Gå til innhold

En investering i helsa - mer aktivitet og litt færre kilo


Diis

Anbefalte innlegg

...vi er allerede en dag inn i november, og jeg har inngått godtelov med noen i klassen! Ingen av oss skal spise godteri, snacks, kaker, typ unødvendig raffinert sukker og usunt fett hele november. Den som bryter det må bake kake til alle de andre 1. desember, og spandere en drink på byen etter julebordet vi skal ha. Tror ikke det blir så veldig stress sånn egentlig, verste blir sikkert hos foreldrene til kjæresten, haha... Jaja. Jeg tenker at det egentlig er en fin ting, den lille sjokoladen i kalenderen kommer til å smake så ekstremt godt 1. desember, og hey - det er vel ingen som har dødd av en måned uten snacks? Vi har lov til å lage sunnere alternativer da, feks. søtpotetmuffins, og jeg har lyst til å prøve meg på sukkerfrie fudge fra Linda Stuhaug sin blogg hvis det dukker opp en anledning hvor jeg vet alle andre tilstedeværende kommer til å spise masse digg. Dette kommer til å gå strålende :mrgreen: Noen flere som vil være med kanskje?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest- silje

Det verste med å ha slik nekt er som du skriver andre mennesker og hvordan de tar det ;)  Det er ofte på grunn av at jeg har takket nei at disse "du er for tynn" kommentarene har kommet. Så jeg tror rett og slett at noen føler seg mindre flink når andre sier nei takk.

Nå har jo du en challenge da, så kanskje den unnskyldningen er mer akseptert. Jeg kan ikke, eller jeg kan men skal ha bursdagsselskap og da vil sikkert noen tro at det har rablet for meg hvis jeg ikke spiser kake den dagen jeg feirer meg selv :ler: Så vet ikke om jeg tør å joine..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terracotta
12 timer siden, Diis skrev:

Det er i alle fall verdt forsøket! Jeg synes de er kjempegode :D Det er noen endringer du må gjøre da - for det første, stek på varmluft!! Hvis ikke blir de bare veldig grå og triste. Hele steketiden, gi dem gjerne 25, nærmere 30 minutter, bare følg med så de ikke blir svidd på toppen :) Ellers bruker jeg banan og ikke sukrin gold, og mager vaniljekesam. Pleier å mose alt det våte med stavmikser + havregryn, da blir de litt mer "kakete" og ikke så grove i konsistensen. I oppskriften står det 1 dl bær, jeg bruker minst det dobbelte, både med blåbær og bringebær (sammen). Jeg har også en liten honningswirl på toppen før jeg  steker dem, da blir de perfekte! Viktig med store muffinsformer (jeg kjøpte på Nille, 60 stk for 40 kroner), gjerne muffinsbrett hvis du har for å få likest mulig størrelse. Jeg dobler oppskriften så jeg får 12 stk, da trenger jeg ikke bake oftere enn annenhver-tredjehver uke :) Det blir en ganske heftig kompakt deig, så hvis du vil bake enda flere ville jeg uansett gjort det i flere omganger. 

Ånei, vi har ikke varmluftsovn! Det er helt fullstendig fjernt, selv mormor har jo det nå, men det er altså ikke det her vi leier. Men jeg får ta til takke med grå muffins da :fnise: De høres jo sykt gode ut da. Jeg pleide faktisk å lage noe lignende før, med banan, yoghurt, egg, havregryn, eple og kanel. Som en slags frokosteplekake. Åh, det må jeg lage igjen snart! Men først skal jeg prøve disse, når jeg har fått kjøpt bær og muffinsformer. Høres så digg ut! Kanskje selv frokosthatende meg kan få i seg frokost da.

Morsomt med godterichallenge. Jeg prøver ut en "alt med måte"-strategi nå for å se om jeg kanskje klarer å faktisk holde meg til dette opplegget mitt da, så tror jeg står over. Men gleder meg til å se hvordan det går med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terracotta

OH MY GOD! Powermuffins er FANTASTISK! Shiiiiit!

