Gå til innhold

En investering i helsa - mer aktivitet og litt færre kilo


Diis

Anbefalte innlegg

Jeg vil også følge med her - er også student, men i praksis nå, så er mye oppe og går. I tillegg jobber jeg litt ved siden av, så ikke alltid energien til å trene  er der rett og slett. 

Ser ut til at det går kjempe fint for deg :D Må sjekke ut disse powermuffinsene du lager :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Diis skrev:

Hei, og velkommen! :bolledeig: Vurderer også å kjøpe meg en form for pulsklokke/aktivitetsarmbånd, er du fornøyd? Jeg har også kuttet sukker, sånn nesten, og det føles overraskende bra! Gi gjerne lyd fra deg, det er superhyggelig! 

Jeg er kjempefornøyd med Fitbiten min! Synes det er utrolig motiverende, og jeg merker at jeg er mye mer aktiv nå enn jeg var før jeg fikk den :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, elvital skrev:

Jeg vil også følge med her - er også student, men i praksis nå, så er mye oppe og går. I tillegg jobber jeg litt ved siden av, så ikke alltid energien til å trene  er der rett og slett. 

Ser ut til at det går kjempe fint for deg :D Må sjekke ut disse powermuffinsene du lager :) 

Bare å følge med, hyggelig! :laugh: Hjelper jo mye med en aktiv hverdag da, jeg sitter seriøst bare stille hele dagen, kjenner kroppen nærmest råtne på rot... Ja, du må prøve dem! Oppskriften er fra fitfocuse, jeg bruker både bringebær og blåbær i + en liten honningswirl på toppen. Nam! :)

7 timer siden, sugarcrush skrev:

Jeg er kjempefornøyd med Fitbiten min! Synes det er utrolig motiverende, og jeg merker at jeg er mye mer aktiv nå enn jeg var før jeg fikk den :biggrin:

Hm, spørs om det blir investering etter første lønning for sommerjobb! Godt en får ferie tidlig og kan begynne å jobbe tidlig:heks:

Sånn ellers ble dagen seende sånn ut: 
- frokost: yoplait, soya-espresso, powermuffins
- lunsj: bananpannekaker med kanel 
- lunsj 2: atkins fudge caramel (ups... skylder på eksamenstid og 10-12 timer på skolen) 
-mellom: cherrytomater, gulrøtter, burn zero 
- middag: byggrynsgrøt fra Fjordland 

Litt vel lettvinte løsninger i dag, menmen. En ny dag i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ops, jeg var visst i utdrikningslag! Utenom to glass champagne kom jeg meg greit gjennom det, og selv om jeg nok gikk over 1400 kalorier gjør ikke det så mye for en dag. Det ble faktisk mye aktivitet, og ordnet middag hjemme selv, så ikke noe å tenke på :) Ny dag i morgen! Og mens vi snakker om mat... Wasa kanel er helt fantastisk!! Smaker så mye mer usunt enn det er, perfekt snack:wow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wasa kanel hadde jeg dilla på som barn og for noen år siden. :ler: Det er veldig godt egentlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, KaDust skrev:

Wasa kanel hadde jeg dilla på som barn og for noen år siden. :ler: Det er veldig godt egentlig!

Ja, jeg ble overrasket! Har fått en kanel-åpenbaring i det siste, regner med det har noe med det å gjøre:fnise:

 

Sånn ellers har dette vært en evighet av en dag, med 12 timer på skolen, gruppearbeid, kjenner jeg blir så innmari mettet sosialt - koselig er det jo, men krevende! Planen om blomkålpizza til middag kokte bort i kålen(...), da jeg kom hjem 22.00 var det uaktuelt å bruke en time på matlaging i og med jeg skal på skolen igjen 08.00 i morgen. Følte meg bra viljesterk da jeg cruisa forbi Shell og den lokale pizzasjappa:fnise: Endte riktig nok opp med kyllingnuggets fra Prior; smakte fantastisk etter en lang dag, og overholdt kaloriinntaket uten noe problem. Ny uke i morgen; i løpet av den uka får jeg faktisk sommerferie:ph34r::skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Diis skrev:

Ny uke i morgen; i løpet av den uka får jeg faktisk sommerferie:ph34r::skya:

Åh.. Heldiggris! Siste skoledag 16.juni her... :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, elvital skrev:

Åh.. Heldiggris! Siste skoledag 16.juni her... :( 

Klager ikke jeg altså! Er ganske intenst mot slutten nå, men det hadde det vel vært uansett. Hvis det er en trøst blir det mye jobbing i sommer! :)

36 minutter siden, rh1 skrev:

Fant denne nettopp! *følger* stå på videre, du er flink😀

Velkommen inn, bare å følge med!:laugh:

Ny dag, og humøret er betraktelig mye bedre enn i går - skulle vel ikke så mye til, haha... I dag blir det kettlebell, blomkålpizza og Game of Thrones, gleder meg:bolledeig:


Men, en ting jeg har tenkt litt på. Jeg har veldig lyst til å lære meg typiske grunnøvelser som benkpress, knebøy, markløft, chins/pull ups, skikkelig ordentlig - men jeg synes det er så innmari skummelt å prøve nye ting, livredd for å gjøre noe feil, belaste feil, the list goes on. Jeg føler liksom ikke det er nok å se videoer på youtube eller lese beskrivelser, føler jeg trenger noen til å lære meg. Samtidig er jeg livredd PT-er (de er så skumle, haha), og det koster jo en del. Lurer på om noen har erfaring med å bruke PT til å lære teknikk og lignende, og hvor mange timer trengte dere i så fall? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har en like behjelpelig ansatt på treningssenteret som det er der jeg går, så viser de deg gjerne hvis du spør. Han som eier treningssenteret der jeg går har en tendens til å vise hvordan man gjør forskjellige øvelser dersom han ser noen gjør det feil. Så slipper du å bruke penger på PT bare for å lære deg teknikk. Går jo i alle fall å spørre? :jepp: Om ikke du kjenner noen som kan øvelsene som kan vise deg det?

Jeg har sommerferie etter mandag neste uke. Da har jeg min siste eksamen. :ninja: Er absolutt hektisk den siste tiden. Jeg skulle gjerne hatt eksamen senere slik at jeg fikk mer lesetid. :lol:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man pleier å ha et par gratis PT-timer som følger med senter-medlemskap, du kan jo sjekke ut det?:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, KaDust skrev:

Hvis du har en like behjelpelig ansatt på treningssenteret som det er der jeg går, så viser de deg gjerne hvis du spør. Han som eier treningssenteret der jeg går har en tendens til å vise hvordan man gjør forskjellige øvelser dersom han ser noen gjør det feil. Så slipper du å bruke penger på PT bare for å lære deg teknikk. Går jo i alle fall å spørre? :jepp: Om ikke du kjenner noen som kan øvelsene som kan vise deg det?

Jeg har sommerferie etter mandag neste uke. Da har jeg min siste eksamen. :ninja: Er absolutt hektisk den siste tiden. Jeg skulle gjerne hatt eksamen senere slik at jeg fikk mer lesetid. :lol:

Kan jo hende...? Er et treningssenter i forbindelse med en studentsamskipnad, får prøve å trene når det er lite folk når jeg får ferie, så kanskje de har tid til overs :) 
Oi, digg med tidlig sommerferie! Selv om det er kjedelig å føle en burde ha lest mer, men kjennes liksom alltid ut som en burde ha gjort det synes jeg i alle fall. Masse lykke til i alle fall, det går sikkert dødsbra:laugh:

7 timer siden, rh1 skrev:

Man pleier å ha et par gratis PT-timer som følger med senter-medlemskap, du kan jo sjekke ut det?:) 

Det vet jeg at jeg ikke har, dessverre :( Men hender de kjører noe kampanjegreier, så får prøve å følge med der! :)

Sånn ellers røyk treninga i dag, til fordel for nok en eviglang skoledag. Satser på å rekke det før skolen i morgen, med mindre vi starter 08.00 da også... Matdagen ser uansett sånn ut: 
- frokost: soya-espresso, yoplait, powermuffins (what else is new, haha) 
- lunsj: liten salat med skinke, spinat, cherrytomat 
- lunsj 2: byggrynsgrøt fra Coop 
- middag: blomkålpizza (håper jeg i alle fall) 
- dessert?: vannmelon! :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en dag jeg hadde gruet meg litt til - men det gikk overraskende fint. Ned 1,7 kg siden forrige veiing for to uker siden:bolledeig: Det er så godt at det går riktige vegen! Samtidig er det litt skummelt, for det kommer jo sikkert til å gå saktere i perioder. Derfor tenker jeg veiing annenhver uke, så lenge jeg holder meg noen lunde til kosthold og trening er det begrenset hvor galt det kan gå tenker jeg. 

