Gå til innhold

Facebook-gruppen Koreansk Kosmetikk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg liker den gruppen, men nå er det ei som spammer ned med bilder av kjæresten sin..."se, nå bruker han ansiktsmaske", "han liker denne, jeg liker den ikke" BILDE BILDE BILDE!

 

Kan tenke meg hun er et mareritt på sin private facebookprofil :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nynorsk er godkjent om man ikke kan bokmål, siden bokmål er enklere for dansker å forstå, det er IKKE forbudt :P

Har du noen gang hørt om nordmenn som ikke mestrer bokmål? :)

Jeg er fra en typisk "nynorsk-kommune" og har til dags dato aldri møtt noen nordmenn som ikke kan skrive bokmål. Faktisk velger de fleste bokmål som voksne. Ateister i nynorsk-kommuner mestrer bokmål.

Jeg tror heller det er admins som har problemer med å forstå nynorsk, siden de så tydelig ikke klarer å se forskjell på dialekt vs nynorsk. Danskene spør hvis de ikke forstår, det er nok av hyggelige folk der inne som kan hjelpe og oversette enkeltord ved behov.

Har sett at admins forsøker å skrive dansk noen ganger...morsomt at det tydeligvis er tillatt. ;)

Komisk hvordan de tviholder på at det kun skal være to admins, og samtidig klager på hvor mye de må gjøre gratis. Kravene som ifølge de kreves for evt admins i fremtiden er mer krevende enn for betalte jobber. Latterlig rett og slett. Det er flere brukere der inne som fint hadde klart å være admin i en gruppe på Facebook.

Anonymous poster hash: 427b1...0ed

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen gang hørt om nordmenn som ikke mestrer bokmål? :)

Jeg er fra en typisk "nynorsk-kommune" og har til dags dato aldri møtt noen nordmenn som ikke kan skrive bokmål. Faktisk velger de fleste bokmål som voksne. Ateister i nynorsk-kommuner mestrer bokmål.

Jeg tror heller det er admins som har problemer med å forstå nynorsk, siden de så tydelig ikke klarer å se forskjell på dialekt vs nynorsk. Danskene spør hvis de ikke forstår, det er nok av hyggelige folk der inne som kan hjelpe og oversette enkeltord ved behov.

Har sett at admins forsøker å skrive dansk noen ganger...morsomt at det tydeligvis er tillatt. ;)

Komisk hvordan de tviholder på at det kun skal være to admins, og samtidig klager på hvor mye de må gjøre gratis. Kravene som ifølge de kreves for evt admins i fremtiden er mer krevende enn for betalte jobber. Latterlig rett og slett. Det er flere brukere der inne som fint hadde klart å være admin i en gruppe på Facebook.

Anonymous poster hash: 427b1...0ed

Om alle som kan nynorsk kan bokmål er det vel ikke noe problem å skrive nettopp bokmål, om det er hovedregelen?

 

Anonymous poster hash: 3c551...d7f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle kjøpe et produkt på Ebay, leste gjennom ingrediens listen og fant ut via google at det ene stoffet der ikke er lovlig i Norge da det kan gi uheldige bivirkninger og rett og slett er farlig å bruke for gravide.

 

Tenkte at dette er noe det kan være greit å si fra om, så la til en link fra helsedirektoratet der dette stoffet var beskrevet, samt at det stod om skadevirkningene.

 

Innlegget ble slettet umiddelbart og fikk beskjed om at dersom jeg postet et lignende innlegg en gang til så ble jeg kastet ut av gruppa.. Spurte om hun hadde lest innlegget, det hadde hun ikke. Men så lenge det kom fra Korea, så var det trygt, og dermed ikke noe å diskutere.. Helsedirektoratet hadde ikke peiling på hva de snakket om!

 

Jeg slettet meg selv fra gruppa etterpå!