Jeg har gjort masse endringer da, fordi vi ikke hadde alt som trengtes, og jeg ikke ville vente på ukeshandelen som kommer i morgen kveld. Så jeg lagde mine med vanlig kesam, bare havremel (finmalt i foodprocessor) og bringbærsyltetøy i stedet for bær. Det syltetøyet er hjemmelaget da, så det er egentlig bare bringebær med litt ekstra sukker i. Jeg hadde alt i foodprocessor sammen inkludert ca halvparten av syltetøyet og to ts vaniljesukker (siden vi ikke hadde vaniljekesam). Så hadde jeg det i en sånn sprøytepose og hadde ca halvparten av deigen i formene, og så en teskje syltetøy til i hver og så resten av deigen på toppen. Brukte små muffinsformer siden vi ikke hadde store, men det gjorde ikke så mye siden jeg brukte sprøytepose, da er det lett å få størrelsen passe likevel (og så ble de fortere ferdig så jeg kunne smake, hehe). Og selv med små former, mangel på varmluftsovn, syltetøy i stedet for bær og vanlig kesam ble dette FANTASTISK, så jeg kan ikke vente med å prøve det sånn det egentlig skal være. Nam! Tusen takk for tipset :blomst:

Endret av Terracotta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Terracotta skrev:

Ånei, vi har ikke varmluftsovn! Det er helt fullstendig fjernt, selv mormor har jo det nå, men det er altså ikke det her vi leier. Men jeg får ta til takke med grå muffins da :fnise: De høres jo sykt gode ut da. Jeg pleide faktisk å lage noe lignende før, med banan, yoghurt, egg, havregryn, eple og kanel. Som en slags frokosteplekake. Åh, det må jeg lage igjen snart! Men først skal jeg prøve disse, når jeg har fått kjøpt bær og muffinsformer. Høres så digg ut! Kanskje selv frokosthatende meg kan få i seg frokost da.

Morsomt med godterichallenge. Jeg prøver ut en "alt med måte"-strategi nå for å se om jeg kanskje klarer å faktisk holde meg til dette opplegget mitt da, så tror jeg står over. Men gleder meg til å se hvordan det går med deg!

Haha, huffda! Hvis du ikke synes noe særlig om dem da, må du love meg å prøve på varmluft senere! Jeg har virkelig falt pladask for disse, og er litt redd for at jeg en vakker dag går lei :P Får håpe det gjør noe med lysten på frokost! Selv er jeg glad i frokost, og har nå begynt å spise på skolen i stedet for hjemme - da rekker jeg å bli sulten, også er det så kos å starte dagen med en kaffekopp, muffins og yoghurt. Jeg har stort sett også holdt meg til alt med måte, men tenkte å komme meg litt ut av komfortsonen i november - så kan jeg heller nyte litt mer i desember :mrgreen:
Edit, du rakk å svare mens jeg skrev: så bra du likte de :D :D Jeg bruker rugmel i stedet for havremel stort sett, funker fint det også :) Digget fremgangsmåten din! Må prøve med hjemmelaget syltetøy, det så utrolig godt ut:wow:

 

I går var en skikkelig drittdag på trening, haha. Aner ikke hva som skjedde, men alt var bare... Ikke ork, men drit, hvis det gir mening. Hver gang jeg så meg selv i speilet møtte jeg bare verdens hardeste øyne og et noe spent ansiktsuttrykk :fnise: Gjennomførte allikevel da, og på nokså samme nivå som ellers, så da må jeg si meg fornøyd med det. Økta var delt opp i tre runder, med arbeidsperiode på 40 sekunder og pause på 20. Hver runde besto av tre øvelser som ble gjentatt tre ganger. 

Knebøy med skulderpress - 10x2 kg (en manual i hver hånd) 
Flies liggende på benk - 5x2 (en manual i hver hånd) 
Oblique twist - 10 kg 
Utfall - 10x2 kg 
Strake markløft - 15x2 kg
En armøvelse jeg ikke aner hva heter - pushe opp med strak arm og holde igjen på veien ned - 5x2 kg
Planke stående på manual med roing - 10 kg 
Omvendte flies - 5x2 kg 
Burpees 

 

Treningsdagen i dag var mye bedre, eller, humøret var bedre rett og slett! Nå er frokosten konsumert og vel så det, og jeg er klar for en evig lang dag på skolen. Snork. Ha en fin dag da dere:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, elvital skrev:

Godt jobba å klare og gjennomføre trening til tross for ork! Klapp på skuldra! 

