Gå til innhold

Shinigami og Minigami :)


Shinigami

Anbefalte innlegg

Hurra for 12 uker og herlige smil! De morgensmilene smelter meg helt i alle fall, uansett hvor trøtt jeg egentlig er. :rodmer:

Jeg gleder meg også til alt det morsomme vi skal finne på når hun blir større! :hoppe: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I tillegg til masse smil, så er det også masse pludring for tiden :) Han har pludret i noen uker allerede, men han har ikke pludret så aktivt og laget så mange lyder som nå før :)Får mye mer respons når vi snakker til han og, og han liker noen lyder vi lager bedre enn andre :)Han blir veldig bli når vi sier gogogo for eksempel :)

Han ble veid igår igjen forresten. Nesten tre uker siden siste veiing. Han hadde ikke gått like voldsomt opp som de siste gangene, men hadde fortsatt god vektoppgang :) Da det han lå på sitt verste på vekta, så lå han litt under minstekurven... Nå ligger han litt under gjennomsnittskurven, så jeg er kjempefornøyd :) Han veier snart dobbelt så mye som da han ble født :) Om en uke tipper jeg.

Jeg virker kanskje litt i overkant opptatt av vekta hans, men fikk en så vanskelig start med mye mas, og er livredd for at han skal gå dårlig opp i vekt igjen... Men går jo bra nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er lille kjekkasen min 13 uker og også 3 måneder gammel :) Tiden går så fort! Tenk at han er en fjerdedel av et år allerede :O

På mandag skal han få vaksine. Gruer meg til det :(Håper det ikke skal gjøre veldig vondt for han og at han blir veldig dårlig etterpå :(

Men vil selvfølgelig ikke at han skal bli syk av det han blir vaksinert mot heller.

Ellers så gulper han masse for tiden. Det pleier å komme lenge etter amming og ser enten ut som klumpete fordøyd melk eller blankt med litt klumper i. Har prøvd å google, men får så forskjellige svar da. Noen sier det er normalt og andre sier at det er oppkast og må undersøkes.

Han virker ellers i god form, så jeg tror det ikke er noe farlig, men jeg skal spørre om det på mandag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkna her gulper også i tide og utide, både på seg selv og mamman sin ;) Av og til er det sånn klumpete/grøtaktig melk du beskriver, mens andre ganger er det vannete. Kan komme ganske store mengder. Det var sånn jeg skjønte at jeg har nok melk :P Har gitt opp å gå med rene klær hjemme pga det, det gulpes ned i løpet av få timer :P Tror ikke det er noe farlig altså :) 

Endret av murray
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 13 uker! Tida går så fort :) 


Du må bare tenke på at det er helt grusomt med de sykdommene de blir vaksinert mot, og det normale hadde vært om vi ikke hadde hatt vaksiner var at barnet hadde dødd. Det er helt grusomt det. Vaksiner er fine ting, selv om det gjør vondt akkurat i det barnet får det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, murray skrev:

Frøkna her gulper også i tide og utide, både på seg selv og mamman sin ;) Av og til er det sånn klumpete/grøtaktig melk du beskriver, mens andre ganger er det vannete. Kan komme ganske store mengder. Det var sånn jeg skjønte at jeg har nok melk :P Har gitt opp å gå med rene klær hjemme pga det, det gulpes ned i løpet av få timer :P Tror ikke det er noe farlig altså :) 

Tror egentlig ikke det er noe farlig jeg heller :) Hadde vært mer bekymra om det lukta spy av gulpet, men det lukter bare gulp :) Jeg skal spørre for sikkerhets skyld siden han har gulpa litt oftere enn før i det siste bare.

1 time siden, Saltsild skrev:

Gratulerer med 13 uker! Tida går så fort :) 


Du må bare tenke på at det er helt grusomt med de sykdommene de blir vaksinert mot, og det normale hadde vært om vi ikke hadde hatt vaksiner var at barnet hadde dødd. Det er helt grusomt det. Vaksiner er fine ting, selv om det gjør vondt akkurat i det barnet får det. :) 

Der har du jo helt rett i :) Så tenker jeg at han er jo et lite barn, og små barn blir syke og får feber stadig vekk, så en gang må jo bli den første. Tenker hvis han får feber av vaksinen. Han har ikke vært noe syk enda etter fødselen bortsett fra at han har vært litt småforkjøla og den første tida da han var litt gul. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da fik han vaksine idag :) Timen på mandag ble utsatt pga. helsesøstra vi skulle treffe var syk. 