 

Det er greit at det ikke er lov med linking, for så lenge man ser bilde av et produkt så er det lett å finne det selv, MEN grunnen til at det ikke er lov er jo helt på trynet. Det er fordi at de ikke vil at prisene skal presses oppover.

Er det noen som linker i andre grupper, er det deres feil at produktet koster 10 kr mer neste gang de skal kjøpe noe!

Men hallo i luken, de bruker KK i Tyskland, USA, England +++ også, ikke bare i lille Norge.

Samtidlig har de laget en liste der de har skrevet navnet på trygge selgere...

Oj. Kan jeg spørre her inne hvilket produkt det er?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om alle som kan nynorsk kan bokmål er det vel ikke noe problem å skrive nettopp bokmål, om det er hovedregelen?

Anonymous poster hash: 3c551...d7f

Problemet er når folk tror de kan lage en sånn tåpelig regel, i et land der folk er oppvokst med å bestemme skriftspråk selv, under dekke av at "danskene ikke forstår". Jeg er overbevist om at alle som skriver nynorsk der inne gjør det fordi de VIL, ikke fordi de IKKE KAN å skrive bokmål. Noen gjør det nok også for å trosse den tåpelige regelen (-eller utfordre admins siden de åpenbart ikke klarer å skille dialekt fra skriftspråk. I tillegg pinlig for alle som kommenterer "ikke skriv dialekt", under nynorsk-innlegg)

Det tror jeg:) :) :)

Anonymous poster hash: 427b1...0ed

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Har blitt kastet ut av gruppa uten noen varsel e.l, kan ikke huske å ha gjort noe "galt" en gang :dry: jeg var ikke kjempe aktiv, men kjenner at det er litt irriterende.. hvertfall når jeg ikke aner hvorfor.. :vetikke:

Anonymkode: ec933...b43

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er når folk tror de kan lage en sånn tåpelig regel, i et land der folk er oppvokst med å bestemme skriftspråk selv, under dekke av at "danskene ikke forstår". Jeg er overbevist om at alle som skriver nynorsk der inne gjør det fordi de VIL, ikke fordi de IKKE KAN å skrive bokmål. Noen gjør det nok også for å trosse den tåpelige regelen (-eller utfordre admins siden de åpenbart ikke klarer å skille dialekt fra skriftspråk. I tillegg pinlig for alle som kommenterer "ikke skriv dialekt", under nynorsk-innlegg)

Det tror jeg:) :) :)

 

 

Anonymous poster hash: 427b1...0ed

Jeg er enig med deg. Jeg er fra en nynorsk-kommune, og har egentlig det som hovedmål. De gangene jeg har skrevet på gruppen har jeg skrevet på nynorsk, og det er ene og alene fordi jeg irriterer meg over en regel som kun sånn halvveis aksepterer nynorsk.... Jeg kan jo åpenbart skrive på bokmål. :P For de av oss som er glad i nynorsk er det bare provoserende. 

Har gitt opp mye av gruppen da, jeg bare ga den opp. Ble sliten og lei av at innleggene mine ble slettet, eller at jeg fikk kjeft av administratorene eller andre. Det er null rom der inne for å være uenige. Det komiske er at noen av de nettsiden jeg linket til da jeg sa noe, og fikk beskjed om at "de ikke var godtatt som kilder" eller at de "ikke var å stole på" så jeg senere administratorene selv linket til i andre tilfeller... De bare godtar dem ikke om de selv er uenige.

Anonymkode: 7b004...69f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De forstår ikke nynorsk, og ser helst at folk skriver bokmål i gruppen. Ett ord nynorsk, og du får streng beskjed om at "dialekt er ikke tillatt!!". De evner ikke å se forskjell på nynorsk og dialekt, pinlig! Unnskyldningen er at "danskene og svenskene ikke forstår nynorsk". Akkurat som om alle nordmenn forstår dansk eller svensk skriftspråk...

