Gå til innhold

Shinigami og Minigami :)


Shinigami

Anbefalte innlegg

Håper det går seg til med ammingen. Kjenner meg igjen i at man nesten ikke får gjort annet i begynnelsen. :blomst: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tar meg en liten tur innom her nå som en ammeøkt er over og han har sovna.

Sliter fortsatt med amminga, men har følt at det kanskje har løsna litt idag. Håper at det skal fortsette sånn.

Var innom helsestasjonen idag og han hadde lagt på seg 50g siden fredag. Ikke all verden,men det er jo en start. Skal dit igjen på onsdag, og om han ikke har lagt på seg mer til da, så vet jeg ikke hva jeg gjør galt...

Ammer hver andre time nå, så får knapt tid til noen ting enn å bare ligge her og amme. Men de siste gangene så har jeg ikke kjempa like mye for å få han til å suge, men det har heller tatt tid for at han suger lenge, og det er jo egentlig bare bra :) Og han tisser og bæsjer som bare det. Godt at vi har fått masse bleier,hehe! Venter på at bæsjen skal bli gulere bare. Nå er den grønn. Hurra for bæsjeprat! :P

Gulsotten er fortsatt der, men han har begynt å bli litt mer våken nå :) Sover fortsatt masse, men han har begynt å åpne øynene mer og stirrer rundt seg med store øyne :) Han har vakre, helt mørke øyne :)

Puh, det var den oppdateringa! Håper det fortsetter å gå rette veien nå :) Blir så fortvila når det ikke går bra dessverre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår sleit jeg igjen, sleit såpass at jeg var usikker på om han fikk i seg noe i det hele tatt bortsett fra et par dråper... Likevel så pekte vekta hans oppover på helsestasjonen idag :) Hele 55gram på to dager, så det er jo ikke verst. Og han tisser og bæsjer som bare det og :)

Fikk også snakka med hun som blir min helsesøster og, og hun er veldig flink på amming. Hun fikk roa meg ned en del. Nå er jeg bare litt irritert på sykehuset. Fikk så mye motstridende informasjon der. Ikke rart når det var nye personer jeg måtte forholde meg til der hele tiden. Men det er ikke rart at jeg ble forvirra over en del ting. 

Fikk til en ammeøkt som gikk ganske bra akkurat :) Det tok litt tid før vi kom igang, men slappet av med helsesøstras råd. Tidligere ble jeg skikkelig stressa når han ikke tok puppen med en gang, og jeg stressa nok han og :( Føler meg helt forferdelig nå pga det.

 

Jeg nevnte tiss og bæsj istad, og gutten har de siste to dagene fått det for seg at det er kjempegøy å tisse mens mamma/pappa prøver å skifte bleie,hehe. Så fort den gamle bleia er av, og vi tørker han, så tisser han igjen. Han traff meg nesten i ansiktet den ene gangen :P 

Håper at amminga skal fortsette å gå like bra nå, så skal jeg på helsestasjonen igjen på mandag, og da håper at jeg at han har lagt ordentlig på seg og kanskje blitt litt lubben og god :)Han er litt tynn nå, men utrolig vakker og søt :)

Må også nevne at Simovogna er helt fantastisk på vinterføre! Kom oss gjennom snø og slaps uten problemer. Også er den veldig stabil.

Anbefales som vintervogn om man ikke har noe imot store, klumpete vogner :)Blir sikkert ikke så gøy å dra til byen eller i butikker med vogna, men får se :) Det er en simo kombivogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for fantastisk vektoppgang. Synes dere er kjempe flinke jeg! Skal dere fortsette å ha flere vektkontroller på helsestasjonen eller skal dere slutte nå siden det har gått riktig vei? :) 
 

Og jeg kan ikke si noen ting om den ammingen utenom at jeg har hørt det samme selv. Folk har egne preferanser og kommer med veldig motstridende informasjon. Sånn er ikke gøy i det hele tatt, så skjønner at det har tatt på altså. Du skal ikke ha dårlig samvittighet over at du stresset med ammingen, det er helt naturlig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sa at jeg kunne ringe igjen om jeg ble bekymra igjen, så kunne vi sikkert fått til en luten vektkontroll igjen imorgen eller på fredag, men satser på at det skal gå bra nå :) Så skal han veies på mandag, så da ser vi at det fortsetter å gå rette veien forhåpentligvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jupp :)Har ikke helt dreisen enda, men det går framover :) 