Takk! Heldivis er det sjelden jeg har det sånn, føles bra allikevel å gjennomføre :) 

 

Dagens mat: 

frokost - powermuffins, dobbel 0, soyaespresso 

lunsj - rugsprø med avokado og skinke 

mellom - gulrøtter, to klementiner 

middag - tacosalat med bla. bønner, kylling, paprika, grønn salat, litt guac, rømme og ost 

kveldskos - dobbel 0 og litt cottage cheese med en halv banan, noen hakkede mandler og et lite swirl fiber sirup gold (NAM!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.11.2016 den 10.20, gjest- silje skrev:

Det verste med å ha slik nekt er som du skriver andre mennesker og hvordan de tar det ;)  Det er ofte på grunn av at jeg har takket nei at disse "du er for tynn" kommentarene har kommet. Så jeg tror rett og slett at noen føler seg mindre flink når andre sier nei takk.

Nå har jo du en challenge da, så kanskje den unnskyldningen er mer akseptert. Jeg kan ikke, eller jeg kan men skal ha bursdagsselskap og da vil sikkert noen tro at det har rablet for meg hvis jeg ikke spiser kake den dagen jeg feirer meg selv :ler: Så vet ikke om jeg tør å joine..

Oi, glemte helt å svare jeg! Ja, det er noe med det, så godt vi er flere allierte kjenner jeg :) Det kan være noe med det, eller at man om ikke annet får bittelitt dårlig samvittighet eller kanskje ikke så lyst på allikevel. Nå er jo egentlig ikke det noe jeg vil, men det er noe med at folk må få styre med sitt. De må gjerne spise kake selv om jeg sier nei takk, sier jeg ja takk er jo det greit også. 

 

Haha, ser den! Når det er sagt har vi et lite unntak fra regelen da, og det er nettopp hvis det er en bursdag/selskap litt utenom det vanlige, hvor det er greit med et lite kakestykke for å ikke bli party pooperen som sier nei takk. Cluet er alt med måte og moderasjon tenkte vi :) Når det er sagt tror jeg aldri jeg hadde blitt med på noe sånn den måneden jeg har bursdag :mrgreen: Men din egen bursdag kvalifiserer absolutt til en unntaksiltstand :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Jeg har jo snopenekt nå, eneste utskeielsene jeg har hatt har faktisk vært mat og det var dagen før mensen at jeg hamstret inn på alt jeg fant i skapet. Men det var kun mat jeg fant heldigvis da vi ikke kjøper inn usunne ting til å "ha på huset" for det klarer ikke jeg...  ;) Så kan fint være med på challengen, siden selskap utenom det vanlige er akseptert. Det er selskap ikveld.. Da blir det usunn drikke og skitt. Så vet ikke om jeg gleder meg særlig til måling på mandag :dry: Men jeg har trent og spist fint ellers, så om jeg ikke går ned i cm, så kan jeg umulig gå opp.. Alltid det som jeg synes er mest nervepirrende er om "dette funker". Jeg er alltid litt redd for at jeg skal gjøre noe feil, slik at jeg ender opp med å heller legge på meg når jeg vil ned ;) 

Ser du spiser en del yoghurt, har du prøvd denne til venstre? Den var jeg helt avhengig av, men finner den ikke nå :grine:

Bilderesultat for vanilje yoghurt protein x 2

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terracotta
På 3.11.2016 den 10.37, Diis skrev:

Haha, huffda! Hvis du ikke synes noe særlig om dem da, må du love meg å prøve på varmluft senere! Jeg har virkelig falt pladask for disse, og er litt redd for at jeg en vakker dag går lei :P Får håpe det gjør noe med lysten på frokost! Selv er jeg glad i frokost, og har nå begynt å spise på skolen i stedet for hjemme - da rekker jeg å bli sulten, også er det så kos å starte dagen med en kaffekopp, muffins og yoghurt. Jeg har stort sett også holdt meg til alt med måte, men tenkte å komme meg litt ut av komfortsonen i november - så kan jeg heller nyte litt mer i desember :mrgreen:
Edit, du rakk å svare mens jeg skrev: så bra du likte de :D :D Jeg bruker rugmel i stedet for havremel stort sett, funker fint det også :) Digget fremgangsmåten din! Må prøve med hjemmelaget syltetøy, det så utrolig godt ut:wow:

I går var en skikkelig drittdag på trening, haha. Aner ikke hva som skjedde, men alt var bare... Ikke ork, men drit, hvis det gir mening. Hver gang jeg så meg selv i speilet møtte jeg bare verdens hardeste øyne og et noe spent ansiktsuttrykk :fnise: Gjennomførte allikevel da, og på nokså samme nivå som ellers, så da må jeg si meg fornøyd med det. Økta var delt opp i tre runder, med arbeidsperiode på 40 sekunder og pause på 20. Hver runde besto av tre øvelser som ble gjentatt tre ganger. 

