Gå til innhold

En investering i helsa - mer aktivitet og litt færre kilo


Diis

Anbefalte innlegg

Forresten! Frokosten i dag ble en impulsiv miks av smoothieblanding, jordbær, soyayoghurt, en skvett limonade og farris, med litt hakkede mandler på toppen. OMG så godt!! Holdt meg mett overraskede lenge også, frister i høyeste grad til gjentakelse :) (skal sies at jeg ble litt kald i halsen og i kroppen generelt, godt var det uansett!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble en joggetur både i går og i dag! I går gikk det supert, hadde mye energi og det hele kjentes egentlig ganske bra. I dag derimot... Beina var som betong, det gikk tålelig greit bortover og nedover, men oppover hadde jeg mest lyst til å legge meg ned og gråte. Haha... Trøsten er at det blir veldig mye bedre neste gang! For øvrig kan jeg rapportere om en svelget flue og en død, halv fugl som jeg skvatt skikkelig av, som lå midt på stien. Blir i alle fall litt variasjon når en jogger i skogen :mrgreen: 

Ellers er jeg middels fornøyd med maten så langt; har vært innafor budsjett, men føler jeg har spist helt feil ting. Hjelper ikke at kjæresten er elendig til å planlegge/få med seg ting, og i tillegg prøver å unngå alt som tar mer enn 10 minutter å lage... :dry: Det blir nok litt lettere da jeg begynner å jobbe, når det er sagt er det helt fantastisk å faktisk ha noen fridager :mrgreen: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det! Jeg var overlegen på yoga i går, så kan vedde på at det er helt forferdelig i dag. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ups - rømmegrøt og spekemat er godt!! Jaja, ukens overskuddsdag :mrgreen: Håper jeg kommer meg ut på en fin gåtur i morgen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kommet meg på årets første sommerferie, woop! Her blir det nok stille i noen dager, jeg skal kose meg på tur og prøve å ta sånn noen lunde fornuftige valg :mrgreen: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er hjemme fra ferie, og har hatt en helt fantastisk tur! Skal sies at det ikke blmså voldsomt mange fornuftige valg, men det kan jeg absolutt leve med. Jeg har allerede rukket å trene etter jeg kom hjem, og kjøleskapet er fylt opp med bra mat. Hei hverdag, dette blir bra :mrgreen: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo mestringsfølelse! Hadde en ganske lang (men givende) dag på jobb, og hadde ikke så veldig lyst til å trene. Kom meg allikevel av gårde; og det gikk så bra! Hadde masse å gi, og følte meg kjempesterk, haha:trene: Det er noe jeg kan lære å leve med! Samtidig ser jeg selv forskjell på kroppen min nå, og det er jo alltid gøy. Siden det var samling på jobb sto jeg ikke for lunsj selv, men tror dagen ble tålelig bra allikevel: 

- frokost: powermuffins, yoplait, soyaespresso

- mellom: ymse jordbær og melon 

- lunsj: fullkornswrap, jordbær med melk 

- middag: spinatsuppe 

- kvelds: moreller 

:skya::skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy! Flink du har vært :D 
Spinatsuppe har jeg aldri smakt, hvordan lager du det? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dagen så kjempebra ut matmessig. :nigo: Også så moro at du ser forskjell og følte deg kjempesterk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så deilig det, når man ikke har så lyst til å trene, men går allikevel og får en kjempeøkt! Kjæresten min er alltid sånn, mens jeg som regel ikke får det. Men innimellom, og det er sååå deilig! :) 

Og matdagen så bra ut, mulig litt lite? *klø seg i hodet* Kommer jo an på mengdene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 20. juni 2016 at 21.51, rh1 skrev:

Så gøy! Flink du har vært :D 
Spinatsuppe har jeg aldri smakt, hvordan lager du det? :D

Varierer litt, men mandagens så sånn ut: 1 løk. 2 hvitløksfedd (kuttes og stekes til mykt og blankt), 8 dl vann, 1,5 buljongterning (kokes opp og tilsettes løken, la småkoke 5-10 min), en stor pose fersk bladspinat (hiv oppi løk+buljong), la den bli myk/falle sammen, mos med stavmikser eller blender. Tilsett 2-3 rause ss med yoghurt naturell, gi et oppkok. Salt og pepper etter ønske! Godt meg både egg og/eller ost :) 

Den 21. juni 2016 at 11.04, KaDust skrev:

Synes dagen så kjempebra ut matmessig. :nigo: Også så moro at du ser forskjell og følte deg kjempesterk!

Ja! Når man både har kontroll og løfter tungt, da er det gøy å trene :mrgreen: 

Den 21. juni 2016 at 16.47, elvital skrev:

Det er så deilig det, når man ikke har så lyst til å trene, men går allikevel og får en kjempeøkt! Kjæresten min er alltid sånn, mens jeg som regel ikke får det. Men innimellom, og det er sååå deilig! :) 

Og matdagen så bra ut, mulig litt lite? *klø seg i hodet* Kommer jo an på mengdene!

Ja, også er det noe med klisje-sitatet at en veldig sjelden angrer på en treningsøkt :) Ble en ganske heftig lunsj altså, følte meg ikke sulten da jeg gikk til sengs! Skal sies at det ble skinke oppi suppa, det hjelper jo på :) 

 

Onsdag: nærmest løp fra jobb til trening, ramlet inn døra sånn et minutt før gruppetimen startet - det var verdt det da, fikk en fin økt og kunne dra hjem med god samvittighet!