Helsesøster sa egentlig at jeg burde intensivamme, men jeg føler ikke at det fungerer så bra. Det fungerer bedre at han får vente et par timer å bli litt sulten. Da tar han puppen bedre. Så lar jeg han suge så lenge han vil.  Han våkner fortsatt ikke av seg selv og gråter etter mat, men vekker han med bleieskift, og når jg legger han til brystet etter det, så begynner han å søke etter brystet :)

Håper virkelig at jeg gjør dette riktig og at han legger på seg nå...

Må bare si at når jeg først får det til, og han blir liggende å suge lenge, så er det utrolig koselig og behagelig :) Gjør litt vondt på de første sugene, men etter det er det bare koselig :) Anbefaler alle å prøve og amme :) Den ene brystvorta er nok litt sår og, men ikke sånn at det ikke går å amme fra den. Passer på å smøre den inn med brystmelk og purelan innimellom, det hjelper litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Skrev akkurat at han aldri våkner å gråter etter mat. Gjett hvem som våkna og ville ha mat en knapp time siden sist han åt ;)han spiste i nesten 30 min og, så jeg er kjempefornøyd :)

Han har sovet nesten hele dagen , så nå overrasker det meg ikke om han plutselig er våken hele natta og vil ha mat,hehe! Akkurat nå har han slokna helt :) Dessverre, så ser det ut som at jeg burde bytte bleia hans igjen. Jaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke noe særlig søvn i natt for å si det sånn. Nå har visst problemet snudd helt,hehe. Nå vil på puppen hele tiden og vil ikke sove lengre,hehe.. Får han heller ikke til å sove alene, så måtte holde han i natt intill kroppen min da han sov. Og da sover jo jeg dårlig. 

Synes det også er vanskelig å si om han spiser eller bruker meg som smokk. Kan jo også hende at det er økedøgn på gang?

Ble frarådet å gi smokk til jeg var sikker på at amminga fungerer som den skal. Så jeg vil helst vente å se om han legger på seg først.

Skal prøve å legge han igjen nå. Hadde vært godt om han bare sov et par timer. Er glad for at han faktisk tar puppen nå, men nå savner jeg litt at han sov hele tiden,hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har virkelig kjempet på med å få til ammingen nå, og veinga idag viste at det har gitt  resultater :) Han har gått opp hele 260g på fem dager og har også passert fødselsvekta si, så nå går det rette veien :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Går fortsatt litt opp og ned med amminga. Har problemer med at det kan ta tid før han får et godt grep og suger lenge om gangen. Nå er det ofte at han får tak og slipper igjen etter et par sug, så ligger han å sparker masse med beina og da må jeg flytte på han igjen for han flytter seg sånn at hodet kommer altfor langt bort fra brystet, og da ender han ofte med å skrike litt. Han er utrolig sterk til å være så liten! Også når han dytter seg for langt bort eller opp, så søker han etter et bryst i løse lufta. Strekker hodet enten oppover eller nedover og leter.

Blir til at jeg må kjempe litt for hver amning, noe som er litt slitsomt. Har prøvd flere stillinger, men alltid samme problem. Håper at dette går seg til. Men får jo i han mat tilslutt :)

Mannen synes også at gutten har blitt mye større nå, men selv kan jeg ikke se det,hehe :)

Synes fortsatt at han er bitteliten bare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snikleser melder seg...

Først: gratulerer!!

Også, jeg kjenner meg igjen i det du skriver om amming. Jeg sleit også. Prøvde flere stillinger og hun sugde ikke ordentlig - slapp puppen og hylskrek. Hun la på seg men det ble så mye stress rundt det at til slutt måtte vi bare prøve å gi flaske sånn at jeg fikk slappe av litt og fikk sove et par timer. Jeg pumpet i begynnelsen og det gikk fint. 

Ikke gi opp! Men husk at det er ingen nedtur om dere vil prøve å gi flaske av og til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det er frustrerende :( 

Og du, det med at babyer er så vanvittig sterke er utrolig fascinerende! Det virker som du har en tøff og bestemt liten kari heimen :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...