Jeg føler jeg snakker om disse muffinsene i alle trådene jeg skriver i nå, min egen og din og snart Rainbow sin også tror jeg, menmen. Rugmel, får det sånn "rugbrødsmak" da? Den karakteristiske "sure" smaken, liksom? Jeg elsker nemlig rugbrød, men syntes det hørtes litt snodig ut i muffins. Vi har alltid havregryn liggende, så jeg kjører på med det (altså finmaler det helt i foodprocessor før jeg har i de andre ingrediensene også). Slang oppi litt kruskakli også for litt ekstra fiber, merket ikke noe på smaken, så det kan anbefales!

Åh, sånne drittdager er slitsomt, men da er du ekstra flink som gjennomførte!

Håper du har en super helg :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.11.2016 den 12.03, gjest- silje skrev:

Jeg har jo snopenekt nå, eneste utskeielsene jeg har hatt har faktisk vært mat og det var dagen før mensen at jeg hamstret inn på alt jeg fant i skapet. Men det var kun mat jeg fant heldigvis da vi ikke kjøper inn usunne ting til å "ha på huset" for det klarer ikke jeg...  ;) Så kan fint være med på challengen, siden selskap utenom det vanlige er akseptert. Det er selskap ikveld.. Da blir det usunn drikke og skitt. Så vet ikke om jeg gleder meg særlig til måling på mandag :dry: Men jeg har trent og spist fint ellers, så om jeg ikke går ned i cm, så kan jeg umulig gå opp.. Alltid det som jeg synes er mest nervepirrende er om "dette funker". Jeg er alltid litt redd for at jeg skal gjøre noe feil, slik at jeg ender opp med å heller legge på meg når jeg vil ned ;) 

Ser du spiser en del yoghurt, har du prøvd denne til venstre? Den var jeg helt avhengig av, men finner den ikke nå :grine:

Bilderesultat for vanilje yoghurt protein x 2

 

 

Så bra, da er vi enda flere :D Jeg var i bursdag i helgen, med blant annet foreldrene til kjæresten... Turte ikke annet enn å ta en flis gulrotkake og en flis fromasjkake, prøvde til gjengjeld å nyte det så mye som mulig:fnise: Så vidt jeg vet er det ikke flere bursdager eller sosiale settinger denne månenden som "forventer" at man skal stappe kake, så det er jo fint. Spiste middag med noen slektninger i går, og da is og bær ble servert til dessert sa jeg pent nei takk med lattermild forklaring om godterilov - tanten min ordnet opp med et strøk is i bunnen av skåla (da snakker vi stryk baksiden av skjea nedi liksom, la igjen kanskje 5 gram is:fnise:), også hadde hun oppi masse blåbær, bringebær og valnøtter. Namnam! Så glad for at noen bare sier "så bra, dere er flinke!", i stedet for å rynke på nesa og "jamen du trenger vel ikke det?? :O" (ref. mamma..) 
Jeg har troa, går du opp da må det jo være pga. vann i kroppen eller noe, er jo ikke mulig å legge på seg fett av så lite :) Flink du er! 
Jeg spiser er en del yoghurt ja, men den har jeg ikke smakt! Elsker vaniljeyoghurt da, så burde se om jeg finner den :mrgreen: Og håper du finner den, er så kjedelig hvis favoritter plutselig forsvinner!

På 5.11.2016 den 19.45, Terracotta skrev:

Jeg føler jeg snakker om disse muffinsene i alle trådene jeg skriver i nå, min egen og din og snart Rainbow sin også tror jeg, menmen. Rugmel, får det sånn "rugbrødsmak" da? Den karakteristiske "sure" smaken, liksom? Jeg elsker nemlig rugbrød, men syntes det hørtes litt snodig ut i muffins. Vi har alltid havregryn liggende, så jeg kjører på med det (altså finmaler det helt i foodprocessor før jeg har i de andre ingrediensene også). Slang oppi litt kruskakli også for litt ekstra fiber, merket ikke noe på smaken, så det kan anbefales!

Åh, sånne drittdager er slitsomt, men da er du ekstra flink som gjennomførte!

