Gå til innhold

Shinigami og Minigami :)


Shinigami

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Sjela skrev:

Skjønner at det er frustrerende :( 

Og du, det med at babyer er så vanvittig sterke er utrolig fascinerende! Det virker som du har en tøff og bestemt liten kari heimen :) 

 

13 timer siden, MissStiles skrev:

Snikleser melder seg...

Først: gratulerer!!

Også, jeg kjenner meg igjen i det du skriver om amming. Jeg sleit også. Prøvde flere stillinger og hun sugde ikke ordentlig - slapp puppen og hylskrek. Hun la på seg men det ble så mye stress rundt det at til slutt måtte vi bare prøve å gi flaske sånn at jeg fikk slappe av litt og fikk sove et par timer. Jeg pumpet i begynnelsen og det gikk fint. 

Ikke gi opp! Men husk at det er ingen nedtur om dere vil prøve å gi flaske av og til.

Takk :) Det varierer fra dag til dag og gang til gang hvordan det går. Idag har det stort sett gått fint fram til nå. Holder ut så lenge :) Vurderer å begynne å pumpe om kvelden så han får flaske om natta. Har kjøpt et sånt sett med en flaske som melka ikke kommer så fort ut av, og den skal etterligne puppen :)

6 timer siden, Sjela skrev:

Skjønner at det er frustrerende :( 

Og du, det med at babyer er så vanvittig sterke er utrolig fascinerende! Det virker som du har en tøff og bestemt liten kari heimen :) 

Ja, jeg visste virkelig ikke at de var så sterke når de er så små! Ingen tvil om at muskulaturen hans fungerer som den skal ihvertfall :)

...

Sittet og ammet i en time nå :( Han suger en stund, slipper og skriker :( Føler at jeg ikke har så mye igjen akkurat nå. Myke bryster...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Shinigami skrev:

Ja, jeg visste virkelig ikke at de var så sterke når de er så små! Ingen tvil om at muskulaturen hans fungerer som den skal ihvertfall :)

Og det må jo være et godt tegn :) Håper flasken hjelper. Du har gjort ditt beste, mer kan ikke forlanges. Så ikke ha dårlig samvittighet :hjertesmil: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag skal vi innom helsestasjonen igjen, så er spent på hvor mye han har gått opp siden sist :) Blir nok litt skuffa om han ikke har gått opp noe særlig , for har amma som bare det.

Går bra med ammingen, men varierer fortsatt fra dag til dag eller gang til gang hvor bra det går. Har ikke prøvd flaskemating om natta enda, men han har begynt å sove litt lengre om natta, så har blitt litt lettere med nattamming :)

Når det gjelder søvn, så er problemet at han sjelden vil sove alene, så vi har ikke fått brukt senga hans noe særlig enda. Han vil helst være inntil oss hele tiden og sovner helst på oss. Hvis vi legger han ned, så tar det ikke lang tid før han blir urolig. Det er litt slitsomt at han vil bli holdt hele tiden, men er koselig å holde han og da. Han vokser nok ut av det, men må være tålmodige i mellomtiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp 240g på ni dager, så er ganske fornøyd med det :) Han vokser ellers fint og virker sunn og frisk :)

Jeg har også roet meg veldig :) Jeg bar så stressa og nervøs, nedfor og redd for et par uker siden, men har det mye bedre nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å få en slik beskjed :) Og fint å høre at du har det bedre. Ikke bare bare alltid ;) Det går nok fint :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra med god vektoppgang :hjerte: Godt å høre at du også har funnet litt roen. Tenker det er ganske naturlig å være litt stressa og redd de første ukene. Det er jo en helt ny tilværelse, og man skal bli kjent med et helt nytt menneske. Ikke bare bare! Men godt at det har "landet" litt og at du nå har det bedre :hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver ingen babybok nei, føler ikke at jeg har hatt tid,hehe... Vi har vært flinke til å ta masse bilder da :) Jeg burde bli flinkere til å være villig til å bli fotografert sammen med han da. Jeg liker ikke å se bilder av meg selv, så folk må tvinge meg til å bli tatt bilde av omtrent,hehe. 

