Gå til innhold

Facebook-gruppen Koreansk Kosmetikk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den 10.1.2016 at 0.55, BirgitteEliseHans skrev:

Er det noen som kunne lagt meg til i den gruppa? :) så noen her som kunne legge til folk, og jeg har ingen venner på facebook som er medlem i den gruppa som kan legge meg til :(

Jeg heter forresten Birgitte Elise Hansen på facebook.

Du må ikke kjenne noen der fra før. Jeg hadde ihvertfall ikke det og jeg kom inn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, Brimi skrev:

Du må ikke kjenne noen der fra før. Jeg hadde ihvertfall ikke det og jeg kom inn :-)

De har en ny ordning nå (hatt den en stund) hvor man bli "gått god for" i en egen tråd før en blir akseptert som medlem. 

Anonymkode: 7b004...69f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De har en ny ordning nå (hatt den en stund) hvor man bli "gått god for" i en egen tråd før en blir akseptert som medlem. 

Anonymkode: 7b004...69f

Jeg gikk god for en venninne, men admin ville ikke godta siden hun ikke hadde noe info på profilen sin. Men da venninnen min sendte forespørsel selv, så godtok admin :laugh:

Anonymkode: 46fa8...fcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

De har en ny ordning nå (hatt den en stund) hvor man bli "gått god for" i en egen tråd før en blir akseptert som medlem. 

Anonymkode: 7b004...69f

Det er ikke lenge siden jeg ble medlem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Brimi skrev:

Det er ikke lenge siden jeg ble medlem.

I så fall er det mulig du har hatt flaks - hovedregelen de lever ette er at alle må gås gode for. 

Anonymkode: 7b004...69f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

I så fall er det mulig du har hatt flaks - hovedregelen de lever ette er at alle må gås gode for. 

Anonymkode: 7b004...69f

Fy flate for en jobb det må være? Det kommer jo maaange inn hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11/01/2016 at 8.13, AnonymBruker skrev:

Etter at noen slettet så godt som alle filene der inne, er det en grunn til at man må kjenne noen som kan gå god for seg. Hadde du vært et kjent medlem her inne hadde jeg kunnet vurdere det, men når du har laget deg profil her med kun ett innlegg så håper jeg ingen gjør det.

Ett kriterie der inne er å sette seg inn i reglene, og siden brukernavnet ditt her er ditt fulle navn regner jeg med du ikke pleier å lese regler i og med at det står i KG sine. 

Orker ikke flere spam-folk der inne som ikke orker sette seg inn i ting.

Anonymkode: a8b45...787

Jeg har jo tenkt å sette meg inn i ting. Hvorfor håper du ikke at noen legger meg til? Jeg har jo ikke gjort noe galt selv om jeg aldri har hatt bruker her inne på KG før?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, BirgitteEliseHans skrev:

Jeg har jo tenkt å sette meg inn i ting. Hvorfor håper du ikke at noen legger meg til? Jeg har jo ikke gjort noe galt selv om jeg aldri har hatt bruker her inne på KG før?

Den gruppa er seriøst et jævla ork! Hvis du vil lese om k-produkter kan du foreksempel gå her https://www.reddit.com/r/AsianBeauty 

:0)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, BirgitteEliseHans skrev:

Jeg har jo tenkt å sette meg inn i ting. Hvorfor håper du ikke at noen legger meg til? Jeg har jo ikke gjort noe galt selv om jeg aldri har hatt bruker her inne på KG før?

Det ser jo ut som om noen har flaks og slipper inn i det de prøver å melde seg inn selv, altså å søke opp gruppa og trykke på bli medlem (?)

