Gå til innhold

En investering i helsa - mer aktivitet og litt færre kilo


Diis

Anbefalte innlegg

22 timer siden, Rainbow skrev:

Ah, vi har også en sånn ustabil vekt. Viste 1 kilo forskjell sist, så da skulle jeg ønske jeg ikke hadde gått opp gang nummer to, siden den faktisk viste mer da! Jeg har også lyst til å prøve kettlebells! Prøvde det litt på et styrkeopplegg jeg vant å være med på en måned, men så har jeg ikke egne, og da har det dabba av. Hvor tunge bør man kjøpe?

Kult med godtenekt! Jeg hadde det 1 uke, så spiste jeg godteri hver dag uka etter, haha! Men nå er jeg på opplegg igjen, så da prøver jeg å være flinkere i noen uker. Veldig lett å bli sånn enten-eller. Alt godteriet som finnes eller full stopp.

Har glemt å gratulerer med mila, bra jobba! :hoppe: 

Haha, vekter altså! Du bør prøve, det er så gøy! Og ganske annerledes i bevegelsesmønster og sånn, og det er jo gøy :) Jeg har to hjemme, på 12 og 16 kg - skulle gjerne hatt en på 20 kg også, og en til av hver av 12 og 16. Kommer litt an på hva man skal bruke dem til egentlig, men jeg synes 12 og 16 er ganske så anvendelig! En sjelden gang skulle jeg også ønske jeg hadde 8 kg, men oftere heller jeg mot at jeg skulle hatt tyngre også. Ville sjekket det ut litt på forhånd på et senter eller noe hvis du har mulighet, men tenker 12 og 16 er fint :)

17 timer siden, elvital skrev:

Så teit av vekta, men uansett hurra for nedgang! Gulvet vårt er så ujevnt at jeg ikke tør å ta vekttallet for god fisk :/

Ja, jeg er og litt skeptisk til min, bor ganske høyt oppe i etasjene og ser for meg at alt er skeivt og galt :P Men har funnet et sted på gulvet jeg alltid setter den, og satser på at variasjonen i vekta den viser i alle fall er riktig, selv om tallet ikke stemmer på grammet. 

13 timer siden, gjest- silje skrev:

Jeg har akk det samme problemet med vekten. Den varierer noe helt sykt. Og hver gang mensen kommer er det et mareritt, da jeg aldri er helt sikker på om jeg faktisk venter mensen, eller om det er kroppen som lurer meg. Denne gangen stemte det at jeg skulle ha mensen, men jeg gikk jo i to dager og lurte på om jeg hadde lagt på meg to kg eller ikke, og det er litt surt... Nå har jeg bestemt meg for å veie meg 1g i måneden, og heller bruke målebåndet, det er mye mer stabilt, har jeg funnet ut 😊 midjen kan sikkert variere litt, så den måles kun når jeg ikke har spist for mye hvetemel dagene før, men hofta, armene og lårene varierer sjeldent opp og ned i cm - slik som vekta kan variere.

Jeg har ikke spist noe sukker denne uken! Og sist helg så begrenset jeg meg til et kakestykke, istedenfor to, som jeg pleier å spise. Da jeg er litt slik at det er enten alt eller ingenting opplegg, så å begrense meg kan være vanskelig, da synes jeg det er lettere å la være (forstå det den som kan, det er jo helt ulogisk!).

 

Ja, jeg dropper rett og slett å veie meg hvis mensen er på tur, for da bare gidder jeg ikke stole på det, haha. Målebånd høres lurt ut! Jeg angrer på en måte litt på at jeg ikke målte meg helt fra begynnelsen av, for det hadde vært gøy og sett de faktiske centimetrene som har forsvunnet. Og ikke minst er det jo egentlig et mye bedre mål enn vekta! 

Flink du er!! Og imponerende med kakestykkebegrensing, det tror jeg ikke jeg hadde klart, haha. Jeg er enig med deg der, relateres jo litt til den "what the hell"-effekten hvor man skeier ut på en liten ting, også tenker man at da har man feilet uansett, og bare fortsetter og fortsetter etterpå, det er jo også helt ulogisk. Det er jo mye bedre med å sprekke på en sjokoladebit kontra en hel plate! The brain is a bitch, det er det ingen tvil om :P 