Stakkaren skrek som bare det da han fikk sprøyta, men roet seg raskt igjen og har vært i godt humør etter at vi kom hjem :) 

Fikk beskjed om å gi han paracet om det virker som han har det vondt og er urolig. Håper heller på at han er en av de som blir trøtte, eller ikke får noen bivirkninger av vaksinen :)

Han har også vokst kjempebra på både vekt og lengde :) Hurra for at amminga funker!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink liten gutt :jepp: Håper det går bra med evt bivirkninger :jepp: 

Lillemor skal få vaksine på mandag, blir spennende å se hvordan det går :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt virker det som at han har det bra :) Fikk beskjed at bivirkningene burde komme i løpet av kvelden/natta. Han har ligget å vridd seg en stund i senga, men det gjør han vanligvis når han vil spise, så ammer han nå. Allmenntilstanden er ellers bra, men han er litt hoven etter stikket bare :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter nattmåltidet, så la jeg han i senga si igjen. Han ble liggende og stønnet i søvne stakkar. Han hadde ikke så høy temp, så bestemte meg for å se an før jeg gav han paracet. Han stønnet nesten hele natta. Rundt kl 6.30 idag tidlig begynte han også å sutre. Sjekket tempen igjen, og nå hadde han 38,5 i feber. Gav han paracet siden han har feber og det virker som at han har vondt. Til tross for feber og at han sutrer, så er han ellers i god form heldigvis :) Han smilte også masse istad for å så sutre igjen.

 

Da han fikk paracet, så bæsja han den selvfølgelig ut igjen med en gang så måtte gi ny,hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vaksiner er heldigvis veldig fine og nyttige :) Jeg forstår ikke folk som velger å ikke vaksinere sine barn.... Ganske egoistisk synes jeg. 

Tenk at tiden har gått så fort siden han kom! Føler jo at det var nettopp at jeg ble gravid og at du fikk han :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med LilleMy! Barnevaksinasjonsprogrammet vi har i Norge er trygt og godt utprøvde. Jeg så en oversikt her forleden over hvor mye polio- og meslingsmitte har dalt etter innføring av vaksiner. Det er som natt og dag altså. Vi har reddet ufattelig mange barn og liv med denne ordningen. Og jeg blir nesten litt rørt over å tenke at vi får alt dette gjennom velferdsordningen i Norge :rodmer: Norge er virkelig et fint land å bo i!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Tok meg en dagbokpause jeg :) Ingen spesiell grunn til at jeg gjorde det egentlig.

Lillegutt har allerede rukket å bli fire måneder nå, og han er stort sett en blid og morsom liten gutt :)Prater og smiler masse :)

Siste måneden har han vært vanskelig og amme igjen, og han har gått dårlig opp i vekt, men virker likevel blid og fornøyd. De var heller ikke bekymret på helsestasjonen siden han er blid og fornøyd og han ser veldig fin ut :)

Har også begynt å introdusere grøt, men bare bittesmå smaksporsjoner. Det virker som at han liker det veldig godt :) I går prata han masse mens han spiste og virka storfornøyd :)

Gikk også endelig til innkjøp av en vippestol. Ble en babybjörn vippestol, og lillegutt elsker den :) Et av de beste kjøpene vi har gjort. Takker @appelsinjuice for at hun fikk meg til å kjøpe den og ikke en annen stol,hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Babybjörn vippestolen er genial! :blomst: 

Gratulerer med 4 måneder. Tiden går så alt for raskt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke klart meg uten vippestolen. Brukte den til hun var 8-9 mnd tror jeg.. Helt genial!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg angrer veldig på at jeg ikke kjøpte den tidligere for å si det sånn. Han storkoser seg i den mens jeg får litt avlastning :) Er også veldig fornøyd med newborn setet til tripptrappstolen.

