Gå til innhold

Shinigami og Minigami :)


Shinigami

Anbefalte innlegg

Virker som det er så mye å tenke på. Men det kommer vel noen instinkter etterhvert håper jeg :fnise: Synes du virker som en utrolig flink mor! :rodmer: 

Og sååå flink bebis som sover i sin egen seng da gitt :nigo: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk Sjela :)

Var på kontroll på helsestasjonen idag, og fikk en lite hyggelig overraskelse da han ble veid :(

Han har bare gått opp 120g på to uker :( Han vokser derimot bra på lengden og hodeomkrets. Håper at det bare er ammeteknikken min som har vært dårlig, og ikke at jeg har dårlig melk... Helsesøstra trodde at det var pga. at jg må passe mer på at han har nesa fri nåt han ammer sånn at han ikke slipper puppen hele tiden. Så fikk jeg litt hjelp med grepet, for har slitt litt med at han ikke drukner i puppen under amming. 

Føler at jeg fikk det til litt bedre etter at jeg kom hjem, så nå håper jeg at han legger bra på seg til neste uke. Hun sa at jeg kunne gi erstatning om kvelden hvis han virka misfornøyd om kvelden. Men jeg vet at jeg har nok melk!

Hadde en annen helsesøster denne gangen, og jeg følte at hun ikke helt hørte på meg... Hun konstanterte nesten med en gang at jeg sikkert hadde for lite melk. Jeg prøvde å forklare henne at jeg har melk hele tiden, og noen ganger har jeg så masse at det spruter ut, men neida... Også virka hun litt dømmende på en måte :( Ble en sånn rar stillhet da jg prøvde å forklare ting.. Håper jeg ikke får henne som fast HS. Hun andre er mye bedre... Eller kanskje hun jg var hos nå ikke er så ille likevel når jeg blir kjent med henne, men får se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, det var en lei beskjed å få. Krysser fingrene for at han har gått opp det han skal til neste veiing! Det er jo uansett et godt tegn at du har godt med melk, da kommer det nok til å gå bra etter hvert! :klem: 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har melk :) Igår for eksempel, så var brystene mine veldig myke hele dagen, så skulle tro at det var tomt, men kom ut masse da jeg klemte på dem, og jeg bytta mange bleier med både tiss og bæsj igår, så jeg må ha melk :)

Han virker absolutt ikke underernært heller, for han er full av energi og er mye våken og ser seg rundt. Han er ikke så god og lubben og har bollekinn som de fleste babyer, men han ser ikke for tynn ut heller som han gjorde i begynnelsen.

Jeg har en teori om at han ikke går opp så fort i vekt fordi at han er så aktiv og "trener" så mye, så han forbrenner masse kalorier,hehe :P

Men får håpe at han går bedre opp i vekt nå. Prøver også å amme litt oftere om dagen, så håper jeg at det gjør susen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På lørdag ble lillegutt 6 uker :) Jeg har skrevet om at jeg har ventet på det første smilet og prøvd å lokke det fram en stund nå. De dagene har han trukket litt smått på smilebåndet og det har ikke vært grimaser/reflekser nå, men mer bevisst :)Idag tidlig så kom det et ordentlig smil :)Det varte veldig kort før han gikk tilbake til å småsmile igjen, men var veldig koselig, og han var så søt :) 

Føler også at amminga har gått bra de siste dagene :)Han har ikke vært så kranglete og han tisser masse :) Bytta bleie på han for ca 45 minutter siden, så amma jeg litt, og nå er det allerede en tydelig blå stripe på bytteindikatoren i bleia :) Hvis han ikke går opp masse i vekt nå, så må melka mi være veldig utvanna eller no.. 

Hmmm... Virkelig på tide at jeg finner på en ny tittel til dagboka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Awwww :rodmer: Så herlig å følge utviklinga! Det første smilet, den første gangen man fikk øyekontakt, første gang han ruller.... mange fine stunder å se frem til og glede seg til også. 