Kontrollveiing i dag gikk i min favør, woho! Vekta viste 100 g mer enn minste tall i går tre ganger på rad, så da får jeg tro det stemmer. 1 kg nedgang på to uker, jeg er dødshappy! Trodde tiden for 1 kg per to uke var forbi, men gøy å se det fortsatt går an :) Nå stikker jeg på hyttetur, sånn sett passer det supert med goteriavtale, og at flere av de som er med også har det :mrgreen: Jeg tok akkurat ut en søtpotetbrownie av ovnen, er veldig spent på om den bare smaker sukrin eller om den faktisk smaker litt kake. Greit å ha med et alternativ, regner med de andre kommer til å kose seg med noe digg, og det skal de selvsagt bare gjøre! Ha en god helg trivelige mennesker:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye med veiingen! Åå spennende- du får oppdatere oss på hvordan den smakte! :hjerte: Har ofte tenkt på at jeg har lyst til å prøve sånne ting, men lurer på om det bare blir kjemperart, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terracotta

Vekta her er også på bærtur noen ganger, men det virker som det som regel stemmer bedre gang nummer to jeg går på. Første gang kan det være heeeelt borti natta (typ vise seks kilo for mye eller for lite), så da skjønner jeg i alle fall at det er feil. Og andre gang legger den seg mer stabilt rundt der den "burde" ligge. Jeg har den også stående på et fast sted på badet, da, og det pleier å hjelpe.

Men Diis, du, jeg lagde powermuffinsene igjen i dag - med sjokoladesmak! Og det var helt SYKT digg. Byttet ut noe av havremelet med kakaopulver, hadde i litt sukrin i tillegg til bananen (hvis ikke tror jeg det ville blitt for bittert, rett og slett) og hadde litt 80% sjokolade, bananbiter og bringebær i. En varm sånn ut av ovnen til kaffen - det var nesten så jeg ikke klarte å tro på at jeg ikke hadde hatt syke mengder smør, hvitt mel og sukker i, for det var altså så utrolig digg. Så tenkte bare jeg skulle tipse om det :) Fint for meg som er sjokojunkie i alle fall. Jeg brukte da 125 gram havremel, 35 gram bakekakao, et egg, en banan, 200 gram vaniljekesam, 2 ss sukrin, 1 ss Vita hjertego-smør, 1,5 ss bakepulver og litt salt og blendet sammen. Og så 5 ruter 80% sjokolade hakket i biter, 1 banan hakket i biter, litt bringebær til slutt. Hvis du ikke spiser sukker akkurat nå er jo dette et veldig godt alternativ (synes jeg da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.11.2016 den 9.20, rh1 skrev:

Gratulerer så mye med veiingen! Åå spennende- du får oppdatere oss på hvordan den smakte! :hjerte: Har ofte tenkt på at jeg har lyst til å prøve sånne ting, men lurer på om det bare blir kjemperart, hehe.

Takk, selv om det føles ganske teit å takke - jeg er fornøyd i alle fall, godt at det løsnet litt! Og angående brownien - jeg synes den ble overraskende god!! Jeg var redd for at den bare skulle smake sukrin og elendighet, men jeg ble faktisk nokså imponert. Den ble tørr og fin i kantene, men seig og "gooey" i midten, litt avhengig av om den sto i kjøleskap eller romtemperatur. Jeg doblet oppskriften, men kunne nok fint kuttet litt ned på sukrinen og heller hivd oppi en most banan eller noe. Var litt delte meninger om den fra de jeg serverte da, noen synes den var veldig god (og de var ikke vant med noe særlig kunstig søtning), mens for andre falt den ikke helt i smak. Jeg kommer i alle fall til å lage den flere ganger :mrgreen: Tenk på det, en kake som nesten bare er søtpotet!! 

17 timer siden, Terracotta skrev:

Vekta her er også på bærtur noen ganger, men det virker som det som regel stemmer bedre gang nummer to jeg går på. Første gang kan det være heeeelt borti natta (typ vise seks kilo for mye eller for lite), så da skjønner jeg i alle fall at det er feil. Og andre gang legger den seg mer stabilt rundt der den "burde" ligge. Jeg har den også stående på et fast sted på badet, da, og det pleier å hjelpe.

Men Diis, du, jeg lagde powermuffinsene igjen i dag - med sjokoladesmak! Og det var helt SYKT digg. Byttet ut noe av havremelet med kakaopulver, hadde i litt sukrin i tillegg til bananen (hvis ikke tror jeg det ville blitt for bittert, rett og slett) og hadde litt 80% sjokolade, bananbiter og bringebær i. En varm sånn ut av ovnen til kaffen - det var nesten så jeg ikke klarte å tro på at jeg ikke hadde hatt syke mengder smør, hvitt mel og sukker i, for det var altså så utrolig digg. Så tenkte bare jeg skulle tipse om det :) Fint for meg som er sjokojunkie i alle fall. Jeg brukte da 125 gram havremel, 35 gram bakekakao, et egg, en banan, 200 gram vaniljekesam, 2 ss sukrin, 1 ss Vita hjertego-smør, 1,5 ss bakepulver og litt salt og blendet sammen. Og så 5 ruter 80% sjokolade hakket i biter, 1 banan hakket i biter, litt bringebær til slutt. Hvis du ikke spiser sukker akkurat nå er jo dette et veldig godt alternativ (synes jeg da).