Uansett veldig fornøyd, kom under rundt tall og greier - og jeg er per BMI-definisjon ikke overvektig lenger:Hehe:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, gratulerer da! Det er jo kjempebra. :nigo: Du må også huske at vekta kan gå opp igjen, men det betyr ikke at du har lagt på deg fett. Muskler veier jo mer!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med BMI-en :) 

 

Og en liten rettelse/småpirk : muskler veier ikke mer, ett gram er ett gram uansett om det er vann, mel, fett, muskel. Men muskler tar mindre plass per gram enn det fett gjør ;) (som sikkert var det du mente, KaDust :)

Endret av elvital
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men samme volum av muskler og fett = musklene vil veie mer. :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, KaDust skrev:

Ja, men samme volum av muskler og fett = musklene vil veie mer. :P

Hehe, ja, tenkte egentlig at det var noe sånt du mente, måtte bare gjøre det helt klart (føler det er så himla mange som tenker at 1 gr fett veier mindre enn 1 gr muskel..) ;) 

(Mente ikke å være kjip mot deg )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, elvital skrev:

Hehe, ja, tenkte egentlig at det var noe sånt du mente, måtte bare gjøre det helt klart (føler det er så himla mange som tenker at 1 gr fett veier mindre enn 1 gr muskel..) ;) 

(Mente ikke å være kjip mot deg )

Aldri tenkt over at noen kan tolke det som at 1 gr fett veier mindre enn 1 gr muskel engang. Er det virkelig noe som gjøres? :klo: Hva skjedde med menneskets logikk? Det er jo selvinnlysende at når noe veier mer enn en annen ting, så må man ha en mindre mengde av det som veier mest for å få lik vekt. Er det ikke?

Og jeg tolket det ikke som at du var kjip, no worries!

 

Beklager @Diis, for at vi opptar dagboka di med denne diskusjonen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, KaDust skrev:

Åh, gratulerer da! Det er jo kjempebra. :nigo: Du må også huske at vekta kan gå opp igjen, men det betyr ikke at du har lagt på deg fett. Muskler veier jo mer!

Takk! Ja, regner med det vil gå litt opp og ned. Håper på sikt det i hovedsak det går nedover, akkurat nå tror jeg ikke muskelvekt er noe jeg trenger bekymre meg for, men håper det kommer etterhvert :trene:

3 timer siden, elvital skrev:

Gratulerer med BMI-en :) 

 

Og en liten rettelse/småpirk : muskler veier ikke mer, ett gram er ett gram uansett om det er vann, mel, fett, muskel. Men muskler tar mindre plass per gram enn det fett gjør ;) (som sikkert var det du mente, KaDust :)

Takk! :D 

2 minutter siden, KaDust skrev:

Aldri tenkt over at noen kan tolke det som at 1 gr fett veier mindre enn 1 gr muskel engang. Er det virkelig noe som gjøres? :klo: Hva skjedde med menneskets logikk? Det er jo selvinnlysende at når noe veier mer enn en annen ting, så må man ha en mindre mengde av det som veier mest for å få lik vekt. Er det ikke?

Og jeg tolket det ikke som at du var kjip, no worries!

 

Beklager @Diis, for at vi opptar dagboka di med denne diskusjonen. :ler:

Går fint! :biggrin:


Vekkerklokka ringte 06.30 i dag, og akkurat da kjente jeg det var så cirka 10 mil fra dyna og ut på gulvet. Siden formen har vært litt halvveis de to siste dagene og jeg har eksamen i morgen slumret jeg en halvtime i stedet for. Gleder meg til å få tilbake 8-16-dager, så det er mulig å gjøre andre ting enn å være på skolen! 

Dagens mat: 

- frokost: yoplait, powermuffins, soyaespresso

- lunsj: blomkålpizzarester

- mellom: skyr kaffe og vanilje (ikke så veldig sunn, men latterlig god) 

- middag: tomat- og linsesuppe med egg (fra fitfocuse) 

- kvelds: vannmelonen jeg ikke rakk spise i går 

 

I morgen blir det eksamensfest med tapas, og akkurat da kommer jeg til å drite i kalorier. Spiser kalorifattig først på dagen, og spiser digg tapas med god samvittighet. Så blir det en lang gåtur torsdag, eller en treningsøkt hvis formen tillater det. På fredag har jeg booket styrke-gruppetime, så da er det ingen kjære mor:Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sommerferie:hoppendeglad: Gikk fint med eksamen også, så nå går det i gleden!! 

Jeg har rukket å trene i dag, styrketrening med høy melkesyre-faktor - jeg er egentlig ingen stor fan, men funket greit allikevel. Når det kommer til de to foregående dager... Vel. Onsdag lot jeg det stå til med vin og tapas; det var en ganske spesiell anledning, og som jeg har sagt før - dette er jo en livsstilsendring som må romme nettopp livet. I går... Jeg holdt kaloribudsjettet, dog fylte jeg nok ikke opp med helt riktige ting:sukk: Jaja! Jeg vet bedre, og vet mulige konsekvenser, så jeg får bare ta den. Når det er sagt synes jeg selv at jeg begynner å se litt forskjell på kroppen min nå, og det er jo litt gøy! 

I dag er pån igjen med bra mat, sol og livsglede, så dette går fint:Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...