Gå til innhold

Hverdagen med Frøken Fryd og Lillesøster


Haley

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er bra du kan anbefale det :fnise:

Vi har ikke brukt annet enn kondom de siste månedene, men nå tenker vi at det kan skje det som skjer og dropper all prevensjon. Men noe aktiv prøving blir det nok ikke akkurat denne måneden (selv om jeg er skikkelig verpesjuk :sjenert: ). Etter bryllupet derimot kan det hende vi prøver å time :sengekos: litt ekstra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regn, regn, regn.. Skulle så gjerne brukt opp litt energi på turer i skog og fjell, men det er så tiltak når man må dra på seg og frøkna full høst-habitt.. Dårlig unnskyldning, for det er jo så godt når man først kommer seg ut... Senere i dag, kanskje. Vi må forresten kjøpe støvler til Frøken Fryd snart..

Må skrive en liten handleliste til barnehagestart, tror jeg. Er noen småting (og litt større; type sovevogn og pose) som gjenstår, pluss en haug med merking :dry:

Og ellers er det siste innspurten til bryllupet, og selv om det meste er på plass så er det en del ting som ikk kan gjøres før i slutten av neste uke, så jeg sitter litt og tvinner tomler, føler jeg. Og sommerfuglene er virkelig på plass! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var den handlelisten til bhg start ja :sukk: Blir matt av tanken, pose har vi klar- må bare finne ut dette vognstyret.

Spennende at bryllupet er like rundt hjørnet :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 - snart bare 3 - dager igjen til vi blir mann og kone :strix:

Og bortsett fra sist innspurt på bryllupsfronten, så har jo sommeren endelig kommet (for noen dager) og det er skikkelig deilig - selv om jeg ikke får nytt det helt til det fulle akkurat nå. Men frøkna stabber rundt i bare bleia, prater, ler og koser seg. Ikke så gøy å legge seg, så vi strever litt der, men når jeg tenker tilbake på hvor vi var for ett år siden, med kolikk og bæring/byssing i timesvis på kveldstid, så er dette bare smuler i forhold ;)

Tror Frøken Fryd har fått bokstavkjeks eller noe sånt de siste dagene for nå ser det ut til at hun utvider vokabularet sitt med forsøk på å si blant annet pip (som fuglene sier) og gakk som endene (eller er det takk?). Artig er det ihvertfall å prøve å tolke :fnise:

Så livet er i grunn ganske ålreit nå :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk så mye, alle sammen! Dagen var virkelig helt perfekt! :strix:(Kanskje dukker det opp et bilde etterhvert når vi får samlet litt fra familie og venner :lur: )

Selv om det kanskje ikke er en veldig stor forskjell på oss nå som før bryllupsdagen (vi har jo vært sammen i tre år, bodd sammen i to, og har verdens vakreste lille skatt sammen), så føles det allikevel som en stor ting. En riktig ting. Og det er så deilig å vite at vi skal være mann og kone, en familie, livet ut :hjerte:

Vi har vært på bryllupsreise og kost oss, men gjett om det var godt å komme hjem! Frøken Fryd var nemlig ikke med (og noen synes sikkert det er helt horribelt å reise fra henne i en uke når hun er bare ett år, men for oss og for henne var det et riktig valg), og vi savnet henne hver dag, men fikk også nytt det å bare være herr og fru. Gjensynsgleden var enorm, og det ble felt noen tårer i mine øyne, og mannen var også litt blank i øyekroken. Frøkna kikket alvorlig på oss når vi kom, men vi nærmet oss sakte og ga henne tid til å skjønne hva som foregikk. Plutselig gliste hun opp i et stoooooort smil og strakk armene mot meg og klemte meg skikkelig, før hun snudde seg til pappa'n og gjorde det samme. Og tilbake igjen til meg, og til pappa'n og til meg ;) Etterpå var det riktig til showing, med dansing, klapping, deling av leker, kosing, smil og latter. Verdens aller aller beste gjensyn :hjerte:

Og ellers venter jeg på Tante Rød.. Tok Primolut på ferie for å unngå bryllupsreise med mensen :glare: så den bør komme i dag, i og med at jeg tok siste pillen tirsdag morgen.. Jeg tok en test før jeg begynte, og en i dag tidlig, men det er ikke noe å skimte (kun en svaaaak strek etter at tiden har gått ut :tongue: ) og jeg vil bare få komme i gang med en ny syklus så vi kan begynne aktiv prøving :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt seint ute, men gratulerer så mye som nygifte! :strix: Høres deilig ut med en alene-bryllupsreise. :) Og jeg er enig i at det er noe med den vissheten om at man er bundet til hverandre med litt sterkere bånd enn når man "bare" er samboere. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Joyce! :klemmer:

---

Jeg rakk knapt å skrive at jeg ventet TR før den dukket opp :fnise: så nå er "Prosjekt Søsken" offisielt i gang. Skal prøve og ikke la det ta over hele dagboken, men må innrømme at jeg er veldig spent ;)

Det er enda en uke igjen til Frøken Fryd begynner i barne
hagen, men det er litt småting som må på plass (og en stor ting; sovevogn... Vurderer om vi skal bruke den vi har og ta den med frem og tilbake i starten hvis ikke vi finner noen. Vanskeligere enn jeg hadde trodd å finne en grei (brukt) sovevogn med fire hjul til en rimelig penge....), så til uka satser jeg på en bytur til en av nabobyene og fortsettelse av klesmerking (Boooooring..).