Det er så sant! Gidder liksom ikke bruke masse penger på en vekt heller, det får bli når jeg faktisk har grei inntekt og hus med sånn noen lunde vannrette gulv...:fnise: Holy moly, det må jeg prøve!! Jeg ELSKER bringebær i sånn alt, spesielt til sjokolade, for det blir så fresht og digg ved siden av den litt tyngre smaken av sjokolade. Jeg er som deg, sjokojunkie, så dette må jeg bare prøve! Takk for tips :mrgreen:

 

Jeg var på hyttetur i helga, og hadde det så innmari koselig! Passet fint med godteriavtale, for da kunne jeg munche litt søtpotetbrownie og klementiner i stedet for chips og sjokolade. Det ble mye god mat, og ikke sånn aller verst sunnhetsmessig - taco med masse gode grønnsaker og guacamole på fredag, grove vafler til lunsj lørdag, pizza til middag lørdag (ups), og til frokost ble det stort sett rugsprø med litt godt pålegg. På søndag ble det søtpotetsuppe til middag, med søtpotetmuffins og nicecream ("is" av avokado og banan) til dessert, jeg hadde tatt på meg kokkeoppdrag for noen slektninger. Puh! Var godt å finne frem hverdagskostholdet igjen i går :) Sånn ellers tror jeg PMS fucker med livet mitt om dagen, i går hadde jeg seriøst en liten eksistensiell krise full av masteroppgave-angst og "hva faen er det jeg gjør med livet mitt egentlig", men det gikk ganske fort over:fnise: Tror det var kombinasjonen av blytung mandag, pms og skrivesperre som gjorde det. Da jeg kom på kettlebell ble jeg møtt i døra av instruktøren som bare "uff, du ser litt lei ut i dag", og jeg holdt på å begynne å grine, bare sånn helt ut av det blå:fnise: Det gikk jo over da, og kjenner jeg er ganske mye mer ovenpå i dag. Startet dagen med 2000 meter brystsvømming, nå har jeg spist frokost og drukket kaffe, og MÅ skrive cirka en side på den (jævla) masteroppgaven.  Life is a rollercoaster! Håper alle får en fin uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en fin hyttetur matmessig det da :)

Og PMS suger. Sliter med det selv om dagen. Vaniljesaus og sjokolade er livet! Hehe. 

God start på dagen, og lykke til med masterskriving. Jeg har store planer om å bli ferdig med en oppgave i valgfaget mitt i dag. Har bare så vidt startet. Har heldigvis god tid på den men greit bare å bli ferdig med den så kan jeg kose meg litt mer i desember ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terracotta
2 timer siden, Diis skrev:

Takk, selv om det føles ganske teit å takke - jeg er fornøyd i alle fall, godt at det løsnet litt! Og angående brownien - jeg synes den ble overraskende god!! Jeg var redd for at den bare skulle smake sukrin og elendighet, men jeg ble faktisk nokså imponert. Den ble tørr og fin i kantene, men seig og "gooey" i midten, litt avhengig av om den sto i kjøleskap eller romtemperatur. Jeg doblet oppskriften, men kunne nok fint kuttet litt ned på sukrinen og heller hivd oppi en most banan eller noe. Var litt delte meninger om den fra de jeg serverte da, noen synes den var veldig god (og de var ikke vant med noe særlig kunstig søtning), mens for andre falt den ikke helt i smak. Jeg kommer i alle fall til å lage den flere ganger :mrgreen: Tenk på det, en kake som nesten bare er søtpotet!! 