Vet at det ble skrevet om et "stor-innslipp" her om dagen som gjorde at flere av medlemmene som var gått god for og lagt til ble slettet igjen, og dermed måtte inviteres på nytt av den som "gikk god".. litt av et styr! Fordi admin hadde godtatt medlemmer som ikke var gått god for slik jeg forstod :erter:

Men uansett, for å slippe inn må man jo ha en delvis åpen facebook-profil, det må være mulig å sende melding til deg uten å være din venn på facebook.
Ser at flere ganger blir det argumentert med at en person har for lite info på sin profil til å kunne slippe inn i gruppa, eller at det ikke er mulig å nå dem på melding.. Har også sett at facebook-profiler har vert for nye til å få lovt til å komme inn i gruppa! 

Admin klager over mye arbeid, men det legger de jo jammen meg opp til selv....
Hadde de f.eks. ikke vært så streng på syre og heller skrevet grunnleggende om hvorfor og hvor sterk syreprosent dette gjelder, så hadde de spart seg for helt enormt mange spørsmål ang dette :ph34r:

Endret av mollyho
Manglende info
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker denne tråden! Har vært medlem av fb gruppa og blitt utestengt for snart ett år siden, pga uenighet med admin sin "kunnskap" men har da fått med meg drittslengingen deres om meg og andre etterpå. 

Helt utrolig at så mange ser på de som guder der inne!

Anonymkode: ff28b...747

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg fikk ikke lov å gå god for to jeg kjenner fordi jeg ikke kjente de godt nok... 

Anonymkode: 17a22...4f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så gale.. 

At så mange medlemmer stoler helt blindt på det som admin skriver er helt sykt, de blir jo sett på som "hellige", og om noen har en annen mening så er det absolutt ikke rom for at det skal komme frem.
Hoved-admin er jo f.eks utdannet frisør, så hvordan så mange medlemmer kan stole fullt og helt på alle anbefalinger er for meg helt utrolig! 

Og de strenge reglene er jo bra for det er en forholdsvis ryddig gruppe, men de lager så mye mer arbeid for seg selv enn nødvendig (ref. solkrem-syre-styret).
En annen ting er det at det ikke er lovt å nevne andre produkter enn koreanske, såg ei her om dagen som lurte på om hun kunne kombinere noen av koreanske produktene sammen med noen nordiske syre-pads hun brukte til vanlig.
Et medlem (ikke-admin) spurte henne om prosent styrke osv og hun tok bilde nederst på produktet, skrev at de var fra elixir og di hadde en samtale som gjorde at hun som stilte spørsmål fikk oppklaring i det hun lurte på.
Plutselig oppdaget admin dette og senere var alle kommentarer slettet og admin hadde kommentert at det ikke var lovt med andre produkter enn koreanske, det måtte tas på PM.
Men dette hadde jo vert bra å ha stående, da andre gjerne også bruker elixir og vil byttet dette ut med noe koreansk, eller bruker elixir - er fornøyd og gjerne vil kombinere f.eks. syre-padsene med koreanske produkter...
Og det var jo ikke anbefaling av et ikke-koreansk produkt, har sett lignende skje flere ganger så det er jo ikke rart at det finnes mange forvirrede medlemmer der inne :a034:

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Poster dette her og (postet det i Korea-sminke tråden også). Kanskje det er flere enn meg som har stilt seg spørrende til dette med blanding av Cosrx-syreprodukter med andre merker....

Ang. Cosrx-syrene, jeg ble så oppgitt for noen dager siden av all feil-infoen med syrer i KK-gruppa på facebook at jeg tok saken i egne hender og sendte mail til Cosrx selv, såå for di som har lurt på det samme som meg:
Dette blir helt sikkert litt utenfor korea-sminke-tema, men kanskje nyttig for noen :)

Først ønsket jeg litt klarhet i syrer og pH på noen av produktene jeg har bestilt meg:

- Hyaluronic Acid Intensive Cream
    Ingen syre & pH 6 (+-0.5)
- Hyaluronic Acid Hydra Foam Cleanser 
    Ingen syre & pH 8 (+-1)
- Salicylic Acid Exfoliating Cleanser 
     Salicylic Acid 100ppm & pH 8 (+-1)
- Natural BHA Skin Returning Emulsion
     BHA 1% & pH 4.5 (+-0.5)
- Natural BHA Skin Returning A-Sol
     BHA 1% AHA 2% & pH 4.0 (+-0.5)
- AHA/BHA Clarifying Treatment Toner
     BHA 0.1% AHA 0.1% & pH 4.0 (+-0.5)
- Good Morning Low pH Gel Cleanser
     Ingen syre & pH 5.5 (+-1)