Håper du har en super helg :blomst:

Haha, så hyggelig! Nei, det har jeg ikke tenkt over, tenkte ikke over i utgangspunktet heller at rugmel fort kan ha en litt... Sur smak nesten? Men jeg har ikke tenkt over det altså, men funker nok akkurat like bra med hva som helst annet av grovt mel også :) Har faktisk aldri brukt kruskakli, men skal sjekke det ut! :D Takk, jeg hadde en strålende helg - håper du også får en super uke :mrgreen:

 

Dagens mat: 

- frokost - soyaespresso, powermuffins, dobbel 0 
- lunsj - rugsprø med avokado og kokt skinke 
- mellom - gulrøtter, klementiner, kald havregrøt 
- middag - ytrefilet av svin (hei halv pris pga. dato), erter, gulrøtter, blomkål og fullkornsris

...har litt kalorier og gå på, så fyller nok opp med litt mandler til kveldssnacks tenker jeg! I dag er det masteroppgaveskriving for alle penga, hjelpes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terracotta
4 timer siden, Diis skrev:

Så bra, da er vi enda flere :D Jeg var i bursdag i helgen, med blant annet foreldrene til kjæresten... Turte ikke annet enn å ta en flis gulrotkake og en flis fromasjkake, prøvde til gjengjeld å nyte det så mye som mulig:fnise: Så vidt jeg vet er det ikke flere bursdager eller sosiale settinger denne månenden som "forventer" at man skal stappe kake, så det er jo fint. Spiste middag med noen slektninger i går, og da is og bær ble servert til dessert sa jeg pent nei takk med lattermild forklaring om godterilov - tanten min ordnet opp med et strøk is i bunnen av skåla (da snakker vi stryk baksiden av skjea nedi liksom, la igjen kanskje 5 gram is:fnise:), også hadde hun oppi masse blåbær, bringebær og valnøtter. Namnam! Så glad for at noen bare sier "så bra, dere er flinke!", i stedet for å rynke på nesa og "jamen du trenger vel ikke det?? :O" (ref. mamma..) 
Jeg har troa, går du opp da må det jo være pga. vann i kroppen eller noe, er jo ikke mulig å legge på seg fett av så lite :) Flink du er! 
Jeg spiser er en del yoghurt ja, men den har jeg ikke smakt! Elsker vaniljeyoghurt da, så burde se om jeg finner den :mrgreen: Og håper du finner den, er så kjedelig hvis favoritter plutselig forsvinner!

Haha, så hyggelig! Nei, det har jeg ikke tenkt over, tenkte ikke over i utgangspunktet heller at rugmel fort kan ha en litt... Sur smak nesten? Men jeg har ikke tenkt over det altså, men funker nok akkurat like bra med hva som helst annet av grovt mel også :) Har faktisk aldri brukt kruskakli, men skal sjekke det ut! :D Takk, jeg hadde en strålende helg - håper du også får en super uke :mrgreen:

 

Dagens mat: 

- frokost - soyaespresso, powermuffins, dobbel 0 
- lunsj - rugsprø med avokado og kokt skinke 
- mellom - gulrøtter, klementiner, kald havregrøt 
- middag - ytrefilet av svin (hei halv pris pga. dato), erter, gulrøtter, blomkål og fullkornsris

...har litt kalorier og gå på, så fyller nok opp med litt mandler til kveldssnacks tenker jeg! I dag er det masteroppgaveskriving for alle penga, hjelpes. 

Go tanten din! Sånn skal det være :) Har full forståelse med det der med middag hos slekt (eller andre sin slekt). Både hos samboers foreldre og mine egne besteforeldre er det bare å pent ta et lite stykke, bruke LANG tid på det så alle andre rekker et par porsjoner og så rose maten opp i skyene. Og skylde på at du er fryyyktelig mett fordi middagen var så fantastisk. Det er min strategi, i alle fall.

Ja, det har jo en sånn litt sur smak, men er mulig det kamufleres av bærene og kesamen da. Kruskakli er da det jeg kjøper fordi jeg ikke har penger til å bruke 150 kr på fibermel på helsekosten. Tar jeg ikke feil har det ca 30 gram fiber per 100 gram. Ca 3 gram per spiseskje i alle fall, så jeg slenger oppi litt her og der. Nå er ikke fiber det jeg sliter mest med å få i meg nok av, men jeg tenker det ikke kan skade, og jeg innbiller meg i alle fall at jeg blir mettere da :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 7.11.2016 den 14.29, Terracotta skrev:

Go tanten din! Sånn skal det være :) Har full forståelse med det der med middag hos slekt (eller andre sin slekt). Både hos samboers foreldre og mine egne besteforeldre er det bare å pent ta et lite stykke, bruke LANG tid på det så alle andre rekker et par porsjoner og så rose maten opp i skyene. Og skylde på at du er fryyyktelig mett fordi middagen var så fantastisk. Det er min strategi, i alle fall.