Det er så sant! Gidder liksom ikke bruke masse penger på en vekt heller, det får bli når jeg faktisk har grei inntekt og hus med sånn noen lunde vannrette gulv...:fnise: Holy moly, det må jeg prøve!! Jeg ELSKER bringebær i sånn alt, spesielt til sjokolade, for det blir så fresht og digg ved siden av den litt tyngre smaken av sjokolade. Jeg er som deg, sjokojunkie, så dette må jeg bare prøve! Takk for tips :mrgreen:

 

Jeg var på hyttetur i helga, og hadde det så innmari koselig! Passet fint med godteriavtale, for da kunne jeg munche litt søtpotetbrownie og klementiner i stedet for chips og sjokolade. Det ble mye god mat, og ikke sånn aller verst sunnhetsmessig - taco med masse gode grønnsaker og guacamole på fredag, grove vafler til lunsj lørdag, pizza til middag lørdag (ups), og til frokost ble det stort sett rugsprø med litt godt pålegg. På søndag ble det søtpotetsuppe til middag, med søtpotetmuffins og nicecream ("is" av avokado og banan) til dessert, jeg hadde tatt på meg kokkeoppdrag for noen slektninger. Puh! Var godt å finne frem hverdagskostholdet igjen i går :) Sånn ellers tror jeg PMS fucker med livet mitt om dagen, i går hadde jeg seriøst en liten eksistensiell krise full av masteroppgave-angst og "hva faen er det jeg gjør med livet mitt egentlig", men det gikk ganske fort over:fnise: Tror det var kombinasjonen av blytung mandag, pms og skrivesperre som gjorde det. Da jeg kom på kettlebell ble jeg møtt i døra av instruktøren som bare "uff, du ser litt lei ut i dag", og jeg holdt på å begynne å grine, bare sånn helt ut av det blå:fnise: Det gikk jo over da, og kjenner jeg er ganske mye mer ovenpå i dag. Startet dagen med 2000 meter brystsvømming, nå har jeg spist frokost og drukket kaffe, og MÅ skrive cirka en side på den (jævla) masteroppgaven.  Life is a rollercoaster! Håper alle får en fin uke :)

Jeg skrev feil over her ser jeg, mente selvsagt 1,5 TESKJE bakepulver, ikke spiseskje... lol. Regner med du skjønte det da.

Hytteturen hørtes fin ut! Og PMS er noe dritt. Jeg har vært litt tilsvarende i det siste, og har en full-on eksistensiell krise rundt utdanningsvalget mitt (ikke PMS da, legit eksistensiell krise liksom). Men sjokolademuffins hjelper på mye.

Du er flink som dro på trening likevel!! Lykke til med oppgaveskriving i dag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner jeg er veldig glad jeg er ferdig med studier for lenge siden av å lese dette. Jeg har ikke engang en grad, for jeg begynte å jobbe i det faget jeg tenkte å gå på studier for å kunne drive med, men jeg likte ikke å studere. Det var kjedelig og litt sånn tvangspreg, og jeg bare gleda meg til å bli ferdig. Litt som jeg har det på jobb om dagen, så det er kanskje ikke så stor forskjell alltid.

Får så lyst til å lage alt dere lager, men så er det så kjedelig å stå på kjøkkenet! Men jeg så den oppskriften i ShapeUp jeg også, og fikk lyst til å prøve. Samboer haaater kunstig søtning, så spørs om jeg får henne til å smake, da. 

Syns du var veldig flink på hytteturen, fikk du noe mas fra andre om at du burde spise godteri, eller klarte de å respektere valget ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.11.2016 den 12.34, Terracotta skrev:

Jeg skrev feil over her ser jeg, mente selvsagt 1,5 TESKJE bakepulver, ikke spiseskje... lol. Regner med du skjønte det da.

Hytteturen hørtes fin ut! Og PMS er noe dritt. Jeg har vært litt tilsvarende i det siste, og har en full-on eksistensiell krise rundt utdanningsvalget mitt (ikke PMS da, legit eksistensiell krise liksom). Men sjokolademuffins hjelper på mye.

Du er flink som dro på trening likevel!! Lykke til med oppgaveskriving i dag :) 

Å nei, så kjedelig å begynne å revurdere utdanningsvalg! Du er student nå ikke sant? Det må være direkte fælt, håper du finner ut av det! Så får du spise en haug med sjokolademuffins innimellom for å kicke i gang tankene :mrgreen: Takk, skrivingen gikk bedre enn forventet!

23 timer siden, Rainbow skrev:

Kjenner jeg er veldig glad jeg er ferdig med studier for lenge siden av å lese dette. Jeg har ikke engang en grad, for jeg begynte å jobbe i det faget jeg tenkte å gå på studier for å kunne drive med, men jeg likte ikke å studere. Det var kjedelig og litt sånn tvangspreg, og jeg bare gleda meg til å bli ferdig. Litt som jeg har det på jobb om dagen, så det er kanskje ikke så stor forskjell alltid.