Var en slitsom kveld igår. Tror at han hadde en økedag igår og det ble ekstra slitsomt om kvelden da han bare skrek og skrek. Mannen prøvde å holde han sånn at jeg skulle få hvilt meg litt, men neida. Han hylte og hylte til han fikk pupp igjen, og sånn fortsatte det. Er litt redd for kolikk, men håper på at han bare bestilte melk igår.

Men så skjedde et lite mirakel da. Vi fikk han til å slappe av i sin egen seng tilslutt, og han endte opp med å sove en hel natt i sin egen seng :) Helt utrolig siden han kun har villet sove tett inntil oss over lengre tid tidligere! Håper det fortsetter slik, for hjelper så mye på søvnen. Våkner jo litt når han lager litt lyder, og våkner for å sjekke om han puster ganske ofte, men er så godt å kunne ligge i hvilken sovestilling man vil,hehe :)

Akkurat nå, så sover han i armene mine etter amming, og det skal han få lov til nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink som har sovet i sin egen seng da! :) Hvordan ligger han da? (Altså, hva slags seng og sånt har dere :) )

Bra dere er flinke til å ta bilder. Det er koselig å se på som minne. De vokser så fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en Hensvik sprinkelseng fra IKEA :) Bruker ikke dyne som passer til sprinkelseng enda, men sånn som passer til vogn eller vugge. Den er mer enn stor nok nå :) Pakker den godt rundt han. Så har han på seg bomullspysj. Bruker ilke pute, for har fått anbefalt å ikke bruke det til å begynne med. Han sover selvfølgelig på rygg. Hadde ikke noe behov for å snu på hodet for å unngå at han får flatt hodet, for han var flink til å snu hodet sitt selv i løpet av natta :) 

Har også sprinkelbeskytter på senga. Vet at det har blitt advart mot det i det siste pga. krybbedød, men tror ikke det er noe problem så lenge han ikke rører seg mye om natta. Han har holdt seg i midten av senga i hele natt. 

Og ja, han har vokst og forandra seg siden fødsel ser jeg :) Ser det best når jeg ser på bildene fra han var noen dager gammel og sammenligner med nå :)

Endret av Shinigami
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lyst på sprinkelseng fra IKEA :) Synes det er kjekt at den vokser med barnet ved at du kan justere bunnen i ulike høyder og ta av fronten etterhvert. Det høres jo egentlig mer fornuftig ut med en liten dyne som man får pakket barnet godt inn i :) Har dere madrass fra IKEA også?

Dette med sprinkelbeskytter gjør meg veldig usikker.... Er det ikke noe med at luften nederst ikke vil sirkulere like godt da sprinklene er tildekket? Det er så mange advarsler så man blir jo hel tullerusk av å tenke på alt :P Og jeg synes det er så merkelig at de selger det om det er farlig :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madrassen kjøpte vi i en babybutikk. Den passer helt fint i senga, så er ikke sånn at man må kjøpe madrass på ikea, men ikeamadrassene er sikkert helt fine de og :)

Veldig usikker på om jeg skal fjerne den sprinkelbeskytteren eller ikke.. Mulig jeg fjerner den. Føler at hovedfunksjonen dens er bare for å pynte opp senga litt egentlig, hehe.

Og alt er jo farlig virker det som :/ Blir jo helt paranoid.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åja, så bra at senga har standardmål :) Trodde man ble låst til å kjøpe på IKEA jeg. Gleder meg til å begynne å gjøre innkjøp, men det er en stund til enda. Føler vi i alle fall må ha vært på OUL, så får vi ta å spe det litt utover. Babyutstyr er dyrt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mer sengetøyet til IKEA som har litt rare størrelser tror jeg.

Ja er lurt å kjøpe litt og litt, og følg med på når det er salg :) Tenkte egentlig å kjøpe masse brukt, men endte opp med å kjøpe nytt likevel . Håper på at det meste kan arves av neste barn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjøper aldri sengetøy på IKEA. Vi har ekstra lang dyne og det har de ikke dynetrekk til der...

Akkurat det tenker jeg også. At det skal brukes av flere barn :) Og så er det litt stas å kjøpe nytt til første barnet. Skal definitivt følge med på salg og tilbud :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jupp. Er nok lurt med nytt når man planlegger at det skal gå i arv :)

Lillegutt maser ikke like mye om mat idag og sover mer :)Hadde en lang våkenperiode istad da, men det var bare kos :) Håper på at han ikke blir like grinete på kvelden som igår da, men da ville han jo til puppen hele tiden. Har ihvertfall mer melk idag enn igår, så det han gjorde igår funka,haha!