Ja, det har jo en sånn litt sur smak, men er mulig det kamufleres av bærene og kesamen da. Kruskakli er da det jeg kjøper fordi jeg ikke har penger til å bruke 150 kr på fibermel på helsekosten. Tar jeg ikke feil har det ca 30 gram fiber per 100 gram. Ca 3 gram per spiseskje i alle fall, så jeg slenger oppi litt her og der. Nå er ikke fiber det jeg sliter mest med å få i meg nok av, men jeg tenker det ikke kan skade, og jeg innbiller meg i alle fall at jeg blir mettere da :P 

Bra strategi! Den skal jeg ta med videre :mrgreen: Da tror jeg faktisk at jeg må prøve å hive oppi litt kruskakli neste gang, metthetsfølelse skal en ikke kimse av!

21 timer siden, elvital skrev:

Så digg emd slike tanter. 

Og matdagen ser bra ut :)

Ja, må si jeg har vært heldig der :) Skal faktisk diske opp med middag til dem til helgen, da blir det søtpotetsuppe, søtpotetmuffins også troor jeg at jeg skal prøve meg på nicecream, is med banan og avokado. 

Hurra for 2000 meter svømming på en svært sur tirsdagsmorgen i november! Dagens mat: 

- frokost: same old, powermuffins, dobbel 0, soyaespresso 
- lunsj: rugsprø med avokado og kokt skinke 
- mellom: gulrøtter, klementiner 
- middag: svin ytrefilet, grønnsaksblanding med blomkål, erter, gulrøtter, ris og soyasaus (vipps var alle matrester borte) 
- kvelds: en kopp lett kakao (trenger trøst på lesesalen i dag kjenner jeg), cookies laget av en s´mores-questbar 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei onsdag! Dagen startet med kettlebell, økta så sånn ut: 

- swing + halo - 1 min swing, 30 sek halo x3 (swing: 20 kg, halo 12 kg) 
- clean and jerk - 1 min per arm x3 (12 og 16 kg) 
- oblique twist + planke hvor du flytter en kettlebell fra høyre til venstre, annenhver arm - 20 sek på, 10 sek pause x8 (12 kg og 16 kg) 
- gående utfall -  totalt 48 skritt (16 kg) 
- en slags snatch, hvor du bruker begge hendene på en kule, som egentlig heter og er noe helt annet. Skulderbreddes avstand med beina, rett rygg, squat som utgangsposisjon, kula står på gulvet, dra kula opp langs kroppen i en eksplosiv bevegelse slik at sluttposisjon blir stående rett, med rette armer og kula opp ned opp mot taket - vanskelig å forklare, men for en killer! Tror jeg skal dø av denne hver gang - x 1 minutt, med noe variasjon på hvor høyt kula trekkes opp (5x av hver variasjon) (16 og 20 kg) 

Dette er virkelig en av mine favorittøkter med kettlebell, og den er så latterlig intens hvis man klarer å kjøre på ganske kontinuerlig. I dag klusset jeg det til med praktiske ting, noe som irriterer meg - jeg fant ikke headset så måtte bruke ørepropper, lomma på tightsen var for liten til mobilen (som jeg måtte ha der hvis jeg skulle ha musikk), intervall-appen min var hele loco bananas (noen som har tips til en god intervall-app?? tell me about it, det første jeg gjorde da jeg var ferdig var å slette min), ++... Brukte en del lengre tid en nødvendig, menmen. Ble også ganske så mørbanket inni hendene, men det er liksom en del av kettlebellpakka, så det er greit:fnise: Men ellers fungerte kroppen fint da, så hvis jeg bare hadde planlagt litt bedre så hadde det blitt supert. Brukte minst et kvarter lengre tid enn jeg vanligvis bruker, det sier jo litt :P Men, motet er på topp og jeg er ganske så fornøyd med gjennomføringen, sånn egentlig. Nå er frokosten fortært, og jeg er klar for å skrive masse masteroppgavegreier. Ha en fin dag da dere! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå ser så kult ut med sånne kettlebell-økter, men jeg tør jo aldri å prøve det, haha. Tror jeg ikke helt skjønner hvordan jeg skal bruke hofta framover, jeg..
 