Får så lyst til å lage alt dere lager, men så er det så kjedelig å stå på kjøkkenet! Men jeg så den oppskriften i ShapeUp jeg også, og fikk lyst til å prøve. Samboer haaater kunstig søtning, så spørs om jeg får henne til å smake, da. 

Syns du var veldig flink på hytteturen, fikk du noe mas fra andre om at du burde spise godteri, eller klarte de å respektere valget ditt?

Hm, en blir kanskje aldri ferdig med det der uansett, enda godt det går litt i perioder! Har nok valgt riktig, men den oppgaven er tung altså... :O 
Jeg har fått skikkelig sansen for å lage mat i det siste, men skjønner godt at ikke alle synes det er like kult :P Da ville jeg vært litt sparsom med sukrinen og kanskje heller brukt dadler eller banan, jeg skjønner godt hva hun mener! Synes ikke denne var så ille tross alt, men nå begynner jeg nok og herdes litt mot den smaken... To av de andre som var med på avtalen var også med hytteturen, så det gikk veldig fint! :D 

 

Dette tror jeg er første onsdagen på en liten evighet jeg ikke trener! Har en del å gjøre unna på jobb og skole, så tar det i dag, og trener heller på fredag hvor jeg vanligvis har fri. Grei løsning, i alle fall med tanke på hvor jelly jeg er i beina i dag. Dagens mat: 

- frokost: soyaespresso, powermuffins, dobbel 0 
- lunsj: tre rugsprø med avokado og kalkunfiletpålegg
- mellom: klementiner, gulrøtter, en questbar eller en skyr (eller begge) 
- middag: biffstrimler, wokgrønnsaker og woksaus (rema 1000 har en tålelig god en uten sukker og med lite kalorier) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terracotta

Jeg liker heller ikke smaken av sukrin noe særlig, men jeg smaker det ikke så lenge jeg ikke bruker BARE det som søtning. Halvparten det og halvparten banan/honning/sirup pleier å gjøre susen synes jeg. Og så synes jeg sukrin gold er mye bedre enn vanlig sukrin, men det kan ha noe å gjøre med at jeg foretrekker brunt sukker fremfor hvitt da.

Jeg er student ja, men heldigvis bare på første året. Synes det er så vanskelig å skulle vite hva jeg vil... valgte litt på måfå egentlig, så er ikke så rart jeg tviler. Hvordan vet man liksom at man har valgt riktig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Terracotta skrev:

Jeg liker heller ikke smaken av sukrin noe særlig, men jeg smaker det ikke så lenge jeg ikke bruker BARE det som søtning. Halvparten det og halvparten banan/honning/sirup pleier å gjøre susen synes jeg. Og så synes jeg sukrin gold er mye bedre enn vanlig sukrin, men det kan ha noe å gjøre med at jeg foretrekker brunt sukker fremfor hvitt da.

Jeg er student ja, men heldigvis bare på første året. Synes det er så vanskelig å skulle vite hva jeg vil... valgte litt på måfå egentlig, så er ikke så rart jeg tviler. Hvordan vet man liksom at man har valgt riktig? 

Ja, jeg bruker også stort sett sukrin gold, og har en pose med sukrin+ stående også, vet ikke om den sånn egentlig skiller seg så veldig fra vanlig sukrin men... Honning og banan gjør ofte susen, og jeg bruker heller noen gram vanlig sukker for å gjøre noe spiselig enn å bruke sukrin også blir det ikke godt :P Det er et veldig godt spørsmål! Jeg tror jeg hadde råflaks, er jo nå på femte året og er ganske sikker på jeg kan trives i en fremtidig jobb, kunne dog aldri tenke meg å forske. Jeg vet ikke, tviler man er det kanskje en indikator på at det ikke er helt optimalt..? 

Dagen startet med sirkeltrening, ble ganske så god og svett! Planen er å trene kettlebell i morgen tidlig, må bare planlegge de praktiske tingene litt skikkelig først. Kjenner jeg gruer meg allerede, for jeg er virkelig sår inni hendene om dagen:fnise: Har jo fått "puter" med træl der det belaster mest, men i perioder kan det være ganske sårt allikevel, i alle fall hvis jeg pirker litt på det og sånn.. Guilty as charged der altså. Foreløpig har det vært en bra matuke! I dag blir det wok til lunsj og sushi til middag, wii :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terracotta

Nei, jeg tror ikke den gjør det egentlig, bortsett fra at jeg synes den er litt rundere i smaken. Jeg er HELT enig i at det er bedre å bruke litt sukker og få noe spiselig enn å bruke bare sukrin og få, eh, brownies som det kjentes som jeg hadde blandet tannkrem i, som jeg så vellykket laget en gang...