Det er ikke lett å finne navn på dagboka, men det er i alle fall bare å endre HI i dagboka di om du skal bytte :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, la han på magen i babygymmen, og plutselig dytter han seg opp med armene og ruller over på ryggen,hehe. Livlig liten rakker han :)

Om melka mi ikke får han til å gå opp i vekt, så må det likevel være litt av en energidrikk,hehe. Veiing imorgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Håper virkelig at det går bra og at jeg slipper å begynne med erstatning, men er ikke verdens undergang om jeg må det heller da :)

Har time om en times tid. Lillegutt spiste akkurat, så nå skal vi begynne å gjøre oss klare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan puste lettet ut nå, for han har lagt på seg 280g siste uka :) Skal fortsette å amme på som jeg gjør nå, så håper jeg på at han skal veie over fire kilo snart :)Men han nærmer seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også nevne at han har begynt å lage litt pratelyder nå :) De siste dagene, så har han lagd noe hikstelyder et par ganger, som jeg lurte på om var at han prøver å prate. Idag har han lagd disse hikstelydene og litt andre lyder, og er sikker på at det er prating :)Han beveger også på leppene og veiver med armene når han prater :)Han smiler også masse :) Venter fortsatt på det store strålende smilet, men han småsmiler masse, og man ser at han er blid :)

 

Veldig kos hvordan han utvikler seg nå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er skikkelig kos :) Er gøy å kommunisere med han :) Og det blir jo enda morsommere framover :) Så veiver han sånn med armene når han prater :) Han har også blitt veldig opptatt av hendene sine og titter masse på dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ny trådtittel :P

Imorgen skal lillegutt veies igjen. Skal sjekke om han fortsatt går like bra opp i vekt som sist eller om det har stagnert igjen. 

Må si det stikker litt når jeg leser om at andre med jevnaldrende eller yngre babyer veier så mye mer og har gått fortere opp i vekt enn min :/ Vet jeg ikke skal sammenligne, men klarer ikke helt å la være. 

Amminga går som regel bra, men han har begynt å hate det ene brystet. Han spiser litt fra det, men begynner hele tiden å skrike, så må begynne på nytt hele tiden :/ Det andre brystet er det ingen problemer med. Har også blitt sår på brystet han ikke liker og blir fort sprengt i brystet i løpet av natta. Skal nevne det på helsestasjonen imorgen.

Sorry for at jeg er sytete, men skal være litt mer positiv nå.

Lillegutt smiler og pludrer mer og mer :)fortsatt ikke sånn kjempemye, men han er interessert i å prate :)Han sperrer øynene opp, spreller med armer og ben og beveger masse på munnen. Innimellom kommer det litt lyder og :)

Nå begynner han også å miste babyhåret sitt. Han ble født med masse nydelig mørkt hår, men begynner å få litt måne stakkar,hehe. Har vært så forelska i håret hans, så er synd at det faller av, men han får jo nytt hår igjen etterhvert :)

Forresten.. Hvorfor nevnte ingen det ekstreme søtsuget man får når man ammer? Jeg har vært kjempeheldig med kroppen etter fødsel, men får nok noen mammakilo om det fortsetter slik,hehe ;) Har lyst på godis hele tiden! Slapp unna i graviditeten, så nå tar jeg det igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra at han legger på seg :nigo:

Ikke ødelegg permisjonen med dumme sammenligninger. Alle barn er så individuelle. Synes du skal være fornøyd jeg. Du gjør det beste du kan som mor! :klem: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Sjela skrev:

Så bra at han legger på seg :nigo:

Ikke ødelegg permisjonen med dumme sammenligninger. Alle barn er så individuelle. Synes du skal være fornøyd jeg. Du gjør det beste du kan som mor! :klem: 

Jo sant det, og er jo så frisk og fin så :) Det ligger litt i familien min og med babyer som er små i begynnelsen fant jeg ut. Jeg var også sånn har mamma sagt. Men jeg ble god og lubben etterhvert :) 

Siste dagene så har lillegutt sovet godt første delen av natta, men fra rundt 03-tiden, så sover han, men ligger samtidig og prøver å presse ut luft/bæsj. Så han ligger og stønner og grynter ganske mye. Når han våkner, så blir det masse bæsj og promp på morgenen/formiddagen. Blir vanskelig for oss å sove også syns jeg så synd på han :/ Prøver å finne ut om det er noe jeg har spist, men ser ikke noe mønster i hva han reagerer på isåfall :(

Håper det går over av seg selv etterhvert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skal prøve litt maltekstrakt på sutten? Jeg vet ikke om det høres jo ut som han sliter litt med å bæsje, kanskje? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Saltsild skrev:

Kanskje du skal prøve litt maltekstrakt på sutten? Jeg vet ikke om det høres jo ut som han sliter litt med å bæsje, kanskje? 

Kanskje. Er bare om natta han er sånn. Når han er våken på dagen kan han også trykke litt, men da tar det ikke så lang tid før det kommer ut og han er fornøyd igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...