Gå til innhold

Facebook-gruppen Koreansk Kosmetikk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er hun for pen for dere jenter? 😂😂😂❤❤❤

Haha, herregud x'D Hun ser helt normalt pen ut, det er vel ikke det det går på. Men når man SER at det er noe unaturlig med huden på bildet, er det ikke rart folk spør. Uansett hvor grustygg noen hadde vært, hadde man likevel sett om huden var smudga ut på et bilde.

Anonymkode: 4f206...57b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huden min har blitt fantastisk etter at jeg sluttet med KK 🙈

Huden min har blitt bedre, men jeg er ikke en av dem som tror alle produkter fra Korea er magisk englestøv som ikke kan måle seg med de froskeproduktene vi selger i vesten. Har prøvd mye dårlige produkter fra Korea også. Mange av produktene er jo ikke særlig spesielle. Ja, jeg liker godt produkter med honning, propolis, tea tree, niacinamide (...men er få koreanske produkter som har såpass mye som 4-5%), BHA, AHA og ingredienser som arbutin. Men huden min har blitt bedre fordi jeg aktivt har lest ingredienslister og funnet produkter med relativt høye konsentrasjoner av den ingrediensen jeg er ute etter. Det er noe som mange på gruppen ikke gjør. "Det er niacinamide i dette produktet!", men så er det en av de siste ingrediensene og inneholder maks 0,006% niacinamide. Samme med den ene ampoulen som er veldig populær - den fra Missha i lilla flaske - den omtales ofte som et "retinol-produkt", men Missha selv har sagt at den inneholder såpass lite som 0,0004% retinol... 

Jeg liker koreanske (og japanske) produkter fordi de er ganske lett tilgjengelige, og jevnt over er det ikke så dyre. Men jeg tenker "ingredienser, ingredienser, ingredienser", og ikke "det står på produktet selv at det hjelper mot rynker, da er det sikkert kjempebra, det kommer jo fra Korea - de hadde jo ikke sagt at det hjalp dersom det ikke gjorde det, de er jo 10 - 20 år foran vesten når det gjelder hudpleie".

Gruppen hadde blitt bedre om de tenkte - hvilke ingredienser vil jeg ha? Ceramider? Istedenfor så lener mange seg bare på hva produsentene selv sier. Og vi kan jo ikke stole blindt på hva de sier. Til syvende og sist vil de tjene så mye penger som mulig så enkelt som mulig. 

Anonymkode: 7b004...69f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huden min har blitt bedre, men jeg er ikke en av dem som tror alle produkter fra Korea er magisk englestøv som ikke kan måle seg med de froskeproduktene vi selger i vesten. Har prøvd mye dårlige produkter fra Korea også. Mange av produktene er jo ikke særlig spesielle. Ja, jeg liker godt produkter med honning, propolis, tea tree, niacinamide (...men er få koreanske produkter som har såpass mye som 4-5%), BHA, AHA og ingredienser som arbutin. Men huden min har blitt bedre fordi jeg aktivt har lest ingredienslister og funnet produkter med relativt høye konsentrasjoner av den ingrediensen jeg er ute etter. Det er noe som mange på gruppen ikke gjør. "Det er niacinamide i dette produktet!", men så er det en av de siste ingrediensene og inneholder maks 0,006% niacinamide. Samme med den ene ampoulen som er veldig populær - den fra Missha i lilla flaske - den omtales ofte som et "retinol-produkt", men Missha selv har sagt at den inneholder såpass lite som 0,0004% retinol... 

Jeg liker koreanske (og japanske) produkter fordi de er ganske lett tilgjengelige, og jevnt over er det ikke så dyre. Men jeg tenker "ingredienser, ingredienser, ingredienser", og ikke "det står på produktet selv at det hjelper mot rynker, da er det sikkert kjempebra, det kommer jo fra Korea - de hadde jo ikke sagt at det hjalp dersom det ikke gjorde det, de er jo 10 - 20 år foran vesten når det gjelder hudpleie".

Gruppen hadde blitt bedre om de tenkte - hvilke ingredienser vil jeg ha? Ceramider? Istedenfor så lener mange seg bare på hva produsentene selv sier. Og vi kan jo ikke stole blindt på hva de sier. Til syvende og sist vil de tjene så mye penger som mulig så enkelt som mulig. 