Mat: 

- frokost: alpro blåbæryoghurt, et rundstykke med ost

- mellom: et glass smoothie, noen skiver melon

- lunsj: ymse grønnsaker med kjøtt, to rugkjeks med ost, en munnfull brownie

- middag: spinatsuppe med smårettskinke

- kvelds: moreller, en kvart atkins fudge caramel 

Det blir liksom et luksusproblem å få servert så heftig med mat på seminar på jobb :fnise: Heldigvis var det jo i hovedsak buffet da, og det gjør jo saken mye enklere. I dag hadde jeg ambisjoner om å stå opp tidlig å trene, men endte med å sove 1,5 timer lengre enn planlagt:sjokkbla: Liker å tro jeg trengte det, kanskje blir det tid senere i dag, om ikke annet i morgen! :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg vil følge med på deg! Så flink du er som kutter ut sukker nesten helt! Jeg får sånne voldsomme sukker-kick i helgene, og da spiser jeg så mye at jeg blir helt dårlig. Virkelig ikke bra!

Godt å kjenne seg støl! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for oppskrift - den tror jeg vi fører opp på neste ukes middagsplan :strix:
Bare nyt at du har sovet lenge, du - så kan du ta igjen treningen senere ;) Du har jo vært veldig flink andre dager denne uka allerede!! :)  
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23. juni 2016 at 10.11, Rainbow skrev:

Hei! Jeg vil følge med på deg! Så flink du er som kutter ut sukker nesten helt! Jeg får sånne voldsomme sukker-kick i helgene, og da spiser jeg så mye at jeg blir helt dårlig. Virkelig ikke bra!

Godt å kjenne seg støl! :)

Så hyggelig, du er hjertelig velkommen! Når det kommer til sukker er jeg alt eller ingenting; jeg er veldig dårlig til å ta bare to biter og kose meg med de, spesielt når det kommer til godteri - litt enklere med feks kake. Når jeg først slutter craver jeg veldig lite i tillegg, så da har det vært like greit å kutte ut en stund. Tenkte å prøve meg på sukkerfrie marengs da :mrgreen: 

23 timer siden, rh1 skrev:

Takk for oppskrift - den tror jeg vi fører opp på neste ukes middagsplan :strix:
Bare nyt at du har sovet lenge, du - så kan du ta igjen treningen senere ;) Du har jo vært veldig flink andre dager denne uka allerede!! :)  
 

Gjør det :D Det finnes et hav av oppskrifter der ute, men om jeg skal si det selv synes jeg denne ble ganske god:fnise:

22 timer siden, gjest- silje skrev:

*følger*

For en fin dagbok du har :) 

Takk, du er hjertelig velkommen! Hyggelig at så mang følger med:essen2:

 

Dagen i går ble ganske ok matmessig, men trening utgikk, dessverre - i dag våknet jeg nemlig med vond rygg:sjokkbla: Faderrrrr altså, nå er det lenge siden sist jeg hadde vondt, og jeg som var så klar for både jogging diverse forefallende hagearbeid :( Får heller ta en rolig dag med litt gåing, lesing og powermuffins-baking, og håpe det gjør susen til i morgen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ryggen er bedre, og i dag ble det jogging i strålende sol!:trene: Turen gikk overraskende fint med tanke på at det er minst en og halv uke siden sist. Det er ikke ofte jeg kjenner på at trening gjør meg i skikkelig godt humør, men i dag gjorde det virkelig susen etter å ha prøvd å bestille en togbillett fra en fransk nettside i halve natt uten å få det til... Klar for dagen i alle fall!:hoppe:

 

Forresten, noen som har noen gode tips til hva man gjør med en kjæreste som synes grandiosa er en utmerket lunsj og stort sett alltid velger det usunne fremfor det sunne?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Flinka!

Nei, har ingen råd angående kjæresten din, sliter litt med det samme problemet ;) 

Så jeg spiser sjelden det samme som gubben her gjør, utenom middagen da, for der har jeg slått i bordet og forlangt at det skal ikke dryppe i usunt fett :sprettoy: Greit at vi ikke er "kaniner" som han sier så fint, og middagen skal jo være næringsrik, men man trenger jo ikke å ha lørdagsmiddag hver dag liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du fikk løpt en tur,gjorde det selv og det var deilig!

Ang kjæresten... fortell han hva sånn Mat gjør med kroppen kanskje? Litt skikkelig og skummelt? Kjæresten min er også litt sånn, bryr seg ikke så mye om hva han spiser men er blitt bedre etter han ble kjent med meg. Jeg var nok for mye motsatt vei,altså for streng. Nå har vi ganske grei balanse (annet enn at han mener man MÅ bruke masse fett ved matlaging da). Jeg lager det meste av maten så jeg bestemmer som regel hva og hvordan. Men prøver å gjøre det mannevennlig da,så litt mer olje og salt osv enn om det hadde vært til bare meg ;) noen ganger lager jeg to versjoner også (mannen trener mye/hardt =trenger mange flere kalorier enn meg). Vet ikke om dette var til hjelp,men det er nå sånn vi gjør det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg er sånn som du skriver, det går ikke  med bare 1 sjokoladebit. Hvis samboeren har kjøpt en 200 grams sjokolade på deling spiser jeg gjerne minst 150, gjerne mer. Klarer. Ikke. Stoppe. Så mitt triks er også å rett og slett ikke kjøpe noe, eller i alle fall ikke mer enn at jeg kan spise det opp uten å fråtse. Ellers blir det borte.

Kanskje du kan lage mat som du ikke presenterer som sunne, men som egentlig er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...