Ser ikke problemet med at folk heller kan spørre hva enkeltord betyr, i stedet for å prøve å forby ett skriftspråk som er sidestilt med det andre.

 

I tillegg forsøker de å henge ut folk som linker i andre grupper, og holder de ansvarlig for at prisene på kk stiger. De burde hatt et kurs eller to i folkeskikk og samfunnsøkonomi.

 

Ellers er jeg veldig fornøyd med gruppen, og liker spesielt godt sminke-selfiene!! :):) Bubbleclay-selfiene har jeg sett nok av.

 

Anonymous poster hash: 427b1...0ed

Ta og send en mail til Språkrådet. Da tror jeg adminsene fort endrer den regelen

Anonymkode: 142b2...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle kjøpe et produkt på Ebay, leste gjennom ingrediens listen og fant ut via google at det ene stoffet der ikke er lovlig i Norge da det kan gi uheldige bivirkninger og rett og slett er farlig å bruke for gravide.

 

Tenkte at dette er noe det kan være greit å si fra om, så la til en link fra helsedirektoratet der dette stoffet var beskrevet, samt at det stod om skadevirkningene.

 

Innlegget ble slettet umiddelbart og fikk beskjed om at dersom jeg postet et lignende innlegg en gang til så ble jeg kastet ut av gruppa.. Spurte om hun hadde lest innlegget, det hadde hun ikke. Men så lenge det kom fra Korea, så var det trygt, og dermed ikke noe å diskutere.. Helsedirektoratet hadde ikke peiling på hva de snakket om!

 

Jeg slettet meg selv fra gruppa etterpå!

 

Det er greit at det ikke er lov med linking, for så lenge man ser bilde av et produkt så er det lett å finne det selv, MEN grunnen til at det ikke er lov er jo helt på trynet. Det er fordi at de ikke vil at prisene skal presses oppover.

Er det noen som linker i andre grupper, er det deres feil at produktet koster 10 kr mer neste gang de skal kjøpe noe!

Men hallo i luken, de bruker KK i Tyskland, USA, England +++ også, ikke bare i lille Norge.

Samtidlig har de laget en liste der de har skrevet navnet på trygge selgere...

Ta en tlf til helsemyndighetene vedr det ulovlige stoffet. Det er ikke sikkert det er lov å importere produkter som inneholder dette stoffet engang

Anonymkode: 142b2...c2d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en tlf til helsemyndighetene vedr det ulovlige stoffet. Det er ikke sikkert det er lov å importere produkter som inneholder dette stoffet engang

Anonymkode: 142b2...c2d

Hadde jeg bare husket hva det het så... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei som poster selfie av seg selv, med teksten: Vet dette er mote-krise, men HVEM bryr seg når man kan ta slike bilder med blits? Elsker, absolutt elsker koreansk kosmetikk og alt det gjør for huden min 😍😍 prøvde å hindre grimaser akkuratt mens huden min stod ved siden av meg og gjorde nr 2, så ganske fornøyd med smilet after all

Hvorfor i alle dager stopper du opp på tur for å ta selfie mens hunden din driter? Hva faen... lol

Anonymkode: 4f206...57b

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ei som poster selfie av seg selv, med teksten: Vet dette er mote-krise, men HVEM bryr seg når man kan ta slike bilder med blits? Elsker, absolutt elsker koreansk kosmetikk og alt det gjør for huden min 😍😍 prøvde å hindre grimaser akkuratt mens huden min stod ved siden av meg og gjorde nr 2, så ganske fornøyd med smilet after all

Hvorfor i alle dager stopper du opp på tur for å ta selfie mens hunden din driter? Hva faen... lol

Anonymkode: 4f206...57b

Det er vel hun samme som poster selfie av seg selv i gruppa hver eneste dag. 

Anonymkode: 17a22...4f4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også mektig lei av de som poster selfies og fisker etter komplimenter hver eneste dag. 