Anonymkode: 7b004...69f

Jeg ble litt "blind" og kjøpte alt for mye jeg ikke trengte. Jeg har fortsatt rens, toner og sleeping pack som jeg bruker fra Korea. Jeg tror det var bb-kremene jeg fikk mest utbrudd av.  Det var ingrediensene som fikk meg til å roe ned på greia, mye av det er jo i praksis spenol. Jeg tror som deg, at man finner både gode og dårlige produkter der som her - men jeg ble drittlei av at i gruppa skal ALT fra Korea hylles og alt "vestlig" er dritt. Jeg prøvde for eksempel utallige "foundationer" og pudder fra Korea, men ingen jeg har funnet kan måle seg med de vestlige produktene jeg bruker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble litt "blind" og kjøpte alt for mye jeg ikke trengte. Jeg har fortsatt rens, toner og sleeping pack som jeg bruker fra Korea. Jeg tror det var bb-kremene jeg fikk mest utbrudd av.  Det var ingrediensene som fikk meg til å roe ned på greia, mye av det er jo i praksis spenol. Jeg tror som deg, at man finner både gode og dårlige produkter der som her - men jeg ble drittlei av at i gruppa skal ALT fra Korea hylles og alt "vestlig" er dritt. Jeg prøvde for eksempel utallige "foundationer" og pudder fra Korea, men ingen jeg har funnet kan måle seg med de vestlige produktene jeg bruker. 

Det var sånn også jeg tenkte da jeg begynte. Prøvde nærmest desperat å finne ett produkt for hver av de "stegene", og det tok tid før jeg skjønte at jeg likegjerne kan ha tre essenser og ingen ampouller (ampuller?). Har mye drit i skuffene som jeg nok aldri kommer til å prøve. Kjøpte også de der eggene, de kan jeg bare selge egentlig. Funnet mye bra, funnet mye dritt. 

Det var veldig gøy i begynnelsen. Det tok ikke lange tiden før jeg ble uenig med admin, så jeg mistet sansen for dem relativt raskt. De har en stor gruppe som det forståelig nok er vanskelig å kontrollere, og jeg skjønner at de forsøker å ha en "positiv tone". I den virkelige verden så kan ikke alle være venner. Så lenge en argumenterer konstruktivt, så er det jo bare positivt for "hudpleiens del" at folk kan få være uenige, diskutere og forsøke å finne frem til ting. Slik det er nå er det "bare en sannhet", og jeg tror den helt ærlig hindrer mange av medlemmene fra å få så god hud som de gjerne kunne ha fått. Det er ikke en fasit på alt. 

Anonymkode: 7b004...69f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hulderjenta

Selfie-Guri som vi alle er misunnelige på, fordi en person  våååååget å spørre om bildet hennes var redigert. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hulderjenta

Hvem/hva? 😅

 

Selfie-Guri som vi alle er så misunnelige på, bare fordi en person spurte om bildet hennes var redigert. 😉 Endret av hulderjenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå det her irriterer meg sånn! De er så strenge på at man skal følge regler og nøler ikke med å kaste ut folk, ja de kaster til og med ut folk som ikke har gjort noe galt. MEN. Hun ene administratoren poster stadig sin egen blogg. Hvorfor skal hun få lov til å bruke den gruppen som talerør for sin egen blogg, mens alle andre ikke får lov? Er hun spesiell på noen måte, vet hun mer enn alle andre om KK fordi hun har opprettet en fb-gruppe? Er hun GUD? Og alle andre som har en annen mening og erfaring enn henne tar feil? *utblåsning*

Nei men seriøst, jeg klarer ikke å ta det seriøst når det er sånn. Det er som et diktatur. Peasants får ikke lov, men Kamerat Admin kan gjøre som hun vil.

screenshot.jpg

Anonymkode: d010c...fb7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er forøvrig utklipp fra reglene. Tror du jeg hadde blitt kastet ut om jeg hadde linket til Admin sin blogg? *paradoksalt*

 

 

Skjermbilde 2015-11-30 kl. 00.10.47.png

Anonymkode: d010c...fb7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Selfie-Guri som vi alle er så misunnelige på, bare fordi en person spurte om bildet hennes var redigert. 😉

Hehe, noen burde forklare henne at det er en makeup-gruppe, ikke selfie-gruppe 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fjernet fra gruppen nå ser jeg :o 

Har aldri skrevet et ord i gruppen, men har brukt den til å se på filene og for å få tips. :/ Faen altså! 