Jeg begynner i jobb igjen etter ferien på mandag, og må si at disse fire ukene har gått unna i rasende fart! Godt jeg har 6 feriedager tilgode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for det, Unknown! :biggrin:

---

Med barnehagestart, jobbstart etter ferien og høsten som er like rundt hjørnet blir jeg alltid så inspirert til å begynne med litt mer struktur i hverdagen, så den kommende uka tenkte jeg å lage litt matplaner og se etter gode oppskrifter til små og store på alt fra frokost og lunsj til middag, kveldskos og mellommåltider. De siste månedene har nemlig ikke vært så mye å skryte av i matveien og jeg er skikklig sugen på salater i alle varianter og nye, sunne, gode - og enkle - matretter. Planen er å lage store måltider og fryse ned slik at vi bare kan ta det opp om morgenen, la det tine i kjøleskapet og dermed bare slippe unna med å varme opp og evt. bare lage enkelt tilbehør når vi kommer hjem fra jobb/barnehage. Tror Mannen også setter pris på det når det er han som skal hente en sliten liten frøken i barnehagen ;)

Og så var det den evinnelige treningen.. Ser ikke helt når jeg skal få tid, men det blir nok til at jeg satser på hjemme-/utetrening, så Frøken Fryd også kan være med og turne rundt om hun vil/er våken.

Deilig med "ny start" skal det ihvertfall bli, og selv om jeg senest for et par dagen siden tok meg i å savne sommeren allerede og glede meg til neste år, så gleder jeg meg også litt til høsten med innekos, trilleturer og lek i regnvær, strikking (venninne skal ha baby nr. 2 på slutten av året og hun må selvsagt også få teppe av "tante"), ordning av fotoalbum fra bryllup + bryllupsreise, Frøken Fryds scrappealbum (Uff, så treg jeg er.. Godt jeg har alle milepæler o.l. oppskrevet) og fullføre fotoalbum fra hennes første år, helgetur til familie på østlandet og ikke minst en (forhåpentligvis) voksende mage :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hlres ut som om du har hatt en helt topp sommer og endatil har mye kos i vente! :) Her er det bare å smøre seg inn med familiehygge og gode middager! :fnise: Blir rent inspirert jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har definitivt vært en fin sommer, og nå ser jeg fram til å roe ned litt (etter barnehagestart en gang, kanskje) og ha litt mer tid til å slappe av og nyte :)

---

Frøken Fryd hadde sin første dag i barnehagen i dag, og det gikk så fint! Full vigør mesteparten av tiden og hun hilste på de andre barna og delte villig både klosser og bamser - og noen klapp på hodet :fnise: Gikk rundt omkring og ut av rommet uten at mamma'n var med hele tiden og virket ganske trygg. Vi vet jo at hun er et sosialt vesen som trives med mange mennesker rundt seg (det har hun ikke fått fra mor ihvertfall :ler: ), så det kom ikke som noen overraskelse. Vi var der i to timer og hun var utslitt etterpå, så det ble en power nap i bilen hjem. I morgen skal vi dit litt tidligere på dagen så frøkna får prøve å sove der, og så skal vel jeg ta meg en liten tur ut. Da kan det kanskje bli litt annerledes :klo:

Skal ta meg en tur innom den ene hobbybutikken og kjøpe garn for å strikke teppe til en liten babygutt som kommer i oktober. Et vennepar av Mannen (jeg har kun møtt dem et par ganger det siste året, men det blir vel mer omgang når vi havner i samme situasjon). Og så skal jeg strikke jenteteppe til venninna mi, og forhåpentligvis et til oss selv i løpet av vinteren/våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og forøvrig lengter jeg sånn etter mer plass! Vårt eget hus! 70 kvm og kun to soverom (samt ikke noe kontor, så Mannen har okkupert et hjørne på soverommet vårt) er ikke nok. Og det blir jo ikke akkurat mindre trangt hvis det kommer en til (selv om h*n skal sove i vugga på vårt rom de første 6-12 månedene). Og jeg synes stadig vekk at jeg pakker vekk en 50-liter boks med klær til frøkna. Det er begrenset med hvor mye oppbevaringsplass det er her og i boden nede i carporten (Mannen mener jeg skulle hatt en rubbhall for meg selv :sjokkert::fnise: )

En dag må det jo dukke opp et hus som passer våre behov og vår økonomi. Oppussing er helt greit, men kjøkken og bad bør være noenlunde greie for det er dyre greier å fikse.

*drømme, drømme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...