Videre spurte jeg om det var noen produkter man absolutt ikke skulle blande med hverandre (altså bruke i samme renserutine), dette lurte jeg på fordi det er mye forskjellige svar å få i KK-gruppa. Der blir man gjerne fortalt at Toneren (AHA/BHA Clarifying Treatment Toner) kan blandes med syrer fra andre merker, men at alle andre syreholdige produkter fra Cosrx ikke skal kombineres med andre merker, kun med andre produkter med syrer fra Cosrx.

Her fikk jeg til svar at toneren fint kunne kombineres med alle typer merker og syrer, da den fungerer utmerket til å klargjøre huden for produkt med høyt syre-innhold siden denne har en lav pH.
Det som ikke skulle kombineres var flere sterke syrer etter hverandre som f.eks. Cosrx Natural BHA Skin Returning A-Sol, Cosrx Natural Skin Returning Emulsion og Cosrx BHA Blackhead Power Liquid.
Dette var fordi alle disse er aktive syrer som rett og slett blir for mye på en gang for huden, og spesielt den nordiske siden denne er svakere enn den asiatiske.
Alle sin hud er forskjellige og kan selvfølgelig tåle dette, men det var ikke å anbefale og man burde prøve seg forsiktig frem.
Dette gjelder da selvfølgelig for andre merker også, at de fint kan brukes, men det er ikke å anbefale siden vår nordiske hud ikke er sterk nok - men det er ikke noe i veien for å prøve seg frem å se om man tåler det allikevel om man ønsker det.
De anbefalte å teste på et lite område om man tåler produktene og dette vil jeg nå tro er vanlig praksis, akkurat slik man blir anbefalt om man kjøper "skikkelige" hudpleieprodukter i Norge :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er sååå sykt at alle bare hiver seg på å kjøper etter en anmeldelse fra admin. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, pandabear skrev:

Jeg syns det er sååå sykt at alle bare hiver seg på å kjøper etter en anmeldelse fra admin. 

Admin M sier selv at alles hud er forskjellig, og at det som fungerer for henne kanskje ikke fungerer for alle. Men jeg skjønner poenget ditt. De blir jo utsolgt for produktene hun anbefaler på ebay etter en time... :P Jeg har selv prøvd en del av produktene hun har anbefalt (ofte før hun har anbefalt dem), og flere av disse er blandt mine favoritter også, så hun vet nok hva hun driver med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Frostrose skrev:

Admin M sier selv at alles hud er forskjellig, og at det som fungerer for henne kanskje ikke fungerer for alle. Men jeg skjønner poenget ditt. De blir jo utsolgt for produktene hun anbefaler på ebay etter en time... :P Jeg har selv prøvd en del av produktene hun har anbefalt (ofte før hun har anbefalt dem), og flere av disse er blandt mine favoritter også, så hun vet nok hva hun driver med.

Absolutt! Var ikke ment som kritikk av m. Mer som kritikk mot denne kjøpe, kjøpe, kjøpe trenden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De feilinformerer og er sterkt ukritisk til alt. Det er ikke sånn at noe er bra bare fordi det er koreansk. 

 

 

http://www.asianscientist.com/2012/09/features/skin-whitening-products-asia-2012/

Anonymkode: dd5d3...16f

Denne filmen handler om falske koreanske produkter, noe de også advarer mot i gruppen. Enig at de er litt lite kritisk til tider, men synes ikke dette var et godt eksempel.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synst det er merkelig at det alltid blir skyldt på hormoner og stress når folk som aldri før har hatt kviser plutselig over natten får store utbrudd etter at de startet med KK. 

Anonymkode: 86d1a...60b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...