Har vært medlem der siden starten av.. 

hvis du deltok i diskusjonen i annen gruppe hvor det var mobbing av medlemmer i den andre gruppen er det nok derfor. Synes også det er groft av dere å diskutere folk som blir så lett gjenkjent når dere skriver! 

 Dere høres utrolig bittere ut hele gjengen! Ingen som tvinger dere å være medlem, og hvis dere som ikke er medlem skrev i samme tone som dere gjør her et det ikke rart dere ble kastet ut! 

Anonymkode: e7d38...015

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mange eksepler på informasjons-diktatur. Husker en blogger skrev en lang saklig kommentar ang. hvorfor mineralolje ikke anbefales med henvisning til flere kilder.  Fikk et krasst svar fra admin før alt ble sletta.

En annen hadde fått jævlige utbrudd etter kk-regime. Hudlegen hadde visst sagt at det er for mye å rense ansiktet to ganger daglig, og at så stor bruk av solkrem som anbefales i gruppa (gjerne med silikonstoffer og mineralolje) tetter porene.  Stakkaren ble omtrent halshugd for KK ER BEST  >:(<3333

Anonymkode: a6f81...b1f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble medlem i går bare fordi jeg så denne posten. Vet du hva.. makan til folk.. jeg tør jo ikke å skrive noe fordi jeg er redd for å bli jaget med høygafler. Men litt humor i hverdagen er det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du deltok i diskusjonen i annen gruppe hvor det var mobbing av medlemmer i den andre gruppen er det nok derfor. Synes også det er groft av dere å diskutere folk som blir så lett gjenkjent når dere skriver! 

 Dere høres utrolig bittere ut hele gjengen! Ingen som tvinger dere å være medlem, og hvis dere som ikke er medlem skrev i samme tone som dere gjør her et det ikke rart dere ble kastet ut! 

Anonymkode: e7d38...015

Det handler ikke om å være bitter. Det handler om at det ikke er mulig å skrive i en litt kritisk tone uten å bli lynsjet av Admin + followers. Alt DE sier er sannhet, noe som er ironisk når de hele tiden påpeker at ting må tas med en klype salt fra andre kilder. 

Vi er medlem fordi vi syns Koreansk Kosmetikk er interessant og det er en jungel det er vanskelig å finne frem i, sånn sett er gruppen fantastisk, og jeg liker den godt! 

Grunnen til at denne diskusjonen er opprettet, er fordi det er mye som ikke stemmer innad i gruppen, mye som er feil rent moralsk for mange av oss, MEN dersom vi påpeker det, blir vi satt i eksil. Derfor må det diskuteres på en annen plattform, for å få det ut av systemet, og leve videre. Selvsagt er det ikke greit å mobbe eller le av folk som blir lett gjenkjent, og å gi kallenavn er i drøyeste laget. Men når man eksponerer seg selv til de grader på en offentlig gruppe (når det er over 13000 medlemmer, er gruppen offentlig, uansett regler eller ikke), så vil noen finne det for godt å diskutere det. Desverre. 

Jeg skjønner du er en tilhenger av de som diskuteres her inne, men har du forsøkt å tenke litt på egenhånd, og ikke svelge alt de sier så lett? De er bare mennesker også, uten noen formell utdannelse utover "hudpleier", såvidt meg er kjent, så om noen, som HELSEMYNDIGHETENE, påstår at det-og-det-kjemikaliet er helseskadelig, er det kanskje lurt å ikke tro noe annet, for sin egen helses skyld? 

Anonymkode: d010c...fb7

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det handler ikke om å være bitter. Det handler om at det ikke er mulig å skrive i en litt kritisk tone uten å bli lynsjet av Admin + followers. Alt DE sier er sannhet, noe som er ironisk når de hele tiden påpeker at ting må tas med en klype salt fra andre kilder. 

Vi er medlem fordi vi syns Koreansk Kosmetikk er interessant og det er en jungel det er vanskelig å finne frem i, sånn sett er gruppen fantastisk, og jeg liker den godt! 

Grunnen til at denne diskusjonen er opprettet, er fordi det er mye som ikke stemmer innad i gruppen, mye som er feil rent moralsk for mange av oss, MEN dersom vi påpeker det, blir vi satt i eksil. Derfor må det diskuteres på en annen plattform, for å få det ut av systemet, og leve videre. Selvsagt er det ikke greit å mobbe eller le av folk som blir lett gjenkjent, og å gi kallenavn er i drøyeste laget. Men når man eksponerer seg selv til de grader på en offentlig gruppe (når det er over 13000 medlemmer, er gruppen offentlig, uansett regler eller ikke), så vil noen finne det for godt å diskutere det. Desverre. 