Æsj, heldig du er, eller hva jeg skal si. Problemet for min del er at jeg alltid har visst hva jeg vil. Visste allerede på barneskolen hva jeg ville gjøre på vgs, liksom, var klar på at jeg ville reise til utlandet allerede da jeg var 12. Men nå er jeg "ferdig" med alle planene mine, og har ikke klart å bestemme meg for hva jeg vil videre. Har alltid vært en allrounder både hva interesser og faglige evner angår, og da kan jeg heller ikke velge "fornuftig" ut fra hva jeg kan best eller hvor jeg kommer inn. Det er jo et luksusproblem sånn sett. Studiet jeg går nå er interessant og spennende, jeg mestrer det og trives, og jeg tviler ikke fordi jeg IKKE vil det - men jeg vet ikke hvilken jobb jeg vil inn i med det, og det er andre ting som kanskje frister mer - men der er gjerne lønna mye dårligere, og det er jo også et aspekt... Beklager avsporingen, dette har jo ingenting med trening å gjøre i det hele tatt :P 

Åh, træler i hendene er et kjent problem her. Noen av mine blir til helt jævlige vannblemmer også. For min del pleier det å gå seg til etter en måned eller to med styrke, men det ser jo ikke pent ut, da. Neglelakk og træler er en artig kombo. Har du prøvd hansker? :) Det funket for meg da det var på det verste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Pms er noe dritt! Får sånn ekstremsult fra h.. at det er helt håpløst!

 

Hørtes ut som en fin hyttetur dere hadde :) 

I forhold til challengen så hadde jeg i forrige uke disse utskeielsene: 1 bit av bountysjokolade (den med 3biter) og 1 litago lettere.. Dette var det gubben som kjøpte inn og mente var noe jeg absolutt burde spise på en lørdag. Så kanskje litt juks, men følte egentlig ikke det var så verst allikevel. Dette er jo veldig lite i forhold til hva jeg til vanlig kan putte i meg, så kanskje det er innafor allikevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at de falt i smak hos flere :D Herlighet, fikk vann i munnen av å lese om maten på den hytteturen :fnise:
Masse lykke til med videre skriving. Det er vel nesten uungåelig når man holder på med en sånn stor oppgave å freake litt ut over den i blant - men bra det gikk over!

(Kjenner meg igjen med å pirke litt på hendene der, ja - hehe uff :ph34r: )

Håper du har en fin helg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.11.2016 den 11.50, Terracotta skrev:

Nei, jeg tror ikke den gjør det egentlig, bortsett fra at jeg synes den er litt rundere i smaken. Jeg er HELT enig i at det er bedre å bruke litt sukker og få noe spiselig enn å bruke bare sukrin og få, eh, brownies som det kjentes som jeg hadde blandet tannkrem i, som jeg så vellykket laget en gang...

Æsj, heldig du er, eller hva jeg skal si. Problemet for min del er at jeg alltid har visst hva jeg vil. Visste allerede på barneskolen hva jeg ville gjøre på vgs, liksom, var klar på at jeg ville reise til utlandet allerede da jeg var 12. Men nå er jeg "ferdig" med alle planene mine, og har ikke klart å bestemme meg for hva jeg vil videre. Har alltid vært en allrounder både hva interesser og faglige evner angår, og da kan jeg heller ikke velge "fornuftig" ut fra hva jeg kan best eller hvor jeg kommer inn. Det er jo et luksusproblem sånn sett. Studiet jeg går nå er interessant og spennende, jeg mestrer det og trives, og jeg tviler ikke fordi jeg IKKE vil det - men jeg vet ikke hvilken jobb jeg vil inn i med det, og det er andre ting som kanskje frister mer - men der er gjerne lønna mye dårligere, og det er jo også et aspekt... Beklager avsporingen, dette har jo ingenting med trening å gjøre i det hele tatt :P 

Åh, træler i hendene er et kjent problem her. Noen av mine blir til helt jævlige vannblemmer også. For min del pleier det å gå seg til etter en måned eller to med styrke, men det ser jo ikke pent ut, da. Neglelakk og træler er en artig kombo. Har du prøvd hansker? :) Det funket for meg da det var på det verste.