I tillegg til grøt, så har jeg latt lille E fått smake på mais og potetpuré, og det falt også i smak :) Er så morsomt at han er så interessert i mat, og virker som at han tåler maten fint og :) 

I helga har vi nytet sommervarmen og vært på lange trilleturer. E storkoser seg i vogna og sover under hele turen :)

Han smiler også bare mer og mer nå :)Tidligere, så har han bare smilt hvis vi har vært ganske nærme ansiktet hans og smilt/tulla/sunget til han, men istad satt han i vippestolen og smilte helt uoppfordret til oss mens vi var et par meter unna han :)

Det går også endelig an å legge han på magen uten at han blir sur med en gang. Han liker fortsatt ikke så godt å ligge på magen, men kan ligge mye lengre nå uten å gråte. Selv om han ikke har ligget så veldig mye på magen, så sier både helsesøster og fysio at han er veldig sterk i nakke og rygg og er helt fin motorisk, så det er jo bra :) 

Var litt redd for at han lå litt etter når jeg ser folk legge ut skrytebilder og videoer på grupper på facebook, men han ligger ikke etter likevel :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Glemte å nevne at igår så var det akkurat ett år siden jeg testet positivt :hjerter_rundt:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble E 19 uker gammel :) Det er halvparten så lenge som svangerskapet mitt varte! Tiden bare flyr. Så akkurat på bilder av han for noen måneder siden, og er utrolig hvor mye han har forandret seg siden da! 

Han har begynt å le masse for tiden når vi tuller med han :) Er rundt fire måneder at den humoristiske sansen utvikles, så det stemmer jo bra :)

Jeg har ikke nevnt noe om dåp, noe som er vanlig rundt den alderen han er i nå, og her blir det ingen dåp. Det har vært en selvfølge for både meg og mannen at han ikke skal døpes, så vi har faktisk aldri tatt opp temaet.

Jeg har ikke noe imot dåp, så det er sagt, men det ble ikke naturlig for oss med dåp siden jeg selv aldri ble døpt, og det er heller ikke vanlig med dåp i mannens kultur (han er ikke norsk). Vi kommer til å ha en liten privat navnefest med nærmeste familie bare. Det holder for oss :)

Nå er det snart lillegutts første 17. Mai :) Kommer til å være i Oslo, men litt usikker på om vi skal dra til byen eller ikke. Lovte meg selv ifjor at vi ikke skulle gå den vanlige ruten i Karl Johans gate med barnevogn. Men vil gjerne dra til byen uansett. Gleder meg til 17. Mai neste år :) Da skal lille E spise pølse og is, og kanskje ha på seg bunad :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17. Mai og familiebesøk er vel overstått, og nå drar vi hjem til fred og ro igjen :)

Dro til sentrum på 17. Mai, men dro etter at barnetoget var ferdig, og holdt osd unna Karl Johan. Det gikk kjempefint, og E sov i vogna si nesten hele dagen :) Han våkna da vi satt på restauranten for å spise. Det var første gangen jeg ammet offentlig når det var så masse folk rundt, men det gikk fint helt til E begynte å.skrike og kave, men det ble ikke altfor mye styr. 

Var også innom et senter igår hvor de hadde et amme/stellerom. Helt fantastisk <3 Jeg har jo vært på det senteret mange ganger før, men visste ikke at det var ammerom der før nå :)

Kommer nok til å fortsette å dra på det senteret når jeg besøker Oslo ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare sier ikke noe så håper jeg alle bare glemmer det her også :ninja: Dåp er ikke my cup of tea. For all del må folk få lov til å døpe ungene sine, jeg bare føler ikke det er meg i det hele tatt og det blir helt feil i forhold til at jeg ikke finnes kristen. Mannen er nok mer der at han ønsker det i forbindelse med tradisjon, men så lenge han ikke tar opp tema nevner ikke jeg det heller :plystre:

Så kjekt med ammerom på senteret. Lurer på om de har det her også. Hadde vært kjekt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...