Jeg skjønner du er en tilhenger av de som diskuteres her inne, men har du forsøkt å tenke litt på egenhånd, og ikke svelge alt de sier så lett? De er bare mennesker også, uten noen formell utdannelse utover "hudpleier", såvidt meg er kjent, så om noen, som HELSEMYNDIGHETENE, påstår at det-og-det-kjemikaliet er helseskadelig, er det kanskje lurt å ikke tro noe annet, for sin egen helses skyld? 

Anonymkode: d010c...fb7

Liker hva gruppen sminke-elskere har innført nå. Det er mange på den gruppa som publiserer som det var sin egen blogg, noe de slår ned på, og sier at viss du ikke skal anbefale noe eller lignende, og publiserer X antall innlegg pr. dag så blir de slettet :) 

Endret av rundtfingern
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i mye av det dere skriver, og irriterer meg over mye av det samme. MEN, jeg synes det er unødvendig å henge ut enkeltpersoner som lett kan bli gjenkjent ("selfiedronninga"). Jeg skjønte tvert hvem det er snakk om. 

Ellers er det greit å ha en platform her hvor man kan være litt mer kritiske. Jeg har fulgt med en stund der inne, men har ikke rukket å bestille så mye. Er mye nyttig der inne, men greit å kunne lese litt kritikk også, siden det ikke er lov i gruppa.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man burde kanskje se litt inn i seg selv hvis man kan irritere seg så grenseløst over engruppe på Facebook ! Enten overser man det ellers forlater man gruppa 😂

 

Jeg synes faktisk Admin og diverse medlemmer har lagt inn stort arbeide o filene og de har personlig hjulpet meg godt på vei, så utforsker jeg videre ang ingredienser og sånt selv. 

Ofte når jeg har sett folk kritisere noe der inne er det fordi de prøver seg på 10 produkter for første gang på en dag og reagerer, da er kk bare dritt.  Folk har fått innprintet at parabener og ditten er farlig, og undersøker ikke mer rundt det og legger det ut på siden så blir det feilinformasjon. 

Nei, godt å se selfies og hjerter 💕 mye koseligere det enn å se sure, bittere, ekle og barnslige kommentar  😀

 

Ta dere sammen.

Endret av Bond
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Man burde kanskje se litt inn i seg selv hvis man kan irritere seg så grenseløst over engruppe på Facebook ! Enten overser man det ellers forlater man gruppa 😂

Jeg er helt sikker på at du også har mange ting du irriterer deg over. Det er neppe noe som går sterkt ut over hverdagen hverken min, eller noen andres her inne på tråden. Men det er så klart slitsomt og irriterende at man ikke kan diskutere diverse inne på gruppen.

Jeg synes faktisk Admin og diverse medlemmer har lagt inn stort arbeide o filene og de har personlig hjulpet meg godt på vei, så utforsker jeg videre ang ingredienser og sånt selv. 

Vet du, mange av oss liker jo faktisk gruppa. Jeg liker den veldig godt, men jeg kan da være sterkt imot hvordan gruppa drives uansett om selve gruppa er hjelpsom?

Ofte når jeg har sett folk kritisere noe der inne er det fordi de prøver seg på 10 produkter for første gang på en dag og reagerer, da er kk bare dritt.

Det gjelder ikke denne tråden. Vi kritiserer ikke hudpleien, men måten gruppa drives. Det ser du vel selv?

 Folk har fått innprintet at parabener og ditten er farlig, og undersøker ikke mer rundt det og legger det ut på siden så blir det feilinformasjon. 

Det er ikke parabener vi mener er farlig. Men stoffer som ikke engang er lovlige i Norge. Det er ikke feilinformasjon at man burde være skeptisk når stoffet ikke er godkjent her til lands. Ærlig talt.
 

Nei, godt å se selfies og hjerter 💕 mye koseligere det enn å se sure, bittere, ekle og barnslige kommentar  😀

Ta dere sammen.

Les tråden, for guds skyld. Det har sikkert vært noen kommentarer her inne som ikke har vært så saklige, men det må da gå an å være kritisk uten at man skal bli oppfattet som bitter? 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...