Ellers kommer jeg ikke over hvor vakker han er :) Jeg tenker nok at han er så vakker siden han er min baby da, men kommer ikke over det uansett :)Nå er han så mye mer våken og, og ser ikke så nyfødt ut mer, så de vakre øynene kommer bedre fram :) 

Trodde også at han skulle bli en kopi av faren sin, så er også så fascinert over at han ligner sånn på meg og flere på min side av familien. Men ser også mye fra mannen sin side :) Spesielt enkelte ansiktsutrykk :) Er også spent på hvilken øyenfarge og hårfarge han ender opp med. Haha, gener er så spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag ble lillegutt en måned gammel :) Er stor forskjell på han nå siden han ble født :)Han er så mye mer våken og opplagt nå, og han begynner å bli litt mer oppmerksom på ting rundt seg. Snur hodet etter stemmene våre og holder øyekontakt lengre for eksempel :) Prøver å lokke fram det første bevisste smilet uten hell, men tror at det kommer snart :)

Han har begynt å bli veldig urolig om kvemden, så litt redd for at det er kolikk :/ Han virkelig hylte og hylte igår kveld uansett hva vi gjorde. Har hittils vært bedre idag, men nå passer pappaen litt på han mens jeg hviler og hører at han har begynt å gråte en del nå, så får se... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med enmånedsdag igår!! :hoppendeglad: Håper virkelig dere slipper kolikk og at det bare er forbigående... Det er nok ganske slitsomt for alle parter :( 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hadde et par dager der han skrek masse, men har ikke vært så ille som det var den ene dagen. De siste dagene har han vært mye greiere å ha med å gjøre, så tror han bare hadde vondt i magen da han skrek masse :)

Passer veldig godt på å få han til å rape under og etter amming, og masserer han litt på magen etter amming sånn at han får ut bæsj og promp lettere, ellers ligger han å presser så fælt og da blir han ofte lei seg.

Synes at han har tissa litt mindre under helga, så ble litt bekymra. Men han tissa skikkelig nå kort etter et måltid :)Ringer helsestasjonen imorgen hvis jeg fortsatt er bekymra. Men han har ingen tegn på dehydrering eller no. Når han er våken, så virker han veldig pigg og sterk .

Han snur hodet etter stemmene våre og ser mye på oss og har blikkkontakt. Fortsatt ikke noe sosialt smil, som jeg prøver å lokke ftam hele tiden. Litt sårt når jeg ser babyer som er yngre enn han på facebook som allerede smiler og viser sosiale tegn, men det kommer nok snart..

Er også stadig imponert over hvor sterk han er i nakke og rygg! Har ikke vært så flink til å legge han på magen sånn at han får trent rygg og nakke, men han er jo så sterk likevel, men skal bli flinkere til å legge han sånn. La han på mage i babygymmen istad, og han løfta rygg og hodet høyt høyt opp og så seg rundt og holdt seg i flere sekunder. Han ble litt sur over at jeg snudde han på magen, så han fikk ikke trent så lenge, men han er flink :)

Nå har han også sovet i egen seng om natta i over en uke nå, og det går kjempefint :) Han har ganske likt søvnmønster hver natt :) Han spiser  22-23 tiden, så legger vi han. Han våkner 03-04 tiden for amming, så sover han igjen til 07-08. Han pleier også å sove etter det igjen til 11 tiden :) Liker når han er så forutsigbar :)

Å få han til å sove alene på dagtid over lengre tid går fortsatt dårlig, men det viktigste er at han sover om natta :)

Ellers så er amminga fortsatt litt vanskelig, men han får jo i seg mat. Sliter fortsatt med at han slipper puppen og kaver og sutrer mye. Da svelger han også mye luft, og da blir det ikke så mye bedre... Men noen ganger så ligger han stille under nesten hele måltidet, så er ikke hver gang jeg har problemer :) Håper at det skal gå bra hver gang snart.

 

Uff, langt innlegg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...