet, men det er i arbeidstida han er best utrusta til å hjelpe deg. Han har der tilgang til journalen, ikkje minst. 
Så spørst det om han er rette adressaten for dine spørsmål. Nesten alltid vil det vere fastlegen som er din primærkontakt. Prøv fyrst han!

Jeg forstår svarene deres, og dette er spørsmål som fastlegen min ikke kan svare på fordi det ikke er fastlegen som har operert. Og det er spm rundt selve operasjonen jeg lurer på. 

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, Leah Sofie E. skrev:

"Altfor privat"? Det er invaderende! 

Anonymkode: c84d0...f2a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS du må ikke finne på å kontakte legen på privaten!  Det ville rett og slett vært helt gæren- person oppførsel. Si du MÅ prate med en annen lege,  dra til  fastlegen mandag eller på legevakten om nødvendig. 

Anonymkode: b43c2...c04

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Leah Sofie E. skrev:

Jeg forstår svarene deres, og dette er spørsmål som fastlegen min ikke kan svare på fordi det ikke er fastlegen som har operert. Og det er spm rundt selve operasjonen jeg lurer på. 

Kan ikke du høre med de på sjukehuset når han er tilgjengelig da? Dette vet de jo.

Ellers kan du ringe HVER dag kl. 07 å høre om legen er der. Prøv dette i 2 uker?

Viss ikke, så er det rart. Da kan du sende en melding til han på privat telefon, selv om det egentlig ikke er rett det heller. Men det er på sin plass da! Klart du skal få snakke med en legen som opererte deg. Men igjen, 

Var dette en stor operasjon? Viss ikke, så er fastlegen den du skal snakke med. Hva opererte du? 

Anonymkode: 1aa6e...ad9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke du høre med de på sjukehuset når han er tilgjengelig da? Dette vet de jo.

Ellers kan du ringe HVER dag kl. 07 å høre om legen er der. Prøv dette i 2 uker?

Viss ikke, så er det rart. Da kan du sende en melding til han på privat telefon, selv om det egentlig ikke er rett det heller. Men det er på sin plass da! Klart du skal få snakke med en legen som opererte deg. Men igjen, 

Var dette en stor operasjon? Viss ikke, så er fastlegen den du skal snakke med. Hva opererte du? 

Må legge til:

Dra til legevakten også! Det går helt fint ann å gjøre.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...