Og språkreglene i gruppa er virkelig til å gremmes over, spesielt når man ser på nivået til administratorene, DER er det mange språkfeil ute og går! Det blir litt provoserende at man da ikke får skrive korrekt nynorsk. For all del, er veldig enig i at man ikke skal skrive på dialekt, men hvordan kan administratorene egentlig vite om danskene eller svenskene gjør det? Har også lyst til å kommentere denne reglene på alle "Hvem produkt / hvordan produkt"-kommentarene, da det ikke er korrekt norsk, men muligens en rævstygg dialekt fra et eller annet sted.

Synes også det er teit med regelen at det ikke er lov å linke til andre blogger, mens den ene administratoren linker til sin ganske ofte, og hun skriver også om ANNEN kosmetikk enn koreansk, mens om man bare nevner noe som ikke er koreansk i gruppa kan man bli kasta ut. Makan til hykleri. Forsåvidt er jeg ellers enig i regelen om å ikke linke til produkter - da slipper kan konstant LIIIIIIINK?!?!?!-mas i gruppa. Tommel opp for det. 

Og så er jeg så lei av at folk ikke klarer å gjennomskue de laaaange tårevåte innleggene om hvor lenge og mye de har lest, men ikke finner ut av noen ting, har dysleksi, småbarn (dummeste unnskyldningen ever!), travel hverdag, kusma, ebola og telehiv i nabolaget - VÆRSÅSNILLOGLAGENRUTINETILMEG. Seriøst, om de har skrivevansker, hvordan kan de da lage slike lange innlegg, men ikke gjøre et jævla google-søk? Og folk biter på tvert!

Anonymkode: 73147...fff

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke minst: Hvordan bruker jeg dette renseskummet?!?!?!?

Hva er en toner?

Det burde vært en iq-test for å få lov til å bli med i den gruppa. 

Anonymkode: 73147...fff

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

De som poster selfie der inne HVER. ENESTE. DAG (!!!!) er utrolig slitsomt. Jeg liker gruppa veldig godt selv om den absolutt har sine feil og mangler, men det selfie-fiske-etter-komplimenter-styret er bare for mye. Det kan da ikke være nødvendig å holde på sånn hver dag? Når man er et voksent menneske? Når alle i gruppa har sett trynet ditt hver dag i newsfeeden i månedsvis? 

Det verste er nok at den ivrigste også holder på slik i andre grupper, bl.a. Sminke-Elskere eller hva det nå var den gruppa het, jeg fatter det rett og slett ikke. HVORFOR er det nødvendig?

Sikkert litt for engasjert her, men det var dagens utblåsning, haha :P

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som poster selfie der inne HVER. ENESTE. DAG (!!!!) er utrolig slitsomt. Jeg liker gruppa veldig godt selv om den absolutt har sine feil og mangler, men det selfie-fiske-etter-komplimenter-styret er bare for mye. Det kan da ikke være nødvendig å holde på sånn hver dag? Når man er et voksent menneske? Når alle i gruppa har sett trynet ditt hver dag i newsfeeden i månedsvis? 

Det verste er nok at den ivrigste også holder på slik i andre grupper, bl.a. Sminke-Elskere eller hva det nå var den gruppa het, jeg fatter det rett og slett ikke. HVORFOR er det nødvendig?

Sikkert litt for engasjert her, men det var dagens utblåsning, haha :P

Jeg liker gruppa, men de sminke-selfiesene med kommentar "Koreansk kosmetikk <3 <3 <3" kan jeg styre min begeistring for. Spesielt når vedkommende poster flere selfies i kommentartråden i tillegg... Føler det blir litt vgs over det, der man er "ute" om man ikke liker bildene til den populære jenta i klassen.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, guri, jeg er også lei av de evinnelige selfiene. Minner meg om de som hele tiden bytter profilbilde på Facebook, for å få likes. 

 

Anonymkode: 4df68...20f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...