Woho, lykke til med masteroppgavegreier, da! 

Må også bare si jeg er mektig imponert over både løpinga (gratulerer!!) og denne snope-nekten. Kjempegøy når man er flere om det :)


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 minutter siden, rh1 skrev:

Åå ser så kult ut med sånne kettlebell-økter, men jeg tør jo aldri å prøve det, haha. Tror jeg ikke helt skjønner hvordan jeg skal bruke hofta framover, jeg..

Woho, lykke til med masteroppgavegreier, da! 

Må også bare si jeg er mektig imponert over både løpinga (gratulerer!!) og denne snope-nekten. Kjempegøy når man er flere om det :)

Kettlebell er dødsgøy! Jeg ble jo introdusert for det på gruppetime, med en veldig flink instruktør som fokuserte på teknikk og viktigheten av å ikke feilbelaste, så tror jeg fikk et veldig godt grunnlag der. Ellers er erfaringen min at instruktørene alt for ofte fokuserer for lite på teknikk, også blir det mye halvveis teknikk og dårlig gjennomførte øvelser rundt om kring. Var faktisk på et kettlebell-kurs en gang, og det var veldig bra! Tusen takk, ganske fornøyd selv også. Gleder meg til desember :mrgreen:

I dag var det veiedag igjen! Etter noe treig progresjon den siste måneden var jeg ikke sånn supergira, har følt meg litt oppblåst og kjip i kroppen de siste kveldene, så sånn egentlig tenkte jeg å bare droppe det. Men, kom meg på allikevel. Først viste vekta 600 g ned fra forrige veiing, noe jeg egentlig var veldig fornøyd med. Siden jeg ikke stoler helt på den gikk jeg på en gang til, og viste den enda 500 gram mindre - det gjorde den også den tredje gangen jeg gikk på, så jeg skjønner egentlig ingenting. Hvis det stemmer at det har vært 1,1 kg nedgang fra forrige gang er det jo helt fantastisk, hvis 600 stemmer er jeg fornøyd med det også. Tenker å se igjen i morgen tidlig, om den viser noen lunde det samme eller hva den nå enn gjør :P Uansett, wii for nedgang! Det føles bra :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, vi har også en sånn ustabil vekt. Viste 1 kilo forskjell sist, så da skulle jeg ønske jeg ikke hadde gått opp gang nummer to, siden den faktisk viste mer da! Jeg har også lyst til å prøve kettlebells! Prøvde det litt på et styrkeopplegg jeg vant å være med på en måned, men så har jeg ikke egne, og da har det dabba av. Hvor tunge bør man kjøpe?

Kult med godtenekt! Jeg hadde det 1 uke, så spiste jeg godteri hver dag uka etter, haha! Men nå er jeg på opplegg igjen, så da prøver jeg å være flinkere i noen uker. Veldig lett å bli sånn enten-eller. Alt godteriet som finnes eller full stopp.

Har glemt å gratulerer med mila, bra jobba! :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så teit av vekta, men uansett hurra for nedgang! Gulvet vårt er så ujevnt at jeg ikke tør å ta vekttallet for god fisk :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Jeg har akk det samme problemet med vekten. Den varierer noe helt sykt. Og hver gang mensen kommer er det et mareritt, da jeg aldri er helt sikker på om jeg faktisk venter mensen, eller om det er kroppen som lurer meg. Denne gangen stemte det at jeg skulle ha mensen, men jeg gikk jo i to dager og lurte på om jeg hadde lagt på meg to kg eller ikke, og det er litt surt... Nå har jeg bestemt meg for å veie meg 1g i måneden, og heller bruke målebåndet, det er mye mer stabilt, har jeg funnet ut 😊 midjen kan sikkert variere litt, så den måles kun når jeg ikke har spist for mye hvetemel dagene før, men hofta, armene og lårene varierer sjeldent opp og ned i cm - slik som vekta kan variere.

Jeg har ikke spist noe sukker denne uken! Og sist helg så begrenset jeg meg til et kakestykke, istedenfor to, som jeg pleier å spise. Da jeg er litt slik at det er enten alt eller ingenting opplegg, så å begrense meg kan være vanskelig, da synes jeg det er lettere å la være (forstå det den som kan, det er jo helt ulogisk!).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...