Hm, da er vi tydeligvis motsetninger - jeg har alltid vært litt usikker på hva jeg ville, også ramlet jeg inn på en bachelor og sitter nå og skriver master OG tenker at jeg kan leve med jobben, så det må jo egentlig være veldig bra. Men det er ikke lett det der altså, og innmari frustrende å kjenne på... Selv om det ikke har så mye med trening har det jo mye å si for livskvalitet, og det henger jo igjen sammen med blant annet trening, så synes det er helt innafor jeg :mrgreen: Huff, jeg har også noen som sprekker innimellom, og det svir noe så jævlig, spesielt i kombinasjon med kalk... Har ikke prøvd hansker, ser for meg at det fort kan klype i og med kula beveger seg såpass mye i hendene som den gjør - men skal sjekke det ut ganske snart hvis det ikke blir bedre! 

På 17.11.2016 den 14.16, gjest- silje skrev:

Pms er noe dritt! Får sånn ekstremsult fra h.. at det er helt håpløst!

 

Hørtes ut som en fin hyttetur dere hadde :) 

I forhold til challengen så hadde jeg i forrige uke disse utskeielsene: 1 bit av bountysjokolade (den med 3biter) og 1 litago lettere.. Dette var det gubben som kjøpte inn og mente var noe jeg absolutt burde spise på en lørdag. Så kanskje litt juks, men følte egentlig ikke det var så verst allikevel. Dette er jo veldig lite i forhold til hva jeg til vanlig kan putte i meg, så kanskje det er innafor allikevel?

Synes du er flink jeg, og en sjokoladebit og 1 litago er ikke akkurat verdens undergang! Å kunne leve med det selv er jo det viktigste, og en bountybit er så mye bedre enn 3 :mrgreen: Selv ble det en flis suksessterte på meg i familieselskap i går, også lagde jeg sukkerfri vaniljefudge som ble sånn ganske spiselige, innholdet tatt i betraktning. Fikset ikke helt konsistensen da, den får jeg jobbe med til neste gang! 

 

På 19.11.2016 den 11.00, rh1 skrev:

Så bra at de falt i smak hos flere :D Herlighet, fikk vann i munnen av å lese om maten på den hytteturen :fnise:
Masse lykke til med videre skriving. Det er vel nesten uungåelig når man holder på med en sånn stor oppgave å freake litt ut over den i blant - men bra det gikk over!

(Kjenner meg igjen med å pirke litt på hendene der, ja - hehe uff :ph34r: )

Håper du har en fin helg! 

Takk! Den verste freakinga har gått over for denne gang, regner med neste runde kommer på tirsdag eller noe:fnise:

 

Helga har vært... Tja, ikke den beste. Hadde store planer om kettlebell fredag, men det droppet jeg fordi kneet mitt kjentes litt... Rart, typ som om jeg måtte knekke opp noe, men så gikk det ikke og var bare merkelig, og litt vondt. Det er heldigvis bedre nå - men... Skulle svømme på lørdag, men våknet med igjenklistret øye og tenkte bare "FAEN here we go again", med øyekatarr er det ganske så uaktuelt å hoppe i bassenget... I tillegg var jeg hjemme-hjemme så ikke bare å rusle på treningssenteret, ikke hadde jeg treningsklær, og det sprenger i øyet så fort jeg bøyer meg forover, så ja... Blitt dårlig med trening de siste dagene, og litt i meste laget med mat. Men, har stort sett vært ok mat tror jeg, litt mye ost til frokost, litt mye nøttesmåsnacking, litt mye smør til lefsa til middagen lørdag... Jaja, det er tross alt snakk om mat, og mat må man ha, bare ikke så mye hele tiden:fnise: Glad godteriloven forhindret noen større kriser på toppen av det hele, haha! Øyet er fortsatt sårt og vondt og rennende, håper jeg får legetime i morgen, for dette gidder jeg ikke bruke energien min på.. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...nevnte jeg forresten at jeg glemte alle de tre tingene hjemme jeg hadde tenkt å ta med for å gjøre egentrening med kettlebell litt smoothere? Hadde planlagt å ta med iPoden, headset og iPhone-armbånd, glemte fader meg alt sammen. Erre mulig... Kjæresten får ta det med til helga, så får jeg satse på de vanlige gruppetimene og sånn frem til det. Bare håper det forbanna øyet blir bedre; ikke ser jeg som jeg skal, og det presser så vanvittig når jeg bøyer meg frem, må komme meg til legen i morgen hvis det ikke har blitt noe bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg bare roe helt ned, det tror jeg trengs. Det rusker litt i halsen, jeg blir litt fortere varm og svett enn vanlig, og er oppriktig livredd for å dra på meg noe sykdom - derfor tar jeg det helt kuli i dag, og ser heller an morgendagen :) Det endte med øyedråper og øyesalve fra legen, så håper det ordner seg fort! Dagens mat: 
- frokost: powermuffins, soyaespresso, dobbel 0 
- lunsj: rugsprø med avokado og kalkunfiletpålegg (og salt og pepper, dette er så innmari godt!) 
- mellom: klementiner, porsjonspose med havregrøt 
- middag: rød suppe med torsk og ris (og kanskje reker; gleder meg til å lage og smake!) 
Mulig det blir en klementin eller questbar eller noe til kvelds, får se litt an hvor sen middagen blir. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God bedring med øye og hals! Hørtes lurt ut å koble helt av, ja. Så flink du er som planlegger alle måltidene på forhånd ! :D Jeg tar det litt som det kommer (med unntak av middag), men er jo veldig lurt å ha oversikt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

God bedring!

Satser på at du ikke har fått den evigvarende forkjølelsen som går nå. Har hørt flere skrekkhistorier om at den varer i 3-4uker liksom :ph34r:

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.11.2016 den 10.59, rh1 skrev:

God bedring med øye og hals! Hørtes lurt ut å koble helt av, ja. Så flink du er som planlegger alle måltidene på forhånd ! :D Jeg tar det litt som det kommer (med unntak av middag), men er jo veldig lurt å ha oversikt! 

Takk! Ja, skal det bli noen ordning på den måten har jeg funnet at jeg må planlegge litt eller i alle fall ha ting tilgjengelig, hvis ikke blir det bare surr... Litt godt å ta det på sparket og, det blir jo fort mer variasjon på den måten :) Jeg spiser jo mye av det samme, har sånne syke perioder hvor jeg spiser meg så utrolig lei av ting :P 

På 22.11.2016 den 11.08, gjest- silje skrev:

God bedring!

Satser på at du ikke har fått den evigvarende forkjølelsen som går nå. Har hørt flere skrekkhistorier om at den varer i 3-4uker liksom :ph34r:

Foreløpig har det ikke slått ut noe, så håper virkelig jeg slipper! :O 

Puh, formen er bedre! Heldigvis. Jeg har ikke trent siden forrige torsdag, først på grunn av øyet og så på grunn av forkjølelsesaktige symptomer og bare... Halvveis form. Følte meg kraftløs da jeg skulle skifte på senga, liksom! Men i dag er det bedre, og jeg kom meg på den vanlige torsdags-gruppetimen, og det gikk veldig fint. Var litt gøy egentlig, vi er to og to på poster i sirkeltrening, og jeg endte opp med en gutt som flere ganger sa/spurte "du vet at den der er ganske tung, sant?", og jeg bare "...tror det går fint, tar vanligvis 16 kg på den øvelsen her med kettlebell, men basisballene er ikke tyngre enn 10 så...", også videre:fnise: Han ga seg liksom ikke, selv om jeg løftet tyngre enn ham på samtlige øvelser:fnise:

 

Også var det den vekta da... I dag var det vel to uker siden forrige veiing, og jeg gruet meg litt - føler meg liksom litt oppblåst, litt dvask, bare ikke helt on top, men sånne dager har man jo titt og ofte. Og hva viste vekta? Joda, opp 400 gram fra forrige gang, tror faktisk det er første (eller andre?) gang siden jeg startet å veie meg at det har gått oppover og ikke nedover. Det er jo ikke mye det er snakk om da, men vil så gjerne at det i hovedsak skyldes vann i kroppen og litt sånne ting, og ikke at jeg har lagt på meg. Hm, kjedelig det der. Jeg vil så gjerne ned slik at jeg runder 15 kg ned totalt før nyttår, forrige veiing var jeg 700 g unna, nå 1,1 kg. Og det er jo absolutt mulig, men har jo ikke lyst til å være helt manisk i desember heller, da jeg har så utrolig mye glede knyttet til adventstid og kakebaking. Tenker å veie meg til uka igjen for å sjekke hvordan ståa er, så tar vi det derfra :) Ligger på rundt 1450 kcal/dagen, føler det er ganske passe, pluss en helgedag som sprenger budsjettet litt vanligvis. Får være enda litt flinkere til å spise masse grønt og digg og roe ned på unødvendige karbs! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Vekta vil jo kanskje gå litt opp og ned, i forhold til tarminnhold/vannvekt i kroppen. Min kropp kan fint holde ekstra vann hvis jeg er på vei ned i vekt, og det kan ta en uke før jeg ser det ordentlige resultatet. Det er også en mulighet at den kiloen som forsvant forrige gang, så var du litt dehydrert, eller at du nå har mer vann i kroppen, enn vanlig.

Hva er grunnen til akkurat 15kg til nyttår? Skal du mer ned i vekt, eller stopper du ved 15kg?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...